Był plan, aby nowy budynek Komendy Powiatowej Policji powstała na działce naprzeciwko stadionu MKS Ska
Policja musi szukać innego miejsca

Był plan, aby nowy budynek Komendy Powiatowej Policji powstała na działce naprzeciwko stadionu MKS Skawa Wadowice. Nadzieję na lokalizację rozwiał wojewoda małopolski Jerzy Miller. To teren zalewowy.

Od jakiegoś czasu w Wadowicach trwają przymiarki do budowy nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji. Stary budynek przy ulicy Lwowskiej trochę już odstaje niestety od dzisiejszych standardów i policji przydałaby się nowa lokalizacja. W listopadzie ubiegłego roku Rada Miejska w Wadowicach podejmowała uchwałę o zmianach w planie zagospodarowania przestrzennego gminy, w której przeznaczono jedną z działek przy ulicy Błonie, naprzeciwko stadionu sportowego MKS Skawa właśnie pod budowę nowej komendy policji, a nawet straży.

Prace nad dokumentacją inwestycji rozpoczęły się, jednak nadzieję na nową komendę w tym miejscu rozwiał wojewoda małopolski Jerzy Miller, który zakwestionował lokalizację, jako położoną na terenach zalewowych Skawy.

Co będzie z nową siedzibą wadowickiej policji? Na razie nie wiadomo. Optymistyczny wariant przewidywał jej ukończenie w 2016 roku...

(AS)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+3 #1 Czytelnik 2013-01-22 18:47
Straż podobno się czaiłą na teren obok Podhalanina.
+16 #2 bambo 2013-01-22 18:51
na bp
+11 #3 - 2013-01-22 18:56
Gratulacje dla wadowickich władz, z burmistrz na czele. Nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Ciekawe jak powyższy artykuł skomentuje pan od bolda :D
+15 #4 Joda 2013-01-22 18:57
To nasze samorządowe orły nie wiedzą, że tam płynie Skawa i każdy prawdziwek, który w takim rejonie by chciał wybudować chałpę zostałby spłukany z kwitkiem?
-3 #5 Murzynek 2013-01-22 18:58
Prawdopodobnie komisariat stanie obok parku w Wadowicach (ul. Karmelicka?) W miejscu boiska, gdzie miał powstać blok miszkaniowy
+18 #6 alwin 2013-01-22 19:01
"
Policja musi szukać innego miejsca
" miejsce wskazała nasza burmistrz ,,, jako jedyna osoba z tego co pamiętam co się sprzeciwiała w tym miejscu na tą inwestycje był dr M. Klinowski,, czyli jak się okazuje to on miał racje a reszta myliła się głosując za tą uchwałą,,,,, pozostali radni nawet nie chcieli wysłuchać Klinowskiego ,a mówił ze to teren zalewowy,,,, i w taki głupi sposób nasza gmina znów straciła kasę na zmianę planów zagospodarowani a terenów,,,, niegospodarność dla mnie bardzo rażąca ,,, dlaczego nikt za to nie odpowiada ...
+19 #7 Juhas 2013-01-22 19:01
He, chyba jedynie Klinowski był przeciwko tej lokalizacji co akurat w tym przypadku całkiem dobrze o jego inteligencji świadczy...
-6 #8 Hmmmm 2013-01-22 19:10
Nie bardzo rozumiem po co nowa komenda w innym miejscu? Nie prościej zburzyć stary budynek i postawić w tym miejscu nowy? Akurat komenda w centrum miasta taka jak nasza to bardzo dobra lokalizacja: mają wszystyko na oku, każdy kto ma sprawę na policji ma ją w centrum. Położona przy głównej drodze (ulica Lwowska) szybko dojadą na interwencję itp. DLa mnie bez sensu szukać nie wiadomo czego i gdzie
+11 #9 Juhas 2013-01-22 19:10
Co za orły te nasze radne...
+11 #10 Ciekawy 2013-01-22 19:19
To, że to teren zalewowy to inna sprawa i każdy, kto jest odrobinę rozsądny w zyciu nie wpadnie na pomysł budowania czegokolwiek w tym miescu - wystarczy sprawdzić czy i gdzie na całej długości Skawy od powiedzmy Suchej Beskidzkiej stoi coś większego w podobnej odległości od rzeki.

Mnie interesuje też inna kwestia: Tu leciał stary tor kolejowy do Skawiec i odkąd go rozebrali mówiło się o biegnącej w tym miejscu obwodnicy południowej Wadowic: zaczynała by się od ronda BP, biegła koło stadionu właśnie, obok wodociągów i wylatwała łącząc się z DK28 rondem w miejscu gdzie są kiełbaski. Co stało się z tym pomysłem i czy radni skoro wiedzieli o obwodnicy czy nawet części BDI w tym miejscu są mądrzy, że chcieli tu postawić komendę?
-15 #11 kto wbił klina? 2013-01-22 19:25
:cry:

No to policjanci już wiedzą komu zawdzięczają decyzję wojewody.

Każde dziecko wie, że po wybudowaniu zapory teren przy Skawie nie jest już terenem zalewowym, ale za nim to zrozumieją w Krakowie, to upłynie jeszcze dużo wody.
+12 #12 Jest i Pan Bold 2013-01-22 19:27
Teren przy Skawie zawsze jest terenem zalewowym, czy jest zapora czy nie. Nikt normalny w takim miejscu nic nie buduje.
0 #13 dla porządku 2013-01-22 19:36
Komenda miała stanąć na działce pomiędzy zaplanowaną obwodnicą łączącą rondo z drogą krajową nr 28, a ulicą Błonie przy stadionie. Ta działka nie jest w terenie zalewowym, ale trudno, stało się. Policja musi poszukać nowej lokalizacji.
+7 #14 miły 2013-01-22 19:54
poczekajcie jak oddadzą zaporę to dopiero będą powodzie zalewały wadowice wspomnicie moje słowa
+8 #15 mały 2013-01-22 19:56
Cytuję miły:
poczekajcie jak oddadzą zaporę to dopiero będą powodzie zalewały wadowice wspomnicie moje słowa

zgadzam się w 100% ludzie tylko płaczą jak jest opóżniony zrzut wody ze zbiorników w polsce
+13 #16 ministrant 2013-01-22 19:57
oj ciagnie sie w nieskończoność ta fatalna seria błędów burmistrz....ja k tak dalej pojdzie to trzeba będzie kamaryli wystawić Jończyka na rezerwie....
+8 #17 developer 2013-01-22 19:58
Nie udało się przy okazji uzbroić działeczki niestety. Oj jaka szkoda. U nas w branży chodzą bardzo ciekawe plotki, a jak wiadomo każda plotka...
+16 #18 - 2013-01-22 19:59
Zaraz pewnie napisze tutaj Mateusz Klinowski. Ja mam do niego pytanie niezwiązane z tematem. Jakiś czas temu zapowiadałeś że na początku grudnia będzie spotkanie IWW z mieszkańcami. Zaraz skończy się styczeń, zacznie luty, a spotkania jak nie było tak nie ma... Proszę o komentarz w tej sprawie.
-1 #19 dred 2013-01-22 20:06
Pan Mateusz czasami tylko dużo mówi.
+12 #20 Miłośnik magistratu 2013-01-22 20:23
Drodzi budowniczi, księżi proboszci oraz druhny i druhni wraz z wiewiórku z Parku Miejsku rozdające czerwone ulotku.

Cytuję kto wbił klina?:
:cry:

No to policjanci już wiedzą komu zawdzięczają decyzję wojewody.

Każde dziecko wie, że po wybudowaniu zapory teren przy Skawie nie jest już terenem zalewowym, ale za nim to zrozumieją w Krakowie, to upłynie jeszcze dużo wody.


Nowa forma, bez pogrubionej czcionki, lecz styl i logika wciąż ta sama. Logika jest tak mocną stroną niektórych fizyków i handlarzy walutą, że znowu postanowili stworzyć wzór. Tym razem wzór mówi nam, że p (Klinowski) jest ważniejszy od q (Millera).

Jeżeli p>q to komendy brak

Oczywiście podtekst jest taki, że Klinowski jest winny temu, że Miller zabronił budować. Prawda jest bardziej bolesna bo Miller ma Klinowskiego tam, gdzie carat mieszkańców. Nie chciałbym też być wulgarny wobec kobiety fizyka, ale następnym razem zanim wskaże paluchem jakieś miejsce to niech się 3 razy zastanowi, zasięgnie opinii asystenta i... zje krupnik.
+12 #21 majka 2013-01-22 20:27
Tyle terenów oddano Maspexowi za psie pieniądze i co z tego Wadowice teraz mają, trzeba było wcześniej pomyśleć o Komendzie Policji, terenów było dosyć.
+6 #22 Janusz B 2013-01-22 21:09
Wiem już ,, tam gdzie śpią nocą ,,,, za MASPEKSEM ???? to ich siedziba !!@!!
+7 #23 dred 2013-01-22 21:13
Cytuję dred:
Pan Mateusz czasami tylko dużo mówi.

Mój wpis dotyczył komentarza Wolnego Wadowiczanina odnośnie spotkania które on zapowiedział w jednym ze swoich wpisów na fb.Co prawda był przeciw budowie komendy policji na w/w terenach ale chciał budować co innego tego już nie napisał w swoim najowszym wpisie na fb.
+11 #24 Fee 2013-01-22 21:42
Takiemu wiernemu sojusznikowi jak Policja Filipiakowa pokazała środkowy paluch za wszystkie śmierdzące sprawy, które ci chłopcy jej umorzyli? Oj nieładnie, nieładnie.
Opłacało się umarzać panie i panowie policjanci? Ale po ostatnim wpisie u Edka jest okazja aby się zrehabilitować i pokazać środkowy palec Filipiakowej.
+16 #25 Mateusz Klinowski 2013-01-22 22:04
Nie wiem, kto komu pokazał palec, ale prześledziliśmy z IWW sprawę komendy.

Komendant Wojewódzki wystąpił do Bzdurmistrz o wskazanie działek, gdzie można by realizować budowę. Caryca wskazała tereny nad Skawą. Pierwsze pytanie - dlaczego właśnie tam?

Oczywiście było to naruszenie prawa miejscowego przez burmistrz - ta decyzja dowodziła, że ma ona opracowania kierunków rozwoju gminy w nosie. Jak zresztą wszystko inne.

Pomimo tego, że w mocnych, żołnierskich słowach próbowałem przemówić radnym do rozsądku, nikt mnie nie słuchał. Radni-bezradni podjęli głupią decyzję sankcjonującą głupią decyzję Bzdurmistrz.

Cieszę się, że Wojewoda położył temu kres, ale martwię się, że ubezwłasnowolni eni radni nie są w stanie samodzielnie myśleć w tak prostych sprawach.

Co do spotkania mieszkańców i aktywistów - trochę się opóźniło, ale mam nadzieję, że z pożytkiem dla nas wszystkich. Planujemy je w szerokim gronie na wiosnę. Tak więc uspokajam - na pewno będzie miało miejsce.
+4 #26 piotr 2013-01-22 22:18
takie skorumpowane mundurki powinny isc ze skawa do morza gdzie wkoncu pojda na dno bo juz sie nimi wszystkim zle odbija mieszkanie w poblizu zastepcy komendanta i innych w zawadce to wiele mozna by pisac na temat wadowickiej policji porazka i rzucanie kasy w bloto.
-5 #27 dred 2013-01-22 22:36
Cytuję Mateusz Klinowski:
Nie wiem, kto komu pokazał palec, ale prześledziliśmy z IWW sprawę komendy.

Komendant Wojewódzki wystąpił do Bzdurmistrz o wskazanie działek, gdzie można by realizować budowę. Caryca wskazała tereny nad Skawą. Pierwsze pytanie - dlaczego właśnie tam?

Oczywiście było to naruszenie prawa miejscowego przez burmistrz - ta decyzja dowodziła, że ma ona opracowania kierunków rozwoju gminy w nosie. Jak zresztą wszystko inne.

Pomimo tego, że w mocnych, żołnierskich słowach próbowałem przemówić radnym do rozsądku, nikt mnie nie słuchał. Radni-bezradni podjęli głupią decyzję sankcjonującą głupią decyzję Bzdurmistrz.

Cieszę się, że Wojewoda położył temu kres, ale martwię się, że ubezwłasnowolnieni radni nie są w stanie samodzielnie myśleć w tak prostych sprawach.

Co do spotkania mieszkańców i aktywistów - trochę się opóźniło, ale mam nadzieję, że z pożytkiem dla nas wszystkich. Planujemy je w szerokim gronie na wiosnę. Tak więc uspokajam - na pewno będzie miało miejsce.

„Zima wasza wiosna naszaCytuję Mateusz Klinowski:
Nie wiem, kto komu pokazał palec, ale prześledziliśmy z IWW sprawę komendy.

Komendant Wojewódzki wystąpił do Bzdurmistrz o wskazanie działek, gdzie można by realizować budowę. Caryca wskazała tereny nad Skawą. Pierwsze pytanie - dlaczego właśnie tam?

Oczywiście było to naruszenie prawa miejscowego przez burmistrz - ta decyzja dowodziła, że ma ona opracowania kierunków rozwoju gminy w nosie. Jak zresztą wszystko inne.

Pomimo tego, że w mocnych, żołnierskich słowach próbowałem przemówić radnym do rozsądku, nikt mnie nie słuchał. Radni-bezradni podjęli głupią decyzję sankcjonującą głupią decyzję Bzdurmistrz.

Cieszę się, że Wojewoda położył temu kres, ale martwię się, że ubezwłasnowolnieni radni nie są w stanie samodzielnie myśleć w tak prostych sprawach.

Co do spotkania mieszkańców i aktywistów - trochę się opóźniło, ale mam nadzieję, że z pożytkiem dla nas wszystkich. Planujemy je w szerokim gronie na wiosnę. Tak więc uspokajam - na pewno będzie miało miejsce.

A w zimie śpimy jak niedźwiedzie.By le do wiosny której 2013 może 2014 roku.
+10 #28 JPII 2013-01-22 23:24
Aby Glinę rozrobić potrzebna jest woda i w tedy glina jest do formowania Na terenach zalewowych postawić ich bazę to jest najlepsze rozwiązanie dla wadowiczan aby władza była ugięta na wszystko.
+7 #29 pecet 2013-01-23 07:29
Straż i nowa remiza :D nie przy tym komendancie, nawet nie denerwujcie prawdziwych strażaków.
+7 #30 aaaaaaaautoalarmy 2013-01-23 09:23
czy w tym mieście nie da się nic zrobić bez kompromitacji władz?
+8 #31 Pamiętliwy 2013-01-23 10:36
Brawo radni, brawo burmistrz! Bedziemy pamietac przy wyborach :)
+9 #32 Rzecznik Magistratu 2013-01-23 10:58
Radni ze Szczurem na czele wykonywali posłusznie to co im kazano.Pomijają c jedynie tych,którzy byli przeciw lub wstrzymali się od głosu. Czyli jak zwykle ktoś miał głupi nie przemyślany pomysł (kto to mógł być?,) a bezwolni radni zagłosowali i teraz obrywają.
Moim zdaniem słusznie za swoją bezkrytyczną postawę i za to, że dali sobie zamknąć usta.
Należą się wam radni cięgi bo wynika z relacji sesji jak jesteście bezwolni i podporządkowani .
-8 #33 Klinu wbił klina 2013-01-23 11:38
Klinu był przeciwko budowie komendy i teraz obraca kota ogonem, żeby policjanci się na niego nie wściekali.
Po co klinu był przeciw?
-10 #34 do majki 2013-01-23 11:59
Nie ważne że ten rajca głosował przeciw lokalizacji, gorsze jest to, co teraz opowiada, że to on wymyślił teren zalewowy.
Fachowcy z wydziału budownictwa starostwa twierdzą, że to nie jest teren zalewowy bo jest zapora i powinno to zostać zaznaczone na planach.
+6 #35 Mateusz Klinowski 2013-01-23 13:09
Cytuję do majki:
Nie ważne że ten rajca głosował przeciw lokalizacji, gorsze jest to, co teraz opowiada, że to on wymyślił teren zalewowy.
Fachowcy z wydziału budownictwa starostwa twierdzą, że to nie jest teren zalewowy bo jest zapora i powinno to zostać zaznaczone na planach.


Czy czyta Pan ze zrozumieniem? Mój argument polegał na wskazaniu, że lokalizacja tam komendy jest sprzeczna z kierunkami rozwoju Gminy, które burmistrz najwyraźniej ma w nosie. Sama wie lepiej.

Głupotą radnych było szastanie publicznym groszem i bezrefleksyjne poparcie projektu budowy w tych terenach komendy Policji.

Lokalizację wskazała burmistrz - niezgodnie z lokalnym prawem.

W ten sposób tracimy czas i pieniądze. Być może komenda w ogóle nie powstanie, zawdzięczamy to Filipiak i jej radnym-klakiero m.
-10 #36 mylisz się klinu 2013-01-23 13:40
Klinu nie powinieneś tak kategorycznie przekreślać możliwość budowy tam nowej komendy.
Bo jest jeszcze szansa, że komenda tam powstanie. Obecnie w starostwie aktualizowane są plany terenów zalewowych.
+5 #37 Zeno 2013-01-25 17:22
Chcieli się wyręczyć policją. Wystawili policję na odstrzał.
Cała ta sprawa jest próbą przeskoczenia zakazu budowy w terenach zalewowych, podobnie jak w Opolu czy innych miejscach zalanych w poprzednich powodziach.
Wiadomo, że zwykły śmiertelnik nie dostanie zgody na budowę w tym miejscu, gmina też nie. Wymyślono więc, że może uda się przepchnąć inwestycję dla policji, wojewoda nie zaprotestuje i furtka otwarta. Moim zdaniem gmina tak chciała pozyskać tereny pod budowę nad Skawą. No i nie wyszło, za to wyszło jak mądre władze rządzą Wadowicami, a może nie lubią policji i chcieli ją utopić?
+5 #38 Tereska 2013-01-25 17:30
Próba utopienia policji nie wyszła.
Proponuję żeby policja wszczęła dochodzenie w sprawie wyznaczenia tej lokalizacji.
Czy celowo wskazano miejsce zalewowe?
Czy ktoś umyślnie działał na szkodę policji?
Czy ta decyzja kosztowała już choćby 1zł? Jeżeli tak to kto zwróci poniesione choćby najmniejsze koszty?
Koszty poniesione to też przygotowanie uchwały, praca urzędników, nawet papier. Zapłaćcie teraz radni za tę durną decyzję!!!

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.