- Opublikowano: 15 stycznia 2016, 17:50
- Komentarze: 3
Władze Andrychowa spotkały się z szefami i specjalistami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Krakowa. Rozmawiano o nowych rozwiązaniach dotyczących leżącej w ciągu drogi krajowej nr 52 ulicy Krakowskiej. Mają tutaj powstać aż trzy nowe ronda.
Jak informują Nowiny Andrychowskie, w piątek (15.01) w Andrychowie odbyło się spotkanie z szefami i specjalistami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Krakowa. Uczestniczyli w nim burmistrz miasta Tomasz Żak, jego zastępca Mirosław Wasztyl a także wicedyrektor GDDKiA Agnieszka Wachowska wraz ze specjalistami do spraw ruchu drogowego.
Rozmawiano m.in. o możliwości nowych rozwiązań na ulicy Krakowskiej, leżącej w ciągu drogi krajowej nr 52 w związku ze zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i powstania na Górnicy obok Białej Drogi centrum handlowo-usługowo-biurowego. Chodzi o jego dobre skomunikowanie z istniejąca siecią dróg, wybudowanie dodatkowych ulic a także rond.
Według planów na ulicy Krakowskiej powstałyby trzy nowe ronda. Pierwsze przy połączeniu Białej Drogi z krajówką, drugie przy Pomniku Grunwaldzkim (skrzyżowanie krajówki z ulicą Grunwaldzką) zaś trzecie przy skręcie do Kauflandu.
Podczas spotkania poruszono temat budowy nowych, bezpiecznych przejść dla pieszych w całym ciągu ulicy Krakowskiej. Mają one być ze względów bezpieczeństwa, lepiej oznakowane i oświetlone, a do tego dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych.
Póki co to na razie plany i nie wiadomo czy i kiedy będą zrealizowane. Tak wyglądałoby to na mapie:
(AS)
(źródło, mapa: Nowiny Andrychowskie)
(zdjęcie: archiwum)
Komentarze
Bezpieczne przejście to przejście wyposażone w sygnalizację świetlną sterowaną przez pieszego - inne rozwiązania są aktualnie sposobem na zabijanie pieszego.
Kolejne światła?
Przejście nad ulicą i po problemie!
Piesi bezpieczni i kierowcy zdrowsi.
Ogólny przepis - noga pieszego na przejściu jako wstrzymanie ruchu dla wszystkich zbliżających się jest mało widoczny w odróżnieniu od sygnalizacji. Kończy się też samowolka. Tylko sterowanie sytuacją na przejściach (oprócz oczywiście drugiego poziomu) daje szansę pieszemu !
Np. na drogach z prędkością 50 km/h i wyżej w Niemczech nie znajdziesz ANI JEDNEGO PRZEJŚCIA bez sygnalizacji.