Burmistrz Ewa Filipiak w październiku zapowiadała w liście do mieszkańców prezentacje swojego przeł
Gdzie jest program Ewy Filipiak?

Burmistrz Ewa Filipiak w październiku zapowiadała w liście do mieszkańców prezentacje swojego przełomowego programu: mieszkańcy do dziś go nie poznali. Na oficjalnej stronie komitetu również go nie ma.  Doczekamy się?

Od kilku tygodni trwa kampania wyborcza: na ulicach Wadowic i okolic pojawiły się banery wyborcze kandydatów. W skrzynkach pocztowych możemy również znaleźć materiały wyborcze, gazetki, których częstotliwość wydawania dziwnie zwiększa się w związku z wyborami czy referendum, czy rozpaczliwe listy do mieszkańców.

Kampania przeniosła się też do internetu. Informacje o komitetach, ich kandydatach czy programy możemy znaleźć w serwisach internetowych, blogach, czy w portalach społecznościowych. Tak zrobiły KWW Wolne Wadowice oraz KWW Jacka Jończyka Nowoczesny Samorząd, a także trójka z czwórki kandydatów na fotel burmistrza Wadowic. Uruchomiono też bądź uaktualniono o treści wyborcze strony www.burmistrzklinowski.plwww.jacekjonczyk.pl i www.zbyszekjurczak.pl.

Internetową kampanię wyborczą mocno przespała obecna burmistrz Wadowic Ewa Filipiak. Jako ostatnia uruchomiła swój profil na portalu społecznościowych Facebook, ale tam raczej wyborcy mogli zobaczyć, że kandydatka potrafi upiec ciasto, kopać w ogródku czy obejrzeć jej sympatycznego żółwia, niż dowiedzieć się, jakie ma plany odnośnie naszego miasta na kolejne cztery lata. Dopiero w ciągu ostatnich dni pojawiają się tam sylwetki kandydatów z jej komitetu i propozycje zmian.

Wyborcy nie poznali do dzisiaj szumnie zapowiadanego w liście do mieszkańców programu, który Ewa Filipiak obiecywała przedstawić w październiku. Miał być "przełomowy, zmieniający dotychczasową filozofię i sposób patrzenia na rozwój gminy". Na oficjalnej stronie komitetu www.wadowicewspolnydom.pl zakładka PROGRAM świeci niestety pustką...

Doczekamy się?

 

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+18 #1 Miłośnik magistratu 2014-10-31 10:30
Gdzie piniondze za las?!

Dlaczego się czepiacie żółwia? Fajny zwierzak, podobno 100 lat żyje.

A kalafiorową na niedzielę próbowaliście? Pewno nie. Ja próbowałem, lepsze to niż sztampowy rosół. Swoją drogą jakby na przykład z takim przepisem wyskoczył kandydat na burmistrza, no nie wiem, Sosnowca, to by go już pewnie w poniedziałek znaleźli w szybie którejś z kopalń. Bo w niedziele pyzy to mus! :D

PS
Moja reakcja na list "Boróweczki":
https://www.youtube.com/watch?v=a-BgREkkjcg

Oczywiście proszę nie obrażać!
+37 #2 ja 2014-10-31 10:30
weźcie się odchrzańcie od pani burmistrz. Przecież ona program ma od 20 lat - na mym stołku wiernie trwać
0 #3 co do komentarza 2014-10-31 10:58
https://www.youtube.com/watch?v=IDDZ4kyN0hc
+35 #4 taktokowny 2014-10-31 10:59
Siedzi ciągle Kocicho i analizuje wszystkie programy i kombinuje jak by tu zrobić lepszy. no i czas leci...
+28 #5 ja 2014-10-31 11:08
i teraz widać kto na nią zagłosuje tylko durne pierniki przez których ten kraj upada :( Tego się najbardziej boje
Polacy to w większości głupi naród bo po co glosowali na tuska skoro wiedzieli że ich okrada :O I jeszcze nic z tym nie zrobią bo im dobrze jak kasy mniej
+22 #6 bajanki 2014-10-31 11:20
Co może być w "programie"?
Centrum pielgrzymkowe - koncepcja już jest, a na projekt zaplanowano 0,5 mln zł
Rozwój SAG - planowana infrastruktura drogowa
Sala w Jaroszowicach
Więcej kasy na becikowe, na drogi gminne, no i Staszek przestanie być rzecznikiem... będzie miał inną fuchę.
+33 #7 1650 2014-10-31 11:49
Kiedy wreszcie burmistrz Filipiak ujawni wszystkie zawierane przez gminę umowy ?
+19 #8 Andree 2014-10-31 12:21
Program. Oto on: 1) Nie dla chodnika przy DK 52 od mostu na Skawie do ks. pallotynów i dalej do wiaduktu; 2) Nie dla zwiększenia prześwitu (np. z 3,5 m. do 4,2 m. wiaduktu w Kleczy), bo "TIR-y nie będą nam smrodzić miasta" (a od czego obwodnica, fatalna, tylko jednopasmowa, z wadliwym rondem, zwłaszcza przy ul. W. Polskiego; 3) Nie dla zmodernizowanej kolei (BB-Wadowice-Kr aków), wystarczy przejąć budynek dworca; 4) Nie dla poskromienia samowoli busiarzy, od lat blokujących centrum miasta, bo przez nich nie możemy stracić kilkuset głosów. Ot i cała prawda.
+19 #9 Andree 2014-10-31 12:28
To mi przypomina PRL w kolejnych kryzysach. Za Gierka, w pierwszym okresie jego rządów (lata 1971-1976) obowiązywała zasada "moralno-polity cznej jedności narodu". Ale po kryzysie gospodarki i władzy w 1976 r., nie tylko zaczęto się rozprawiać z domniemanymi "warchołami", podobnie, jak to obecnie czynią EF+Kocicho, ale nawet sam Gierek, podobnie, jak EF oświadczył: "Dokonujemy zasadniczych zmian w polityce partii (PZPR) i państwa? I co z tego wyszło: amnestia dla skazanych, pamiętna "zima stulecia", wybór i wizyta JPII i początek końca PZPR. Na ustąpienie Gierka czekano jeszcze 4 lata, na krach komuny całą dekadę. Czy wadowiczanie nie mogliby przyspieszyć tej zmiany i przeprowadzić ją za dwa tygodnie?
+32 #10 Bolesław Kot 2014-10-31 12:42
Koniecznie trzeba wrócić do sprawy istnienia trzech komitetów wyborczych pomimo tego, że te trzy komitety reprezentują wciąż tę samą magistracką władzę. Wspólny Dom (Ewy Filipiak), PO (Stanisława Kotarby, PiS ( chyba wciąż G. Ramos). Jest to zgodne z prawem, ale rażąco sprzeczne z normami współżycia społecznego i zwiększa trzykrotnie szanse wyborcze dla ferajny wokół E. Filipiak i S. Kotarby..Moim zdaniem takie jawne nadużycie demokracji powinno być zgłoszone do Państwowej Komisji Wyborczej.
Bolesław Kot
+28 #11 Kamil Świątek 2014-10-31 13:05
Moim zdaniem ostatni list Ewy Filipiak powinien być zaskarżony do sądu przez Jacka Jończyka, albo Jacek Jończyk powinien być zaskarżony do sądu przez Ewę Filipiak bo ich treści się wzajemnie wykluczają. Ewa Filipiak twierdzi, że Jończyk kłamie na jej temat, a jeśli Jończyk nic z tym nie zrobi to przyzna jej rację. Jeśli natomiast Jończyk mówi prawdę, to powinien nakazać Filipiak wycofanie tych publicznych stwierdzeń. Na chwilę obecną jest to zwykła pyskówka, której z resztą zawsze jest pełno na sesjach Rady Miejskiej. Moim zdaniem Ewa Filipiak naiwnie liczy, że ludzie którzy nie interesują się lokalną sceną polityczną uwierzą jej na słowo. Na tym tle Mateusz Klinowski wypada najkorzystniej bo zawsze mówi jak jest.
-29 #12 Maciej S. 2014-10-31 13:18
Umowy zawierane przez burmistrz nie mają tu nic do rzeczy. Nie macie szans, więc łapiecie się wszystkiego.Ewa górą.
+18 #13 Andree 2014-10-31 13:24
Cytuję Bolesław Kot:
Koniecznie trzeba wrócić do sprawy istnienia trzech komitetów wyborczych pomimo tego, że te trzy komitety reprezentują wciąż tę samą magistracką władzę. Wspólny Dom (Ewy Filipiak), PO (Stanisława Kotarby, PiS ( chyba wciąż G. Ramos). Jest to zgodne z prawem, ale rażąco sprzeczne z normami współżycia społecznego i zwiększa trzykrotnie szanse wyborcze dla ferajny wokół E. Filipiak i S. Kotarby..Moim zdaniem takie jawne nadużycie demokracji powinno być zgłoszone do Państwowej Komisji Wyborczej.
Bolesław Kot

Mam Pan całkowite moje poparcie. To prawie oczywisty kamuflaż, w stylu piłusudczykowsk iego BBWR, czy komunistycznych : FJN i PRON. Jest oczywiste: jeden wspólny kandydat, jedna wspólna lista!
+12 #14 Bolesław Kot 2014-10-31 13:36
Na portalu wadowice24 opublikowano "żale" Z. Jurczaka, któremu nie udało się "pogodzić" M. Klinowskiego z Jackiem Jończykiem a on tak tego pragnął. Publikacja obliczona na naiwność wyborców nie mających w zwyczaju myśleć o tym o czym czytają.
Publikacja jest rażącym waleniem na ślepo z nienawiści w M. Klinowskiego. Proszę autora publikacji o wyjaśnienie na czym miałaby polegać zgoda trzech kandydatów, ubiegających się o fotel burmistrza. Czy mieliby poinformować, że są JEDNYM KANDYDATEM , ale w trzech osobach? Przecież jest rzeczą naturalną, że rywalizują między sobą a w związku z tym, po to, aby zwiększyć swoje szanse każdy konkurent ma prawo i wskazuje na mankamenty rywali.
Bolesław Kot
+1 #15 Pies 2014-10-31 13:53
Oj Bolek Bolek. Ty nic nie jarzysz. Proś dziwkę o wyjaśnienie bo to on promuje twojego wirtualnego burmistrza Mateuszka.
+25 #16 Gdzie program? 2014-10-31 13:54
Czy brak programu nie ma czasem związku z kosztującą podatnika ponad 20 tys. zamówionej w zewnętrznej firmie "Strategii rozwoju gminy Wadowice 2014 - 2020", która jak głoszą jaskółki wypadła miażdżąco dla gminy Wadowice?
+17 #17 Bolesław Kot 2014-10-31 14:04
Każdy komitet wyborczy może zgłosić co najwyżej 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. Jedynie magistrat, na skutek manipulacji, zgłasza 63 kandydatów (bo niby PO (S. Kotarba) , Wspólny Dom (E. Fipiak) , PiS (chyba wciąż G. Ramos)
Bolesław Kot.
-6 #18 1650 2014-10-31 14:13
Cytuję Pies:
Oj Bolek Bolek. Ty nic nie jarzysz. Proś dziwkę o wyjaśnienie bo to on promuje twojego wirtualnego burmistrza Mateuszka.


Dokładnie. Nie zrozumiał, że to jest szczucie współgraczy wirtualnego burmistrza na Zbyszka Jurczaka. Ci duzi chłopcy są już kompletnie oderwani od rzeczywistości.
+1 #19 znajomy 2014-10-31 14:26
Cytuję Bolesław Kot:
Każdy komitet wyborczy może zgłosić co najwyżej 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. Jedynie magistrat, na skutek manipulacji, zgłasza 63 kandydatów (bo niby PO (S. Kotarba) , Wspólny Dom (E. Fipiak) , PiS (chyba wciąż G. Ramos)
Bolesław Kot.

Cytuję Bolesław Kot:
Każdy komitet wyborczy może zgłosić co najwyżej 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. Jedynie magistrat, na skutek manipulacji, zgłasza 63 kandydatów (bo niby PO (S. Kotarba) , Wspólny Dom (E. Fipiak) , PiS (chyba wciąż G. Ramos)
Bolesław Kot.


Panie Bolesławie, błądzi pan we mgle :oops:
WD owszem zgłosił 21 kandydatów, ale PO - pięciu, a PiS - zaledwie dwóch.
Zatem "trzy w jednym" zgłosiło w sumie 28 kandydatów - proszę nie rozmijać się z prawdą w tak oczywistych sprawach, bo przeciwnicy wezmą Pana pod buty ;-)
-3 #20 litości 2014-10-31 14:27
@panie Kot sprawdź pan najpierw ilu kandydatów do Rady Miasta wystawiły te 3 wspomniane komitety, a nie kompromituj się tu publicznie. Potem użyj Pan swojej inteligencji by zbadać jaki magistraccy mieli by sens w zgłaszaniu po 3 swoich kandydatów w okręgach jednomandatowyc h ? A jak pan tego nie potrafisz to napisz do guru.
+17 #21 Andree 2014-10-31 14:28
Cytuję Bolesław Kot:
Każdy komitet wyborczy może zgłosić co najwyżej 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. Jedynie magistrat, na skutek manipulacji, zgłasza 63 kandydatów (bo niby PO (S. Kotarba) , Wspólny Dom (E. Fipiak) , PiS (chyba wciąż G. Ramos)
Bolesław Kot.

Tak, tu Pan Bolesław Kot ma stuprocentową rację. Jest to ewidentne oszustwo i próba zmylenia wyborców.Kiedyś , w przypływie szczerości, a było to kilkanaście lat temu, sam Kochicho przyznał się: "Steruję całą polityką gminną, od PO, poprzez PIS do PSL, a oprócz tego mam własnych ludzi".
0 #22 Kamil Świątek 2014-10-31 16:35
Cytuję Andree:
Cytuję Bolesław Kot:
Każdy komitet wyborczy może zgłosić co najwyżej 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. Jedynie magistrat, na skutek manipulacji, zgłasza 63 kandydatów (bo niby PO (S. Kotarba) , Wspólny Dom (E. Fipiak) , PiS (chyba wciąż G. Ramos)
Bolesław Kot.

Tak, tu Pan Bolesław Kot ma stuprocentową rację. Jest to ewidentne oszustwo i próba zmylenia wyborców.Kiedyś, w przypływie szczerości, a było to kilkanaście lat temu, sam Kochicho przyznał się: "Steruję całą polityką gminną, od PO, poprzez PIS do PSL, a oprócz tego mam własnych ludzi".


Wobec takiego postawienia sprawy wychodzi na to, że jedynie nasz komitet Wolne Wadowice i chyba komitet SLD, są niezależne od Kotarby. A zatem zgodnie z tym sposobem rozumowania mieszkańcy mają 3 możliwości:

1. głosować na ekipę Kotarby i Filipiak (Wspólny Dom/ Po/ PiS).

2. głosować na Lewicę (SLD)

3. głosować na Wolne Wadowice - czyli ludzi niezwiązanych z ekipą Kotarby, Filipiak i reszty, którzy są przedstawiciela mi zwykłych mieszkańców niezadowolonych ze sposobu sprawowania władzy przez ostatnie 20 lat.

WYBÓR NALEŻY DO WAS PROSZĘ PAŃSTWA!
+4 #23 Kamil Świątek 2014-10-31 16:46
Jest jeszcze Jacek Jończyk, ale czy jest niezależny? Czy wykona to, co ludziom obiecuje bez oglądania się na Kotarbę i Filipiak? Przez 4 lata był starostą i dopiero na koniec kadencji zaczął się interesować sprawami Kleczy Górnej ? - chodnik, droga powiatowa). A co robił do tego czasu? Czy po wyborach, zakładając że zostałby wybrany na burmistrza, dalej będzie działał jak obiecuje, czy skończy jedynie na obietnicach?

Ja mam pewność jedynie co do jednego kandydata na burmistrza, że wykona co obiecuje. Ewa Filipiak przez 20 lat pozwoliła mi wyrobić sobie zdanie na jej temat i na pewno jej nie zaufam.Pozostal i dwaj kandydaci pod względem wiarygodności są dla mnie na chwilę obecną pod znakiem zapytania, choć w przypadku Jacka Jończyka 4 lata na stanowisku Starosty w przypadku Kleczy działają wg mnie na jego niekorzyść.
+1 #24 świątek piątek 2014-10-31 16:48
[censored] jeszcze nic nie wygrał a już się zachowuje jak Kocicho. Kocicho dzieli ludzi na lewicę i prawicę a [censored] na rzekomo niezależnych i zależnych od Kocicha. Przypomnę tylko Świątkowi że jego mały bóg Klinowski podobno kupił miejsce od samego Kocicha na liście wyborczej. I kto tu jest bardziej zależny co? Klęska tego całego IWW jest blisko podobnie jak klęska filipiakowych popaprańców.
-2 #25 Kamil Świątek 2014-10-31 17:31
Cytuję [censored] piątek:
[censored] jeszcze nic nie wygrał a już się zachowuje jak Kocicho. Kocicho dzieli ludzi na lewicę i prawicę a [censored] na rzekomo niezależnych i zależnych od Kocicha. Przypomnę tylko Świątkowi że jego mały bóg Klinowski podobno kupił miejsce od samego Kocicha na liście wyborczej. I kto tu jest bardziej zależny co? Klęska tego całego IWW jest blisko podobnie jak klęska filipiakowych popaprańców.

Dziękuję za subiektywną ocenę. A cytując klasyka powiem: proszę nie obrażać! :) i tak na marginesie spytam, co ma Kocicho wspólnego z S. Kotarbą poza tym, że jeden padł ofiarą drugiego? :lol:
+2 #26 Kamil Świątek 2014-10-31 17:39
A odnosząc się jeszcze do porównania mnie z Kocichem muszę nadmienić, że moim zdaniem Kocicho dzieli ludzi na lewicę i prawicę wg kryterium, że prawica to ludzie popierający Ewę Filipiak a lewica to wszyscy inni, niezależnie od przekonań, a zatem ma się to nijak do rzeczywistych różnic między prawicą i lewicą. Sugerowany przeze mnie podział, w przeciwieństwie do podziału sugerowanego przez Kocicha, ma natomiast odbicie w rzeczywistości, gdyż ludzie skupieni wokół IWW naprawdę są niezależni zarówno od Stanisława Kotarby jak i od Kocicha.
+3 #27 Bolesław Kot 2014-10-31 18:16
Każdy komitet wyborczy może zgłosić maksymalnie 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. W rezultacie manipulacji zgłosił 28 jak podaje jeden z internautów a mógł 63. I tu jest problem. Czemu nie wykorzystali zmanipulowanej możliwości? Sprawa jest godna napiętnowania. Co do szczegółów? pewno pomyliłem się co do ILOŚCI ale nie co do JAKOŚCI.
+3 #28 Bolesław Kot 2014-10-31 18:18
Każdy komitet wyborczy może zgłosić maksymalnie 21 kandydatów do Rady Miejskiej w Wadowicach. W rezultacie manipulacji magistrat zgłosił 28 jak podaje jeden z internautów a mógł 63. I tu jest problem. Czemu nie wykorzystali zmanipulowanej możliwości? Sprawa jest godna napiętnowania. Co do szczegółów? Pewno pomyliłem się co do ILOŚCI ale nie co do JAKOŚCI.
Cytować
+23 #29 Solidarny 2014-10-31 18:23
List dostałem od kobitki. To już trzeci. Za każdym razem proszę żeby więcej do mnie nie pisała, a ta się uparła. Co list to głupszy. Infantylna jakaś. Myślę głupiutka to nic bo do innych spraw może dobra. Sprawdziłem i okazało się, że kłamie swoją fotografią w liście. Ta fotografia leciwa jakaś. Na moje oko minimym ma 8 lat. Kobitka robi głupotę rozsyłając stare zdjęcie w liście. Przecież jak wygląda większość wie i widzi. No cóż cały tekst odpowiedzi na list niebawem publikuję bo mnie wkurza uparcie nękając mnie niechcianymi listami.Pa.
+23 #30 Solidarny 2014-10-31 18:55
Gdzie jest program Ewy Filipiak?
Jak to gdzie? W piekarniku - dochodzi. Później żółwiem zostanie rozesłany bo ów żółw jak widać na foto jest szybszy od mignięcia migawki aparatu fotograficznego.
Ewa Filipiak realizuje swój program od 20 lat. jest burmistrzem i to wystarcza. nJak to było z tą "papieską burmistrz"?
Menele siedziały na Rynku i jeden krzyknął "e papieroska", a przechodząca leciwa kobita zrozumiała -papieska. Tak sobie do głowy przybrać? No cóż wiek, zupełnie inny niż na fotografii w liście.Na fotografii bez VAT czyli 23 mniej.
+12 #31 Andree 2014-10-31 19:06
Cytuję Solidarny:
List dostałem od kobitki. To już trzeci. Za każdym razem proszę żeby więcej do mnie nie pisała, a ta się uparła. Co list to głupszy. Infantylna jakaś. Myślę głupiutka to nic bo do innych spraw może dobra. Sprawdziłem i okazało się, że kłamie swoją fotografią w liście. Ta fotografia leciwa jakaś. Na moje oko minimym ma 8 lat. Kobitka robi głupotę rozsyłając stare zdjęcie w liście. Przecież jak wygląda większość wie i widzi. No cóż cały tekst odpowiedzi na list niebawem publikuję bo mnie wkurza uparcie nękając mnie niechcianymi listami.Pa.

W kodeksie karnym jest pojęcie "stalkingu" tj. uporczywego nękania danej osoby (osób) niechcianymi korespondencjam i, także w formie listowej. Może należałoby zrobić użytek z tego artykułu?
+22 #32 majka 2014-10-31 19:56
Może ktoś wie co to za Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Wadowice im.JPII, którego przedstawiciele m jest Marcin Płaszczyca ;-)
+4 #33 Andree 2014-10-31 20:42
To jest przysłowiowe "mydlenie" oczu, pozory rzekomego pluralizmu społecznego, w którym jeden sufler pociąga za wszystkie możliwe sznurki i wszystkim steruje, a przynajmniej chce sterować. Niedawno na zjeździe w Międzybrodziu Bialskim pewna nauczycielka przywiozła ze sobą z Wadowic pokaźny tłumek jej uczniów, oczywiście za aprobatą, a nawet nakazem carycy, po to tylko, aby ta gromada przebierańców w stroje z logo "Sokoła" miała demonstrować, iż rzekomo ta zasłużona organizacja nagle "ożyła" przed wyborami. Przecież za PRL było niemal to samo. Komuniści mówili: Wprawdzie PZPR jest przewodnią siła narodu, ale kto chce, może również działać w ZSL, SD, a katolicy nawet w PAX. A poza tym pozwalamy nawet na stowarzyszenia: od filatelistów po obrońców zwierząt. Tyle tylko, że "pluralizm" ów zależał wyłącznie od jednego ośrodka decyzyjnego, co dobitnie pokazał dzień 13 grudnia 1981 r. i czas po nim następujący.
+16 #34 Kabel 2014-10-31 20:45
Cytuję majka:
Może ktoś wie co to za Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Wadowice im.JPII, którego przedstawicielem jest Marcin Płaszczyca ;-)

Stowarzyszenie to jako zwykłe stworzyły 3 osoby. Marek Brzeźniak, Kazimierz Zieliński i Ada Karcz. Z regulaminu stowarzyszenia wynikały zupełnie inne zadania niż te, którymi teraz zajmuje się stowarzyszenie. Jednym z zadań było wspieranie młodzieży uzdolnionej łącznie ze stypendiami. Stowarzyszenie zostało upolitycznione. Stowarzyszenie miało wydawać Kuriera Wadowickiego - pomusł tytułu Ada Karcz, w piśmie miało znajdować się dużo miejsca na polemiki i dyskusjke ludzi młodych (szkoły średnie). Generalnie było dużo pomysłów, ale do czasu. Z założycieli został w stowarzyszeniu tylko M.Brzeźniak. Oczywiście po wstąpieniu do niego St. Kotarby, Ewy Filipiak zostało ono zaurzędowane. Członkami stowarzyszenia stali się radni właściwi, prezesi spółek gminnych itp. Stowarzyszenie zostało zarejestrowane ok 9 lat temu. Składka miesięczna członkowska 100PLN, członków było ponad 30. Tak więc miesięcznie było ponad 3 000,00PLN na cele statutowe.
+18 #35 Piotruś z Lipowej 2014-10-31 22:14
Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Wadowice to twór złożony z : Filipiak, wszystkich radnych bezradnych Gminy, kierowników wszystkich wydziałów w urzędzie miejskim, prezesów spółek gminnych i dodatkowo Mastka.
Spotykają się u gryzonia na Kościelnej. Płacą kocichowi za kurierka i listy onej jednej zrozpaczonej do mieszkańców.. W starostwie są wszystkie dane stowarzyszenia.
-7 #36 Leon Jamrożek 2014-10-31 22:40
Cała prawda o stowarzyszeniu "Dać Szansę" Jacka Jończyka.
http://youtu.be/CniGISN_Kg8
-26 #37 @Leon Jamrożek 2014-10-31 23:53
Gratulacje dla pana Leona Jamrożka, za wyprodukowanie rzetelnego filmu dokumentalnego o stowarzyszeniu „Dać Szanse”. Doskonale uchwycił Pan wypowiedź pani prezes Bogumiły Jończyk o nieróbstwie w powiatowych ośrodkach pomocy, które nie potrafią stworzyć publicznego systemu pomocy dla niepełnosprawny ch dzieci. Na szczęście jest pan Jończyk, który jako Starosta nie jest wstanie zmusić podlegających starostwie służb, ale za to na niwie prywatnej świetnie rozwiązuje nabrzmiałe problemy. Bardzo dobrze również pokazał Pan profesjonalizm pracowników poradni, w wypowiedzi pani rehabilitant, która prowadzi zajęcia indywidualne w grupach trzy osobowych pod nadzorem wolontariuszki. Reasumując nawą Leni Riefenstahl raczej Pan nie zostanie, dlatego dobrze, że poszedł pan w dokument zamiast w propagandę.
+32 #38 @Leon Jamrożek 2014-11-01 02:20
Wstyd w wyborach grać Stowarzyszeniem , zrób Pan o Równać Szansę, też popatrzymy, nikt nie ma nic do chorych dziec tylko do całkiem innych rzeczy i nie rób się Pan bardziej papieski niż sam papież, bo w Pana wypadku to nie przystoi, a i wiarogodność Pana zerowa;-)
+4 #39 Stanisław Kliś 2014-11-01 05:20
Witajcie.
Na stronie KW Evity na samym dole jest zachęta do pójście na wybory i :
"Koniecznie Weź udział w wyborach!

2075"
Miłego Poranka tyż Staszek.
+25 #40 majka 2014-11-01 07:11
Coraz niesmaczniejsza ta kampania jeden komitet NS gra chorymi dziećmi (film akurat teraz), drugi WD dziadkiem E.Mrozem, obrzydliwe, wart pac pałaca :sad:
+14 #41 ja 2014-11-01 07:54
@Leon Jamrożek
czyli pokazał pan, ze Jończyk przekracza swoje uprawnienia jako starosta. Ustawa, która określa sposób pomocy tzw. "wczesnego wspomagania" kieruje obowiązki z tego zakresu na gminę i to z pieniędzy gminnych winno być finansowane.

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:

edukacji publicznej
promocji i ochrony zdrowia
pomocy społecznej
wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej
polityki prorodzinnej
wspierania osób niepełnosprawnych,

Jednak Jończyk finansuje to z subwencji oświatowej (zadanie: edukacja publiczna), którą otrzymuje powiat, a tymczasem Jończyk może podejmować decyzje z zakresu oświaty tylko w zakresie szkół ponadgimnazjaln ych. Tak więc po prostu starosta przekroczył swoje uprawnienia i kosztem szkół ponadgimnazjaln ych powiatu finansuje swoją ( bo tak nazywa to jego żona: "nasza poradnia") prywatną działalność.
+21 #42 majka 2014-11-01 08:17
Aby wyborcy mieli pełny obraz tego co z nimi robicie powinien się ukazać film z Panią Wodyńska wśród swoich podopiecznych i chorych w jej fundacji, wszystko już jest są chore dzieci z Dać Szansę, jest 93 letni Mróz na fb teraz tylko jeszcze terminalnie chorzy. Wstyd dla wszystkich biorących w tym udział, a wyborcy swoje wiedzą :sad:
+1 #43 zdegustowany 2014-11-01 08:19
Ciekaw jestem ile dzieci (w drodze na cmentarz) zapyta swoich rodziców: "Co to za czarownica wisi nad ulicą? Przecież Halloween się już skończyło." Czy w papieskim mieście takie przerażające dekoracje są na miejscu?
-15 #44 podatnik 2014-11-01 08:25
Wolę by moje podatki jako publiczne fundusze szły na pomoc ciężko przez los doświadczonym dzieciom niż na marichuanę jako wynagrodzenie dla konsumenta narkotyków albo na propagandę dla sprzedajnego dziennikarza.
+18 #45 Andree 2014-11-01 09:16
Cytuję majka:
Aby wyborcy mieli pełny obraz tego co z nimi robicie powinien się ukazać film z Panią Wodyńska wśród swoich podopiecznych i chorych w jej fundacji, wszystko już jest są chore dzieci z Dać Szansę, jest 93 letni Mróz na fb teraz tylko jeszcze terminalnie chorzy. Wstyd dla wszystkich biorących w tym udział, a wyborcy swoje wiedzą :sad:

Szkoda, że niemal na finiszu kampanii wyborczej w Wadowicach bezczelnie wykorzystuje się starych, zasłużonych ludzi, pomiatając nimi.Co do owego portretu, to czy Wadowic nie pomylono np. z Korea Północną?
+10 #46 kor 2014-11-01 13:44
#44 zdegustowany
Jak nie zrobiło się nic przez 20 lat dla żywych poza swoimi to próbuje się ożywić tych co leżą już na cmentarzu aby na nią głosowali.
To jest ewidentny dowód na instrumentalne traktowanie religii. Dzisiaj Wszystkich Świętych jeden z najważniejszych dni dla wierzących.Dla utrzymania władzy niema żadnych świetości.
Dla niezorientownyc h : komentarz ten dotyczy baneru obecnej burmistrz zawieszonego o mało co na cmentarzu
przy ul.MB Fatimskiej.
+7 #47 @zdegustowany 2014-11-02 07:11
Najbogatszy komitet patrząc po ilości porozwieszanych banerów i codziennego zaśmiecania skrzynek pocztowych to komitet Jończyka, całe miasto obwieszone Jończykiem, nawet caryca go nie przegoni w ilości plakatów, co on tak chce tym burmistrzem zostać, powiat ledwo zipie, a on wielki strateg do gminy zwiewa, strach pomyśleć co by było jak to towarzystwo żądne władzy by wygrało, nie dajmy się nabrać
+6 #48 przegięcie 2014-11-02 09:40
Cytuję @zdegustowany:
Najbogatszy komitet patrząc po ilości porozwieszanych banerów i codziennego zaśmiecania skrzynek pocztowych to komitet Jończyka, całe miasto obwieszone Jończykiem, nawet caryca go nie przegoni w ilości plakatów, co on tak chce tym burmistrzem zostać, powiat ledwo zipie, a on wielki strateg do gminy zwiewa, strach pomyśleć co by było jak to towarzystwo żądne władzy by wygrało, nie dajmy się nabrać


Niestety, ale dużo w tym racji. Nowoczesny samorząd Jacka Jończyka przegiął pałę.
Ludziom nie lubią tak bardzo nachalnej propagandy.
+11 #49 sceptyk 2014-11-02 10:07
To po prostu kampania wyborcza! I nie powtarzajcie kłamstw, że powiat ledwo zipie.
I jeszcze jedno : jako mieszkaniec gminy nie zgadzam sie aby moim kandydatem do Rady Powiatu był , np. Piotr Hajnosz, Ireneusz Cholewa itd. A na tych banerach wyraźnie jest napisane : kandydat gminy do.. Szczyt hipokryzji!
-4 #50 @sceptyk 2014-11-02 10:32
Nie chcesz ich to ich nie wybieraj, ja np. nie chcę nowoczesnych to na nich nie zagłosuję, bo oni tak nowocześni jak Filipiakowa w kuchni ;-)
+14 #51 Oszukany 2014-11-02 11:35
Dzisiaj można to już stwierdzić że Papierośnica jest pospolitym wyborczym kłamcą. Oszukała ona w mojej ocenie mieszkańców wadowic i wyborców pisząc nie tak dawno że ona swój program pokaże w październiku. Jest 2 listopad a programu nie ma no chyba że program to te trzy kropki u niej na stronie internetowej. Czy wadowiczanie powinni głosować na wyborczą oszustkę? Wydaje mi się że nie. Jako jedyni kandydaci swoje programy przedstawili Jończyk, który ma prawdziwy program, Jurczak, który to ma takie bardziej ogólne no i Klinowski, którego krótkich haseł populistycznych programem nazwać nie można, ale zawsze to coś. Wybierać trzeba między tymi trzema panami a oszustów lepiej odpuścić.
+15 #52 kolega z bumaru 2014-11-02 11:39
Cytuję @zdegustowany:
Najbogatszy komitet patrząc po ilości porozwieszanych banerów i codziennego zaśmiecania skrzynek pocztowych to komitet Jończyka, całe miasto obwieszone Jończykiem, nawet caryca go nie przegoni w ilości plakatów, co on tak chce tym burmistrzem zostać, powiat ledwo zipie, a on wielki strateg do gminy zwiewa, strach pomyśleć co by było jak to towarzystwo żądne władzy by wygrało, nie dajmy się nabrać

Żal ci dupe ściska bo Efka jakby powiesiła tych uciekinierów z geriatrii to ryczałaby ze śmiechu cała małopolska. Zresztą Efka się powiesiła przy cmentarzu nad drogą. Chyba ma jakieś przeczucie.
+3 #53 @oszukany 2014-11-02 11:44
Programy to są zbiory pobożnych życzeń, aby je spełnić trzeba nie tylko wygrać wybory na burmistrza, ale i mieć radnych, którzy to poprą, a tak to można całe tomy programów wydawać, które bez poparcia funta nie kłaków warte ;-)
+15 #54 007 bond 2014-11-02 11:46
Cytuję sceptyk:
To po prostu kampania wyborcza! I nie powtarzajcie kłamstw, że powiat ledwo zipie.
I jeszcze jedno : jako mieszkaniec gminy nie zgadzam sie aby moim kandydatem do Rady Powiatu był , np. Piotr Hajnosz, Ireneusz Cholewa itd. A na tych banerach wyraźnie jest napisane : kandydat gminy do.. Szczyt hipokryzji!

Ja widziałem taki napis na banerze Flaszowej. Jest wyraźnie napisane że jest ona kandydatką GMINY WADOWICE. Jutro zamierzam to zgłosić do PKW jako kłamstwo i wprowadzanie w błąd opinii publicznej bo nie ma takiego komitetu jak GMINA WADOWICE.
+15 #55 sceptyk 2014-11-02 11:48
Nie chodzi o mój wybór. Po prostu jako mieszkaniec gminy nie życzę sobie aby tacy ludzie mnie reprezentowali!
A tak to wygląda. I nie mieszaj do tego innych komitetów. I tyle w tym temacie. Uderz w stół, nożyce się odezwą!
Kandydaci Gminy do Powiatu! To nawet nie jest śmieszne!
+20 #56 S. Kocicho 2014-11-02 11:51
A powiedzcie mi czym wsławiło się kocicho bo on o sobie pisze że jest obrońcą dobrego imienia mieszkańców Wadowic? Czy skazanie pana Grzyba na podstawie głupich zeznań to sukces w tej obronie czy jak? Po drugie dowiedziałem się że kocicho wymyślił budowę szpitala i organizuje wielkie koncerty. Poje..ni to mało powiedziane.
+19 #57 garstka 2014-11-02 11:55
Kocicho bronił dobrego imienia mieszkańców pod UM wydzierając ryja do ludzi że policja ich będzie tropić. Może o to mu chodziło?
+4 #58 sceptyk 2014-11-02 13:21
@007
Zrobię to samo.
+14 #59 Zniesmaczony 2014-11-02 14:21
Na profilu Jończyka pojawił się wpis

"KWW Jacka Jończyka "Nowoczesny Samorząd" informuje, że w dniu 31 października br. Komenda Powiatowa Policji w Wadowicach powiadomiła nas o skierowaniu do Sądu Rejonowego w Wadowicach wniosku o ukaranie sprawcy niszczenia, w dniu 10 października 2014 r., w Wadowicach, naszych materiałów wyborczych. Zamierzamy działać w tej sprawie w charakterze oskarżyciela posiłkowego.

Jednocześnie z głębokim zaniepokojeniem przyjęliśmy do wiadomości fakt, iż obwinionym jest mieszkaniec Wadowic, służbowo podległy oraz politycznie powiązany z osobą kandydatki w wyborach samorządowych, panią Ewą Filipiak. Wyrażamy nadzieję i apelujemy do pani Ewy Filipiak - jako lidera politycznego własnego środowiska - o wywarcie takiego wpływu na ludzi jej podległych oraz z nią współpracującyc h, żeby w przyszłości nie dochodziło już więcej do pożałowania godnych incydentów"

Z tego wynika że wniosek dotyczy pracownika urzędu miasta. Czyżby kocia brygada zaliczyła w końcu wpadkę?
+9 #60 marmur 2014-11-02 14:44
do zniesmaczonego
Najwyraźniej pod dowództwem nowego komendanta policji skończyły się czasy bezkarności kocich band w Wadowicach. Zamiast wniosku o ukaranie ten wandal powinien dostać w dupsko pałą to byłoby najbardziej wychowawcze. Teraz kocicho pojedzie na skargę do Dziwisza bo mu tu policja "utrudnia" działania patriotyczne.
+6 #61 sceptyk 2014-11-02 14:45
Mam nadzieję, że mają dowody nie do podważenia.
+8 #62 niezależny 2014-11-02 14:51
Cytuję sceptyk:
Mam nadzieję, że mają dowody nie do podważenia.

Tu już tylko może pomóc skorumpowany i umoczony wadowicki adwokat mafii w prokuratorskiej todze albo jakiś ustawiony sędzia. Jednak po wpadce ze statywem chyba już nikt z wadowickiego sądu nie podłoży się za kocicha i nie da wiary zeznaniom prawdomównych świadków którzy na przykład tylko kierowali pojazdem mechanicznym.
-3 #63 ja 2014-11-02 16:40
Cytuję Zniesmaczony:
Na profilu Jończyka pojawił się wpis

"KWW Jacka Jończyka "Nowoczesny Samorząd" informuje, że w dniu 31 października br. Komenda Powiatowa Policji w Wadowicach powiadomiła nas o skierowaniu do Sądu Rejonowego w Wadowicach wniosku o ukaranie sprawcy niszczenia, w dniu 10 października 2014 r., w Wadowicach, naszych materiałów wyborczych. Zamierzamy działać w tej sprawie w charakterze oskarżyciela posiłkowego.

Jednocześnie z głębokim zaniepokojeniem przyjęliśmy do wiadomości fakt, iż obwinionym jest mieszkaniec Wadowic, służbowo podległy oraz politycznie powiązany z osobą kandydatki w wyborach samorządowych, panią Ewą Filipiak. Wyrażamy nadzieję i apelujemy do pani Ewy Filipiak - jako lidera politycznego własnego środowiska - o wywarcie takiego wpływu na ludzi jej podległych oraz z nią współpracujących, żeby w przyszłości nie dochodziło już więcej do pożałowania godnych incydentów"

Z tego wynika że wniosek dotyczy pracownika urzędu miasta. Czyżby kocia brygada zaliczyła w końcu wpadkę?

To dowodzi debilizmu tego człowieka. Bowiem po jasną cholerę niszczył banery Nowoczesnego Samorządu. Przecież wystarczy popatrzeć na te twarze nieskalane myśleniem, by wyrobić sobie o nich zdanie.
+4 #64 @ja 2014-11-02 17:26
Cytuję ja:
Cytuję Zniesmaczony:
Na profilu Jończyka pojawił się wpis

"KWW Jacka Jończyka "Nowoczesny Samorząd" informuje, że w dniu 31 października br. Komenda Powiatowa Policji w Wadowicach powiadomiła nas o skierowaniu do Sądu Rejonowego w Wadowicach wniosku o ukaranie sprawcy niszczenia, w dniu 10 października 2014 r., w Wadowicach, naszych materiałów wyborczych. Zamierzamy działać w tej sprawie w charakterze oskarżyciela posiłkowego.

Jednocześnie z głębokim zaniepokojeniem przyjęliśmy do wiadomości fakt, iż obwinionym jest mieszkaniec Wadowic, służbowo podległy oraz politycznie powiązany z osobą kandydatki w wyborach samorządowych, panią Ewą Filipiak. Wyrażamy nadzieję i apelujemy do pani Ewy Filipiak - jako lidera politycznego własnego środowiska - o wywarcie takiego wpływu na ludzi jej podległych oraz z nią współpracujących, żeby w przyszłości nie dochodziło już więcej do pożałowania godnych incydentów"

Z tego wynika że wniosek dotyczy pracownika urzędu miasta. Czyżby kocia brygada zaliczyła w końcu wpadkę?

To dowodzi debilizmu tego człowieka. Bowiem po jasną cholerę niszczył banery Nowoczesnego Samorządu. Przecież wystarczy popatrzeć na te twarze nieskalane myśleniem, by wyrobić sobie o nich zdanie.

Twarze ludycznego folkloru ;-)
+22 #65 Timi 2014-11-02 18:34
Czy nie był nim ten kretyn perkusista? :lol: :lol: :lol: :lol:
+25 #66 majka 2014-11-02 18:53
Perkusiście przypisze się pomroczność jasną, a po drugie takie nazwisko jest pod ochroną ;-)
+3 #67 MKEF 2014-11-02 19:19
Tylko Nowoczesny Samorząd prawdziwie walczy z wadowickim układem i stanowi dla niego realne zagrożenie. Widać to nie tylko po atakach na materiały wyborcze kandydatów, ale i po wspólnej propagandzie konkurencji.
+2 #68 @MKEF 2014-11-02 19:34
Jak układ może walczyć z układem? Układy należy wykluczyć, a nie zastępować innym. ;-)
-14 #69 @@MKEF 2014-11-02 19:39
Cytuję @MKEF:
Jak układ może walczyć z układem? Układy należy wykluczyć, a nie zastępować innym. ;-)

mówiąc o układzie masz na myśli te cienkie bolki w niedopasowanych garniturach ze szmatexu?
-6 #70 @MKEF 2014-11-02 19:50
Cytuję @@MKEF:
Cytuję @MKEF:
Jak układ może walczyć z układem? Układy należy wykluczyć, a nie zastępować innym. ;-)

mówiąc o układzie masz na myśli te cienkie bolki w niedopasowanych garniturach ze szmatexu?

Dokładnie te cienkie bolki z NS, aż esteci nie wytrzymują i niszczą im banery ;-)
-7 #71 @@MKEF 2014-11-02 20:00
Jakby męskie plakaty NS powiesić w formie tablo to mamy dowód na potwierdzenie teorii Darwina, niezaprzeczalny ;-)
-5 #72 Tekla 2014-11-03 07:33
Wszystko w tym temacie.
http://pressmix.eu/index.php/2014/11/02/burmistrz-wadowic-nadal-neka-mnie-i-moja-rodzine/#more-71436
-1 #73 majka 2014-11-03 08:01
@MKEF
Podaj przykład na walkę Nowoczesnego Samorządu z układem, bo pierwsze słyszę o czymś takim, no chyba, że start ze starosty Wspólnego Domu na burmistrza chcącego się wybić na niepodległość to dla ciebie ta walka :-)
EF = JJ tutaj nie ma różnicy
+6 #74 mieszkaniec 2014-11-03 10:30
Cytuję majka:
@MKEF
Podaj przykład na walkę Nowoczesnego Samorządu z układem, bo pierwsze słyszę o czymś takim, no chyba, że start ze starosty Wspólnego Domu na burmistrza chcącego się wybić na niepodległość to dla ciebie ta walka :-)
EF = JJ tutaj nie ma różnicy


Majka, masz całkowitą rację, ten Jończyk i jego ludzie w żaden sposób nie walczą z EF tylko skarżą się, że IWW niby już nie walczy i zajmuje się teraz nimi.

To jedna ekipa, Jończyk, Filipak, Kotarba - kruk krukowi...
+6 #75 Ktoś 2014-11-03 10:54
Cytuję Tekla:
Wszystko w tym temacie.
http://pressmix.eu/index.php/2014/11/02/burmistrz-wadowic-nadal-neka-mnie-i-moja-rodzine/#more-71436

I w tym temacie wystarczy.
Co do układu to nie twórzcie mitologii. JJ miał chwilę słabości, ocknął się dość szybko.
Teraz najważniejszy jest wspólny cel : zmiana na stanowisku burmistrza, więcej radnych, którzy nie będą bezradni i obrona Powiatu.
Opozycja -skoro się podzieliła- nie musi skakać sobie do oczu.
Niech każdy robi swoje. W przeciwnym razie rzeczywistość 17. 11.2014 będzie czarna.
-11 #76 Oblatywacz. 2014-11-03 11:57
Wystarczy oglądnąć zdjęcia z archiwum ukazujące Wadowice dwadzieścia lat temu i porównać z aktualnym posiadaniem a już mamy program wyborczy obecnej Burmistrz Ewki.Jeżeli zaś chodzi, na przykład, o banery to gołym okiem widać ,że wszystkich kandydatów przebił w instalowaniu swojego wizerunku "pucułowaty" Koźbiał.Wisi na wszystkich latarniach,płot ach,drzewach i peryferiach.Rep rezentuje "monopol cepeeniarzy"nie mylić z cepami i chce być członkiem sejmiku małopolskiego i jak na razie jego programem jest jego "facjata"No ale z braku laku dobry i kit,nie mylić z kiczem.Może jak zostanie wybrany,obniży ceny paliw na swoich stacjach.?No, inni kandydaci obiecują "gruszki na wierzbie"albo "wieczną szczęśliwość "lub najnowszą demokrację,a tu potrzeba sprawdzonych uczciwych praktyków,a takich przecież mamy.!
+2 #77 Ktoś 2014-11-03 13:33
Cytuję Oblatywacz.:
Wystarczy oglądnąć zdjęcia z archiwum ukazujące Wadowice dwadzieścia lat temu i porównać z aktualnym posiadaniem a już mamy program wyborczy obecnej Burmistrz Ewki.Jeżeli zaś chodzi, na przykład, o banery to gołym okiem widać ,że wszystkich kandydatów przebił w instalowaniu swojego wizerunku "pucułowaty" Koźbiał.Wisi na wszystkich latarniach,płotach,drzewach i peryferiach.Reprezentuje "monopol cepeeniarzy"nie mylić z cepami i chce być członkiem sejmiku małopolskiego i jak na razie jego programem jest jego "facjata"No ale z braku laku dobry i kit,nie mylić z kiczem.Może jak zostanie wybrany,obniży ceny paliw na swoich stacjach.?No, inni kandydaci obiecują "gruszki na wierzbie"albo "wieczną szczęśliwość "lub najnowszą demokrację,a tu potrzeba sprawdzonych uczciwych praktyków,a takich przecież mamy.!

To jakiś żart?! Uczciwi i sprawdzeni praktycy. To się wyklucza! Miej swoje zdanie ale nie przecz faktom!
+10 #78 kasa 2014-11-03 13:48
Radny powiatowy dostaje co miesiąc 1300 zł, czyli tyle ile pracownik fizyczny za ciężką pracę, zastanówcie się czy ci których wybieracie są warci tej kasy ;-)
+9 #79 Bonzo 2014-11-03 17:16
Program Ewy Filipiak od początku Jej urzędowania jest taki sam - NIE ROBIĆ NIC I PAŚĆ SIĘ NA GMINNEJ KASIE !!! Proste. Co tu roztrząsać. Przecież tak z naszą Ewuńcią było, jest i mam nadzieję - NIE BĘDZIE !!!
+4 #80 twardy harry 2014-11-05 11:51
pytanie brzmi gdzie jest program ewy filipiak--odpow iedz moze jest w tele tygodniu pod pozycja tanca z gwiazdami
+2 #81 Avro Lancaster 2014-11-05 12:11
W tańcu z gwiazdami na razie nie mamy przedstawiciela z Wadowic,natomia st w programie" mam talent" mamy flagowego kandydata na wygranego i radnego,i oby te dwie opcje się sprawdziły.
+3 #82 Stanisław Kliś 2014-11-05 14:27
Witajcie.
Jutro osobiście będę w UM i zapytam o on program.
Względem listu Burmistrzyni (do mnie na koniec Tatarstanu nie dociera) bywszy w UM i osobiście p.Flasz (z wizusu) mnię dawszy.Więc JUTRO.
Miłego Dnia tyż Staszek.
P.S.Że rodzinę Pani zgnębi decyzjami się nie martwię i tak będę pisał..

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.