Kolej kończy prace przy wymianie nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych na fragmentac
Kolej kończy prace na linii nr 94. Skorzystają mieszkańcy Spytkowic i Brzeźnicy

Kolej kończy prace przy wymianie nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych na fragmentach linii kolejowej nr 94 z Krakowa do Oświecimia. Podróżni z odnowionych peronów będą korzystać m.in. w Półwsi, Brzeźnicy i Jaśkowicach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą prace przy wymianie nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych na fragmentach linii kolejowej nr 94 z Krakowa do Oświęcimia. Nad ulica Zamkową w Spytkowicach gotowy jest nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i pieszych – powstaną nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne.

Obiekt w Spytkowicach to jeden z 3 mostów, 5 wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem. Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 miliony złotych netto zakończą się w grudniu tego roku. Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim.  Rok temu, 1 października 2022  po wielu latach komunikacyjnej kolejowej posuchy i falstartach,   na linię kolejową nr 94 powróciły  w końcu pociągi pasażerskie i to z grubej rury, bo w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK SA wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe. Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.

Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskimi. Za przeszło 250 milionów złotych wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei.


(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+8 #1 Tuareg 2023-10-23 16:58
Kiedy będzie więcej kursów na trasie Bielsko - Kraków? Pociągi powinny być co godzinę.
0 #2 Anna 2023-10-23 22:29
Cytuję Tuareg:
Kiedy będzie więcej kursów na trasie Bielsko - Kraków? Pociągi powinny być co godzinę.
Ponadto co drugi pociąg powinien się zatrzymywać tylko na większych stacjach, aby znacznie skrócić czas przejazdu. To wszystko jest możliwe i aż się prosi, aby takie zmiany wprowadzić. Pytanie jednak, kto siedzi u sterów, na ile jest inteligentny, profesjonalny, zorientowany.
+5 #3 P. 2023-10-23 23:27
Cytuję Realista:
To ostatni remont i modernizacja, Pokemony zamrożą wszystko,na nic nie będzie kasy,będą rujnować to co PiS zbudowało, sprzedadzą resztę, obsadzą kolesiami spółki,raczej resztę co zostanie,i będą działać pod dyktando Berlina,to są pachołki Brukseli, zapamiętajcie co się zmieniło w okolicy przez ostatnie lata i porównamy za cztery lata, będzie ruina i bajzel

Zacznijmy od tego że do władzy dojdą w tym roku ludzie, którzy praktycznie pozamykali linie kolejowe w naszym regionie. Pamiętam jak nie wiele Brakowało a zamkneliby 117-stke. Już była w wykazie do likwidacji. Teraz niby oczekujecie że kolej u nas będzie rozkwitać? Czeka nas regres niestety. I tutaj nie będzie więce, lecz przypuszczam mniej kursów. Jakoś trzeba inwestycje kolejowe przesunąć na środek i północ Polski jak to było w latach 2007-2015
0 #4 Maria 2023-10-26 13:47
Ekspert! Takim już dziękujemy
+1 #5 Kkk 2023-10-27 14:47
To teraz może zajmiemy się linią kolejową z Wadowic do Trzebini aby można było zintegrować pociągi aby można było się przesiadać w różne strony?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.