Przez blisko trzy tygodnie w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży centrum Wadowic zostało wyłącz
Kto kazał zamknąć na prawie trzy tygodnie centrum Wadowic?

Przez blisko trzy tygodnie w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży centrum Wadowic zostało wyłączone z ruchu. Burmistrz twierdzi, że to na wniosek organizatora ŚDM, policji, straży i starostwa. Z kolei starostwo odbija piłeczkę...

Jak już informowaliśmy, w piątek (15.07) w związku z organizacją na terenie miasta uroczystości związanych z obchodami Światowych Dni Młodzieży, zamknięto dla ruchu centrum Wadowic wraz z ulicami przyległymi. Do wtorku 2 sierpnia zamknięte dla ruchu zostały: Pl. Jana Pawła II, ul. Mickiewicza  (od skrzyżowania z ul. Gimnazjalną i ul. Słowackiego), ul. Żwirki i Wigury, ul. Trybunalska, ul. Sobieskiego, ul. Jagiellońska (od skrzyżowania z ul. Spadzistą do pl. Jana Pawła II), ul. Lwowska (od pl. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. E. i K. Wojtyłów), ul. Edmunda Wojtyły, ul. Kościelna, ul. Krakowska (od. pl. Jana Pawła II do ul. Teatralnej), ul. Wąska, ul. Zacisze, ul. Zatorska.

 

Jak informował burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski, wyłączenie z ruchu centrum miasto na prawie trzy tygodnie to prośba organizatora ŚDM, decyzję podjęła zaś Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Starostwie Powiatowym w Wadowicach. Tak wynikało z wpisów włodarza miasta m.in. na Facebooku. Starostwo jednak odbija piłeczkę i twierdzi w swoim oświadczeniu, że to jednak decyzja burmistrza  a oni tylko zatwierdzili ten projekt.

W związku z doniesieniami medialnymi Starostwo Powiatowe w Wadowicach informuje, że w dn. 30 maja 2016 r. do tut. urzędu wpłynął wniosek pełnomocnika Gminy Wadowice w sprawie zatwierdzenia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas imprez związanych ze Światowymi Dniami Młodzieży. Projekt ten został opracowany na zlecenie Burmistrza Wadowic i przewidywał termin wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu w centrum Wadowic w okresie od 15 lipca do 2 sierpnia br. Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatowego Komendanta Policji w Wadowicach. Po szczegółowej analizie przedstawionych dokumentów oraz biorąc pod uwagę zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom i pielgrzymom przyjeżdżającym do Wadowic na uroczystości związane z obchodami Światowych Dni Młodzieży, wicestarosta zatwierdził ww. projekt. Termin ważności projektu wyznaczono na czas ŚDM – napisał w oświadczeniu wicestarosta Andrzej Górecki.

Zapytaliśmy włodarza wadowickiej gminy co sądzi na takie dictum wicestarosty.

Sztab organizacyjny ŚDM w Wadowicach (z udziałem służb miejskich) podjął decyzję o zamknięciu rynku - wynikała ona z potrzeb zgłaszanych przez Archidiecezję i względów bezpieczeństwa. Organizator przygotował projekt organizacji ruchu, który został pozytywnie zaopiniowany przez Urząd Miasta i policję. Następnie trafił do starostwa, gdzie został zatwierdzony i wszedł w życie. Rynek zamknięto więc na wniosek organizatora ŚDM, przy pozytywnej opinii UM i policji, a na końcu starostwa. To, że przy okazji ŚDM zajmujemy się polityczną awanturą wykreowaną przez Marcina Płaszczycę i jego portal Wadowice24, którzy postanowili ponownie szczuć na siebie ludzi, jest porażką tego miasta – mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

Inna sprawa, czy takie zamykanie miasta na tak długi okres i na tyle dni przed Światowymi Dniami Młodzieży w Krakowie (26 do 31 lipca) ma sens. Powiat wadowicki znalazł się w drugiej strefie zakwaterowania pielgrzymów, którzy przyjadą wtedy do Polski i mimo, że do Wadowic przybyły już pierwsze grupy ich grupy, większego ruchu z tym związanego na wadowickim rynku i ulicach przyległych nie ma.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+13 #1 lump 2016-07-18 17:56
a jak by chłopu koń uciekł i przyleciał na rynek to też wina KLINOWSKIEGO? ale was boli ten KLINOWSKI zróbcie transparent kociacho wróć bo wam nikt nigdy nie dogodzi KLINU jestem z tobą
+18 #2 pan adam 2016-07-18 18:08
Z tego wszystkiego wynika że burmistrz chodzi na pasku kurii krakowskiej
+48 #3 edeo 2016-07-18 18:16
a Kalwarię zamykają tylko na 4 dni tam można na 4 dni ale Wadowice na 17 dni
+13 #4 Pawel 2016-07-18 18:52
Totalne nieporozumienie ludzie narzekają strasznie pusto jak po wojnie. Nikt nie przyjeżdża bo nie ma jak. Starosta do dymisji! ! !
+22 #5 Szach 2016-07-18 18:56
Dopiero 3 dni jest blokadą. 15 dni przed nami. MASAKRA
+7 #6 Wojtus 2016-07-18 19:01
Widziałem dzisiaj na pl. Kościuszki znak "koniec strefy zamieszkania" a nie mogłem znaleść znaku z początkiem strefy, ktoś widział gdzie ta strefa się zaczyna?
+17 #7 mest 2016-07-18 19:33
Dziwię się że całego miasta nie zamknięto od conajmniej początku maja w Krakowie za coś takiego osobę dawno by wywieźli na taczkach.Myślę że Klinu nie miał tu nic do gsdania było to w gestii geniusza ze starostwa swoją drogą musi mieć dłużnika w rodzinie który zamyka przejazd obok obwodnicy 15minut przed przekraczającym pociagiem
+25 #8 masz 2016-07-18 19:34
w Krakowie zamykają ulice od przyszłego wtorku, a Wadowice muszą byc świętsze od Watykanu!!!! Już niedługo to tylko wielbiciele radia Maryja będą szaleć na Rynku!!!! I stanie się Wielka Bencora!!!!!!
0 #9 Salferd 2016-07-18 19:47
Klonu jest bez winy ale nauczka jest na przyszłość dla wszystkich urzędników co piwojue zamkniecie ruchu.
+7 #10 slawo33333 2016-07-18 20:02
Burmistrz to ateistyczny pajac otoczony kolesiami wraz z lalą z zadupia,odwołać szkodnika
+11 #11 kwicoł 2016-07-18 20:04
Jak to kto kazał zamknąć, po co te pytania?Przecie ż wiadomo że oszołoma mamy w tym mieście tylko jednego ! ! !
-1 #12 Sebastian9 2016-07-18 20:12
Czy ktoś się orientuję czy jest jakiś przepis aby można było pociągnąć starostwo powiatowe do odpowiedzialnoś ci za niegospidarnosc?
-straty przedsiębiorców
-zamknięty parking na placu Kościuszki gmina traci pieniadze
+18 #13 zdenerwowany 2016-07-18 20:17
Najgorsze to jest to ze do wadowic nie moze wjechac w godz 6-22 zaden samochod powyzej 3,5 tony takze u mnie remont domu przesunął sie o 3 tyg poniewaz moje drzwi nie dojada - bo im nie wolno! A co kogo obchodzi ze zamawialem je 4 tyg wczesniej! A co kogo obchodzi że wykonawca remontu umówiony i co tu zrobic?

o korkach po 17stej juz nawet nie mam siły wspominać ...
+9 #14 wie ktoś? 2016-07-18 20:46
Koński rynek w czwartek będzie czy też nie wolno
+3 #15 dert 2016-07-18 20:48
Smiechu warte oswiadczenie laika klinowskiego... prostota w całej rozciągliwości. ...
+18 #16 dert 2016-07-18 20:57
Wadowice24.pl
BURMISTRZ WYNAJĄŁ FIRMĘ ZA 70 TYS. ZŁ, KTÓRA WYSTĄPIŁA O ZMIANY W RUCHU

Jak się dowiadujemy, to właśnie z upoważnienia burmistrza Wadowic Mateusza Klinowskiego podpisano 12 maja tego roku umowę z firmą Produkcyjno-Han dlowo- Usługową "Prisma". Firma wykonała projekt organizacji ruchu na 13 ulicach w centrum miasta.

Z rejestru umów gminy wynika, że firma świadczy też inne usługi dla urzędu, między innymi na wykonanie oznakowania poziomego i pionowego na drogach gminnych. Podpisana przez Urząd Miasta z tą firmą umowa na wszystkie usługi opiewa na kwotę 70,23 tysiące złotych.
Co robią urzednicy którzy podlegają burmistrzowi skoro nie umieją nakreslic ulic do chwilowego zamknięcia ?/
Dziecko by spokojnie wykonało takie zadanie i to za darmo !!!!!1 Marnotrawienie kasy to jego chobby a znajomość obowiązków zerowa .
-16 #17 dert 2016-07-18 21:26
że przy okazji ŚDM zajmujemy się polityczną awanturą wykreowaną przez Marcina Płaszczycę i jego portal Wadowice24, którzy postanowili ponownie szczuć na siebie ludzi, jest porażką tego miasta – mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.
Nie lubię Płaszczycy ale porażką jest wybór ciebie Klinowski przez nas mieszkanców.... . A ty jesteś najwiekszą porażką tego naszego miasteczka !!!!!
+13 #18 niewierny 2016-07-18 23:24
Czarni rządzą dalej, nawet doktor "Who" im w dupę włazi.
+5 #19 marc 2016-07-19 09:42
Cytuję niewierny:
Czarni rządzą dalej, nawet doktor "Who" im w dupę włazi.

Może to strach przed narodowym czytaj katolickim wykluczeniem? Wszak epidemia naiwnej, mściwej, fanatycznej dewocji to odnowiona, zreformowana forma średniowiecznej inkwizycji. To religijne pieniactwo napędza przy okazji nie tylko portal WuCe24.
+15 #20 jon87 2016-07-19 10:14
podobno na konkurencyjnej stronie www jest napisane i są dokumenty kto za to odpowiada.
-15 #21 Ondraszek 2016-07-19 10:36
Wyłączenie Rynku od świateł na Mickiew do wyjazdu z Wojtyłów,wjazd na Kościuszki przez Słowackiego i zjazd Spadzistą na Fatimską-podoba mi się NA STAŁE!-bez szkody dla ruchu masowego, z utrzymaniem zezwoleń dla służb i zaopatrzenia.Ob ecne
wyłączenie Pl.Kościuszki z parkingami jest pomyłką.
+10 #22 don draszek 2016-07-19 11:14
Ty jesteś pomyłką bo nie prowadzisz widocznie żadnego interesu to łatwo ci gadać. Spadaj na drzewo kretynie. Nam drobnym handlowcom obroty spadły 3 krotnie przez brak parkingu. A mamy na utrzymaniu ludzi czynsze ZUSY itd. Jak mamy egzystować skoro jest pusto jak po wojnie atomowej.
+10 #23 Tu-124 2016-07-19 12:53
Nic nie kumacie. Klinowski zrobił wariant demo sprawdza jak zareagują wadowiczanie kiedy zrealizuje swój pomysł zamknięcia dojazdu do centrum i na placu Kościuszki zrobi rabatki. Przy okazji wpuścił starostę w maliny. Dał małe 70 tysięcy obcej firmie, chociaż Gawlik, geniusz od ruchu drogowego powinien to zrobić w ramach swoich obowiązków. Chyba był z niego lepszy strażnik miejski.
+7 #24 hubertus 2016-07-19 13:46
Niech lepiej zamknie parkingi w TESCO LIDLACH BIEDRONKACH I W JANIE! ciekawe czy wtedy oni byliby zadowoleni że ludzie nie mają jak do nich na zakupy przyjść. Totalny błąd. Ludzie go zjedzą wszyscy komentują negatywnie blokadę miasta.
+14 #25 suknarP 2016-07-19 13:49
Jakim prawem i po co taka decyzja. Przecież na prosty rozum to jest bezsensu. Tak dawać w kość to okrucieństwo.
+11 #26 LEO1 2016-07-19 13:54
GDZIE ma jakiś sztab doradczy, który odradzałby bądź doradzał w takich kwestiach? Nikt przecież nie jest wszech wiedzący, każdy błędy popełnia. Pomysł z zamknięciem ruchu kiedyś na stałe to jest niebywałe nieporozumienie .
+7 #27 future 2016-07-19 14:29
Cytuję LEO1:
GDZIE ma jakiś sztab doradczy, który odradzałby bądź doradzał w takich kwestiach? Nikt przecież nie jest wszech wiedzący, każdy błędy popełnia. Pomysł z zamknięciem ruchu kiedyś na stałe to jest niebywałe nieporozumienie.


To celowe działanie. Test na mieszkańcach co będzie gdy na stałe zamkną ruch w centrum Wadowic zgodnie z wizja Klinowskiego.
+17 #28 peso 2016-07-19 14:30
nie mogę uwierzyć w taką bezmyślność nie wiem czy burmistrza czy starosty. Wiem jedno że to nie kraków czy wrocław żeby takie eksperymenty robić. Oboje na tym stracili tylko wkurzyli ludzi.
+17 #29 dormi 2016-07-19 15:14
Zgodzę się że na czas ŚDM ruch powinien być ograniczony ze względów bezpieczeństwa ale nie na stałe na zawsze no ludzie chyba oszaleliście nawet nie straszcie że tak się może stać
+15 #30 popiwczak 2016-07-19 18:48
obecnie miasto jest wyłączone nie tylko z ruchu ale i z "życia". Odczuwam wrażenie jakbym na jakimś pustkowiu mieszkał. Zły pomysł naprawdę nie popieram tego na przyszłość.
+13 #31 Bartłomiej76 2016-07-19 20:54
Coraz bardziej odczuwam wrażenie że zrobił bądź zrobili to aby dbać ludziom w kość.
+13 #32 Egon 2016-07-20 11:17
Trzeba naprawdę nie mieć w ogóle wyczucia aby taką blokadę miasta zarządzić. Nie wiem już z tego nic kogo to jest wina kto jest za to odpowiedzialny. Jeden zwala na drugiego odpowiedzialnoś ć. Efekt jest taki że nie ma gdzie zaparkować samochodu w mieście.
+9 #33 wyobraźni trochę 2016-07-20 11:57
Bez wyobraźni kompletne beło
+6 #34 wkurzony 2016-07-20 12:50
krew mnie już zalewa, prowadzę sklep w mieście jest godz 13 a jam utargu 85zł przez te gierki urzedników z blokadą ruchu ludzie nie mają jak do miasta dojechać gdzie zaparkować!!!!! !!!!!!!!!
-1 #35 LA LA LA HI HI HI 2016-07-20 14:32
Kilka dni a Wadowice już stały się miastem duchów. Poza małymi grupkami z zagranicy którzy przybyli na ŚDM nie ma nikogo kompletnie. HA HA HA
+7 #36 komendante 2016-07-20 15:50
przyjade i zrobie porzadek ,bo widze ze same fujary mieszkaja w tych wadowicach
+10 #37 florencjan 2016-07-20 17:06
Bardzo proszę niech się Pan Burmistrz wypowie czy naprawdę zamierza zamknąć rynek w tej postaci jak teraz?? Niech ludzie się dowiedzą czy ma takie zamiary?
+9 #38 BET0 2016-07-20 17:47
Gdyby naprawdę zamierzał kiedyś tak zrobił na stałe jak jest teraz ma sam sobie strzelił w kolano
+5 #39 ala89 2016-07-21 10:24
Przyjechałam dziś z urlopu a tu zonk miasto zamnięte. Wydaje mi się to absurdalne gdyż w Krakowie podobno nie ma żadnej zamykania ruchu a my nie organizujemy sdm tylko kraków.
+2 #40 łopata 2016-07-21 10:53
Cytuję ala89:
Przyjechałam dziś z urlopu a tu zonk miasto zamnięte. Wydaje mi się to absurdalne gdyż w Krakowie podobno nie ma żadnej zamykania ruchu a my nie organizujemy sdm tylko kraków.


W Krakowie nie ma zamykania ruchu na ŚDM?
To gdzie Ty byłaś na urlopie? Na Księżycu? :lol:
Poza tym, sam rynek krakowski jest już zamknięty od 30 lat ;-)
+8 #41 sztychówka 2016-07-21 11:06
Wadowice nie są Krakowem i nigdy nie będą
-5 #42 beti b 2016-07-21 12:09
Aby dojść do miasta musiałam zaparkować na os. kopernika auto - szkoda gadać na ten temat
+13 #43 gonzo 2016-07-21 12:26
Cytuję beti b:
Aby dojść do miasta musiałam zaparkować na os. kopernika auto - szkoda gadać na ten temat

os kopernika jest w mieście więc o co chodzi?
-5 #44 ala89 2016-07-21 12:43
Jeszcze 10 dniu musicie się pomęczyć
+2 #45 gość 2016-07-21 12:46
Cytuję ala89:
Jeszcze 10 dniu musicie się pomęczyć


jeszcze 13 dni
0 #46 ZF 2016-07-21 15:20
"Miasto duchów" "nikt nie przyjeżdża do Wadowic" a ciekawe bo mieszkając na Lwowskiej i obserwując przystanek gdzie wsiadają ludzie to większość busików pełna odjeżdża z Wadowic. Czyli pewnie najwięcej krzyczą wielmożni państwo którzy nie mogą podjechać pod sam sklep ale przejść kawałek, a tu upały idą jeszcze spocić się można.
0 #47 sułaC 2016-07-21 18:54
Wyraźne se puku Klinowskiego.
-1 #48 Rambo 2016-07-21 19:20
Informacja dla kierowców.
Już niedługo rynek będzie zamnięty na stałe.
Dojeżdżam codziennie busem i dziwię się że samochody jeszcze mogą wjeżdżać do centrum Wadowic. Kiedy całkowicie zamkną rynek będzie sprawiedliwie dla wszystkich.
+3 #49 Boot 2016-07-21 20:08
Nie moge tego zrozumiec po co by zamykac rynek na stałe co te samochody przeszkadzaja tym co nimi nie jezdza. Czegos ubedzie od tych samochodów czy co. zeczywiscie pusto w rynku.JAK PO WOJNIE.
-4 #50 dert 2016-07-21 21:37
Ludzie na miescie mówią że trzeba dać na msze za klinowskiego by zamknał całe wadowice i ogrodzil płotem z desek
+3 #51 ding 2016-07-22 09:16
Chyba nie jest taki głupi aby zamykać na stałe wtedy go ludzie na pewno nie wybiorą ponownie na burmistrza. Masa ludzi jest przeciwko takiemu pomysłowi.
+8 #52 msiumi 2016-07-22 09:23
Bezensu jest zmieniać coć co dobrze funkcjonuje i jej wygodne dla zdecydowanej większości ludzi.
+2 #53 operycia 2016-07-22 15:22
Pośmiewisko na całego żeby zablokować ruch 20 dni naprzód. No trzeba nie mieć mózgu naprawdę
+3 #54 men 2016-07-22 18:16
gmina pieniedzy nie ma na drogi na wies albo chodniki itp ale na zmienianie ruchu zamkniecie rynku co wiąże sie z kosztami 70 tys jak podaja ,to na to ma gmina kase.
-2 #55 sułaC 2016-07-26 18:21
Stało się i koniec. Szkoda słów na wiele rzeczy. Czas zbierać siły i jednoczyć się przed referendum.
+3 #56 zeb mc cane 2016-07-29 14:11
Po co przejeżdżać przez rynek? Czy teraz są jakieś utrudnienia w ruchu? Czepiacie się wszystkiego co by nie było zrobione. Powinni zamknąć na zawsze, czy to żle jak jest spokojnie i cicho? Opamiętajcie się.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.