Stowarzyszenie Inicjatywa Wolne Wadowice organizuje akcję sprzątania miasta i namawia wszystkich do udz
Inicjatywa Wolne Wadowice posprząta miasto

Stowarzyszenie Inicjatywa Wolne Wadowice organizuje akcję sprzątania miasta i namawia wszystkich do udziału. Zebrane śmieci chce przekazać burmistrz Ewie Filipiak i jej urzędnikom. Przyłączacie się?

O tym, że Wadowice to zaśmiecone miasto pisaliśmy niejednokrotnie. Brak koszy na śmieci, stare, przez nikogo nie sprzątane odpady nad Skawą czy zaklejone plakatami i ogłoszeniami słupy to raczej odstraszający widok.

Zobacz: Wadowice całe zaśmiecione

Stowarzyszenie Inicjatywa Wolne Wadowice postanowiła coś z tym zrobić i zaprasza wszystkich do udziału w akcji - czynie społecznym.

"Czy wiesz, że Gmina Wadowice to jedno z najbardziej zaśmieconych miejsc w Polsce? Czy wiesz, że w mieście nie ma nawet koszy na śmieci? Czy wiesz, że jest to osobista decyzja burmistrz? Czy wiesz, co możemy z tym zrobić? Posprzątajmy miasto wspólnie!" - informuje w materiałach prasowych Inicjatywa Wolne Wadowice.

Jak przystąpić do akcji? Jak informują organizatorzy, wystarczy pozbierać ze znajomymi śmieci w swojej okolicy, zapakować do worków i pojawić się z nimi w najbliższą sobotę (27.10) rano pod Urzędem Miasta w Wadowicach. 

Zobacz: Kajakarze sprzątali Skawę

"O godzinie 11:00 symbolicznie przekażemy śmieci burmistrz i jej urzędnikom. Niech poczują to, co my czujemy na co dzień. W piatek (26.10) członkowie i sympatycy Inicjatywy sprzątają brzegi Skawy od godziny 15.30 Jeżeli chcesz nam pomóc i wziąć udział w sprzątaniu razem z nami, napisz mail do Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." - informuje IWW.

Jak mówią przedstawiciele Inicjatywy Wolne Wadowice mieszkańcy miasta bez przerwy skarżą się na brak koszy na śmieci, brud na ulicach. Wg nich burmistrz Wadowice Ewa Filipiak wielokrotnie podkreślała, że koszy nie ma zamiaru rozstawiać, bo "ludzie wyrzucają w nich swoje śmieci".

"Akcja Inicjatywy wynika ze sprzeciwu na dziadostwo polityczne, które reprezentuje nasz pseudo-samorząd i z potrzeby zrobienia czegoś pozytywnego dla zaśmieconego miasta. Odrapane przystanki autobusowe, ohydne szyldy szpecące kamienice, ruiny na głównych ulicach. Do tego burmistrz bez zastanowienia wycina drzewa, prowadzi oszpecające "rewitalizacje". Status miasta turystycznego zobowiązuje - tymczasem mamy nie tylko wyśmiewany w Polsce samorząd, nie mający nic wspólnego z demokracją, do tego niekompetentną burmistrz, i prostu brudne, zaśmiecone ulice i tereny zielone. Coś z tym trzeba zrobić" - mówi nam radny Mateusz Klinowski z Inicjatywy Wolne Wadowice, pomysłodawca akcji.

(MG)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-2 #1 Władek 2012-10-24 14:41
Kosze na śmieci na mieście chcecie ?? Zwariowaliście ?? Przecież jak sama nazwa wskazuje są to kosze na śmieci. Jeszcze by tego brakowało, żeby w każdym koszu były buty, cholewki, hajduki i inne śmieci. A jak śmieci są to i szczury są a jak są szczury to i kocichy. Chcecie :P:P:P ???
-29 #2 Za śmieci płaci iww? 2012-10-24 14:42
Za śmieci trzeba płacić.
Podrzucanie ich pod Urząd Miejski jest zaśmiecaniem miasta i sposobem na uniknięcie obowiązkowej opłaty.

W związku z tym prosimy działaczy ekologicznych i harcerzy o sfotografowanie brudasów, którzy nie chcą płacić za swoje śmieci i będą próbować zaśmiecać nimi rynek.

O ile wiem to ustawa o utrzymaniu czystości obowiązuje polityków z inicjatywy wolnych wadowic.
Chyba że oni są już ponad prawem.

Jeżeli my Wadowiczanie płacimy za swoje śmieci to członkowie inicjatywy ww również powinni płacić i wywozić swoje śmieci na składowisko odpadów komunalnych do Choczni.

Nie przerzucajcie swoich kosztów za wywożenie śmieci na ogół mieszkańców i podatników.
My wadowiczanie nie chcemy płacić za śmieci inicjatywy ww.


Czyste i Zdrowe Wadowice
-21 #3 Alibi dla brudasów? 2012-10-24 14:52
Sprawa jest prosta.
Fakturę za wywóz śmieci należy wystawić IWW lub bezpośrednio Klinowskiemu.

Odrębną sprawą jest mandat za zaśmiecanie miasta i wadowickiego rynku.

Żadna akcja polityczna nie może dać alibi, czy usprawiedliwien ia dla zaśmiecania.

Nie zaśmiecajcie Wadowic !!!
+2 #4 Tomasso 2012-10-24 15:01
Oglądnijcie sobie film na stronie

http://www.itvwadowice.pl/
+11 #5 - 2012-10-24 15:17
Kociak i jego banda nawet sprzątanie śmieci będą potępiać. Głupi są niesamowicie! Ale czego się można spodziewać po kocie śmietnikowcu?
+1 #6 reds 2012-10-24 16:01
jak to mawiał mój dziadek, " jaki Pan taki kram " ......
+16 #7 archiwum x 2012-10-24 16:12
Skuteczny radny potrafi doprowadzić do takiej sytuacji, że służby odpowiedzialne z utrzymanie czystości w mieście będą wykonywać to za co podatnicy im płacą ,a nie pod publikę ogłaszać sprzątanie .
0 #8 Lump 2012-10-24 16:17
A to wiele wyjaśnia. Ostatnimi czasy widzę pomykające z dużą częstotliwością po rewirze komando-grupy komwadu. Ostatnio tak się rozpędzili, że mi kurde nawet uciśnięte papierki z siatki ogrodzeniowej wyjmowali - co nigdy się nie zdarzało i co warto podkreślić nie należało do obowiązku pań sprzątających. Nawet mi przed posesją uprzątnięto co wywołało u mnie taki wstyd że hej. Rano jak pociskam do roboty to ostatnio co chwilę dłubali coś przy słupach ogłoszeniowych nożem, chyba pinezki wyciągali. Koszy faktycznie jak na lekarstwo, na rynku nastawiali ale pójdzie człowiek dalej i koszy brak. A idźcie na bulwary weneckie :D to dopiero gnój. No ale wiadomo, im mniej koszy tym więcej można się opierd...
Na zwrócenie uwagi zasługuje też zatroska. To jest taki syf, że słów brak. Każda rynna zaklejona, gablota sokoła oszpecona (chyba nawet jest u was to zdjęcie).
Firmy przodujące w bajzlu to "nijaki" profikredyt i chwilówki te czerwone. Powinny być wysokie kary - kilka tysięcy minimum i obowiązek doprowadzenia do stanu poprzedniego. To by się śmieciarze nauczyli

Marcujące się na jesień kociaki widzę już piszą pogrubioną czcionką. Dobrze, znaczy że boli i ciśnie akcja. Weźcie kupcie worki w komwadzie na akcję i do nich zapakujcie śmieci. Będą wam mogli naskoczyć. A najśmieszniejsz e będzie to, że z pewnością przyjedzie policja albo napuszczą tą pożal się boże straż miejską, której funkcjonariusze plątają się po mieście jak smród po gaciach. Zresztą wadowicka straż miejska to temat osobny, wymagający szerszego opracowania. Nie sposób streścić w kilku zdaniach soczystego opisu niektórych jej przedstawicieli.

A może przyjdzie poseł z peterem. A właśnie nie wiecie co z peterem??? Gość zniknął ostatnio. Chyba nawet fontanne pasującą w parku jak pięść do du..py zachwałał sam Stanisław?


Pozdro,
Lump
-2 #9 dred 2012-10-24 16:26
Cytuję Za śmieci płaci iww?:
Za śmieci trzeba płacić.
Podrzucanie ich pod Urząd Miejski jest zaśmiecaniem miasta i sposobem na uniknięcie obowiązkowej opłaty.

W związku z tym prosimy działaczy ekologicznych i harcerzy o sfotografowanie brudasów, którzy nie chcą płacić za swoje śmieci i będą próbować zaśmiecać nimi rynek.

O ile wiem to ustawa o utrzymaniu czystości obowiązuje polityków z inicjatywy wolnych wadowic.
Chyba że oni są już ponad prawem.

Jeżeli my Wadowiczanie płacimy za swoje śmieci to członkowie inicjatywy ww również powinni płacić i wywozić swoje śmieci na składowisko odpadów komunalnych do Choczni.

Nie przerzucajcie swoich kosztów za wywożenie śmieci na ogół mieszkańców i podatników.
My wadowiczanie nie chcemy płacić za śmieci inicjatywy ww.


Czyste i Zdrowe Wadowice

Więc lubisz siedzieć w śmieciach niczym szczur.
+4 #10 szczepek 2012-10-24 16:31
A może by tak ser klinowski zaczął od edukacji społeczeństwa jako radny, że w mieście takim jak Wadowice powinniśmy mieć porządek i śmieci należy zostawiać tam gdzie jest na nie miejsce.
+10 #11 Do Lump 2012-10-24 16:43
Peter H. dostał setacza za zakłócanie ciszy wyborczej i się wyciszył. Nawet w telewizyji nie występuje, bo jużchyba wszyscy w mieście się z niego śmiali...

A Stan pokazywacz palcem bezkarny bo był "tylko kierowcą". Żenuła...
+15 #12 ciekawski 2012-10-24 16:53
Będzie TVN ? przecież muszą radnego pokazać.
+1 #13 Lump 2012-10-24 16:53
Cytuję Do Lump:
Peter H. dostał setacza za zakłócanie ciszy wyborczej i się wyciszył. Nawet w telewizyji nie występuje, bo jużchyba wszyscy w mieście się z niego śmiali...

A Stan pokazywacz palcem bezkarny bo był "tylko kierowcą". Żenuła...

Ale to jak to? Został ukarany w ramach jakiegoś przestępstwa czy wykroczenia? I jak to się ma do pracy w UM?
+9 #14 Obywatel Wadowic 2012-10-24 16:56
Utzymanie czystości na swoim terenie jest obowiązakiem właściciela. Ulice, place bulwary są własnością gminy Wadowice. To gmina ma utrzymać je w czystości, w tym zieleń. To są zadania własne gminy które dodatkowo regulują inne ustawy. Gmina zabiera nam podatki na to też. I już wkrótce nałoży kolejny pseudopodatek tzw opłatę za odpady. I nie będzie to niska opłata.

Gmina ma więc obowiązki z których nierzetelnie się wywiązuje. Należy jej o tym przypomnieć.

Czyste ulice,place, zadbane tereny zielone należą się mieszkańcom bo za to płacą. Władza winna słuzyć ludziom dobrym serwisem a nie odwrotnie.

Trzeba się cieszyć że jest ktoś w naszym mieście kto aktywnie porusza temat nierzetelnego wywiązywania się władz gminy z jej obowiązków.

A niech spóbuje Straż Miejska dawać mandaty aktywnym to będzie zadyma na całą Polskę.
-3 #15 Mieszkaniec Gminy 2012-10-24 17:20
Obowiązki utrzymania GMINY w czystości nie sprowadzają się tylko do utrzymania w czystości miasta Wadowice. Na wsiach na GMINNYCH przystankach i w GMINNYCH rowach wzdłuż GMINNYCH dróg i ulic jest taki syf, że ręce opadają. A pani burmistrz opowiada swoje "OPOWIEŚCI", że GMINA jest czysta. KPINA Z MIESZKAŃCÓW!
+5 #16 recykling 2012-10-24 17:50
Zobaczymy ilu wyborców ma Klinowski i inicjatywa , bo chyba stawią się wszyscy. Pomysł jest zły sprzątać ma Komwad .
0 #17 Lump 2012-10-24 18:13
Cytuję recykling:
Zobaczymy ilu wyborców ma Klinowski i inicjatywa , bo chyba stawią się wszyscy. Pomysł jest zły sprzątać ma Komwad .

Owszem komwad, ale skoro tego nie robi to dla wstydu trzeba to pokazać ludziom.
+2 #18 ekolog 2012-10-24 18:22
Ja tego nie rozumiem, jakie śmieci, jakie sprzatanie ? Każdy mieszkaniec naszego miasta i kazdy sklepikarz czy przedsiębiorca powinien miec podpisaną umowę i płacić za swoje śmieci. Gmina ma chyba obowiązek mieć składowisko odpadów i takie z tego co się orientuję posiada a brudasów co zaśmiecają lub nie posiadają umów surowo karać. a ci z iww z doktorkiem "narcyzem" na czele jak naśmiecili niech sprzatają
+3 #19 Mateusz Klinowski 2012-10-24 18:22
Krytykom odpowiadam:

- akcja sprzątania to także edukacja, poprzez czyn, a więc najskuteczniejsza;

- skuteczny radny robi wszystko, żeby rozwiązać problem, a nie tylko pisze, że problem jest i na tym kończy;

Skoro 20 radnych nie może zmusić burmistrz do posprzątania miasta, ba, nawet kilku ulic w centrum, o rozstawieniu koszy nie wspominając, jak ma to zrobić jeden radny?

Zamierzam pozbierać sporo śmieci. Zapraszam wszystkich z gminnymi śmieciami pod UM Wadowice. Zróbcie zdjęcia, gdzie śmieci leżały, udokumentujemy później sobie całą akcję.

Będzie Policja i Straż Miejska? Super, będą ciekawsze zdjęcia z akcji.

Prawdziwa demokracja teraz!
+2 #20 Pietia 2012-10-24 18:32
Taka akcja nadaje się dla dzieci i to w klasach początkowych . IWW chce się zaprezentować , a gdyby była skuteczna to by potrafiła wyegzekwować...
-3 #21 bozydar 2012-10-24 18:59
brawo akcja dobra z nad skawy będzie chyba tona
+10 #22 ? 2012-10-24 19:31
Mnóstwo śmieci będzie podrzucone z prywatnych posesji.
+2 #23 Heniek 2012-10-24 19:53
Akcja głupia. Skończy się wlepieniem mandatów śmieciarzom po 500 zł. I po co to komu? Jak Klinowski chce sobie wyrzucać śmieci na ulice, niech wyrzuca. Sam Klinowski jednak worka nie przyniesie, a niepotrzebnie niektórzy dadzą się nabrać i będą musieli płacić mandaty za Klinowskiego.
+11 #24 z szałasu nad Skawą 2012-10-24 20:08
Co noc prywaciorze zwożą smieci od zawsze do wikliny
0 #25 Tomi 2012-10-24 20:14
Co płaszczycarnia? Zawrzało? ;)
-2 #26 Kaśka K. 2012-10-24 20:17
Tragedia jak czytam komentarze: matołkom nie przeszkadza, że mamy syf w mieście, nie mamy koszy na śmieci a w krzakach nad Skawą mamy opony, szyby i nielegalnie wyrzucany gnój, za to największym problemem jest to, że ludziom za to odpowiedzialnym przyniesie się pod nos, smieci, których usunięcie należy do ich obowiązków. Żenuła.
+5 #27 Vito 2012-10-24 22:00
Kaśka K. a jak myślisz kto ten syf robi?
Ludzie odpowiedzialni za ten syf..żują wśród nas, tego sie jakoś nie mówi, a kosze ...hm, wiedze jak to wyglada...żenuł a przynosza z domu i od razu kosz pełny! I ja potem cholera za nich placę, poza tym ja nie ide do maista ani nad skawę..żeby papierek wyrzuacać itp itd, zacznijmy zwracać uwagę "syfiarzom" to przyniesie lepszy efekt Sama akcja spoko...tylko jak sie zbiera śmieci ..sprżata to..sie je wywozi w miejsce do tego przeznaczone , albo załatwia..konte ner aby je tma mozan było wrzucic...i jeszcze - akcja troche spózniona sprzątanieświat a jzu było !
Żenuła
-11 #28 płaci organizator 2012-10-24 22:27
Jeżeli zaśmiecą rynek, to za ten syf zapłaci organizator imprezy, na którym ciąży obowiązek posprzątania po sobie i swojej imprezie politycznej.
Jeżeli tego nie zrobi sam organizator, to na jego koszt zrobią to służby porządkowe. Tak te sprawy reguluje ustawa o imprezach, wiecach i manifestacjach.

W żadnym wypadku organizatorowi nie uda się przerzucić kosztów sprzątania rynku na podatników, czyli mieszkańców Wadowic.
Zresztą byłoby to niezgodne z prawem wydatkowanie pieniędzy publicznych, gdyby za ewntualne zniszczenia i śmieci pozostawione po manifestacji miał płacić budżet miasta. Są to koszty organizatora manifestacji politycznej.

Z drugiej strony proponuję zostawić te śmieci i zarządać, aby je posprzatał osobiście odpowiedzialny za ten syf organizator spędu.

Proponuję też kamerę z monitoringu rynku nakierować na ewentualnych sprawców zaśmiecania.
Trzeba uważać, aby któryś nie załatwił się w miejscu publicznym, bo takie skandaliczne sytuacje też mogą mieć miejsce przy tego typu burdzie poltycznej.

Swoją drogą to współczuję służbą porządkowym, bo czasami ich praca jest trudna.

Czy organizatorzy spędu politycznego wynajmą sobie kontener na śmieci i opłacą jego wywóz przekonamy się wkrótce.

Sprzątanie po nich w sobotę, dzień wolny od pracy będzie znacznie droższe niż w zwykły dzień tygodnia, ale chyba to organizator wziął pod uwagę skoro zapowiada porzucenie śmieci w miejscu publicznym.

Swoją drogą, czy ktoś, kto smieci i nawołuje do śmiecenia, może być funkcjonariusze m publicznym, radnym?

Na płaceniu mandatów za zaśmiecanie nie znam się, to też się nie będę wypowiadał, ale jako podatnik jestem przeciwny pokrywania kosztów tej zadymy z kasy miasta.

Są uczestnicy, jest organizator tego spędu, więc myślę, że dużego gnoju nie narobią, a śmieci po sobie zabiorą.

Ile człowiek musi się namęczyć, aby chronić środowisko naturalne i uczyć czystości różnego rodzaju brudasów...
+4 #29 Lewy 2012-10-24 22:50
Wpiszcie w googlach "Different Wadowice". Smród i syf od lat.
+7 #30 Mateusz Klinowski 2012-10-25 09:42
Ha! Widzę, że trwa "akademicka dyskusja". Oto jej główne tezy:

- wyręczanie Ewy Filipiak i jej urzędników oraz radnych w sprzątaniu miasta jest żenujące / dowodem słabości.

Pewnie, niech dalej będzie syf. To przecież oznaka siły Filipiak i jej kolegów rządzących w Wadowicach od 20 lat.

- sprzątanie miasta jest jego zaśmiecaniem.

To mogło zrodzić się tylko w chorym umyśle Kocicha.

- za zaśmiecanie zapłaci organizator demonstracji.

Tak. O ile sąd uzna, że doszło do zaśmiecania. A to może być już nie takie proste.

Tak czy inaczej, całą odpowiedzialnoś ć wziąłem na siebie i nikomu włos z głowy nie spadnie, jeżeli posprząta syf wokół siebie i pomoże nam zrobić to, czego nie może zrobić Św. Ewa w papieskim mieście.

Czyli po prostu spełnić swoje elementarne, podstawowe obowiązki.

PS. Odnośnie rozważań, co było pierwsze - brak koszy czy śmieci w krzakach, wydaje mi się, że kosze służą jednak do wyrzucania śmieci. Nawet jeżeli są to "czyjeś" prywatne śmieci.
+6 #31 Obywatel Wadowic 2012-10-25 09:46
@kocicha

Już czuć ten niepokój w szeregach magistrackich.. .Tyle mediów pokaże wadowicki syf.

Akcja jest uzasadniona społecznie wiec ogranizator może spać spokojnie. Potencjalny mandat przyjąć i obnosić się z nim jak ze świadectwem prawdy. Potem odwołanie do sądu i ośmieszenie wadowickich władz gwarantowane. Na oczach całej Polski.

Radny Cholewka znów usłyszy w Warszawce. Co wy tam w tym Papalandzie wyprawiacie ?
-3 #32 Mieszkaniec Gminy 2012-10-25 10:00
Cytuję Pietia:
Taka akcja nadaje się dla dzieci i to w klasach początkowych . IWW chce się zaprezentować , a gdyby była skuteczna to by potrafiła wyegzekwować...

Mów za siebie, najlepiej sobie zawsze znaleść kogoś na kim można psy wieszać. A może sam/a coś zrobisz zamiast tylko gadać.
+3 #33 Mieszkaniec Gminy 2012-10-25 10:12
Zgodnie z tym co twierdzi część tutaj się wypowiadających idąc sobie przez miasto i kupując np batona w kiosku, nie mam prawa wrzucić papierka po nim do kosza stojącego na ulicy, bo to mój prywatny śmieć. W życiu większej bzdury nie widziałem ani nie słyszałem. Zgodnie z tym tokiem myślenia śmieci do publicznych koszy mogą wyrzucać tylko wybrani mieszkańcy, którzy udokumentują, że opłacają składki za wywóz swoich prywatnych śmieci. Czyli wszyscy przyjezdni nie mają prawa wrzucać śmieci do koszy stojących w mieście. Tymczasem gdy zbliża się jakaś większa impreza, np koncert albo jakieś obchody związane z JP2 kosze się tymczasowo pojawiają, aby każdy, głównie przyjezdny, mógł z nich skorzystać.

Więc ja się pytam: GDZIE TU LOGIKA? Czy to nie jest działanie na SZKODĘ własnej gminy?
+16 #34 Citizen 2012-10-25 10:23
W niektórych miastach świata możesz rzucać śmieci na ulicę np jadąc samochodem bo służby mają obowiązek to sprzątać, gdyż za to się im płaci ze wspólnych podatków. W innych z kolei za wrzucenie śmiecia gdzie indziej niż do kosza są surowe mandaty, ale w każdym przypadku służby porządkowe sprzątają śmieci bo jest to ich obowiązkiem, nie pytając czy ten śmieć jest opłacony a czy tamten nie. Retoryka Filipiakowej jest w kwestii śmieciowej jest błędna i zaprzecza zasadom działania samorządu. Gdyby urząd rzetelnie realizował swoje obowiązki to śmieci nie lądowałyby w krzakach. Gdyby opłaty były niższe to wszyscy by płacili. A nawet jeśli ktoś nie płaci to trzeba go ścigać i zmusić do zapłacenia, a nie odwracać "kocicha" ogonem i zamiast rozwiązać problem po prostu go olać. Jakim prawem cała gmina ma nie mieć koszy na śmieci z powodu jakiegoś odsetka niepłacących za ich wywóz? Skoro burmistrz nie potrafi sobie poradzić z niepłacącymi i zamiast tego odżegnuje się od swoich obowiązków to jest DUPA a nie burmistrz - taka jest moja opinia.
+4 #35 @MIESZKANIEC GMINY 2012-10-25 10:39
Jak kupisz baton to możesz wrzucić do kosza przed sklepem, obowiązkiem sklepikarzy biznesmenów jest wystawienie takiego kosza , w mieście przy niektórych sklepach takie kosze są ,natomiast nad rzeką trudno upilnować , ponieważ wywóz śmieci jest drogi więc prywatne domy cżęsto w ten sposób pozbywają się odpadów, niejednokrotnie też w nocy podrzucają na osiedla.Takie sytuacje są w każdym mieście i na wsi , jest to tendencja ogólnopolska i tylko edukacja może coś zmienić.Akcja nic nie pomoże i nie winię w tym wypadku rządzących Wadowicami , aczkolwiek kompletnie nie są to ludzie z mojej bajki.
-2 #36 Mieszkaniec Gminy 2012-10-25 10:50
Cytuję @MIESZKANIEC GMINY:
Jak kupisz baton to możesz wrzucić do kosza przed sklepem, obowiązkiem sklepikarzy biznesmenów jest wystawienie takiego kosza , w mieście przy niektórych sklepach takie kosze są ,natomiast nad rzeką trudno upilnować , ponieważ wywóz śmieci jest drogi więc prywatne domy cżęsto w ten sposób pozbywają się odpadów, niejednokrotnie też w nocy podrzucają na osiedla.Takie sytuacje są w każdym mieście i na wsi , jest to tendencja ogólnopolska i tylko edukacja może coś zmienić.Akcja nic nie pomoże i nie winię w tym wypadku rządzących Wadowicami , aczkolwiek kompletnie nie są to ludzie z mojej bajki.


Zgodnie z tym co piszesz MUSZĘ zjeść tego batona pod sklepem. A co jeśli chcę go zjeść później? Mam wracać pod ten sklep żeby wrzucić śmieć do "prawidłowego" kosza, czy zabrać go do domu?
-7 #37 Mieszkaniec Gminy 2012-10-25 10:51
Aha jeszcze jedno: nie kupuję batona po to żeby go wrzucać do kosza pod sklepem tylko po to by go zjeść. :) taki szczegół.
+1 #38 śmieciarz 2012-10-25 11:14
Wasze tłumaczenie się i usprawiedliwian ie swojej głupoty jest śmieszne.
Zapewniam was, że jeżeli ktoś wyrzuci papierek po batonie na rynek to powinien zapłacić mandat za zaśmiecanie. Identycznie jest w sytuacji gdy ktoś wyrzuci na rynku worek ze śmieciami.
Każdy z mieszkańców ma obowiązek płacić za śmieci i wywozić je na wysypisko śmieci. Jeżeli chcą złamać prawo, to znaczy, że zrobią to w sposób świadomy, umyślny.
Śmiecenia nic nie usprawiedliwi, a prawo obowiązuje wszystkich. Zasłanianie się polityką i innymi bajerowaniami jest najgorszą linią obrony.
Śmiecenie zawsze jest nielegalne, nawet gdyby ktoś wmawiał, że zgromadzenie jest legalne i ktoś bierze wszystko na siebie. Tak twierdzić może tylko analfabeta prawniczy, bo każdy obywatel wie, że odpowiedzialnoś ć za zaśmiecanie jest indywidualna, a nie zbiorowa.

Z drugiej strony przerażenie mnie bierze co to za ignoranci i osobnicy biorą się za politykę?
+3 #39 @MIESZKANIEC GMINY 2012-10-25 11:48
Taki przykład - idz w Krakowie Mostem Grunwaldzkim ,wiesz jaki jest długi , batonik zjesz , a papierek wyrzucisz dopiero do kosza na Dietla, nie wymagajmy głupstw, nigdzie nie ma koszy w odstępie paru metrów. Pan Mateusz niech zobaczy co jest nad Wisłą , to samo co nad Skawą , tylko edukacja społeczeństwa pomoże i kontrola chociażby Straży Miejskiej .
-5 #40 ćwaniacka podpucha 2012-10-25 12:29
On doskonale wie, że plecie farmazony,
ale jeżeli znajdą się frajerzy, którzy się wystawią, to ich problem.
-1 #41 Mieszkaniec Gminy 2012-10-25 14:03
@śmieciarz i @ @mieszkaniec gminy

A jaka jest różnica między wystawianiem worków ze śmieciami na rynku i na drodze publicznej? Nie rozumiem, wytłumacz mi proszę. Dlaczego wystawiając worek ze śmieciami przy drodze powiatowej nie płaci się mandatu, a wystawiając go na rynku ma się rzekomo zapłacić? za co? Czyżby rynek wadowicki podlegał jakimś specjalnym prawom? Poza tym nie siej błędnej propagandy! To jest akcja obywatelska, sprzątanie gminy należy do jej władz wybranych przez ogół, i to są jaja żeby ten ogół, mając te władze musiał sam się tym zajmować bo władze mają gdzieś swoje obowiązki. To samo na gminnych przystankach na wsiach, nie dość że nie ma w ogóle koszy, które po pierwszej wywózce kilka lat temu dotąd nie wróciły na swoje miejsce, to jeszcze syf jakich mało. Papiery leżą, flaszki się walają. Jakim prawem mieszkańcy mają na własny koszt to sprzątać skoro to dobro wszystkich, a za dobro wszystkich odpowiada wybrana przez nich władza?

Przykład z Mostu Grunwaldzkiego zupełnie chybiony. Na Dietla stoi kosz, w Wadowicach za to albo jest ich albo od razu cztery, jeden przy drugim (np koło basenu) albo wcale (np wzdłuż ulic).
Poza tym i tak zgodnie z retoryką Filipiak kupując batona w kiosku przy moście papierek mogę tylko tam wyrzucić, więc po co mi w ogóle jakiś inny kosz, na Dietla czy gdzieś indziej?
-15 #42 Kto ten spęd robi? 2012-10-25 16:07
jest zasadnicza różnica:

po pierwsze odbiór tych worków ze śmieciami został wcześniej opłacony i uzgodniony z firmą odbierającą śmieci

Z tego co wiadomo to IWW nie zapłacił za odbiór śmieci i żadna firma nie odbierze im śmieci z miejsca gdzie nie wolno wjeżdżać ciężarówką.

Takie usługi są bardzo drogie i wymagają pracy sprzętu i ludzi w dzień wolny od pracy.

Ale skoro organizator jest znany, to będzie kogo obciążyć za oczyszczanie miasta.

Oddzielną sprawą są ewendtualne mandaty za zaśmiecanie, ale to już problem tych którzy będą wyrzucać śmieci w centrum Wadowic.
-3 #43 Dziadunio Dziadunio 2012-10-25 18:39
Wszystkim świętoszkowatym gęgaczom którzy udają, bądź rzeczywiście nie rozumieją o co chodzi w tej akcji, chcę przypomnieć że i te śmieci zostały posprzątane: http://www.alert24.pl/alert24/51,84880,5082526.html?i=3

Czasami są po prostu rzeczy ważniejsze niż kocichowo - urzędnicze pierdolamento.
0 #44 dd 2012-10-25 23:06
Nie ma chyba przepisu regulującego co mogę i ile wrzucić do kosza na ulicy. Papierek po batonie mogę? 3papierki 3,4,5,6,7 ile mogę a ile nie?
Umowy płacone w domach nie od ilości oddanych śmieci tylko np. od osoby to głupota. Zawsze starałem się robić mało śmieci, co się da kompostować. będzie mnie to waliło i będę oddawał wszystko. Tłumaczenie się ochroną środowiska przez władze jest śmiechu warte.
+1 #45 Misiura 2012-10-25 23:13
Oj-widzę że będzie się działo... :D
Chętnie po drodze z pracy pozbieram te worki śmieci leżące przy chodniku.Tylko nie wiem czy uniosę :/ I przyniosę pod ratusz!
+2 #46 stary komuch 2012-10-26 08:03
Komuna wróciła pod postacią czynów społecznych i na dodatek Wadowice mają swojego Che :lol:
0 #47 Misiu 2012-10-26 12:34
Cytuję szczepek:
A może by tak ser klinowski zaczął od edukacji społeczeństwa jako radny, że w mieście takim jak Wadowice powinniśmy mieć porządek i śmieci należy zostawiać tam gdzie jest na nie miejsce.


Najpierw musiało by mu na tym zależeć :) Ale nie ma politycznego szumu to po co to robić :)
Lepiej pokazać, że w Wadowicach ludzie kultury nie mają i walą śmieciami gdzie popadnie co w sumie jest racją :> ale jak jest okazja to upolitycznić to wiadomo kto pierwszy spoza dymu jointów wykrzyknie TO ICH WINA !! a nie nasza wspólna ;)
+4 #48 Wazelinka 2012-10-26 13:36
Cytuję archiwum x:
Skuteczny radny potrafi doprowadzić do takiej sytuacji, że służby odpowiedzialne z utrzymanie czystości w mieście będą wykonywać to za co podatnicy im płacą ,a nie pod publikę ogłaszać sprzątanie .


Trzeba pracować na to żeby człowieka było widać :) W końcu jednomandatowe okręgi nie przyjmą już tak bezkrytycznie każdego kto potrafi się dobrze wazeliną posmarować i wcisnąć między ludzi z faktycznym poparciem ...
Każdy krzykacz teraz będzie musiał zapracować na poparcie sam ;P no i mnożą się takie akcje pod publiczkę ...

a odnośnie śmieci - EDUKACJA POWINNA ZACZĄĆ SIĘ W DOMU ... jeżeli tego brakuje to niestety jest ich pełno dookoła.
+1 #49 Wazelinka 2012-10-26 14:21
Cytuję śmieciarz:
Wasze tłumaczenie się i usprawiedliwianie swojej głupoty jest śmieszne.
Zapewniam was, że jeżeli ktoś wyrzuci papierek po batonie na rynek to powinien zapłacić mandat za zaśmiecanie. Identycznie jest w sytuacji gdy ktoś wyrzuci na rynku worek ze śmieciami.
Każdy z mieszkańców ma obowiązek płacić za śmieci i wywozić je na wysypisko śmieci. Jeżeli chcą złamać prawo, to znaczy, że zrobią to w sposób świadomy, umyślny.
Śmiecenia nic nie usprawiedliwi, a prawo obowiązuje wszystkich. Zasłanianie się polityką i innymi bajerowaniami jest najgorszą linią obrony.
Śmiecenie zawsze jest nielegalne, nawet gdyby ktoś wmawiał, że zgromadzenie jest legalne i ktoś bierze wszystko na siebie. Tak twierdzić może tylko analfabeta prawniczy, bo każdy obywatel wie, że odpowiedzialność za zaśmiecanie jest indywidualna, a nie zbiorowa.

Z drugiej strony przerażenie mnie bierze co to za ignoranci i osobnicy biorą się za politykę?



Poprzedni komentarz zamieszczony przeze mnie został radośnie skasowany ;)
Wiec napisze ponownie... ( no i jak moda nakazuje zrobię screena :) )

Nie pytaj mój drogi kto się bierze za politykę :) o to przecież widać...
Jak się człowiek dobrze wazelinką posmarował i wcisnął pomiędzy ludzi z prawdziwym poparciem to i dostał się tam gdzie dostać się chciał ( mając w d... znaczy poważaniu prawdziwą demokrację ) A teraz nastają nam prawdziwe wybory gdzie realne poparcie będzie decydowało kto i gdzie trafi, więc i potrzeba na rozgłos i jak najbardziej "pokazowe" akcje jest coraz większa ... W końcu ilu radnych ( patrząc na prawdziwe poparcie w wyborach ) powinno zasiadać w radzie ?
No to się dzieje oszołomstwo zamiast prawdziwego dbania i realnej polityki.

A rusz dupę jeden z drugim i poszukajcie tych którzy śmiecą ( w końcu dziennikarstwo śledcze u nas kwitnie )... Śmieci same się pojawiły ??, a może to urzędasy biegają po mieście i podrzucają uczciwym obywatelom śmieci pod płoty, do lasów i nad rzeki ?

Urząd też jest winny tego, że nie ściga wystarczająco mocno ludzi którzy zamieniają moje miasto w śmietnik ( fizycznie )... Za to mnoży się akcji które zamieniają je niestety w śmietnik intelektualny i kulturowy ...
0 #50 Mateusz Klinowski 2012-10-26 14:50
Cytuję Misiu:
Cytuję szczepek:
A może by tak ser klinowski zaczął od edukacji społeczeństwa jako radny, że w mieście takim jak Wadowice powinniśmy mieć porządek i śmieci należy zostawiać tam gdzie jest na nie miejsce.


Najpierw musiało by mu na tym zależeć :) Ale nie ma politycznego szumu to po co to robić :)
Lepiej pokazać, że w Wadowicach ludzie kultury nie mają i walą śmieciami gdzie popadnie co w sumie jest racją :> ale jak jest okazja to upolitycznić to wiadomo kto pierwszy spoza dymu jointów wykrzyknie TO ICH WINA !! a nie nasza wspólna ;)


Misiu, jednak mi zależy. Sprzątam na własną rękę miasto od lat. Teraz postanowiłem w to wciągnąć innych. Wychodź ze swojej jaskini, dymu jointów i ... do roboty! ;)
-1 #51 Misiu 2012-10-26 15:01
Cytuję Mateusz Klinowski:
Cytuję Misiu:
[quote name="szczepek"]A może by tak ser klinowski zaczął ... ciach ... wiadomo kto pierwszy spoza dymu jointów wykrzyknie TO ICH WINA !! a nie nasza wspólna ;)


Misiu, jednak mi zależy. Sprzątam na własną rękę miasto od lat. Teraz postanowiłem w to wciągnąć innych. Wychodź ze swojej jaskini, dymu jointów i ... do roboty! ;)


Problem jest w tym, że nie jesteś ( że pozwolę sobie na perTY :) ) osobą która jest na tyle ciemna żeby doszukiwać się winy tam gdzie jej nie ma ... Zaśmiecenie miasta i okolic jest winą naszą :/ Obowiązek zachowania czystości w oborze swojej oraz jej okolicy jest niestety nagminnie olewany i to tutaj doszukuj się problemów ze śmieciami. Chyba, że w przypływie weny pojawiającej się z kolejnym buchem świętego dymu chcesz udowodnić, że np brak pojemników na mieście ( co jest karygodne !! ) jest przyczyną tego, że nad rzeką i w lesie pełno jest śmieci...
Chcesz pokazać że radny z ciebie ? zabierz się za poszukiwanie tych którzy śmiecą ... i to nie papierkiem od batona w mieście tylko setkami kilogramów po lasach , brzegach rzek i rowach...

A to co robisz teraz ? słuszne, ale robione pod publiczkę i tyle ( jak zresztą wszystko )... Miałeś potencjał by być najpopularniejs zym radnym ze świeżym podejściem do spraw wielu, ale niestety populizm zaćmiewa wszystko...
+6 #52 majka 2012-10-26 15:19
@Mateusz Klinowski
Jaskinia już oczyszczona przez Dziadunia , a jointów przy robocie nie palić :D
Zdaj pózniej relację .
+2 #53 Dziadunio Dziadunio 2012-10-26 15:57
@Misiu, wazelinka
oraz inni gęgacze.

Pomiędzy krytyką a krytykanctwem jest mniej więcej taka różnica jak pomiędzy prostotą a prostactwem.

Ludzie populistycznie poprzemaczali buty, populistycznie upierniczyli się po pachy, populistycznie dźwigali wory. Jasne.

A teraz wy i tacy jak wy, populistycznie możecie wziąć rodziny na spacer i ponarzekać sobie na populistyczne działania Klinowskiego, przez które nie macie o co się potykać, czego wąchać ani do czego czuć obrzydzenia.

Gmina ma prosty wybór - raz na jakiś czas wydać parę groszy na wywiezienie "nielegalnych" śmieci na wysypisko albo sama stać się wysypiskiem.
+2 #54 Misiu 2012-10-26 16:49
Cytuję dziadunio:
@Misiu, wazelinka
oraz inni gęgacze.

Pomiędzy krytyką a krytykanctwem jest mniej więcej taka różnica jak pomiędzy prostotą a prostactwem.

Ludzie populistycznie poprzemaczali buty, populistycznie upierniczyli się po pachy, populistycznie dźwigali wory. Jasne.

A teraz wy i tacy jak wy, populistycznie możecie wziąć rodziny na spacer i ponarzekać sobie na populistyczne działania Klinowskiego, przez które nie macie o co się potykać, czego wąchać ani do czego czuć obrzydzenia.

Gmina ma prosty wybór - raz na jakiś czas wydać parę groszy na wywiezienie "nielegalnych" śmieci na wysypisko albo sama stać się wysypiskiem.


Stara zasada - lepiej zapobiegać niż leczyć jest tutaj zdecydowanie na miejscu, jednak niestety nie daje w przyszłości tematów do opisania/wytknięcia.

Popieram sprzątanie!! bo sam wynoszę co miesiąc worek lub dwa tego co nasi wspaniali mieszkańcy zostawiają u mnie w rowie albo pod płotem ( czasami nawet wysilają się żeby dla porządku wrzucić swoje śmieci przez płot na posesje... ) jednak mieszkam w takim miejscu, że nowe śmieci pojawiają się co wieczór... KULTURA U LUDZI leży panowie w trawie ( uuu... ale utrafiłem :) ) i już niespecjalnie mocno oddycha. Po władzach spodziewam się nie tego, że będą sprzątać to co leży u mnie pod płotem bo to syzyfowa praca, ale tego, że w końcu któryś przestanie gadać i zabierze się za tych którzy śmieci tak zostawiają.

Co do sprzątania okolic... popieram !!
Ale NIE MAM OCHOTY aby za moje podatki sprzątano bo to jest po prostu ich marnowanie ale chciałbym by SKUTECZNIE rozprawiano się ze śmieciarzami...

( P.S ) śmieci z mojej posesji ( nie moje ) kosztują mnie średnio 10-20 zł miesięcznie. Więc nie wyobrażam sobie skali kosztów jakie musiały by być poniesione na posprzątanie całej okolicy w której mieszkam...
Mam nadzieję, że ustawa śmieciowa sprawę definitywnie załatwi...
+3 #55 zwolennik 2012-10-26 18:15
...a mnie ta akcja się podoba, kosze na śmieci to chyba nie jest zbędny wydatek dla urzędu miasta a nawet jeśli ludzie wyrzucają do nich swoje prywatne śmieci to niech wyrzucają - na to nic nie poradzimy lepiej żeby wylądowały one w koszu niż np. w rzece.Jeśli możemy chociaż troszkę (niskim kosztem- zaznaczmy to! :lol: ) poprawić stan naszych ulic to trzeba to uczynić!
0 #56 Bozydar 2012-10-26 18:58
Golownia w andrychowskim przedszkolu pral mózgi maluchom o zgrozo
-6 #57 Urząd jest nieczynny 2012-10-26 19:40
Co za tłuki?
Jutro urząd jest nieczynny.

Każdy głupek to wie, że w soboty i niedzielę urząd jest nieczynny.

Śmieci zostawcie pod siedzibą IWW, rynek 6.
Tylko nie zapomnijcie zapłacić za ich wywózkę na wysypisko.
+1 #58 anabel 2012-10-26 20:46
ja codziennie rano widzę jak służby sprzątają rynek ul.Zatorską i kawałek Fatimskiej ostatnio widuję jak myją nowe płyty nawet jest ekipa do podlewania kwiatków trzy panie mają zajęcie od rana a kosze są aż 3 a tak nawiasem czy mogę zanieść z mojej posesji liście , które wpadają mi z Liceum i nie mogę sobie poradzić z tym problemem na mojej posesji nie mam ani 1 drzewa a tony liści .Dyrekcja z Liceum nic sobie nie robi nawet nie odpowiada na pisma w tej sprawie do kogo pójść w tej sprawie -pomóżcie
-1 #59 Antek 2012-10-27 01:04
Mój ojciec powiedział dzisiaj Klinowski nie zdobędzie poparcia przez Witkowskiego i Kopra bo to prymitywy z koniczyną w butach
+3 #60 Dziadunio Dziadunio 2012-10-27 06:47
@Misiu

Ta akcja pokazuje że potrzeba i zapobiegać i leczyć. Burmistrz Filipiak nie robi ani jednego ani drugiego.
Co do twojej posesji - współczuje - może ustaw sobie atrapy kamer na płocie i zamów tablice z info że zdjęcia ludzi śmiecących będziesz przekazywał Straży Miejskiej i Policji:)
+3 #61 Jasio 2012-10-27 08:37
Cytuję Antek:
Mój ojciec powiedział dzisiaj Klinowski nie zdobędzie poparcia przez Witkowskiego i Kopra bo to prymitywy z koniczyną w butach


Twój ojciec nazywa się Kocicho?
-8 #62 Zimno i leje, żenada 2012-10-27 10:43
Nawet niebiosa deszczem i zimnem skomentowały ten spęd Klinoskiego.
To jakiś obłęd, żeby naśmiecić i oszpecić rynek stoją zmoknięci i zziębnięci, a przechodnie smieją się i przechodzą omijając ich łukiem. Niereagują nawet na ich zaczepki. Przypomina to trochę rozdawanie ulotek przez ruch palikotowy i partię lewicy racja sprzed ponad miesiąca.
Mają takie czerwone złodziejskie ulotki, ale ich też nikt nie chce.
Jednym słowem żenada i kompromitacja.
+5 #63 Antoni 2012-10-27 12:35
Cytuję Antek:
Mój ojciec powiedział dzisiaj Klinowski nie zdobędzie poparcia przez Witkowskiego i Kopra bo to prymitywy z koniczyną w butach

Nawet nie wiesz co się kroi , ludzie nie chcą się z różnych powodów afiszować , ale z nastroi widać co się stanie z obecną ekipa , gdy przyjdzie na to odpowiedni czas.
-5 #64 Świeta prawda 2012-10-27 14:51
Cytuję Zimno i leje, żenada:
Nawet niebiosa deszczem i zimnem skomentowały ten spęd Klinoskiego.
To jakiś obłęd, żeby naśmiecić i oszpecić rynek stoją zmoknięci i zziębnięci, a przechodnie smieją się i przechodzą omijając ich łukiem. Niereagują nawet na ich zaczepki. Przypomina to trochę rozdawanie ulotek przez ruch palikotowy i partię lewicy racja sprzed ponad miesiąca.
Mają takie czerwone złodziejskie ulotki, ale ich też nikt nie chce.
Jednym słowem żenada i kompromitacja.

Nic dodać, nic ująć. Jeden z lepszych komentarzy.
-1 #65 waga 2012-10-27 16:18
No cóż, "akcja" nie wypaliła. Jak zwykle. Klinu, zajmij się lepiej swoją pracą naukową, bo może cię spotkać przykra niespodzianka.
0 #66 - 2012-10-27 16:55
Cytuję Świeta prawda:
Cytuję Zimno i leje, żenada:
Nawet niebiosa deszczem i zimnem skomentowały ten spęd Klinoskiego.
To jakiś obłęd, żeby naśmiecić i oszpecić rynek stoją zmoknięci i zziębnięci, a przechodnie smieją się i przechodzą omijając ich łukiem. Niereagują nawet na ich zaczepki. Przypomina to trochę rozdawanie ulotek przez ruch palikotowy i partię lewicy racja sprzed ponad miesiąca.
Mają takie czerwone złodziejskie ulotki, ale ich też nikt nie chce.
Jednym słowem żenada i kompromitacja.

Nic dodać, nic ująć. Jeden z lepszych komentarzy.


Tak, tak, dostaniesz za niego premię w magistracie.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.