6 radiowozów policyjnych interweniowało w Ponikwi. Grupa blisko 50 mieszkańców zorganizowała pikiet
Pikieta z policją w Ponikwi. Mieszkańcy chcą, aby były proboszcz opuścił parafię

6 radiowozów policyjnych interweniowało w Ponikwi. Grupa blisko 50 mieszkańców zorganizowała pikietę przy kościele. Od dłuższego czasu żądają, aby były proboszcz ich parafii zgodnie z nakazem kurii opuścił plebanię.

W środę (28.08) po godzinie 18:00 gorąco zrobiło się  przy kościele św. Aleksego w Ponikwi. Grupa blisko 50 mieszkańców zebrała się tutaj na pikiecie. Parafianie od dłuższego czasu żądają, aby były proboszcz tej parafii ksiądz Henryk opuścił zgodnie z nakazem kurii plebanię po ponad 10 latach.

Mocno im się naraził przez ten czas, zarzucają mu m.in. niezbyt moralny styl życia, chamstwo, bezczelność , obrażanie i poniżanie wiernych czy terroryzowanie dzieci na lekcjach religii. Kuria jakiś czas temu odwołała kontrowersyjnego duchownego ze stanowiska proboszcza, zajął je już inny ksiądz, jednak ksiądz Henryk otrzymał zgodę na mieszkanie na plebanii. To nie podobało się wiernym, konflikt trwa już od kilku tygodni. Parafianie wywalczyli pismami w kurii to, że były proboszcz miał 20 sierpnia opuścić ich miejscowość. tak się jednak nie stało. Stąd protest pod kościołem, gdzie interweniowało 6 policyjnych radiowozów.

Policjanci pilnowali porządku, były głośniejsze dyskusje, ale cała pikieta przebiegała bez agresji i w spokojnej atmosferze. Na miejscu pojawili się też grupa sympatyzująca z księdzem, która uważa, że wszystkie zrzuty są nieprawdziwe. Sam były proboszcz nie chciał rozmawiać z pikietującymi, wpuścił za to policjantów.

Były proboszcz doszedł do porozumienia z protestującymi. Ustalono, że przeniesie się do pobliskiego Makowa Podhalańskiego, gdzie znajduje się dom spokojnej starości dla księży. Jak poinformował, jego pokój obecnie jest jednak w remoncie – poinformował nas asp. sztab. Dariusz Stelmaszuk z Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach.

Mieszkańcy przyjęli do wiadomości tłumaczenia księdza przekazane przez mundurowych, poinformowali jednak, że sprawdzą ta informację. Terminu "przeprowadzki" jeszcze nie ustalono co dodatkowo oburzyło pikietujących, którzy dali mu swoiste ultimatum.

Pikieta zakończyła się po godzinie 21:30 rozejściem mieszkańców. Będziemy śledzić, jak to wszystko się skończy.

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+69 #1 M. 2019-08-29 10:14
Już najwyższy czas, żeby ludzie niewierzący przestali być zmuszani w sposób pośredni do płacenia na kościół poprzez podatki, które potem są przekazywane na fundusz kościelny.
+87 #2 olo 2019-08-29 10:19
6 radiowozów do ochrony chłopa w sukience

debilizm Polski nie zna granic
+110 #3 Mieszkaniec 2019-08-29 10:23
Wreszcie w ludziach coś się przełamało, i zaczynają rozumieć, że ksiądz nie jest nietykalny y i wszystkowiędząc y. Brawo Ponikiew!
+46 #4 Bolec 2019-08-29 10:25
Mam nadzieję, że dożyję czasów, że w podobny sposób wywiozą Jędraszewskiego .
+59 #5 Edd 2019-08-29 11:43
Już nie Bedzie pokera i dupeczek?
-66 #6 Ponikwianin 2019-08-29 11:48
Dlaczego tym ludziom się tak strasznie nudzi i ośmieszają się szukając problemu na siłę? Może warto znaleźć jakieś pasje w życiu ;)
+41 #7 Parafianin 2019-08-29 12:44
Szkoda że ludzie w Tomicach nie mają tyle odwagi i z rudym chamem nie pojadą
-30 #8 mczok123 2019-08-29 13:33
Zamknąć Kościół wywieźć obydwóch pajaców i niech dojeżdza Ksiądż z Wadowic to bylo by najlepsze rozwiązanie. Lub całkowicie zamknać kościół i oczywiście szkołe która nie pasuje przez zacnym ponikiewskim głową. Zostawcie sobie tylko cmentarz co by was gdzie mieli pochować i oczywiście sklep co by można było piwo kupić i krowę na wieczór..Reszta jest zbyteczna
-34 #9 Głos Rozsądku: 2019-08-29 13:46
Cytuję M.:
Już najwyższy czas, żeby ludzie niewierzący przestali być zmuszani w sposób pośredni do płacenia na kościół poprzez podatki, które potem są przekazywane na fundusz kościelny.


Od czasów chrztu Polskie w 966r. jesteśmy jako narodu krajem chrześcijańskim, jak komuś nie odpowiada to może wyjechać. Jesteś Polakiem mieszkasz w Polsce to SZANUJ zasady tu panujące !

Na zachodzie zaczęli zamykać Kościoły i dziś te narody są wrakami, a nie ma ziemi niczyjej tam gdzie wiara w Boga zanika tam przychodzi wojujący islam, okultystyczny buddyzm z hinduizmem np. ostatnio odbywający się w Wadowicach HOLI - festiwal kolorów / eksplozja kolorów

Eksplozji Kolorów to hinduistyczny obrzęd całkowicie sprzeczny z naszą wiarą (1 przykazanie) ponieważ:

"...obchody święta holi upamiętniają bohaterstwo Kryszny... Podczas holi popularne są również ofiary z drzewa Aśoki o czerwonych kwiatach, symbolizujących boga Kamę i miłość fizyczną. Hinduizm ludowy wyróżnia podczas obchodów holi zwyczaj śpiewania piosenek o erotycznych treściach..."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Holi



Cytuję Mieszkaniec:
Wreszcie w ludziach coś się przełamało, i zaczynają rozumieć, że ksiądz nie jest nietykalny y i wszystkowiędzący. Brawo Ponikiew!


Nie każdy kapłan to kapłan z powołania dla przykładu kapłani przestawieni w filmie Siekielkiego byli współpracownikami SB [ https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/446339-ksieza-zarejestrowani-przez-sb-sekielski-to-przemilczal ], a z takim utajonym bagażem nie da się głosić prawdy. Niestety ale Kościół jest wielokrotnie niszczony od środka.

Nie znam opisanej sprawy tutaj więc nie będę wyrokował kto ma więcej racji w tym konflikcie.


Cytuję Parafianin:
Szkoda że ludzie w Tomicach nie mają tyle odwagi i z rudym chamem nie pojadą


A skąd pewność że problem nie jest w Tobie ???
-28 #10 Głos Rozsądku: 2019-08-29 14:00
Cytuję Bolec:
Mam nadzieję, że dożyję czasów, że w podobny sposób wywiozą Jędraszewskiego.


Jedraszewski powiedział prawdę ! Działanie przeciw naturze jest zatracaniem własnego człowieczeństwa . Postawy które przeczą własnej naturze NIGDY nie przynoszą dobra i prawdy - zawsze działają w sposób niszczący. Tylko relacja kobiety i mężczyzny jest w stanie dać nowe życie, a każde życie jest darem. Człowiek został stworzony do zdrowej miłości. Żyjesz by kochać...

Czy mrówka może być słoniem jak się uprze... - nigdy w ten sposób nie spełni swojego powołania bo jej tupnięcie nigdy nie będzie tupnięciem słonia. Tylko będąc sobą tak jak nas Bóg stworzył możemy wypełnić swoje powołanie i być darem dla innych. Internet by nigdy nie powstał gdy nie dar czasu pracy tysięcy ludzi...to samo tyczy się wszystkich innych aspektów naszego życia.
+9 #11 AntyPisior 2019-08-29 14:32
Klecha z Ponikwi wymiata... Jednak w tym kraju Klecha to ma władze....
+37 #12 M. 2019-08-29 14:41
Głosie rozsądku - w istocie jesteś głosem fanatyzmu. Stop utożsamiania polskości tylko z kościołem!
P.S. Głosie fanatyzmu - zawsze możesz sobie wyjechać Ty.
-26 #13 Policjant 2019-08-29 15:00
Szanowni Państwo, powyżej piętnastu osób to nie jest żadna pikieta, tylko zgromadzenie, które należy zarejestrować, w przeciwnym razie Policja ma obowiązek rozpędzić zgromadzonych.
-19 #14 Głos Rozsądku: 2019-08-29 15:11
Cytuję M.:
Głosie rozsądku - w istocie jesteś głosem fanatyzmu. Stop utożsamiania polskości tylko z kościołem!
P.S. Głosie fanatyzmu - zawsze możesz sobie wyjechać Ty.


KOŚCIÓŁ TO LUDZIE:

Kościół = Ludzie

Polska to Ludzie - to historia milionów i setek pokoleń którzy wielokrotnie przelewali krew w obronie naszej wiary, tradycji, tożsamości. Każdy Kościół na naszej ziemi to miliony ludzkich pragnień, marzeń, trosk, słabości, ufności pokładanych w Bogu. Mieszkając w Polsce chodzisz po zmieni świętej za którą przelano miliony litrów krwi - USZANUJ TO.
+26 #15 M. 2019-08-29 15:29
Nikt mi nie wmówi, że Polska i kościół to tożsame pojęcia. Państwo powinno być świeckie, a nie jest w tej chwili.
+19 #16 פֿאָלקס שטימע 2019-08-29 15:36
Cytuję Policjant:
Policja ma obowiązek rozpędzić zgromadzonych.


Breżniew nie żyje i skończyło się wasze sobiepaństwo. :P
-26 #17 Głos Rozsądku: 2019-08-29 15:48
Cytuję M.:
Nikt mi nie wmówi, że Polska i kościół to tożsame pojęcia. Państwo powinno być świeckie, a nie jest w tej chwili.


Państwo nigdy nie będzie świeckie bo budują go ludzie wierzący - jesteśmy krajem chrześcijańskim od 966r., a nasza wiara przekłada się na to kim jesteśmy jakich wartości bronimy.

Porównaj historie naszego narodu jako jedyni przeciwstawiliś my się komunizmowi bo w narodzie była wiara i był duch. W Chinach chrześcijaństwo ledwo zipi i siedzą w komunizmie po dziś dzień - tam niema prawdziwej wolności. Idąc dalej kraje zachodu są podbijane przez islam i nie długim czasie ich wolność też się skończy. Oni myślą że są królami życia bo maja jeszcze pieniądze ale to się w czasie zmieni i zobaczysz jak będą gnębieni za promowanie rozwiązłości i seksualizacji wszystkiego.

W Starym Testamencie gdy Izraelici odchodzili od Boga od razu popadali w niewolę i byli podbijani przez inne nacje. Teraz wracamy do naszej historii od czasów Mieszka I każdy król Polski przyjeżdżał do Częstochowy by uklęknąć przed Bogiem, ostatni król Polski Poniatowski nie miał po drodze z Kościołem (nie przyjechał do Częstochowy) i skończyło się królowanie, a kraj w szybkim czasie popadł w niewole, a potem zniknął z map !

DLATEGO człowieku otwórz oczy poznaj prawdę i nie żyj herezją że Bóg jest twoim wrogiem lub że Kościół jest Twoim wrogiem bo wówczas stajesz przeciwko własnemu narodowi !

To nasz papież Jan Paweł II przyczynił się do obalenia komunizmu:

http://www.fronda.pl/a/donald-trump-polski-papiez-zmienil-bieg-historii%2C127781.html
-28 #18 Ja 2019-08-29 15:57
Oj ludzie ludzie brakuje w waszym życiu mpdlitwy i skupienia na swoich wadach. No ale tak teraz jest dobrze bo wszystko idzie zalatwic za pieniądze. Ale w trumny nie wezniemy pieniedzy.!!!!!
+37 #19 Paw 2019-08-29 18:03
Prawda jest taka że są księża naprawdę fajni np. ten na Mucharzu, ale są też tacy którzy nigdy nie powinni być kapłanami jak ten z Ponikwi, Tomic czy z Świnnej Poręby. Kościół sam powinien eliminować z swoich szeregów patologie, bo ci uczciwi kapłani cierpią na opinii patologi.
+12 #20 A Klecza 2019-08-29 18:37
Proboszcz z Kleczy ponoć również daje popalić i nie idzie się z nim dogadać
+12 #21 Rysio 2019-08-29 19:08
Cytuję A Klecza:
Proboszcz z Kleczy ponoć również daje popalić i nie idzie się z nim dogadać

Złe informacje. Proboszcz jest nowy i fajny chłop.
+5 #22 Dariusz 2019-08-29 20:58
Już od dawna mówiłem,że trzeba w.........ć s.......a .Brawo odważni Ponikwianie. Z poważaniem Soduś Dariusz
-2 #23 Parafianin 2019-08-29 20:59
Cytuję Paw:
Prawda jest taka że są księża naprawdę fajni np. ten na Mucharzu, ale są też tacy którzy nigdy nie powinni być kapłanami jak ten z Ponikwi, Tomic czy z Świnnej Poręby. Kościół sam powinien eliminować z swoich szeregów patologie, bo ci uczciwi kapłani cierpią na opinii patologi.

Jeśli chodzi o Tomice to od roku jest tam proboszczem KS.Olek- równy gość, dobry gospodarz. Nie wiadomo czemu zostawili na parafii starego,który latami nic nie robił poza gnojeniem ludzi. I tu jest zła polityka. Ludzie idąc do kościoła czy do kancelarii stresują się żeby czasem nie trafić na starego. Jego miejsce też w makowie
+31 #24 Zlizany fiut Hitlera 2019-08-29 21:24
Oj Heniek Heniek aleś nawywijał, a takie ładne felgi w tym hyundaju miałeś i taki ładny jacht i kort tenisowy. Motor tez miałeś ładny i to wszystko z pieniędzy tych ludzi na których tak krzyczałeś. Biada biada biada wielki Babilon upada
-12 #25 Henr.k P.ka. 2019-08-29 21:30
Całujcie mnie wszyscy w dupę ponikiewskie wypierdki , w każdej chałupie patologia
+15 #26 Fanchini 2019-08-29 21:54
no niestety na wsiach tak jest. W Wadowicach ludzie mądrzejsi w temacie. Sam znam przykład aktywnego księdza w dodatku proboszcza z naszego rejonu udającego świetęgo a na codzien jeździ z babą do biedry w dodatku ma dwójkę czy trójkę dzieci, chyba się nawet wnuka doczekał. A głupie wiejskie baby na codzień ładują mu piniondze, mimo że wiedzą jaki to ogier. Ale ksiądz to święty
-6 #27 parafianka 2019-08-29 22:42
my tez mamy dobrego i wyrozumialego ksiedza w barwaldzie dolnym,nigdy takiego nie mielismy jak zyje 65 lat, aby jak najdluzej byl
+3 #28 nn 2019-08-30 08:31
Cytuję Ja:
Oj ludzie ludzie brakuje w waszym życiu mpdlitwy i skupienia na swoich wadach. No ale tak teraz jest dobrze bo wszystko idzie zalatwic za pieniądze. Ale w trumny nie wezniemy pieniedzy.!!!!!

chodzi ci o modlitwę wg.Pyki najlepiej w prywatnym domu z grupka swoich wyznawców. Sekta nas nie interesuje ani jej modlitwy.A jeśli chodzi o kase to zobaczysz jej odbicie w oczach P
-1 #29 nn 2019-08-30 08:49
Cytuję Henr.k P.ka.:
Całujcie mnie wszyscy w dupę ponikiewskie wypierdki , w każdej chałupie patologia

ciekawe czy ty to ty?
+6 #30 mieszkaniec 2019-08-30 11:26
Moi drodzy to wszystko robi się już nudne. Wieś stała się tylko pośmiewiskiem wśród innych. Nie wiem czy w ogóle zdajecie siebie sprawę znaczenia słowa "pikieta". Wyzej ktoś zaczął wyliczać księdzu motory, jacht itd a z tego co mi wiadomo 13lat temu już z tym zawitał więc o co chodzi? Nie rozumiem, zżera was zazdrość? Ksiądz to też jest człowiek, to że jest księdzem to znaczy że musi siedzieć zamknięty na plebanii i jego droga ma wyglądać tylko jak z plebanii do Kościoła i z Kościoła na plebnaie?? No ludzie, błagam was! On też ma prawo do funkcjonowania. Jest dużo negatywów w stronę księdza Henryka, ale dlaczego nie powiecie o tych dobrych rzeczach? Wraz z pomocą ludzi odremonrował Kościół, zrobiona została toaleta przy Kościele, parking itd. Czasem trzeba patrzeć też od drugiegiej strony. Nie można powiedzieć że ksiądz jest zupełnie bez winy, tak naprawdę wina leży po obu stronach. Najśmieszniejsz e w tym wszystkim jest to że najwięcej do powiedzenia mają ludzie którzy z księdzem nigdy nie rozmawiali, ludzie których w Kościele praktycznie nie widać.Wypowiada ją się w sprawach o których nie mają zielonego pojęcia. Jest to przykre. Miejscowość sama w sobie jest przepiękna! Ale ludzie tutaj...brak słów.
+5 #31 Jola 2019-08-30 12:13
Ponikwianie- jesteście beznadziejni.
Brak słów
+1 #32 Uczeń z Pyzówki 2019-08-30 14:51
Ja nie mam nic do Ksiedza. Nauczył mnie WIARY. Prawda jest że czasami się na kogoś uwziął, ale koniec końców dla każdego organizował:
-obozy (nauka żeglarstwa, nauka gotowania, nauka pływania, wędkowanie, wieczory przy ognisku, modlitwa, msza poranna w plenerze, ogólna nauka radzenia sobie poza domem)
-zbiórka co sobota 17:15 ( nauka zachowania się przy ołtarzu)
-test na ministranta i nagrody dla najlepszych ministrantów za frekwencje
-strzelanie z wiatrówki dla młodzieży
-wycieczka rowerowa do kościoła na Bachledówke
- przejażdżki na motorze
- gry w tenisa
- wyciąg na górce obok plebani
Ogólnie dużo możnaby wymieniać.
Sam remontował kościół, malował dach na wieży Kościelnej.
A najlepszy symbol jaki mamy w Pyzówce to własnej konstrukcji metalowy podświetlany Krzyż Milenijny który sam spawał na podwórku Plebani właśnie ksiądz Henryk Pyka !
-4 #33 Kozak 2019-08-30 15:11
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.
+3 #34 ada 2019-08-30 15:40
Nigdy nie zapomnę lekcji religii księdza Pyki - ciekawe i logiczne wypowiedzi zawsze zobrazowane prostym rysunkiem na szkolnej tablicy. Uczył nas wszystkiego: śpiewu, gry na gitarze, rysunku, chodzenia po górach, żeglowania, pływania, gry w tenisa, jazdy na nartach, wędkarstwa, jazdy na motorze. Był bardzo wymagającym człowiekiem.
Niesprawiedliwe jest to, co niektórzy o nim wypisują, nikt z nas nie jest idealny. Niestety najwięcej oczerniają go Ci, którzy z wiarą są na bakier.
-5 #35 Ja 2019-08-30 15:49
Cytuję ada:
Nigdy nie zapomnę lekcji religii księdza Pyki - ciekawe i logiczne wypowiedzi zawsze zobrazowane prostym rysunkiem na szkolnej tablicy. Uczył nas wszystkiego: śpiewu, gry na gitarze, rysunku, chodzenia po górach, żeglowania, pływania, gry w tenisa, jazdy na nartach, wędkarstwa, jazdy na motorze. Był bardzo wymagającym człowiekiem.
Niesprawiedliwe jest to, co niektórzy o nim wypisują, nikt z nas nie jest idealny. Niestety najwięcej oczerniają go Ci, którzy z wiarą są na bakier.

I wlasnie to przeszkadza chyba ze jest wymagajacym i nie pozwoli kpić z wiary, oni nie patrza na te dobre strony. Ale ciesze sie ze sa i tacy co widza te pozytywy.
+6 #36 Olo 2019-08-30 16:15
95 procent uczestnikow pikietki nice wie kto to byl Mickiewicz.
+4 #37 Kleczanin 2019-08-30 16:22
Kleczańskiego proboszcza na szczęście kuria zmieniła. Nowy proboszcz to równy chłop.

Ksiądz w Barwałdzie Dolnym to klasa sama w sobie. Zmieniłem parafię właśnie na Barwałd przez konflikty z dawnym kleczańskim proboszczem.
-1 #38 ToJa 2019-08-30 16:26
Zgadzam się! W ogóle Ponikwianie podpierają się Pyzówką, wypowiadają się na temat Pyzówki a nie wiedzą nic, tyle co przeczytali w internecie, może pierwsze wartało by porozmawiać?? Ludzie którzy nie mieli styczności z księdzem nie zdają sobie sprawy że on uczył właśnie młodzież (m.in na właśnie tych obozach żeglarskich) jak wyrastać w Wierze! Jak być dobrym człowiekiem itd. Te obozy uczyły nas trochę przetrwania (z pogodą było różnie), integrowaliśmy się, spedzaliśmy wszyscy wspólnie czas przy ognisku smażąc kiełbasy i śpiewając szanty, przede wszystkim ROZMAWIALIŚMY ze sobą, uczyliśmy się współpracy, prac w grupie itp. A nie jak teraz dzieci tylko komputer i telefon...
My będąc na właśnie takich obozach nie myśleliśmy o tym, były ciekawsze rzeczy do roboty. Ksiądz uczył nas właśnie zasad żeglugi, praktyki, gry na gitarze i jak z "niczego" można ugotować obiad dla całej grupy, uczył jak żyć i przetrwać!
O tym już nikt nie napisze? Bo po co, lepej człowieka zrownać z ziemią..haa bo tak najwygodniej. Ksiądz owszem był bardzo WYMAGAJĄCY ale przynajmniej umiał nauczyć. I nie pozwalał właśnie kpić z wiary, ale jak widać ludziom to przeszkadzało. Zastanówcie się nad swoimi czynami i zachowaniem ponieważ jest to na poziomie dzieci z podstawówki.
+8 #39 Mieszkaniec 2019-08-30 17:34
Bracia i siostry KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIEŃ
-4 #40 Obojetny 2019-08-30 17:52
Masakra jak co po niektórym się nudzi w ponikwi, brak. K.. LA.. A.. Ss.. Yy i og.. A r. U
+1 #41 X 2019-08-30 18:29
W czytaniach biblijnych Bóg mówinam o swojej miłości do nas oraz apelował o naszą miłość do bliźnich. To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali tak jak Ja was umiłowałem (J 15,12). Jezus mówi: To jest moje przykazanie... tak jakby właśnie ono, a nie co innego, było cechą specyficzną i wyróżniającą etykę Jezusa od wszystkich innych sposobów życia.

To nam się wydaje grubo przesadzone. Czyż miłość nie jest propagowana przez wiele innych systemów etycznych, które ludzie wymyślili? Więcej jeszcze: Czyż nie jest ona marzeniem i tęsknotą wszystkich ludzi? Czegoż bardziej my wszyscy pragniemy, jeżeli nie tego, by wreszcie nastał na ziemi taki ład społeczny, w którym wszyscy się nawzajem szanują i kochają? A jednak Jezus mówi: To jest moje przykazanie! W tym stwierdzeniu mieszczą się dwie sprawy. Najpierw, że miłość jest najgłębszą istotą religii Chrystusa; a po wtóre, że poza Jezusem prawdziwa miłość jest niemożliwa!

Zastanówmy się chwilę nad nimi. Miłość jest najgłębszą istotą religii Chrystusa. Skąd to płynie? Stąd, że chrześcijaństwo jest objawieniem i doświadczeniem takiej miłości Boga do nas, że z trudem tylko w to wierzymy. W tym przejawia się miłość, że nie my umiłowaliśmy Boga, ale że On sam nas umiłował i posłał Syna swojego jako ofiarę przebłagalną za nasze grzechy (1 J 4,10). Wszyscy ludzie, bez wyjątku, obciążeni są dziedzictwem grzechu pierworodnego i dlatego od najwcześniejszy ch swoich lat żyją źle; źródeł swego szczęścia nie szukają w Bogu, ale gdzie indziej, stają się bałwochwalcami pieniądza, ludzkiego uznania, ludzkiej miłości. Boga w praktyce wszyscy odstawiamy na boczny tor. Samych siebie stawiamy na Jego miejsce. Dlatego jesteśmy nieprzyjaciółmi Boga, synami buntu, jak w Liście do Efezjan powie św. Paweł (zob. Ef 2,2). A jakie jest nasze normalne postępowanie względem tych, którzy w stosunku do nas są nieprzyjaciółmi ? Nienawidzimy ich, zwalczamy, usiłujemy ich pognębić albo w najlepszym razie nie chcemy mieć z nimi nic do czynienia. A jak postąpił Bóg z nami, kiedy byliśmy Jego nieprzyjaciółmi ? Odpowiedział miłością! W tym objawiła się miłość Boga ku nam, że zesłał Syna swego Jednorodzonego na świat, abyśmy życie mieli dzięki Niemu (1 J 4,9). Św. Paweł w Liście do Rzymian wyrazi to jeszcze dobitniej: Chrystus umarł za nas, gdyśmy jeszcze byli bezsilni, gdyśmy jeszcze byli grzesznikami (zob. Rz 5,6.8). Bóg nas kocha nie dopiero wtedy, gdy jesteśmy grzeczni, pięknie nawróceni, pełni najlepszych postanowień nieobrażania Go więcej; Bóg nas kocha, gdy jesteśmy w grzechu, i jeszcze wtedy, gdy jesteśmy w grzechu, daje nam największy dowód swojej miłości: wydaje swego Syna na śmierć za nas, by nas pojednać ze sobą, tzn. by nas nawrócić, przekonać o naszym błędzie, wyzwolić z nieszczęścia, które grzech ze sobą niesie, uczynić szczęśliwymi. Ta zawrotna miłość Boga do grzeszników, czyli do swoich wrogów, jaśnieje pełnym blaskiem w krzyżu Jezusa. Jezus umierający na krzyżu, otoczony swoimi wrogami, którzy skazali Go na śmierć niesprawiedliwą , którzy teraz jeszcze śmieją się i drwią z Niego, nie przeklina ich, nie rzuca na nich gromów potępienia, ale modli się: Ojcze, odpuść im, bo nie wiedzą, co czynią (por. Łk 23, 34). Jezus ich tłumaczy i usprawiedliwia. Taka miłość jest kamieniem węgielnym chrześcijaństwa . Dzięki tej miłości żyjemy jako chrześcijanie; dzięki niej otrzymaliśmy chrzest, dzięki niej ciągle na nowo Bóg nam przebacza nasze grzechy w sakramencie pokuty, dzięki niej możemy, kiedy tylko chcemy, przyjmować Go w komunii świętej, dzięki niej mamy wszyscy nadzieję znaleźć się po śmierci w niebie.

Czy dziwi nas jeszcze to, że taka miłość jest istotą chrześcijaństwa ? Jego najważniejszym przykazaniem? Cechą wyróżniającą je od wszystkich innych religii, od wszystkich innych filozofii, od wszystkich innych humanizmów? Wszyscy ludzie wołają o miłość, wszyscy jej pragną, wszyscy ją głoszą, ale nikt nie praktykuje na co dzień miłości nieprzyjaciół. A Jezus taką właśnie miłość ma na myśli, gdy mówi w Ewangelii: To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem (J 15,12). Tak jak Ja was umiłowałem. A Ja was umiłowałem do śmierci, gdyście byli moimi wrogami (por. Rz 5,8). Tak właśnie wy kochajcie waszych bliźnich, nawet wtedy lub przede wszystkim wtedy, gdy są waszymi wrogami. Taką miłością możecie ich uczynić swoimi przyjaciółmi, tzn. nawrócić ich, uczynić moimi uczniami, chrześcijanami.
+2 #42 Sąsiad z okolicy 2019-08-30 19:02
Przerażenie ogarnia człowieka, skąd u tej garstki ludzi, (słusznie w artykule nazwanych mieszkańcami Ponikwi, bo w tejże miejscowości tylko pomieszkują, a większość z nich od niedawna), tyle nienawiści do drugiego człowieka. W/w mieszkańcy, dzięki którym Ponikiew zyskała niechlubny rozgłos w powiecie, nawet bezpośrednio z Księdzem nie rozmawiała, nie uczestniczyła w życiu parafii, nie chodziła do kościoła, ani też nie partycypowała w kosztach renowacji kościoła, czy odbudowie plebani. Teraz najprościej za " judaszowe srebrniki ", puszkę piwa i aplauz sobie równym zyskać miano bohatera przez " CH". Dziwnym i niepojętym pozostaje fakt, że w niedzielę sznureczkiem wszyscy do Komunii Św.,wcześniej wymawiając " i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy ". Przykre jest to, że młodzież i dzieci obserwują cały ten cyrk, no ależ jak można to było inaczej zrobić, jeśli wychodzi z człowieka brak wykształcenia, zdeptanie wartości, swoje " JA " oraz co najważniejsze - brak miłości i szacunku do drugiego CZŁOWIEKA. Mieszkańcy Ponikwi, WSTYD !!!!
0 #43 podatnik 2019-08-30 19:35
Obciążyć pikietujących kosztami przyjazdu policji. Nie zgłosili demonstracji ani zgromadzenia !!!!
+8 #44 Logika 2019-08-30 19:54
Do "głosu rozsądku" - czy Tobie się wydaje, że rzekoma współpraca z SB jest istotna w kontekście czynów pedofilskich których dopuszczali się księża?! Przecież to jest absurd! Krzywdzenia niewinnych bezbronnych niczego nieświadomych DZIECI przez osoby dorosłe które powinny kształtować i wspomagać ich rozwój jest karygodne! I NIC,podkreślam NIC nie może tego usprawiedliwiać !
+7 #45 Ilona 2019-08-30 20:46
Cytuję Kozak:
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.
. Czytam i widzę że z ortografii same piątki były no ale cóż...a co do OSP to zawsze są kiedy ich ludzie potrzebują
+3 #46 Ela 2019-08-30 20:49
Cytuję Sąsiad z okolicy:
Przerażenie ogarnia człowieka, skąd u tej garstki ludzi, (słusznie w artykule nazwanych mieszkańcami Ponikwi, bo w tejże miejscowości tylko pomieszkują, a większość z nich od niedawna), tyle nienawiści do drugiego człowieka. W/w mieszkańcy, dzięki którym Ponikiew zyskała niechlubny rozgłos w powiecie, nawet bezpośrednio z Księdzem nie rozmawiała, nie uczestniczyła w życiu parafii, nie chodziła do kościoła, ani też nie partycypowała w kosztach renowacji kościoła, czy odbudowie plebani. Teraz najprościej za " judaszowe srebrniki ", puszkę piwa i aplauz sobie równym zyskać miano bohatera przez " CH". Dziwnym i niepojętym pozostaje fakt, że w niedzielę sznureczkiem wszyscy do Komunii Św.,wcześniej wymawiając " i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy ". Przykre jest to, że młodzież i dzieci obserwują cały ten cyrk, no ależ jak można to było inaczej zrobić, jeśli wychodzi z człowieka brak wykształcenia, zdeptanie wartości, swoje " JA " oraz co najważniejsze - brak miłości i szacunku do drugiego CZŁOWIEKA. Mieszkańcy Ponikwi, WSTYD !!!!

Chodzi o taką miłość i szacunek do drugiego człowieka jaką H.P dażył ludzi przez ok 13 lat
-1 #47 Lucyna 2019-08-30 21:13
Przykre to bardzo przykre co się wydarzyło.
Nie macie już parafii, niesmak i żal pozostanie na długie lata…
Bo Ci co narobili tego zamieszania raczej nie chodzą do Koscioła, a Ci co chodzili…widząc obojętność Nowego Proboszcza pewnie przestaną.
Przestańcie już…bo jak się to czyta i ogląda to wieś tańczy śpiewa…np. ta Pani w kolorowej sukni z filmu…Ona wie najwięcej…fakty cznie…niezła fantazja…nie wiem co ona bierze ale powiedzcie jej żeby brała połowę
+11 #48 Ewa 2019-08-30 21:19
Cytuję mieszkaniec:
Moi drodzy to wszystko robi się już nudne. Wieś stała się tylko pośmiewiskiem wśród innych. Nie wiem czy w ogóle zdajecie siebie sprawę znaczenia słowa "pikieta". Wyzej ktoś zaczął wyliczać księdzu motory, jacht itd a z tego co mi wiadomo 13lat temu już z tym zawitał więc o co chodzi? Nie rozumiem, zżera was zazdrość? Ksiądz to też jest człowiek, to że jest księdzem to znaczy że musi siedzieć zamknięty na plebanii i jego droga ma wyglądać tylko jak z plebanii do Kościoła i z Kościoła na plebnaie?? No ludzie, błagam was! On też ma prawo do funkcjonowania. Jest dużo negatywów w stronę księdza Henryka, ale dlaczego nie powiecie o tych dobrych rzeczach? Wraz z pomocą ludzi odremonrował Kościół, zrobiona została toaleta przy Kościele, parking itd. Czasem trzeba patrzeć też od drugiegiej strony. Nie można powiedzieć że ksiądz jest zupełnie bez winy, tak naprawdę wina leży po obu stronach. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że najwięcej do powiedzenia mają ludzie którzy z księdzem nigdy nie rozmawiali, ludzie których w Kościele praktycznie nie widać.Wypowiadają się w sprawach o których nie mają zielonego pojęcia. Jest to przykre. Miejscowość sama w sobie jest przepiękna! Ale ludzie tutaj...brak słów.

Owszem H.P przyszedł z tym swoim dobytkiem do Ponikwi, księża nie muszą budować domów ani kupować mieszkań tak jak każdy z nas więc mogą sobie pozwolić na super samochody o wartości nieruchomości tylko to oni na kazaniach nawołują do życia w skromności a jakoś przykładem nie świecą. Co do remontu kościoła i w obrębie kościoła na to wszystko dawali parafianie w comiesięcznej składce kopertowej więc to nie jest jakiś wyczyn H.P w Ponikwi nigdy nie było dwóch księży bo to jest za mała wieś i nie jest to konieczne po za tym H.P dostał nakaz z góry tzn z kurii że ma opuścić plebanię szkoda że on ma wszystkich włącznie z wierzchnikami głęboko w gdzieś więc nie rozumiem dlaczego jest nagonka na tych ludzi gdyby H.P opuścił plebanię w wyznaczonym terminie nie musiało by być tego całego cyrku
-3 #49 Lucyna 2019-08-30 21:35
Własnie ,ze jest wyczyn...
Bo gdyby nic nie robił to by ludzie nie dawali...Żaden Proboszcz nie zrobił tyle co ON
Drugiego takiego ze świecą szukać.
a już nie wspomne ,że co drugie dziecko jeździ na rowerze od Księdza...
+8 #50 Mieszkanka 2019-08-30 21:38
Cytuję Jola:
Ponikwianie- jesteście beznadziejni.
Brak słów

Beznadziejni niby dlaczego? Dlatego że domagamy się aby ten człowiek opuścił plebanię ? To nie jest jego prywatny dom jak się jemu wydaje.Myślał że rękami parafian wybudował sobie wille ze stawem i będzie tam organizował schadzki z różnymi Paniami (na marginesie parafianie chodzili odbudowywali plebanię po pożarze a ten człowiek sobie w tym czasie w tenisa grał dlaczego nie brał łopaty i niezasuwał z nią) plebania należy do parafian, do kościoła do kuri ale nie do niego dlatego żądamy jego wyprowadzki z niej niech go Panie przygarną niektóre są samotne to będzie im razniej. Po za tym kazdy ksiądz liczy się z tym że zostanie za chwilę przeniesiony do innej parafii lub odejdzie na emeryturę do domu dla emerytowanych księży więc nie rozumiem skąd takie zdziwienie
+4 #51 Ja 2019-08-30 21:43
Apropo Pani w sukni
Pewnie sasiadka ja namówiła,są siebie warte
-5 #52 Nikola 2019-08-30 21:43
Cytuję Parafianin:
Szkoda że ludzie w Tomicach nie mają tyle odwagi i z rudym chamem nie pojadą



Czytając Twój komentarz sądzę,że chamstwo to twoje drugie imię
-5 #53 Lucyna 2019-08-30 21:49
Mieszkanka-nie przesadzaj prosze Cię...
+3 #54 Dawid 2019-08-30 22:11
Cytuję Kozak:
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.

Teraz na straż nadają a jak przyjdzie co do czego to będą płakać jak "Pan. Henryk" przy pożarze plebani ^.^
Ze strażakami jest jak z Bogiem. Na co dzień wszyscy się z nich śmieją jednak gdy ponawiają się jakiekolwiek kłopoty, wszyscy proszą ich o pomoc ;)
+3 #55 Dawid 2019-08-30 22:18
Cytuję Kozak:
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.

Ps. Polecam wrócić się do szkoły na j.polski O.o bo musiało być to dla Ciebie nie lada wyzwanie :D prawie tak jakbym płacił w sklepie za papierosy pieniądzami z eurobusiness.
+12 #56 Katarzyna 2019-08-30 22:22
Cytuję Lucyna:
Własnie ,ze jest wyczyn...
Bo gdyby nic nie robił to by ludzie nie dawali...Żaden Proboszcz nie zrobił tyle co ON
Drugiego takiego ze świecą szukać.
a już nie wspomne ,że co drugie dziecko jeździ na rowerze od Księdza...

Były proboszcz Ś.P. był tyle lat i pomimo tego że wokół kościoła robił niewiele ale na wsi przynajmniej zgoda była a teraz ten człowiek podzielił wieś a najgorsze że podzielił rodziny i to jest najbardziej przykre.Wieś nie potrzebuje pałacy ze złota aby się w nim modlic. Mieszkańcy pragną iść na mszę i wysłuchać kazania o Bogu o religi o miłosierdziu a nie o polityce,seksie ,lewakach i jeszcze o czym. Na szczęście od roku można iśc spokojnie na mszę i się pomodlić nie wychodząc z mszy zniesmaczonym i zbulwersowanym. A co do roweròw to niezle żarty bo w sąsiedztwie dużo dzieciaków i żaden nie ma rowera ufundowanego przez tego czlowieka ....no chyba że mówimy o dzieciach tych Pani które tam non stop przesiadują to może faktycznie ...P.S. Mam tylko nadzieję że nikomu do głowy nie przyjdzie szukać takiego drugiego ...
+12 #57 Absurd... 2019-08-30 22:54
Dla mnie absurdalne jest przede wszystkim to, że ludzie w Ponikwi muszą samodzielnie dochodzić sprawiedliwości . Przecież jakaś Hierarchia jurysdykcji obowiązuje w Kościele Katolickim!!! Przedstawiciele Kurii powinni sprawę rozwiązać w białych rękawiczkach a nie zostawić wszystko w rękach zwykłych ludzi. Ten człowiek dla mnie nie jest żadnym autorytetem. Od dziecka chodzę do Kościoła i jestem głęboko wierząca. Nie jak Panie z otoczenia księdza, które nagle po jego przybyciu doznawaĺy wielkiego nawrócenia. Pytanie czy w stronę Boga i Ewangelii czy Księdza i dobrodziejstw tego świata. Ja osobiście przez tego człowieka przeżywała kryzys wiary.. bo każdy, kto potrafi myśleć samodzielnie, odróżnia dobro od zła. A nie patrzy ślepo co robi gość w sutannie. Nie sztuka znać wielkie Księgi. Trzeba umieć tym żyć!! Moim zdaniem zawiodły wyższe władze kościelne bo ten człowiek już dawno powinien być usunięty z roli proboszcza w Ponikwi.. i w ogóle. I to od początku do końca powinna rozwiązać Kuria!
0 #58 Zdzisek z Huty 2019-08-30 22:58
Riki triki tiki wara od xiendza Pyki
-4 #59 Zdzisek z Huty 2019-08-30 23:02
Pyk pyk pyk z fajeczki
-7 #60 Zdzisek z Huty 2019-08-30 23:05
Cytuję Absurd...:
Dla mnie absurdalne jest przede wszystkim to, że ludzie w Ponikwi muszą samodzielnie dochodzić sprawiedliwości. Przecież jakaś Hierarchia jurysdykcji obowiązuje w Kościele Katolickim!!! Przedstawiciele Kurii powinni sprawę rozwiązać w białych rękawiczkach a nie zostawić wszystko w rękach zwykłych ludzi. Ten człowiek dla mnie nie jest żadnym autorytetem. Od dziecka chodzę do Kościoła i jestem głęboko wierząca. Nie jak Panie z otoczenia księdza, które nagle po jego przybyciu doznawaĺy wielkiego nawrócenia. Pytanie czy w stronę Boga i Ewangelii czy Księdza i dobrodziejstw tego świata. Ja osobiście przez tego człowieka przeżywała kryzys wiary.. bo każdy, kto potrafi myśleć samodzielnie, odróżnia dobro od zła. A nie patrzy ślepo co robi gość w sutannie. Nie sztuka znać wielkie Księgi. Trzeba umieć tym żyć!! Moim zdaniem zawiodły wyższe władze kościelne bo ten człowiek już dawno powinien być usunięty z roli proboszcza w Ponikwi.. i w ogóle. I to od początku do końca powinna rozwiązać Kuria!

Cytuję Absurd...:
Dla mnie absurdalne jest przede wszystkim to, że ludzie w Ponikwi muszą samodzielnie dochodzić sprawiedliwości. Przecież jakaś Hierarchia jurysdykcji obowiązuje w Kościele Katolickim!!! Przedstawiciele Kurii powinni sprawę rozwiązać w białych rękawiczkach a nie zostawić wszystko w rękach zwykłych ludzi. Ten człowiek dla mnie nie jest żadnym autorytetem. Od dziecka chodzę do Kościoła i jestem głęboko wierząca. Nie jak Panie z otoczenia księdza, które nagle po jego przybyciu doznawaĺy wielkiego nawrócenia. Pytanie czy w stronę Boga i Ewangelii czy Księdza i dobrodziejstw tego świata. Ja osobiście przez tego człowieka przeżywała kryzys wiary.. bo każdy, kto potrafi myśleć samodzielnie, odróżnia dobro od zła. A nie patrzy ślepo co robi gość w sutannie. Nie sztuka znać wielkie Księgi. Trzeba umieć tym żyć!! Moim zdaniem zawiodły wyższe władze kościelne bo ten człowiek już dawno powinien być usunięty z roli proboszcza w Ponikwi.. i w ogóle. I to od początku do końca powinna rozwiązać Kuria!

Nie wymądrzaj się capie
-3 #61 Ponikiewski Sracz 2019-08-30 23:16
Cytuję Mieszkaniec:
Bracia i siostry KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIEŃ

Cytuję Mieszkaniec:
Bracia i siostry KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIEŃ

Dejcie mi kamienia
-2 #62 Grzybek 2019-08-30 23:43
Czy wy ludzie naprawde Boga sie nie boicie, wszyscy przeciwnicy ksiedza maja na sumieniu wlasne wielkie brudy, do ktorych nie chca sie przyznać, lepiej atakować, wtedy chociaz na chwile lżej,zapomina sie o wpasnej zgniliżnie, zamiast dziekować, że trafił sie ksiadz, ktory odnowil pod kazdym wzgledem zacofana wioche, ktora i tak jest na wymarciu, ze wprowadził tyle wspanialych rzeczy, o ktorych wsioki pojecia nie mialy, bo coz po podstawowce i zawodowce mozna ....
Do pięt nie dorastacie księdzu , wstyd wiosce przynosicie, wasze dzieci beda pokutować za atak na osobę ppświecona Bogu, czy wy słyszeliście o tym, ze krzywdy , wasza nienawisc przeniesie sie na wasze pokolenia. Czym imponujecie , głupotą ?
Spowiadacie się z tej nienawisci, wy wszyscy, ktorzy tak jazgoczecie?
Czy myslicie, co bedzie z wami po smierci, juz tam miejsce przygotowane na samym dole
Zebyscie tylko zdazyli ksiedza przeprosic przed waszą smiercia i oby wam przebaczyl.
Co za duren podszyl sie z wpisem pod jego nazwisko, przecież to prokurator sie tym powinien zająć.
Przegraliscie swoje życie, młodzi durnowaci, ale że matki i babki, które wiarę powinny przekazać , tak zdurniały, no to tylko pogratulować głupoty.
Ponikwiany, jeszcze bedziecie ciezko żałować, już nie pamiętacie, jakie mieliście wczesniej dziadostwo. Najwiecej ci podskakują, co pewnie mało co sie dolozyli do czegokolwiek, bo tylko tacy zawsze maja pretensje, ale swoim wrzaskiem zagłuszają sumienie,
Tak dobrego ksiedza Ponikiew nie miała i nie bedzie miała, wszystko zniszczyliscie własną głupotą, a za zniesławienia , bo doskonale wiecie, ze kłamiecie, odpowiecie przed Bogiem,
Wszyscy sie z was śmieją, bohaterowie spod sklepu, i spod remizy ze swoimi szanownymi małżonkami
Cóż, Ponikiew słynie z tego, ze glupia, teraz tylko patrzeć, jakie tragedie spadną na wiochę, , na rodziny, ktore wystapiły przeciw ksiedzu. Opamietajcie się bo to jest żałosne.

BŁAGAJCIE KSIEDZA O PRZEBACZENIE PÓKI NIE JEST ZA PÓŹNO!!!!!!!
+6 #63 Marek 2019-08-31 00:05
Cytuję Grzybek:
Czy wy ludzie naprawde Boga sie nie boicie, wszyscy przeciwnicy ksiedza maja na sumieniu wlasne wielkie brudy, do ktorych nie chca sie przyznać, lepiej atakować, wtedy chociaz na chwile lżej,zapomina sie o wpasnej zgniliżnie, zamiast dziekować, że trafił sie ksiadz, ktory odnowil pod kazdym wzgledem zacofana wioche, ktora i tak jest na wymarciu, ze wprowadził tyle wspanialych rzeczy, o ktorych wsioki pojecia nie mialy, bo coz po podstawowce i zawodowce mozna ....
Do pięt nie dorastacie księdzu , wstyd wiosce przynosicie, wasze dzieci beda pokutować za atak na osobę ppświecona Bogu, czy wy słyszeliście o tym, ze krzywdy , wasza nienawisc przeniesie sie na wasze pokolenia. Czym imponujecie , głupotą ?
Spowiadacie się z tej nienawisci, wy wszyscy, ktorzy tak jazgoczecie?
Czy myslicie, co bedzie z wami po smierci, juz tam miejsce przygotowane na samym dole
Zebyscie tylko zdazyli ksiedza przeprosic przed waszą smiercia i oby wam przebaczyl.
Co za duren podszyl sie z wpisem pod jego nazwisko, przecież to prokurator sie tym powinien zająć.
Przegraliscie swoje życie, młodzi durnowaci, ale że matki i babki, które wiarę powinny przekazać , tak zdurniały, no to tylko pogratulować głupoty.
Ponikwiany, jeszcze bedziecie ciezko żałować, już nie pamiętacie, jakie mieliście wczesniej dziadostwo. Najwiecej ci podskakują, co pewnie mało co sie dolozyli do czegokolwiek, bo tylko tacy zawsze maja pretensje, ale swoim wrzaskiem zagłuszają sumienie,
Tak dobrego ksiedza Ponikiew nie miała i nie bedzie miała, wszystko zniszczyliscie własną głupotą, a za zniesławienia , bo doskonale wiecie, ze kłamiecie, odpowiecie przed Bogiem,
Wszyscy sie z was śmieją, bohaterowie spod sklepu, i spod remizy ze swoimi szanownymi małżonkami
Cóż, Ponikiew słynie z tego, ze glupia, teraz tylko patrzeć, jakie tragedie spadną na wiochę, , na rodziny, ktore wystapiły przeciw ksiedzu. Opamietajcie się bo to jest żałosne.

BŁAGAJCIE KSIEDZA O PRZEBACZENIE PÓKI NIE JEST ZA PÓŹNO!!!!!!!

Hahhhah nie no takich głupot to ja dawno nie czytałam "zacofana wiocha " a niby dlaczego no tak faktycznie przyszedł ksiądz P. I ozlocił wieś pobudował drogi mosty centra kultury itp. Ja nie przypominam sobie żeby było jakieś dziadostwo i powiem więcej że dziadostwo zrobiło się teraz i to bardzo duże bo ludzie się sklocili i to żeby było o kogo.Pan P. Nie ma za grosz szacunku do ludzi żadnej pokory nawet honoru nie ma żeby spakować swoje rzeczy i po oddaleniu przez kurie jego probostwa opuścić plebanię.
+7 #64 Mieszkanka 2019-08-31 00:08
Cytuję Absurd...:
Dla mnie absurdalne jest przede wszystkim to, że ludzie w Ponikwi muszą samodzielnie dochodzić sprawiedliwości. Przecież jakaś Hierarchia jurysdykcji obowiązuje w Kościele Katolickim!!! Przedstawiciele Kurii powinni sprawę rozwiązać w białych rękawiczkach a nie zostawić wszystko w rękach zwykłych ludzi. Ten człowiek dla mnie nie jest żadnym autorytetem. Od dziecka chodzę do Kościoła i jestem głęboko wierząca. Nie jak Panie z otoczenia księdza, które nagle po jego przybyciu doznawaĺy wielkiego nawrócenia. Pytanie czy w stronę Boga i Ewangelii czy Księdza i dobrodziejstw tego świata. Ja osobiście przez tego człowieka przeżywała kryzys wiary.. bo każdy, kto potrafi myśleć samodzielnie, odróżnia dobro od zła. A nie patrzy ślepo co robi gość w sutannie. Nie sztuka znać wielkie Księgi. Trzeba umieć tym żyć!! Moim zdaniem zawiodły wyższe władze kościelne bo ten człowiek już dawno powinien być usunięty z roli proboszcza w Ponikwi.. i w ogóle. I to od początku do końca powinna rozwiązać Kuria!

Dokładnie zgadzam się z tym
+5 #65 Mieszkanka 2019-08-31 00:09
Cytuję Dawid:
Cytuję Kozak:
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.

Teraz na straż nadają a jak przyjdzie co do czego to będą płakać jak "Pan. Henryk" przy pożarze plebani ^.^
Ze strażakami jest jak z Bogiem. Na co dzień wszyscy się z nich śmieją jednak gdy ponawiają się jakiekolwiek kłopoty, wszyscy proszą ich o pomoc ;)

Dokładnie !!!
+7 #66 Elka 2019-08-31 00:21
Cytuję Olo:
95 procent uczestnikow pikietki nice wie kto to byl Mickiewicz.

Może i masz rację ale może wiedzą jak naprawić samochód jak zbudować dom albo ratować życie nie każdy musi być intelektualista z magistrem w kieszeni wiedzą napewno że kościół nie jest miejscem na wygłaszanie kazań o "osłach w sejmie " i "tiròwkach" a plebania nie jest domem prywatnym tego księdza
+6 #67 Domeniko 2019-08-31 01:56
Jezus powiedział, że nie przyszedl przyniesc pokój , lecz miecz, że przyszedł poróżnić rodziny, to tak w skrócie, ewangelia się wypełnia, kto za Bogiem to i za księdzem, a was sumienie na wskroś uwiera . Oby miał się za wami kto modlić i udzielić rozgrzeszenia.
Nic z nauki Jezusa nie zrozumieliście, bo tak wam wygodniej, Nikt lepiej nie tlumaczył ewangelii niż ksiadz. I tu wszystkim sumieniem targało i stąd te ataki.

Wyremontował, wybudował,odnow ił,przypomnijci e sobie, jak tu bylo wcześniej, w kosciele i kolo kosciola. Nie musiał tego robić. Nauczył spiewac , grać, nauczył żeglarstwa, gry w tenisa, itp. wprowadził życie do tej biednej wioski, pokazał piękno ewangelii, blagal, zebyście pamietali o zbawieniu swoim i swoich bliskich. Jestescie zacietrzewieni, oślepieni." Pięknie " podziękowaliści e, BŁAGAJCIE księdza o przebaczenie póki nie jest za późno. Ktoś was już o to prosił. I nie dyskutujcie, bo tylko kłamstwami, obmową, pomówieniami się ośmieszacie coraz bardziej, o grzechu nie mówiac. Wbrew pozorom nic nie zyskaliście dla siebie dobrego, zniszczyliście parafię, ośmieszyliście siebie i całą wieś . Ktoś wam w tym pomagał,

Bohaterowie jednego roku, zostanie wam tylko sklep i oby jeszcze cmentarz. Pokolenia, historia będą o was niechlubnie pamiętać, oby kara nie spadła na wasze dzieci, wnuki. Śmieszne? Nie, takie przypadki już były, ale bylo za późno na naprawienie krzywdy.
Rzeczywiście, matki i babcie w tej parafii to wzór, ojcowie rodzin także . Oczywiście, ironia to była. Biedni ludzie, dalej krzyczcie, wyzywajcie, pomstujcie, wymyślajcie bzdury,kłamstwa , sprowadzajcie swoich dziennikarzy, dalej się ośmieszajcie.

Jeszcze jedno,wszystkie remonty, odnowienia wprawdzie z naszych skladek, ale tez z ksiedza ofiar, o czym nie wiecie albo nie pamietacie, robił wszystko, zeby nie narażać parafii na wielkie wydatki, zostawil nastepnemu proboszczowi bardzo dużą sumę pieniędzy, tylko dzięki oszczędnościom i przede wszystkim uczciwości. W tak krótkim czasie zostawił parafię całkowicie odnowioną i to was tak boli? Ktory proboszcz w okolicy
w tak małej miejscowosci tyle dobra zrobił.
Uważacie, ze to zasluga tylko tych naszych składek raz w miesiwcu? Jeszcze raz- przede wszystkim dzięki gospodarności, uczciwosci ksiedza bo gdyby angażował firmy, to długie lata splacalibysmy kredyty
Ogarnijcie sie trochę ludzie z Ponikwi, bo wykorzystaliści e człowieka do cna, oczerniajac na dodatek. Usiądzcie, przypomnijcie sobie piekne nabożenstwa, liturgię, błogoslawienstw o dzieci, koronacje Matki Bożej, itp. Nie ma w tym kosciele i obok ani jednego miejsca, które nie byłoby odnowione dzięki staraniom i pracy ksiedza.
Ale lepiej nie pamietać, oczerniać i wymyślać kłamstwa jest znacznie przyjemniej, zawsze to sumienie wtedy mniej boli.

Kto się teraz bedzie modlił za parafię?
Za chwilę jej nie będzie.
+8 #68 Absurd... 2019-08-31 07:29
To co tutaj wypisują ludzie broniący tego człowieka w sutannie ukazuje ich skrajny fanatyzm a nie prawdziwą wiarę. Proponuję się zastanowić ale nad sobą i swoim postępowaniem. Spojrzeć na całokształt. A nie wypisywać bzdur, że Ci wszyscy młodzi i starsi DOBRZY I UCZCIWI LUDZIE (grupa jak widać na zdjęciach była w różnych wieku) mają błagać tego człowieka o przebaczenie! O pomstę do nieba wołają czyny jakich ten człowiek dokonywał. Odmawianie ostatniej posługi i godnego pochówku kilku osobom. Odmawianie młodym udzielenia sakramentów świetych: chrztu, bierzmowania, ślubu.. Wybieranie sobie domów do których ma ochotę iść z wizytą kolędową. Ile wylanych ludzkich łez?! "Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych. Mnieście uczynili" Ksiądz jest od prowadzenia wszystkich do Boga a nie robienia selekcji i własnych sądów. Żenujące są tutaj komentarze ludzi z otoczenia tego człowieka w sutannie. Tonacji chwyta się.. wszystkiego.
+2 #69 Dawid 2019-08-31 08:10
Cytuję Absurd...:
To co tutaj wypisują ludzie broniący tego człowieka w sutannie ukazuje ich skrajny fanatyzm a nie prawdziwą wiarę. Proponuję się zastanowić ale nad sobą i swoim postępowaniem. Spojrzeć na całokształt. A nie wypisywać bzdur, że Ci wszyscy młodzi i starsi DOBRZY I UCZCIWI LUDZIE (grupa jak widać na zdjęciach była w różnych wieku) mają błagać tego człowieka o przebaczenie! O pomstę do nieba wołają czyny jakich ten człowiek dokonywał. Odmawianie ostatniej posługi i godnego pochówku kilku osobom. Odmawianie młodym udzielenia sakramentów świetych: chrztu, bierzmowania, ślubu.. Wybieranie sobie domów do których ma ochotę iść z wizytą kolędową. Ile wylanych ludzkich łez?! "Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych. Mnieście uczynili" Ksiądz jest od prowadzenia wszystkich do Boga a nie robienia selekcji i własnych sądów. Żenujące są tutaj komentarze ludzi z otoczenia tego człowieka w sutannie. Tonacji chwyta się.. wszystkiego.

Tutaj nie trzeba się ujawniać to go bronią. Nie wiesz jeszcze jacy oni są odważni? Pod plebanią słowa nie umieli stworzyć to teraz nadrabiają. Wszyscy mądrzy tylko nie tam gdzie trzeba ;)
-4 #70 Pan 2019-08-31 10:59
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.
+3 #71 Ej bro 2019-08-31 11:28
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha
-5 #72 Odbyt Sztana 2019-08-31 11:59
Podobno mówiono już o nowym przysiółku „Pykówka” a teraz go chcą wyrzucić. Przykra to zmiana w Ponikiewskiej społeczności. Trzymam za księdza kciuki żeby chociaż ta nazwa przysiółku została jak księdza na taczkach wywiezie rodzina o ptasim nazwisku.
-4 #73 obcy 2019-08-31 12:05
Cytuję Grzybek:
Czy wy ludzie naprawde Boga sie nie boicie, wszyscy przeciwnicy ksiedza maja na sumieniu wlasne wielkie brudy, do ktorych nie chca sie przyznać, lepiej atakować, wtedy chociaz na chwile lżej,zapomina sie o wpasnej zgniliżnie, zamiast dziekować, że trafił sie ksiadz, ktory odnowil pod kazdym wzgledem zacofana wioche, ktora i tak jest na wymarciu, ze wprowadził tyle wspanialych rzeczy, o ktorych wsioki pojecia nie mialy, bo coz po podstawowce i zawodowce mozna ....
Do pięt nie dorastacie księdzu , wstyd wiosce przynosicie, wasze dzieci beda pokutować za atak na osobę ppświecona Bogu, czy wy słyszeliście o tym, ze krzywdy , wasza nienawisc przeniesie sie na wasze pokolenia. Czym imponujecie , głupotą ?
Spowiadacie się z tej nienawisci, wy wszyscy, ktorzy tak jazgoczecie?
Czy myslicie, co bedzie z wami po smierci, juz tam miejsce przygotowane na samym dole
Zebyscie tylko zdazyli ksiedza przeprosic przed waszą smiercia i oby wam przebaczyl.
Co za duren podszyl sie z wpisem pod jego nazwisko, przecież to prokurator sie tym powinien zająć.
Przegraliscie swoje życie, młodzi durnowaci, ale że matki i babki, które wiarę powinny przekazać , tak zdurniały, no to tylko pogratulować głupoty.
Ponikwiany, jeszcze bedziecie ciezko żałować, już nie pamiętacie, jakie mieliście wczesniej dziadostwo. Najwiecej ci podskakują, co pewnie mało co sie dolozyli do czegokolwiek, bo tylko tacy zawsze maja pretensje, ale swoim wrzaskiem zagłuszają sumienie,
Tak dobrego ksiedza Ponikiew nie miała i nie bedzie miała, wszystko zniszczyliscie własną głupotą, a za zniesławienia , bo doskonale wiecie, ze kłamiecie, odpowiecie przed Bogiem,
Wszyscy sie z was śmieją, bohaterowie spod sklepu, i spod remizy ze swoimi szanownymi małżonkami
Cóż, Ponikiew słynie z tego, ze glupia, teraz tylko patrzeć, jakie tragedie spadną na wiochę, , na rodziny, ktore wystapiły przeciw ksiedzu. Opamietajcie się bo to jest żałosne.

BŁAGAJCIE KSIEDZA O PRZEBACZENIE PÓKI NIE JEST ZA PÓŹNO!!!!!!!


Jakie to prawdziwe !!!!!!!!!
-1 #74 Ja 2019-08-31 12:06
Cytuję Ej bro:
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha

Codziennie byly drzwi otwarte (oczywiscie nie na osciez). Ale skad masz wiedzieć jak pewnie nawet noe próbowałes otwierać.
-1 #75 obcy 2019-08-31 12:06
Cytuję Sąsiad z okolicy:
Przerażenie ogarnia człowieka, skąd u tej garstki ludzi, (słusznie w artykule nazwanych mieszkańcami Ponikwi, bo w tejże miejscowości tylko pomieszkują, a większość z nich od niedawna), tyle nienawiści do drugiego człowieka. W/w mieszkańcy, dzięki którym Ponikiew zyskała niechlubny rozgłos w powiecie, nawet bezpośrednio z Księdzem nie rozmawiała, nie uczestniczyła w życiu parafii, nie chodziła do kościoła, ani też nie partycypowała w kosztach renowacji kościoła, czy odbudowie plebani. Teraz najprościej za " judaszowe srebrniki ", puszkę piwa i aplauz sobie równym zyskać miano bohatera przez " CH". Dziwnym i niepojętym pozostaje fakt, że w niedzielę sznureczkiem wszyscy do Komunii Św.,wcześniej wymawiając " i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy ". Przykre jest to, że młodzież i dzieci obserwują cały ten cyrk, no ależ jak można to było inaczej zrobić, jeśli wychodzi z człowieka brak wykształcenia, zdeptanie wartości, swoje " JA " oraz co najważniejsze - brak miłości i szacunku do drugiego CZŁOWIEKA. Mieszkańcy Ponikwi, WSTYD !!!!

Dodałbym jeszcze, że karma wraca !!!!!
+2 #76 Ej bro 2019-08-31 12:48
Cytuję Ja:
Cytuję Ej bro:
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha

Codziennie byly drzwi otwarte (oczywiscie nie na osciez). Ale skad masz wiedzieć jak pewnie nawet noe próbowałes otwierać.

Przy Ś.P. ks.Harbucie drzwi były otwarte na oścież. Ten może specjalnie przymykał żeby z daleka było widać że są zamknięte.
0 #77 Ja 2019-08-31 13:15
Cytuję Ej bro:
Cytuję Ja:
Cytuję Ej bro:
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha

Codziennie byly drzwi otwarte (oczywiscie nie na osciez). Ale skad masz wiedzieć jak pewnie nawet noe próbowałes otwierać.

Przy Ś.P. ks.Harbucie drzwi były otwarte na oścież. Ten może specjalnie przymykał żeby z daleka było widać że są zamknięte.

Hahaha. Dobre . gryzie sumienie ze nawet nie zagladles popatrzec ze wymyslasz takie glypoty.
0 #78 Pani w sukni 2019-08-31 13:17
Cytuję Ja:
Apropo Pani w sukni
Pewnie sasiadka ja namówiła,są siebie warte

PANI W SUKNI Z FILMU I SĄSIADKA. Tu jest nad czy plakac
+2 #79 Ej bro 2019-08-31 13:25
Cytuję Ja:
Cytuję Ej bro:
Cytuję Ja:
Cytuję Ej bro:
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha

Codziennie byly drzwi otwarte (oczywiscie nie na osciez). Ale skad masz wiedzieć jak pewnie nawet noe próbowałes otwierać.

Przy Ś.P. ks.Harbucie drzwi były otwarte na oścież. Ten może specjalnie przymykał żeby z daleka było widać że są zamknięte.

Hahaha. Dobre . gryzie sumienie ze nawet nie zagladles popatrzec ze wymyslasz takie glypoty.

Dobra wygrałeś/aś. Teraz druga runda, zaczynaj ;D
+3 #80 Elka 2019-08-31 13:29
Cytuję Ej bro:
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

Widać że jesteś w temacie, nie pamiętam kiedy przy Panu P. kościół miałeś otwarty bo mówił że mu muchy nalecą. Tak, najlepsza jest tablica o Tusku, Angeli i towarzyszu Putinie w kościele hahahaha

No dokładnie ta tablica jest przykładem jak ten ksiądz politykowal w kościele w życiu czegoś takiego nie widziałem
+6 #81 Dawid 2019-08-31 13:37
Cytuję Pan:
Ludzie, chyba wam rozum odebrało. Bylem ponad rok temu, w maju w waszej wiosce, zawsze tam gdzie jestem, wst3puj3 do lokalnego kosciola. Wasz kościół, obejście no zachwyt, przepieknie, w takiej malej wiosce. Poczytałem sobie w przedsionku informacje na gazetce, pamiętam, ze ogrom prac wykonano za czasow ksiedza, ktorego teraz bezczelnie szkalujecie.Nie wystarczą same pieniadze, trzeba jeszcze umieć i chcieć. Opamietajcie się, takiego ksiedza to na rekach nosić!!!
Że wymagal dekalogu, ludzie, a czego mial wymagać, przecież obowiazkiem ksiedza kest prowadzić ludzi do zbawienia, co wy o tym nie wiecie?
Mają rację ci ktorzy pisali, ze swoim paskudnym postepowaniem , wyrzucaniem księdza, tylko sie wioska osmieszyla.

Nawiasem mowiac, bylem kilka razy w tym roku, kosci9l zamkniety na 4 spusty, mawet zajrzeć nie można, nowy proboszcz boi się ze mu Jezusa wyrzuca z kosciola?
Bo z serc juz wyrzuciliscie, jak widzę
Nie zaslugujecie jako wioska na zbawienie.

ie Tobie ceprze oceniać czy ktoś będzie zbawiony czy nie, lepiej się nie ośmieszaj ;)
+5 #82 Ja. 2019-08-31 15:19
Te wszystkie komentarze w obronie pseudo ksieksiedza, piszą dwie, gora trzy osoby tylko Nick zmieniają...
-5 #83 X 2019-08-31 17:29
Wracacie do czasow sw.pam.ks.Franc iszka ze drzwi otwarte ,przy księdzu Henryku były otwarte nawet ludzie niejednokrotnie zagladali do koscioła a teraz drzwi zamkniete,pleba n znika zaraz po mszy wraca na drugi dzien przed msza.
+2 #84 miastowy 2019-08-31 17:43
Dajcie już ponikiewskie wieśniaki spokój. Nic nie potraficie dobrze zrobić, nie będziecie mieć ani Parafii, szkołę też rozjechaliście, już tego nie chce się czytać. Pobraliście 500+ to się poprzewracało, że biznesmeni i możecie wszystko. !!!!!!!!!!!!!!!
+2 #85 Gustlik 2019-08-31 23:07
Podchodzę teraz twój ruch.
+5 #86 Elka 2019-09-01 01:09
Cytuję X:
Wracacie do czasow sw.pam.ks.Franciszka ze drzwi otwarte ,przy księdzu Henryku były otwarte nawet ludzie niejednokrotnie zagladali do koscioła a teraz drzwi zamkniete,pleban znika zaraz po mszy wraca na drugi dzien przed msza.

Bo może nowy proboszcz nie może wytrzymać pod jednym dachem z tym pseudo ks Pyka
+1 #87 Gość 2019-09-01 17:39
Polecam materiał Polsatu

polsatnews.pl/wideo-program/interwencja-tajemnicze-zaginiecie-sprzed-cwierc-wieku-archiwum-x-odkrywa-nowe-tropy_6744217/

Mamy mafię nie do ruszenia, kanalie rządzą nami wspólnie i w porozumieniu. Nie wiem czy to dziwi czy nie dziwi.
0 #88 Obojetny 2019-09-01 21:00
Cytuję Kozak:
Ponikiewskie realia osp siedza przed remiza na shodah I pija .Ksiedza odwoluja bo upomnial ze z babom przeb slubem now wolno.Wielka pikieta 50 osob wiekszosc bryny ,guwniarze .We wsi mieszka1000 ludzie jaka to proporcja.

Brawo ktoś to widzi
-3 #89 Obojetny 2019-09-01 21:01
Ktoś to w końcu widzi
+2 #90 Obojetny 2019-09-01 21:11
Cytuję Odbyt Sztana:
Podobno mówiono już o nowym przysiółku „Pykówka” a teraz go chcą wyrzucić. Przykra to zmiana w Ponikiewskiej społeczności. Trzymam za księdza kciuki żeby chociaż ta nazwa przysiółku została jak księdza na taczkach wywiezie rodzina o ptasim nazwisku.

Haha
+3 #91 Fdeka 2019-09-01 21:26
Cytuję Uczeń z Pyzówki:
Ja nie mam nic do Ksiedza. Nauczył mnie WIARY. Prawda jest że czasami się na kogoś uwziął, ale koniec końców dla każdego organizował:
-obozy (nauka żeglarstwa, nauka gotowania, nauka pływania, wędkowanie, wieczory przy ognisku, modlitwa, msza poranna w plenerze, ogólna nauka radzenia sobie poza domem)
-zbiórka co sobota 17:15 ( nauka zachowania się przy ołtarzu)
-test na ministranta i nagrody dla najlepszych ministrantów za frekwencje
-strzelanie z wiatrówki dla młodzieży
-wycieczka rowerowa do kościoła na Bachledówke
- przejażdżki na motorze
- gry w tenisa
- wyciąg na górce obok plebani
Ogólnie dużo możnaby wymieniać.
Sam remontował kościół, malował dach na wieży Kościelnej.
A najlepszy symbol jaki mamy w Pyzówce to własnej konstrukcji metalowy podświetlany Krzyż Milenijny który sam spawał na podwórku Plebani właśnie ksiądz Henryk Pyka !



Fajnie ktoś sobie wpisał nick, uczeń z Pyzówki, tylko po to, żeby pomóc księdzu. Wątpię, żeby ktoś z Pyzówki widział ten artykuł. Tutaj informacje co do księdza:

https://10przykazan.wordpress.com/category/pobicia/x-henryk-pyka/page/2/
+6 #92 Fdeka 2019-09-01 21:32
Cytuję podatnik:
Obciążyć pikietujących kosztami przyjazdu policji. Nie zgłosili demonstracji ani zgromadzenia !!!!


Oni przyszli porozmawiać z księdzem. Ksiądz wezwał policję, więc to jego trzeba by było obciążyć kosztami. A kilka osób to nie jest zgromadzenie. Ludzie zjechali się po przyjeździe policji. Jak w kilka osób się idzie do kogoś z kimś porozmawiać to trzeba to zgłaszać? Ten świat jest co raz bardziej irracjonalny.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.