Wszyscy wiemy o tym, że aktywność fizyczna przynosi liczne korzyści. Pytanie, jak przełamać bariery
Drukuj
Weekend na sportowo – dlaczego warto trenować z przyjaciółmi?
artykuł sponsorowany

Wszyscy wiemy o tym, że aktywność fizyczna przynosi liczne korzyści. Pytanie, jak przełamać bariery, które uniemożliwiają nam wykonywanie codziennych ćwiczeń? Liczne badania dowodzą, że trenowanie wraz z innymi pozwala osiągać doskonałe efekty. Dlaczego? Oto najważniejsze powody. Dowiedz się, dlaczego warto zaplanować treningi z przyjacielem.

  1. Większa motywacja na każdym etapie

Kiedy zdecydujesz, że będziesz trenować z przyjacielem, masz znacznie większą motywację zarówno do rozpoczęcia treningu, jak i jego regularnego uprawiania. Jeśli umawiasz się ze znajomym na konkretny dzień i godzinę, to nie możesz przecież go zawieść, nie chcesz też zapewne stracić w jego oczach. Regularne treningi pozwolą ci wejść w rytm. Nawyki ruchowe przyjaciela pozytywnie wpłyną na twoją motywację.

Podobnie, jeśli będziesz miał gorszy dzień, czy trafisz na kiepską pogodę, trenując z przyjacielem, trudniej ci będzie zrezygnować z aktywności. Oczywiście to działa w obie strony – Ty motywujesz partnera, a on Ciebie. W chwilach zniechęcenia, kiedy będziesz czuł się bliski rezygnacji, druga osoba będzie cennym wsparciem. Oczywiście wszystkie te zalety treningu odczujesz, jeśli Twój partner będzie sam odpowiednio zmotywowany do ćwiczeń. Właśnie dlatego najlepiej zaplanować treningi z osobą, która już ćwiczy i może stanowić wsparcie, albo taką, która jest równie silnie zmotywowana, by zacząć.

  1. Lepsze rezultaty

Kiedy trenujesz z przyjacielem, będziesz w stanie podjąć się dwa razy większego wysiłku, bo wiesz, że ktoś cię obserwuje. Przyjaciel może ci pomóc wytrzymać oraz osiągnąć cele bez względu, na jakim jesteś etapie. Dodatkowo możesz liczyć na wsparcie i informację zwrotną. Wspólne treningi to doskonały sposób na wymianę własnych doświadczeń i poprawę techniki, by osiągać coraz lepsze rezultaty i pokonywać samego siebie.

Aby wyniki były jeszcze lepsze, a jednocześnie by czuć się w pełni komfortowo warto postawić na doskonałej jakości odzież, której właściwości pozwolą się pozbyć dyskomfortu związanego z krępowaniem ruchów czy uczuciem potu na plecach. Odzież marki Outhorn jest wykonana z tkanin miłych w dotyku, które nie powodują nieprzyjemnych otarć nawet w czasie intensywnego ruchu. Ważne jest też to, że jest łatwa w pielęgnacji, więc szybko będziesz w stanie przygotować odzież na kolejny trening. By dodać sobie motywacji do trenowania, warto wybrać się na wspólne zakupy z przyjacielem. W końcu styl sportowy jest dla każdego. Możesz postawić na odzież bardziej stonowaną lub odwrotnie – pokusić się np. o legginsy damskie z oryginalnymi wzorami, nadrukami.

legginsy treningowe, koszulka treningowa, biustonosz sportowy

 

 

getry treningowe, koszulka treningowa, spodenki treningowe

 

 

  1. Masz kogoś, z kim możesz dzielić się swoimi postępami

Kto lepiej zrozumie i doceni Twoje starania niż osoba, z którą codziennie spotykasz się na treningu? Widząc własny progres, będziesz odczuwał coraz większą radość i satysfakcję, poczujesz się szczęśliwszy, bardziej pewny siebie, z ochotą wyznaczysz kolejne cele. Co ciekawe, naukowcy z Uniwersytetu Michigan dowiedli, że rozmowa o swoich postępach z innymi ludźmi daje lepsze efekty niż publikowanie informacji na ten temat w mediach społecznościowych.

  1. Miłe spędzenie czasu

Są osoby, które podczas treningu wolą się zatopić w swoich myślach, ale są i takie, dla których obecność drugiej osoby sprawia, że trening staje się przyjemniejszy. W zależności od charakterystyki treningu możesz porozmawiać o codziennych sprawach w trakcie przerwy, czy nawet podczas samych ćwiczeń. Wspólny trening to doskonały pomysł, by jednocześnie zadbać o relację z drugą osobą i o własną kondycję. Niektóre momenty treningu bywają ciężkie, ale jeśli masz kogoś, z kim możesz pożartować, poczujesz się o niebo lepiej. Co więcej, możesz w różny sposób spędzać czas. Istnieje wiele sposobów, by nieco zmodyfikować swój plan treningowy, ale na te najzabawniejsze wpadniecie razem. Podczas wspólnego treningu czas szybko zleci.

  1. Większa odwaga do próbowania nowych aktywności

Kiedy ćwiczysz razem z przyjacielem, zwiększa się prawdopodobieństwo, że spróbujesz nowych aktywności. Kiedy jesteś z partnerem, znikają wymówki. To otwiera nowe możliwości treningu. Jest ich bardzo wiele. Świetna opcja to jazda na rowerze, spacer, bieganie, możesz wypróbować także jazdę na rolkach, czy deskorolce, które będą doskonałym sposobem na spotkanie w większym gronie. Pewnych ćwiczeń zapewne spróbujesz mimochodem, bo przyjaciel zarazi cię swoim entuzjazmem do danej aktywności.

spodnie dresowe, polar damski, t-shirt damski

 

 

spodnie dresowe, polar męski, t-shirt męski

 

 

  1. Wzmocnienie więzi społecznych

Sport bez wątpienia łączy ludzi. Wiele osób rezygnuje z treningów, kiedy ćwiczy samodzielnie. Podczas współpracy z przyjacielem chęć rezygnacji znacznie maleje. Ludzie, którzy trenują z innymi, tworzą pewną grupę, nie czują się już sami. Podczas dzielenia się sukcesami z przyjacielem, który widział, jak ciężko pracowałeś, poczujesz się jeszcze lepiej. A jeśli coś pójdzie nie tak, to słowa otuchy pomogą odzyskać dobry humor. Sportowe doświadczenia sprawiają, że więź między ludźmi staje się silniejsza.

  1. Zachowanie bezpieczeństwa

Trening, zwłaszcza ten outdoorowy, jest znacznie bezpieczniejszy, gdy wykonujesz go wraz z partnerem. Jeśli zamierzasz biegać wieczorem lub w trudnych warunkach atmosferycznych, to obecność drugiej osoby sprawi, że poczujesz się bezpieczniejszy. To znacznie zmniejsza ryzyko bycia zaczepionym, a w razie niespodziewanej kontuzji przyjaciel może udzielić ci pomocy. W przypadku ćwiczeń na siłowni bardzo ważna jest asekuracja. Trenując z przyjacielem, zawsze masz obserwatora, który sprawdzi, czy zachowujesz właściwą postawę i pozwoli ci uniknąć niebezpiecznego przeciążenia.

Z przyjaciółmi na sportowe eskapady

Trening z przyjaciółmi sprawia, że aktywność jest przyjemniejsza, a także pozwala utrzymać motywację. Przed nami ciepłe dni, więc warto zadbać o swoją kondycję, zwłaszcza że możliwych form aktywności jest tak wiele. Niezobowiązujące spotkania na rolkach, jogging czy trening na siłowni – każda forma aktywnego spędzenia czasu przełoży się na lepszą sylwetkę i samopoczucie. By czuć się modnie i swobodnie w trakcie każdej aktywności pamiętaj tylko o sportowej odzieży adekwatnej do typu aktywności i pogody za oknem, która ochroni twoje ciało przed otarciami i skutecznie odprowadzi pot.

Jesteś już gotowy na trening?

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Sponsorowane:

Nowy konkurs TECH Sterowniki z fantastycznymi nagrodami!

„Co to foto? 2019” – kurs fotografii dla każdego

Nie taki tłuszcz straszny… Czyli fakty i mity na temat zdrowych tłuszczów w diecie

Jak nie dopuścić do zasiedzenia nieruchomości

Jak dobrze ubezpieczyć swoją rodzinę?