Dzięki temu pojazdowi diagnostycznemu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skontrolują rocznie 40 tysięcy
Taki pojazd sprawdzi nasze tory

Dzięki temu pojazdowi diagnostycznemu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skontrolują rocznie 40 tysięcy kilometrów torów, również tych w Małopolsce jak i w powiecie wadowickim.

Większe bezpieczeństwo pasażerów i przewozu towarów zapewni jeden z najnowocześniejszych w Europie pojazdów do badania infrastruktury kolejowej. Nowoczesny pociąg diagnostyczny umożliwia kompleksową ocenę linii kolejowej. Za pomocą laserów mierzy się geometrię toru i szyn, sprawdzany jest stan podkładów. Systemy badają działanie urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy pociągów. Możliwe jest wykonanie diagnostyki sieci trakcyjnej. Specjalne czujniki umieszczone w drezynie odwzorowują jazdę pociągu. Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów.

Kamery umieszczone w pojeździe rejestrują szlak kolejowy i pozwalają na szybkie wykrycie usterek. Zastosowanie tzw. bezdotykowych systemów laserowych umożliwia pomiary bez wpływu na systemy sterowania ruchem kolejowym. Pojazd w trakcie pomiarów nie ingeruje w pracę urządzeń i tym samym nie ogranicza ruchu pociągów na sieci kolejowej.

Specjalistyczny pojazd, to mobilne laboratorium diagnostyki toru z laserem i monitoringiem. Dzięki szybko uzyskiwanym wynikom mamy znacząco większy wpływ na jakość infrastruktury kolejowej. Dla pasażerów oznacza to komfortowe podróże i ograniczenie nieprzewidzianych zmian w rozkładzie – mówi Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

Nowy pojazd, wyposażony w mobilne laboratorium diagnostyczne, dziennie może skontrolować nawet 400 kilometrów toru. To oznacza dwukrotnie więcej sprawdzonych torów niż obecnie kontrolują pojazdy. Drezyna jeździ z prędkością do 120 km/h. Rocznie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbadają około 40 tysięcy kilometrów torów, również tych w Małopolsce i przebiegających przez powiat wadowicki.

Dotychczas PLK używały pojazdy wyposażone tylko w systemy do pomiaru geometrii toru. Więcej informacji dostarczały pomiary za pomocą przyrządów ręcznych.

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.