Zarząd Powiatu Wadowickiego odpowiedział posłowi Józefowi Brynkusowi (Kukiz'15) na apel w sprawie pom
Starostwo odpowiada posłowi Brynkusowi na apel w sprawie ratowników

Zarząd Powiatu Wadowickiego odpowiedział posłowi Józefowi Brynkusowi (Kukiz'15) na apel w sprawie pomocy ratownikom medycznym, który kilka dni temu wyszli na ulicę Wadowic aby zaprotestować przeciwko niskim zarobkom.

Tydzień temu, w piątek (18.03) kilkudziesięciu ratowników medycznych z powiatu wadowickiego wyszło na ulicę w proteście. O godzinie 7:30 spotkali się na parkingu przy ulicy Sienkiewicza, przeszli ulicami Wadowic do budynku Starostwa Powiatowego przy ulicy Batorego.  Mieli ze sobą biało-czerwone flagi a także transparenty "Ratujemy życie!!! Kto uratuje nas???", "Dość głodowych pensji!", "Żądamy równego traktowania" czy "Odpowiedzialna praca, marna płaca". Domagają się podwyżki płac, bo jak mówią, od lat ich pensje są sporo niższe, niż w innych powiatach a dodatku w porównaniu do innych grup zawodowych w wadowickim ZZOZ, dyrekcja traktuje ich niepoważnie.

Zobacz: Ratownicy medyczni wyszli na ulicę w proteście

Jak się okazuje, ratownicy mają silne wsparcie w postaci poparcia posła Józefa Brynkusa (Kukiz'15), który skierował do władz powiatu apel.

Zobacz: Poseł Józef Brynkus wspiera ratowników medycznych

Teraz z kolei Zarząd Powiatu Wadowickiego odpowiedział na apel posła Brynkusa. Przytaczamy jego treść:

W odpowiedzi na apel Pana Posła, przesłany do tut. urzędu drogą elektroniczną 21 marca br., Zarząd Powiatu w Wadowicach pragnie odnieść się do podniesionych przez Pana kwestii.

Na wstępie chcemy zaznaczyć, iż Zarząd Powiatu jest pełen szacunku dla każdej rzetelnie wykonywanej pracy, szczególnie takiej, która wiąże się z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego. Podobnie jak Pan Poseł – rozumiemy determinację ratowników medycznych i ich starania zmierzające do polepszenia własnej sytuacji materialnej.

Powierzając w kwietniu 2015 r. Józefowi Budce funkcję Dyrektora Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach Zarząd Powiatu oczekiwał m. in. podjęcia przez niego określonych działań mających na celu poprawę wyników finansowych ZZOZ oraz rozwiązania trwających od lat sporów między Dyrekcją, a różnymi grupami pracowniczymi (m.in. pielęgniarkami), dotyczących wysokości wynagrodzeń.

ZZOZ w Wadowicach jest samodzielnym podmiotem leczniczym. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej szczegółowo określa uprawnienia podmiotu tworzącego – czyli samorządu powiatowego – względem podmiotu leczniczego. Rada oraz Zarząd Powiatu mogą kontrolować i oceniać realizację zadań określonych w statucie i regulaminie ZZOZ, jego gospodarkę finansową, a także prawidłowość gospodarowania mieniem oraz środkami publicznymi. ZZOZ samodzielnie zarządza przekazanym majątkiem powiatu, pokrywa z posiadanych środków finansowych koszty działalności bieżącej i reguluje swoje zobowiązania.

Jednocześnie chcemy stanowczo podkreślić, iż władze samorządowe Powiatu Wadowickiego robią wszystko, aby ZZOZ w Wadowicach mógł nadal funkcjonować i nie został sprywatyzowany ani zlikwidowany. Tylko w ubiegłym roku Zarząd Powiatu zainwestował w infrastrukturę zakładu ponad 21 mln zł.

W świetle obowiązującego prawa decyzje dotyczące podwyżek dla ratowników medycznych, a także innych grup pracowniczych, są w gestii Dyrekcji ZZOZ w Wadowicach i tylko Dyrekcja może określić, jak przełoży się to na kondycję finansową placówki. W związku z powyższym roszczenia pracowników powinny być skierowane właśnie do Dyrekcji, a Zarząd Powiatu nie może wpływać na politykę kadrową i płacową realizowaną przez Dyrektora ZZOZ.

Mimo, iż ani Starosta Wadowicki ani Zarząd Powiatu nie są adresatami roszczeń płacowych pracowników ZZOZ w Wadowicach, przedstawiciele władz powiatu przyjęli ratowników medycznych, którzy 18 marca br. przyszli manifestować pod budynkiem starostwa. Nikt nie unikał rozmów z protestującymi. Delegację zaprosiła do rozmów Sekretarz Powiatu Beata Geisler, ponieważ Starosta Wadowicki przebywa na zwolnieniu lekarskim, a Wicestarosta miał zaplanowany wyjazd służbowy. Protestujący w obecności dziennikarzy przedstawili swoje oczekiwania, a Beata Geisler wskazała, jakie przewidziane przez prawo działania protestujący mogą podjąć w powyższej sprawie. Dalsza część spotkania, w której uczestniczył Wicestarosta Andrzej Górecki, odbyła się bez udziału mediów. Pragniemy podkreślić, iż Sekretarz Powiatu poprosiła dziennikarzy o opuszczenie sali na prośbę Tadeusza Dubla, przedstawiciela protestujących ratowników medycznych, wyrażoną przed rozpoczęciem rozmów.

Protestujący otrzymali zapewnienie, że Zarząd ustosunkuje się do złożonej petycjiw terminie do 30 dni. Dyrektor ZZOZ oraz przedstawiciel ratowników medycznych zostaną ponadto zaproszeni na posiedzenie Zarządu Powiatu, zaplanowane na 7 kwietnia br.

W świetle powyższych argumentów, musimy z przykrością stwierdzić, że podniesione przez Pana Posła zarzuty m.in. o „podejmowaniu gierek przez władze powiatu” czy chęci komercjalizacji placówki, są nieuczciwe i bezpodstawne. Szczególnie w świetle energicznych działań, które władze powiatu obecnej kadencji podjęły w celu ratowania szpitala. Jeszcze raz podkreślamy, iż we wszystkich kwestiach dotyczących ZZOZ w Wadowicach Zarząd Powiatu działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Apelujemy do Pana Posła o niewykorzystywanie sytuacji w szpitalu w Wadowicach do rozgrywek o charakterze politycznym czy personalnym. To bowiem nie tylko jeden z największych pracodawców w naszym powiecie, ale przede wszystkim podmiot realizujący zadania powiatu w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia mieszkańców. Dlatego też wszyscy, którym nie jest obojętny los wadowickiej lecznicy, jej pracowników i pacjentów, winni o tym pamiętać.

Na koniec chcemy podkreślić, iż od Posła na Sejm RP oczekujemy, podobnie jak wszyscy mieszkańcy naszego regionu, podejmowania konkretnych działań systemowych mających na celu polepszenie trudnej sytuacji w publicznej służbie zdrowia.
                                

Z poważaniem, Zarząd Powiatu w Wadowicach




(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze   

+10 #1 ikcimot 2016-03-24 17:13
no i wszystko w tym temacie.
Cytować
+17 #2 Brynkus do domu 2016-03-24 18:15
I pokazali mu miejsce w szeregu.
Cytować
+7 #3 łopata 2016-03-24 19:07
Może ktoś odważy się napisać, że protest ratowników był inspirowany przez Krajową Sekcję Solidarności Ratowników Medycznych, której delegacja na posiedzenie w Wiśle "zatrzymała" się na przemarsz po Wadowicach (skąd w Wadowicach byłoby tylu ratowników medycznych, gdy część musiała być w pracy?)
Gdzie ma siedzibę Solidarność w Wadowicach?
Kto ma biuro poselskie za ścianą?
Wiecie już, kto za tym stoi?
Sytuacja ratowników medycznych w całym kraju jest identyczna, skoro jednak można zbijać kapitał polityczny udając, że u nas jest najgorzej, to kto politykowi zabroni?
Cytować
-3 #4 boks 2016-03-24 21:43
@Brynkus do domu
- tak pokazał Brynkus Zarządowi Powiatu adowickiego miejsce w szeregu: http://pressmania.pl/?p=28570
- a to podobno jeszcze nie koniec
Cytować
+7 #5 ? ? 2016-03-24 23:01
Szanowny Zarządzie Powiatowy, a o jaką wartość wzrośnie kontrakt z NFZ dla szpitala, po zainwestowaniu tych ponad 21 milionów ? Oczywiście jeśli wartość czerwcowego kontraktu zmniejszy się, to honorowo zrezygnujecie Państwo z dalszego zarządzania majątkiem powiatu i przeprosicie wszystkich podatników.
Cytować
0 #6 berek 2016-03-24 23:02
@lopata
Chyba nie masz racji.To sa nasi wadowiccy ratowniczki i ratownicy.
Cytować
-2 #7 goniony 2016-03-25 08:35
@berek
To są na pewno nasi ratownicy. Rychło w czas.
Cytować
0 #8 @berek 2016-03-25 10:45
Cytuję berek:
@lopata
Chyba nie masz racji.To sa nasi wadowiccy ratowniczki i ratownicy.

Niestety tylko kilku jest naszych
Cytować
0 #9 berek 2016-03-25 12:03
@@berek
Nie kłam w Wielkim Tygodniu :-).
Cytować
-2 #10 jbrynkus 2016-03-25 15:12
Zaskoczyła mnie szybka odpowiedź Zarządu Powiatu Wadowickiego na pytania wystosowane przeze mnie do Starostwa Powiatowego w Wadowicach. Zaskoczyła mnie tylko szybkość tej odpowiedzi, a nie jej treść. Tego można się było spodziewać. Zarząd Powiatu odpowiedział politycznie, a nie merytorycznie. Najbardziej przekonuje o tym akapit, w którym zarzuca mi się robienie z sytuacji w ratownictwie medycznym w powiecie wadowickim gierek politycznych. Jest to całkowicie absurdalny zarzut, podobnie jak absurdalne jest zalecenie, bym jako poseł zajął się sprawami naprawy służby zdrowia w Polsce. Robię to, m. in. zajmując się sprawami ratowników medycznych i innych kwestii służby zdrowia, np. sytuacji pielęgniarek środowiskowych itd.
Ale absurdalność tego zarzutu polega na tym, że w świetle słowotoku Zarządu Powiatu, w którym zasiadają przedstawiciele PiS i opozycyjnej partii politycznej w Sejmie PSL-u (zwanego pospolicie ZSL-em), rząd Beaty Szydło nie wykonuje programu naprawczego w służbie zdrowia. Dziękuję, że Zarząd Powiatu, na czele ze starostą wywodzącym się z PIS, ufa bardziej posłowi z opozycji i domaga się od niego, by zajął się systemowo służbą zdrowia, a nie wierzy w działania rządu PiS. Jednak stanowisko Zarządu Powiatu nie może dziwić, tym bardziej w świetle znanego powszechnie nieuchwalenia uchwały w sprawie poparcia dla rządu Beaty Szydło. Jak wieść gminna niesie nieuchwalenie tej uchwały stało się na skutek oporu samego starosty Bartosza Kalińskiego, obawiającego się rozpadu koalicji w Radzie Powiatu Wadowickiego, który to rozpad uniemożliwiłby uzyskanie środków na finansowanie inwestycji w powiecie, a jemu samemu utrzymanie stołka.
A teraz po kolei:
1. Jak Zarząd Powiatu rozumie determinację ratowników medycznych w zakresie działań w celu polepszenia ich sytuacji materialnej, to powinien im podnieść pensje. Sprawa jest prosta, chyba, że przez sformułowanie, że: jest pełen szacunku dla każdej rzetelnie wykonywanej pracy, szczególnie takiej, która wiąże się z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego uznaje, że wadowiccy ratownicy tak swojej pracy nie wykonują.
2. Absurdalnie brzmi argument, że Zarząd Powiatu nie ma wpływu na politykę kadrową i finansową ZZOZ w Wadowicach. Ma, i to ogromny. Przecież w piśmie zawarto sfomułowanie, że funkcję Dyrektora ZZOZ-u powierzono Józefowi Budce w celu podjęcia przez niego określonych działań, m. in. podniesienia płacy pracownikom itd. Jeśli Dyrektor się z tego nie wywiązuje, należy go odwołać.
3. Poza tym kto wybrał na stanowisko Józefa Budkę, ojca byłego ministra sprawiedliwości , a dziś posła PO Borysa Budki. Zacznijmy od tego – jakie to kompetencje posiada Józef Budka, by być dyrektorem szpitala w Wadowicach. Jego jedyne kompetencje, to bycie członkiem, a może i szefem wadowickiego PSL-u, który z PiS tworzy koalicję w Radzie Powiatu. I tu przyznaję, zachowuję się politycznie. Ale do tego zostałem zmuszony przez pismo Zarządu Powiatu.
4. Zarząd Powiatu nie zrobił nic specjalnego, co wychodziłoby poza zakres jego obowiązków, by inwestować w ZZOZ w Wadowicach, aby ten nie został ani sprywatyzowany, ani zlikwidowany. Zainwestował środki z inwestycji, które zostały niewykonane (np. remont i budowa dróg powiatowych). Dokonał tylko prostej czynności przeksięgowania i niczego więcej. Jakie specjalne środki zdobył?
5. Czekamy na faktyczną reakcję Zarządu Powiatu w spawie podniesienia płacy ratownikom medycznym. Tłumaczenia jak wyglądały rozmowy są równie bałamutne jak sam ich przebieg w dniu 18 marca 2016 roku.
6. No i na koniec. Widać w piśmie wpływ dawnego, jeszcze zeteselowskiego (od ZSL) sposobu załatwiania spraw. A może także nie tylko zeteselowskiego , a postkomunistycz nego (ZSL był przecież partią sojuszniczą komunistów). Pismo nie jest podpisane personalnie przez kogokolwiek, tylko jak w partii komunistycznej, zbiorowo. Tak się robił w czasach Polski Ludowej, by rozmyć odpowiedzialnoś ć za podejmowane decyzje.
Cytować
+11 #11 Wadowiczanin 2016-03-25 18:17
Pośle Brynkus,

Odnosząc się do kwestii obecnych racy Pan dać spokój i nie pisać o żadnych ZSL-ach itp. głupotach. To, że naukowo zajmował się pan PRL-em (choć edukacją zaledwie, a nie całokształtem) nie upoważnia Pan do snucia rozważań na tematy rożne i wszelkie.
Złośliwie dodam, że kompetencje p. Budki do dyrektorowania szpitalem są mniej więcej takie jak Pana do posłowania. Jakie? Niech sobie każdy odpowie...
Pytanie podstawowe: co Pan, jako poseł zrobił dla tych ludzi, poza napisaniem listu i tzw. wsparciem???
Cytować
+5 #12 oska 2016-03-25 18:28
Cytuję Wadowiczanin:
Pośle Brynkus,

Odnosząc się do kwestii obecnych racy Pan dać spokój i nie pisać o żadnych ZSL-ach itp. głupotach. To, że naukowo zajmował się pan PRL-em (choć edukacją zaledwie, a nie całokształtem) nie upoważnia Pan do snucia rozważań na tematy rożne i wszelkie.
Złośliwie dodam, że kompetencje p. Budki do dyrektorowania szpitalem są mniej więcej takie jak Pana do posłowania. Jakie? Niech sobie każdy odpowie...
Pytanie podstawowe: co Pan, jako poseł zrobił dla tych ludzi, poza napisaniem listu i tzw. wsparciem???


Brynkus gwiazdorzy na sprawie ratowników. To pewne jak 2+2. Ciekawi mnie tylko dlaczego tak chętnie fotografuje się z pewną posłanką PIS. Czyżby już się dogadali w sprawie kolejnych wyborów samorządowych w Wadowicach?
Cytować
-13 #13 jbrynkus 2016-03-25 18:54
@wadowiczanin
- widzisz wadowiczaninie, ja przynajmniej tyle zrobiłem, a ty co? Nawet wstydzisz się podać swojego nazwiska. Podobnie jak "oska".
Cytować
0 #14 jbrynkus 2016-03-27 08:17
a tu jeszcze wpis jednego z protestujących, któy umieścił na stronie wadowice24. Uzupełnia on moje stanowisko:

Panie pośle Brynkus. Podczas utajnionej części spotkania i nie na prośbę ratowników tylko z powodu widzimisię pani Geisler, na sali był przedstawiający się za reprezentanta pana posła Brynkusa pan Cielebon. Podczas rozmowy doszło do przekazania władzom starostwa informacji o przestępstwach tolerowanych i akceptowanych przez dyrektora ZZOZ. To np. pijani lekarze na dyżurach, zdefraudowanie dużej ilości kasy itp. Czy pan Cielebon poinformował pana posła o tych sprawach? A czy starosta Górecki, który uciekł przed ratownikami i został przez dziennikarzy przyłapany kiedy cichaczem wracał do swojego biura, poinformował pana posła, jakie kroki jako obecnie pełniący obowiązki starosty, podjął w tych sprawach? Czy zawiadomił o tych przestępstwach kogo trzeba, jak powinien zrobić? Czy to pan ma zawiadomić o niedopełnieniu obowiązków przez starostę Góreckiego i sekretarza starostwa, Geisler? Jakby chciał pan się dowiedzieć coś więcej, to pan Wyroba napisał, że ma nagranie z tej tajnej części spotkania. Warto zapytać przy takim lekceważeniu sprawy przez starostę Góreckiego.
Cytować
+4 #15 fan wadzy 2016-03-27 11:24
PO, PiS, ZSL, LSD - jedna zaraza trawiąca ten kraj. Dopóki nie odetnie się od koryta miernot, dla których władza to sposób na dostatnie życie na koszt społeczeństwa, a nie służba publiczna - nie zmieni się nic...
Cytować
+5 #16 @fan władzy 2016-03-27 11:58
Cytuję fan wadzy:
PO, PiS, ZSL, LSD - jedna zaraza trawiąca ten kraj. Dopóki nie odetnie się od koryta miernot, dla których władza to sposób na dostatnie życie na koszt społeczeństwa, a nie służba publiczna - nie zmieni się nic...

Dopisz jeszcze kukisy, bo to dopiero miernoty
Cytować
-5 #17 fan wadzy 2016-03-27 12:19
Cytuję @fan władzy:
Cytuję fan wadzy:
PO, PiS, ZSL, LSD - jedna zaraza trawiąca ten kraj. Dopóki nie odetnie się od koryta miernot, dla których władza to sposób na dostatnie życie na koszt społeczeństwa, a nie służba publiczna - nie zmieni się nic...

Dopisz jeszcze kukisy, bo to dopiero miernoty

odezwał się pierwszy beneficjent:)
Cytować
-2 #18 siemens 2016-03-28 07:55
Cytuję fan wadzy:
PO, PiS, ZSL, LSD - jedna zaraza trawiąca ten kraj. Dopóki nie odetnie się od koryta miernot, dla których władza to sposób na dostatnie życie na koszt społeczeństwa, a nie służba publiczna - nie zmieni się nic...
No bo taka jest polityka ze sluzy wlasnym celom danej konkretnej parti,a nie sluzy spoleczenstwu.P rzed wyborami kandydaci rozjezdzaja sie po calym kraju,obiecujac gruszki na wierzbie,ale juz po wygranych wyborach zapominaja o obywatelach.Pol ityka to interesy i taka jest prawda.Zaden polityk ze swojej kieszeni nie wyciagnie i nie da obywatelom.Nie ma wiekszego znaczenia czy wybory wygra SLD,PO,PIS czy Nowoczesna bo polityka BEDZIE wygladac podobnie niezaleznie ktorakolwiek partia nie wygra wyborow.Wszystk ich obietnic nie da sie spelnic bo Polski na to nie stac,jest jeszcze za biednym krajem zeby wywalic pareset mld zl na spelnienie wszystkich obietnic.Bez odpartyjnienia polityki dalej wojny wewnatrzne danych parti bedzie obserwowac,ale juz donoszenie do unii na wlasny kraj jak to robi PO to juz naprawde gruba przesada.Sprawy wewnetrzne krajowe powinno sie rozwiazywac u siebie,tymczase m jak obserwuje PO zauwazam ze oni z utrata wladzy wciaz nie moga sie pogodzic.Natomi ast obsadzanie stanowisk panstwowych jest prawem zwyciezkiej parti,bo tak zachowywala sie wczesniej ekipa PO-PSL a teraz to samo prawo ma PIS.
Cytować
+1 #19 Rat-szczurzysko 2016-03-30 20:19
Niestety. Nasz związek zawodowy nie ma nic wspólnego z Solidarnością. Wręcz raczej jesteśmy anty!!!
Jesteś prawdziwym Polakiem: piszesz nie mając pojęcia co, gdzie i kiedy. Prawdziwy Sarmata.... Samiec Alfa....
Cytować
0 #20 Rat-szczurzysko 2016-03-30 20:27
Z komisji naszego związku były 4 osoby. Na proteście byli wszyscy ratownicy z pogo i z soru. Co to za znawcy takie historie opowiadają, bajki, pierdoły, gupoty ... Straszne bo wypowiadają się tak jadowicie Ci, którzy z naszej pomocy nie korzystają. Nasi pacjenci walczą o zdrowie i życie a wy dyskredytujecie nas i mieszacie z błotem na każdym kroku!!!!
Cytować
+4 #21 nauczyciel 2016-03-30 22:01
@jbrynkus
Wiedza pana Brynkusa i jego "badania naukowe" nie stanowią żadnej wartości dla Kukiza bowiem dotychczas nie pozwolił mu zabrać głosu w sprawach ważnych dla kraju. Nie dopuścili go też do mediów ogólnopolskich więc robi za pierwszoplanowe go polityka na prowincji i jest idolem maniaków z pressmanii.
Cytować
0 #22 Paweł Anonim 2016-03-31 08:06
Ibrahim Neo Saul kontra głupota PUP Wadowice
:lol:

https://www.youtube.com/watch?v=H0R-5-AdahQ
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.