Przez jednych uwielbiany, przez innych znienawidzony. Jednego nie można mu jednak odmówić: zupełnie p
Wywiad z Mateuszem Klinowskim, kandydatem na burmistrza Wadowic

Przez jednych uwielbiany, przez innych znienawidzony. Jednego nie można mu jednak odmówić: zupełnie przeobraził polityczny krajobraz naszego miasta. Zapraszamy na wywiad z Mateuszem Klinowskim, jednym z kandydatów na fotel burmistrza Wadowic.

Pierwsze, co przychodzi mi na myśl, gdy mnie ktoś o niego zapyta, to: piekielnie inteligentny i wygadany egocentryk z wizją, którą próbuje zaszczepić innym. Przy bliższym poznaniu widać, że za tą maską skrywa się idealista, który nieco naiwnie, wbrew ogólnemu pesymizmowi, próbuje naprawić otaczającą nas rzeczywistość. Nie jest łatwym kumplem czy przyjacielem, a co dopiero przeciwnikiem. Dyskusja z nim nigdy nie była łatwa, bo Klinowski ma poglądy, których potrafi bronić. Nie zazdroszczę więc Ewie Filipiak, Stanisławowi Kotarbie, Zdzisławowi Szczurowi czy Józefowi Cholewce, którzy przez cztery lata mijającej kadencji musieli to robić...

Znam go 24 lata i wciąż mnie zaskakuje. Czy Was jeszcze czymś zaskoczy? Zapraszam do przeczytania wywiadu z Mateuszem Klinowskim, kandydatem, który już w niedzielę (30.11) zmierzy się z Ewą Filipiak w walce o fotel gospodarza Wadowic i którego,  chyba pierwszy raz w najnowszej historii samorządu, niezwyciężona do tej pory burmistrz, naprawdę się obawia.

Mateusz Klinowski, lat 36, urodzony Wadowiczanin, absolwent Liceum im. M. Wadowity w Wadowicach, magister prawa i filozofii UJ, doktor nauk prawnych, obecnie wykładowca Wydziału Prawa i Administracji UJ.

- Byłeś dobrze zapowiadającym się naukowcem, który mógł robić karierę gdziekolwiek na świecie. Co sprawiło, że w 2010 roku postanowiłeś kandydować do Rady Miejskiej?

Jestem  sentymentalnie związany z Wadowicami i nie mogłem już dłużej znosić patrzenia, jak źle zarządzane miasto traci swoją ogromną szansę na rozwój i sukces. Niemal wszystkie podejmowane przez władze decyzje były błędne, chciałem to zmienić. Jednocześnie miałem już bogate doświadczenia w polityce i organizowaniu kampanii. Chciałem więc je wykorzystać.

- Cztery lata temu startowałeś w wyborach z komitetu burmistrz Ewy Filipiak Wspólny Dom, fuksem uzyskując mandat, zdobywając 133 głosy. Dlaczego odszedłeś ze Wspólnego Domu?

Nigdy w nim nie byłem. Nie ma też mowy o żadnym fuksie. Już w 2010 roku chciałem wystartować w wyborach na burmistrza Wadowic, ale nie zdołałem znaleźć odpowiedniej ilości kandydatów na radnych. Nikt w nic nie chciał się angażować. Rozpuściłem więc plotkę, że zakładam komitet i szybko nastąpiła odpowiedź. Stanisław Kotarba zaproponował mi start z list... które sam układa. PO, PiS, Wspólny Dom: do wyboru, do koloru. Wziąłem Wspólny Dom i okręg, który właściwie dawał mi mandat. W zamian musiałem tylko wpłacić pieniądze.

- Stanisław Kotarba, rzecznik Ewy Filipiak, musi być teraz chyba zawiedziony?

Wiedział co robi. Myślał, że pacyfikuje niebezpiecznego konkurenta, który nie ma szans na mandat. A tu... niespodzianka!  

- Na pierwszej sesji rady wprawiłeś w konsternację swoją kandydaturą na przewodniczącego rady. Myślisz, że spodziewali się, że to tylko małe preludium, przed tym co będzie ich czekać przez najbliższe cztery lata?

Niczego się nie spodziewali, nie brali mnie serio. Kotarba po pierwszej sesji próbował mnie szantażować i zastraszać, ale zła się nie uląkłem..

- Twierdzisz, że w Wadowicach jest układ. Na czym on według ciebie polega?

Na patologicznych powiązaniach towarzysko-politycznych, które dławią demokrację i umożliwiają wyprowadzanie środków publicznych do prywatnych kieszeni. W efekcie, zamiast szybkiego rozwoju gminy mamy stagnację, a władza sprawowana jest metodami znanymi z filmów gangsterskich.

- Od czterech lat prowadzisz nieustanną walkę z tym układem. Ulica Karmelicka, wadowicki rynek, słynna willa w Kleczy, parking na ulicy Wojtyłów. Co tam jeszcze było? Stowarzyszeniu, w którym działasz, zarzucają, że to sztucznie wywołane afery, bo wszystko jest w porządku. Ile spraw zgłosiliście organom ścigania, ile wygraliście, ile przegraliście?

Było tego sporo, jak choćby dwa niedawne przetargi, na których gmina straciła 1.6 mln zł! W sądach wygraliśmy już dziesiątki razy... z Prokuraturą Rejonową, która umarza wszystkie śledztwa. Ale mieszkańcy wiedzą swoje, bo przecież każda z nagłośnionych przez nas afer została dość dobrze opisana (z dokumentami) w Internecie.

Układ gminny jest dobrze chroniony - brakuje woli ścigania nieprawidłowości po stronie prokuratury. Jeden zdeterminowany prokurator mógłby szybko powsadzać za kratki kilkoro odpowiedzialnych za nieprawidłowości urzędników, ale czy można na to liczyć, skoro burmistrz zatrudnia syna prezes miejscowego sądu, tworząc dla niego specjalne stanowisko w urzędzie?

M.in. dlatego właśnie, gdy rewitalizacja Rynku kosztuje prawie dwa razy więcej, niż pierwotnie zakładano (około 10 mln zł), prokuratura nie widzi problemu, choć główny wykonawca nigdy się na placu budowy nie pojawił. Przykłady można byłoby mnożyć.

- Jesteś współzałożycielem opozycyjnego do władz miasta Stowarzyszenia Inicjatywa Wolne Wadowice. Co było powodem decyzji o jego utworzeniu?

Zebrała się spora grupa osób, które chciały działać i patrzeć władzy na ręce. Pomimo perturbacji nadal działamy razem, no i mamy własnego kandydata z szansami na fotel burmistrza.

- Zaczęło się chyba od rury u sióstr Siłkowskich? Urzędnicy nie widzą problemu, o co więc chodziło z tą rurą?

Rura urosła do miana symbolu, pisaliśmy już o tej sprawie wielokrotnie. W skrócie - burmistrz przeprowadziła kosztowną "rewitalizację" centrum miasta, ale wbrew pierwotnym założeniom nie położono nowych instalacji i w centrum miasta nadal są węglowe piece, stare kanały bez ujścia czy szamba.

- W 2013 roku odbyło się nieudane referendum. Nie udało się odwołać Ewe Filipiak ani Rady Miejskiej. Po roku, bez emocji: było potrzebne?

Oczywiście. Odwiedziłem wiele domów w gminie, miałem okazję spotykać się i rozmawiać z mieszkańcami, nagłaśniać problem. To zaprocentowało. Dzięki referendum jestem dzisiaj w II turze wyborów. Kotarba i Filipiak sięgnęli po brudne chwyty, mocno się skompromitowali.

- Skąd pomysł ubiegania się o fotel gospodarza miasta?

Naturalna konsekwencja niezadowolenia z obecnych władz. Jestem konstruktywny: nie podoba mi się to, co widzę, więc nie tylko krytykuję, ale również biorę odpowiedzialność za gminę. Chcę pokazać, że można inaczej, lepiej.

- Masz pomysł na to miasto?

Mam wiele pomysłów. Wadowice mają w ręku atuty, zamierzam je wykorzystać - położenie, historię, przyrodę, Jana Pawła II oraz Zbiornik Świnna Poręba.

- Masz sposób na rozwaloną kompletnie komunikację (PKS Wadowice przestał istnieć, kolej ledwo dyszy, obwodnica pęka w szwach a miasto jest zakorkowane), bezrobocie, wyższe ceny żywności, mieszkań, paliwa w porównaniu do sąsiednich miast?

Mądrych, doświadczonych i wykształconych ludzi nie brakuje. Zamierzam korzystać z ich rad i pracy. Już zgłaszają się do mnie osoby, które społecznie chcą doradzać radzie i burmistrzowi w programowaniu rozwoju. Dotychczas takiej możliwości nie było. Ewa Filipiak to izolowana wyspa, z którą nikt nie chce i nie potrafi rozmawiać. Tracimy przez to jako gmina. Zamierzam to zmienić.  

- Twoja kontrkandydatka jako sposób na likwidację bezrobocia wymyśliła zatrudnienie przez co trzeciego z ponad 4,5 tysiąca podmiotów w naszej gminie. Jak to skomentujesz? Władze są dumne z takiej ilości podmiotów, czy słusznie? Gmina za to jest w rankingach zazwyczaj na szarym końcu.

A ile z tych podmiotów osiąga dochód? Ile z nich stać na zatrudnianie pracowników? Wadowice gospodarczo podupadają, brakuje terenów pod działalność produkcyjną, a Ewa Filipiak likwiduje kolejne. Szwankuje transport, czego symbolem jest upadek kolei (władze miasta mają w tym swoje zasługi) czy słynny wiadukt w Kleczy. Rankingi nie kłamią: Ewa Filipiak to zły burmistrz, a jej rzekomy pomysł na likwidację bezrobocia może tylko wzbudzać uśmiech politowania.

- Ewa Filipiak i jej rzecznik Stanisław Kotarba twierdzą, że miasto się pięknie rozwija "gmina dokonała gigantycznego skoku cywilizacyjnego" jak mantrę wymieniają rynek, obwodnicę, kryta pływalnię "Delfin", nowy dworzec PKS, Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II, nowe sale gimnastyczne, nowoczesne wodociągi, "Wenecję", Orlika. To wszystko stoi, działa i funkcjonuje. To mało według ciebie? Czego więcej chcesz?

Nie ma sensu porównywanie się z PRL, co proponuje nam Ewa Filipiak. Porównajmy się z podobnymi gminami - jakiego skoku one dokonały na przestrzeni lat? Wtedy dopiero widać, że Wadowice zostały w tyle. Brakuje zupełnie podstawowych spraw - mamy najbardziej zanieczyszczone w Europie powietrze, nie ma kanalizacji, wodociągów, chodników, dróg dojazdowych. W centrum miasta są szamba, ścieki płyną rowami, kanalizacją burzową, drogi jak dla wozów drabiniastych... wstyd!

Płacimy za to opóźnienie upadkiem gospodarczym i własnym zdrowiem - ludzie młodzi z Wadowic uciekają, starsi i małe dzieci chorują. Ale Ewa Filipiak mówi o złotym okresie rozwoju i raju na ziemi.

- O fotel burmistrza walczyłeś z Ewą Filipiak, Jackiem Jończykiem i Zbigniewem Jurczakiem (który jednak ostatecznie zrezygnował z kandydowania). W pierwszej turze zdobyłeś ponad 35% głosów, Ewa Filipiak miała ich ponad 40%, Jacek Jończyk 25%. To sukces czy porażka?

Sukces, na który ciężko pracowaliśmy przez cztery lata.

- Przed drugą turą zaczęło się  grillowanie ciebie. Mieszkańcy donoszą o "miłosiernych" kazaniach proboszczów, pojawiły się ulotki z dziadkiem w UB czy Januszem Palikotem. Jak to skomentujesz?

My pokazujemy przede wszystkim błędy w zarządzaniu gminą przez obecną burmistrz, prezentujemy swoje pomysły, a ona lustruje mojego dziadka czy wrzuca fotografie z Palikotem. Widocznie jest przekonana, że to będzie skuteczne, bo w magię swojego programu na pewno nie wierzy.

- A o co chodzi z tym lobbowaniem? Pompowana jest jakaś straszna afera, a przecież lobbing to chyba nic złego? A może się mylę?

Fałszywka, o której źródłach powiem nieco więcej po wyborach. Przecież nigdy nie ukrywałem, że pracowałem jako lobbysta społeczny w Sejmie. Wiedzieli o tym wszyscy dziennikarze, którzy teraz mnie "demaskują". Lobbiści społeczni są rzecznikami interesu społecznego, reprezentują najczęściej jakieś stowarzyszenia. Naszą rolą jest wspieranie rozwiązań prawnych leżących w interesie społeczeństwa, nikt nie pobiera za to wynagrodzenia. Praca w Sejmie to cenne doświadczenie, którym kontrkandydatka nie może się pochwalić.

- Ale znajdujesz się w spisie lobbistów zawodowych.

Bo tylko taki spis istnieje. Wpisują się tam wszyscy lobbiści, także społeczni. Na stronie Sejmu znajduje się zestawienie wszystkich zawodowych lobbystów pracujących na przestrzeni kolejnych lat nad konkretnymi ustawami. Mojego nazwiska tam nie ma, ale o tym nierzetelni dziennikarze nie wspominają.

Żeby było śmieszniej, nigdy nawet nie odebrałem swojej legitymacji lobbysty, ponieważ... zostałem radnym i przestałem regularnie pojawiać się w Sejmie. Zarzut, że "zawodowy lobbysta" zasiadał w Radzie Miejskiej jest więc zupełnie nietrafiony. A nawet, gdyby zasiadał, to czy to coś złego? Przecież funkcja lobbysty wykonywana w Sejmie jest normalną częścią stanowienia prawa i w żaden sposób nie kłóci się z byciem radnym.

- Czy Ty również masz wrażenie, że Ewa Filipiak boi się konfrontacji z mieszkańcami, z tobą w szczególności? Nie przychodzi na debaty, unika mediów (poza tymi, które dla niej pracują, łamiąc wszelkie standardy dziennikarstwa) wysyłając swojego "rzecznika" Kotarbę, który robi z siebie pośmiewisko...

W mojej ocenie Ewa Filipiak nie rozumie demokracji, ani nawet się nie stara. Panuje, a nie zarządza, niczym królowa, uważając, że bycie burmistrzem jest jej przynależne. Kotarba również nie ma żadnej autorefleksji. My umieramy ze śmiechu, widząc jego występy, ale w sumie nie powinno nam być wesoło. To ludzie, którzy bardzo zaszkodzili gminie. Nie chcę im dalej za to płacić, wyborcy również chyba mają dość.

- Masz szacunek dla Ewy Filipiak?

Staram się szanować każdego człowieka, również takiego, który zdaje się nie szanować mnie.

- To powiedz, tak w skrócie, dlaczego właściwie ty, a nie ona?

24 lata monopolu wystarczy. Demokracja to zmiana na stanowiskach kierowniczych, a gdzie tej zamiany nie ma, tam nie ma demokracji. Poza tym, jest problem wypalenia. Co z tego, że w UM Wadowice są urzędnicy z pomysłami, skoro blokuje ich mentalność kierownictwa?

- Dobra: pokonujesz Ewę Filipiak, zostajesz burmistrzem. Masz mniejszość w Radzie Miejskiej, opanowanej przez ludzi z Wspólnego Domu. Jest szansa, że przez cztery lata dogadacie się z pożytkiem dla miasta?

I to duża. To już jednak jest inna Rada Miejska. Wierzę, że jej członkowie będą otwarci na współpracę z nowym burmistrzem.

- Ale wiesz, że będzie trudno? Przy złym wietrze, pewnie czeka nas referendum, bo niektórzy przegrani nie odpuszczą?

Pożyjemy, zobaczymy. Najpierw trzeba wygrać wybory. Do referendum nie dojdzie, jeżeli będę dbał o mieszkańców. A będę dbał. Zresztą, nawet gdyby doszło do referendum, poddam się ocenie mieszkańców.

- Przez ludzi związanych z ekipą Filipiak jesteś kreowany na największe zło. Narkoman, Palikot, antyklerykał, ateista, drwi z papieża Jana Pawła II, dla wadowiczan świętość. Ile w tym prawdy?

Tyle, ile w obietnicy Ewy Filipiak, że będziemy mieć w Wadowicach raj na ziemi. Taką obietnicę naprawdę składała.

- Potrzebny ci był tak bardzo kilka lat temu ten lans z Palikotem? Witanie się z Grodzką, co na zdjęciach uchwycili niektórzy i bezlitośnie wykorzystują, jako argument, że zrobisz tu parady mniejszości seksualnych?

Rozmawiam z każdym, kto jest zainteresowany wymianą poglądów. Jestem wszędzie tam, gdzie mogę reprezentować interes Wadowic. Janusz Palikot był szefem trzeciej siły w Sejmie. Spotykałem się z nim i jego posłami, ale również z przedstawicielami prawicy, czy Kościoła. To chyba dobra cecha przyszłego burmistrza? Dialog buduje, odwracanie się do siebie plecami szkodzi.

- Przerażenie wadowickich środowisk kościelnych nie jest więc uzasadnione? Jesteś ochrzczony, z świadectwem pierwszej komunii i bierzmowaniem?

Tak, byłem ochrzczony, bierzmowany. Szanuję wiarę i ludzi wierzących - wszystkich wyznań.

- Czyli co? Deklarujesz pełna współpracę i dialog z proboszczami? Nie będziesz walczył z Kościołem? Godnie przyjmiesz papieża Franciszka, kardynała Stanisława Dziwisza?

Kardynał już jakiś czas temu mnie zaprosił do siebie, więc problemu nie ma. Rozmawialiśmy także o Wadowicach i moim ewentualnym burmistrzowaniu. Moimi przyjaciółmi są - o czym chyba wszyscy wiedzą - Panie Siłkowskie, które stanowią podstawę naszego stowarzyszenia. Trudno więc robić ze mnie wroga wiary czy Kościoła. Dialog z proboszczami? Zabiegałem o to, ale brak jest woli z ich strony.

- Przeciwnicy zarzucają ci, że tak naprawdę chodzi ci tylko o władzę i kasę. Obstawisz swoimi stanowiska i nic się nie zmieni dla przeciętnego mieszkańca. Ludzie boją się utraty pracy, zwłaszcza związani z Urzędem Miejskim i instytucjami od niego zależnymi. Co o tym powiesz?

Nie mam żadnych "swoich", licznych córek i synów, kuzynów. Nie będę zwalniał dobrze pracujących ludzi w gminnych instytucjach, ale pozbędę się darmozjadów i odpowiedzialnych za nieprawidłowości kierowników. Powstaną szanse awansu, nowe stanowiska pracy - a więc okazja, by wartościowi ludzie odnieśli sukces.

- Czyli kto powinien się bać Klinowskiego w roli burmistrza?

Sprawiedliwi nie mają się czego bać, ci którzy krzywdzili innych, powinni.

- Masz prawo jazdy? Pytam, bo są zarzuty, że nie i jak wygrasz, potrzebny będzie etat wożącego cię kierowcy.

Mam prawo jazdy bodaj od 17 roku życia.

- Jeśli przegrasz walkę o kierowanie miastem jak widzisz swoje dalsze polityczne losy?

Nadal będę patrzył władzy na ręce.

- Uda ci się tym razem?

Jestem dobrej myśli.

- Dziękuje za rozmowę.

Zapraszam wszystkich mieszkańców do wzięcia udziału w głosowaniu 30 listopada. Niezależnie od politycznych wyborów, najważniejsza jest demokracja.

 

(Marcin Guzik)
(zdjęcie: archiwum prywatne Mateusza Klinowskiego)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+112 #1 Pierwszy koment. 2014-11-28 18:33
cyt: Nadal bede patrzył władzy na rece:
odp. Nie bedziesz Pan musiał bo Pan bedziesz miał władze w Wadowicach!!!!!
Na Panu ciąży zrobienie w Wadowicach pożądku!!!
MY MŁODZI PANU POMOŻEMY !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
Cytować
+71 #2 Stefan 2014-11-28 18:39
Będę głosował na Klinowskiego bo akurat jest w drugiej turze. Głosowałbym na każdego tylko nie Ewę, personalnie bliżej mi do Jończyka i on był o wiele lepszym kandydatem ale stało się. Wyboru innego nie ma. Z wywiadu wynikają bardzo ciekawe rzeczy jak na przykład to że M. Klinowskiemu referendum było potrzebne do prywatnego celu budowy wizerunku oraz to że był we wspólnym domu ale tak w rzeczywistości nie był, bardzo ciekawe. Bardzo mi się to nie podoba. Panie Klinowski ma pan w niedzielę głos mój i mojej całej rodziny ale niech pan pamięta że to będzie kruchy kredyt zaufania za pańskie niegodne i chamskie po prostu postępowanie w czasie kampanii wyborczej. Jeden podejrzany pana ruch, jedno tylko złe zachowanie i jestem pierwszy do podpisania petycji w sprawie pańskiego odwołania. Wierzę że pan wygra o ile wybory nie zostaną sfałszowane przez gang jaki teraz rządzi.
Cytować
+43 #3 B.U.C. 2014-11-28 18:42
Wy tu gadu gadu, a Pana Marcinka prawie szwagra złapano na jakiejś akcji kocichowej. Czyżby był w brygadach Kocicha?
Czy to prawda z tym młodym Flaszem ?
Gupawy to on jest, ale aż tak ?
Cytować
+40 #4 typ 2014-11-28 18:42
Cytuję Stefan:
Będę głosował na Klinowskiego bo akurat jest w drugiej turze. Głosowałbym na każdego tylko nie Ewę, personalnie bliżej mi do Jończyka i on był o wiele lepszym kandydatem ale stało się. Wyboru innego nie ma. Z wywiadu wynikają bardzo ciekawe rzeczy jak na przykład to że M. Klinowskiemu referendum było potrzebne do prywatnego celu budowy wizerunku oraz to że był we wspólnym domu ale tak w rzeczywistości nie był, bardzo ciekawe. Bardzo mi się to nie podoba. Panie Klinowski ma pan w niedzielę głos mój i mojej całej rodziny ale niech pan pamięta że to będzie kruchy kredyt zaufania za pańskie niegodne i chamskie po prostu postępowanie w czasie kampanii wyborczej. Jeden podejrzany pana ruch, jedno tylko złe zachowanie i jestem pierwszy do podpisania petycji w sprawie pańskiego odwołania. Wierzę że pan wygra o ile wybory nie zostaną sfałszowane przez gang jaki teraz rządzi.

Rozsądne podejście bo i ja tak samo uważam
Cytować
+56 #5 Tereska 2014-11-28 18:45
Trzyam kciuki Mateusz.
Mam nadzieję na zmiany od poniedziałku.
01.12. może być nowym miejscowym świętem, oby.
Cytować
+56 #6 czytelnik 2014-11-28 18:45
Cytuję B.U.C.:
Wy tu gadu gadu, a Pana Marcinka prawie szwagra złapano na jakiejś akcji kocichowej. Czyżby był w brygadach Kocicha?
Czy to prawda z tym młodym Flaszem ?
Gupawy to on jest, ale aż tak ?

IWW podała komunikat

Krzysztof Flasz, syn skarbniczki Gminy Wadowice przyłapany na kradzieży ulotek wyborczych i niszczeniu plakatów M. Klinowskiego!

Pewnie kolejny do ukarania nędznym mandatem w wysokości 100 złotych a powinien na miejscu pałą dostać przez plecy.
Cytować
-102 #7 No i co to da 2014-11-28 18:45
Nawet włosy ma nie umyte. A po mieście krążą samochody na warszawskich rejestracjach z ulotkami, prawdopodobnie koledzy z Wolnych Konopi pomagają w kampanii. Nic nie pomoże wybielanie. Ludzie już wszystko wiedzą.
Cytować
+34 #8 jop 2014-11-28 18:48
Cytuję czytelnik:
Cytuję B.U.C.:
Wy tu gadu gadu, a Pana Marcinka prawie szwagra złapano na jakiejś akcji kocichowej. Czyżby był w brygadach Kocicha?
Czy to prawda z tym młodym Flaszem ?
Gupawy to on jest, ale aż tak ?

IWW podała komunikat

Krzysztof Flasz, syn skarbniczki Gminy Wadowice przyłapany na kradzieży ulotek wyborczych i niszczeniu plakatów M. Klinowskiego!

Pewnie kolejny do ukarania nędznym mandatem w wysokości 100 złotych a powinien na miejscu pałą dostać przez plecy.

powiesic za jaja na srodku rynku!! :lol: :lol: :lol:
Cytować
+53 #9 endriu 2014-11-28 18:51
Marcinie trzymie Ciebie i Klinowskiego za słowa ze Bedzie działał na rzecz mieszkancow i nie zrobi rzezi usuwajac zwykłych urzednikow z urzedu czyli nie straca pracy.Decyzja zapadła ja nawet przekonałem ojca i matke aby ponownie na Mateusza zagłosowali.Jez eli Mateusz oszuka ludzi historia i mieszkancy Wadowic Mu tego nie daruja i beda pamietac zawsze.Teraz z rodzicami spiewamy piosenke dla PANI FILIPIAK -TO OSTATNIA NIEDZIELA
Cytować
+53 #10 adamzresztaniegadam 2014-11-28 18:54
masz i mój głos
Cytować
+51 #11 dert 2014-11-28 18:59
Mój tez
Cytować
+52 #12 Mieszkaniec Gminy 2014-11-28 19:01
W niedzielę zmieniamy Wadowice - Mateusz Klinowski nowym burmistrzem Wadowic !!!
Cytować
+37 #13 majka 2014-11-28 19:02
@endriu
Mateusz nigdy nie mówił, że będzie usuwał szeregowych pracowników urzędu, przecież własnie na tych w cieniu dobrych, a niedocenianych przez szefów ten UM funkcjonuje, ja wierzę, że Mateusz będzie bardzo dobrym burmistrzem i żaden mieszkaniec po wizycie w jego gabinecie wchodząc jako Jan Kowalski nie opuści go jako Jan K jak to miało miejsce z Grzybem
Cytować
-80 #14 No i co to da 2014-11-28 19:02
U Guzika każdy minus daje dwa plusy, fałszerstwo na całego, tak samo będziecie Klinowskiemu głosy liczyć
Cytować
+36 #15 MP 2014-11-28 19:05
Cytuję No i co to da:
U Guzika każdy minus daje dwa plusy, fałszerstwo na całego, tak samo będziecie Klinowskiemu głosy liczyć


Dla Ciebie Pan Guzik magistracki kmiocie...
Cytować
+12 #16 sąsiedzi 2014-11-28 19:08
@No i co to da
Daliśmy majce minus, żeby sprawdzić czy masz rację. Okazało się, że jednak kręcisz.
Sorry majka.
Cytować
-62 #17 Kenny 2014-11-28 19:14
Tak czy srak, onlajn mało kto czyta ludzie czytaj wce24.pl HAHAHAHA
Cytować
+39 #18 drwal 2014-11-28 19:16
@Stefan

Myślę, że przeprowadzone referendum nie służyło budowaniu wizerunku samego Mateusza ale uświadomieniu siły demokracji w naszym mieście, o której obecna, jeszcze, władza starała się nam jak najmniej przypominać... Dzięki temu aktowi demokracji w Wadowicach wielu ludzi uwierzyło, że każdy głos ma znaczenie i w końcu, wspólnymi siłami możemy coś zmienić w tym "odwiecznym" układzie...

Tak samo start z list Wspólnego Domu w poprzednich wyborach był jak dla mnie po prostu zagrywką taktyczną ale nie wszystkim musi się to podobać.

Tak czy inaczej popieram podejście, w którym mimo wątpliwości dajesz kandydatowi opozycji dla obecnej władzy kredyt zaufania i mam nadzieję, że tak jak i Ciebie tak i wszystkich mieszkańców Wadowic nie zawiedzie jeśli zostanie wybrany na burmistrza

Mateuszu masz mój głos i wielu moich znajomych!
Cytować
+12 #19 majka 2014-11-28 19:19
@sąsiedzi
Co to ja królik doświadczalny jestem :-) :P
Cytować
+16 #20 jop 2014-11-28 19:20
Cytuję Kenny:
Tak czy srak, onlajn mało kto czyta ludzie czytaj wce24.pl HAHAHAHA

co ty dupcz....sz pogieło cie !!!!
Cytować
+6 #21 URNA 2014-11-28 19:27
podamy dzis o 23.00 wynik wyborów z dnia 30.11.2014r.
mamy rosyjski program który oblicza wczesniej głosy hahaha :D :D :D
Cytować
+32 #22 Bodzio 2014-11-28 19:35
No i co proboszczowie,c hciał z wami rozmowy ,ale Wy wolicie mięszać ,zamiast mówić że głosować wg sumienia, to bredzicie jakieś poglądy że jak zagłosujecie na lewicę to będziecie potępieni.Co to ma być ,jakięś czuwania ,dawanie świecy, w co wy brniecie proboszczowie.W ierni Wam będą ubywać.Tak ma wyglądać Wasze przesłanie.
Cytować
+38 #23 Bolesław Kot 2014-11-28 19:36
Nieprawdopodobn e świństwo!
Do IWW dochodziły informacje, że magistrat opracowuje szczególnie świńskie posunięcie tzn. przygotowuje zmanipulowaną ulotkę o dziadku Mateusza Klinowskiego. Wszyscy członkowie IWW uznali, że mimo tego, ze i my moglibyśmy przygotować podobną ulotkę dot. przodków EF to jednak nie zrobimy tego bo kandydata/kandy datkę na burmistrza należy oceniać na podstawie jego formatu osobowego a nie formatu osobowego jego dziadka czy babci. Magistrat w swojej skandalicznej ulotce „zapomniał” np. napisać, że dziadek MK był więźniem obozu koncentracyjneg o w Oświęcimiu. Mam nadzieję, że magistracka, chamska ulotka zostanie przyjęta przez społeczność wadowicką tak jak na to zasługuje i przysporzy głosów Mateuszowi Klinowskiemu. Z całą pewnością ośmieszy Wadowice a w szczególności inspiratorów tego chamstwa po ogólnopolskie media tego nie przeoczą.
Bolesław Kot
PS Żyje w Wadowicach były funkcjonariusz SB. Np działacz opozycyjny pan Leon Jamrożek bardzo sympatycznie wyraża się o nim.
Cytować
+47 #24 justyn 2014-11-28 19:36
Mateusz Klinowski kultura poziom i szacunek dla człowieka to ważne masz nasze głosy!
Cytować
+22 #25 URNA 2014-11-28 19:40
Cytuję Bolesław Kot:
Nieprawdopodobne świństwo!
Do IWW dochodziły informacje, że magistrat opracowuje szczególnie świńskie posunięcie tzn. przygotowuje zmanipulowaną ulotkę o dziadku Mateusza Klinowskiego. Wszyscy członkowie IWW uznali, że mimo tego, ze i my moglibyśmy przygotować podobną ulotkę dot. przodków EF to jednak nie zrobimy tego bo kandydata/kandydatkę na burmistrza należy oceniać na podstawie jego formatu osobowego a nie formatu osobowego jego dziadka czy babci. Magistrat w swojej skandalicznej ulotce „zapomniał” np. napisać, że dziadek MK był więźniem obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Mam nadzieję, że magistracka, chamska ulotka zostanie przyjęta przez społeczność wadowicką tak jak na to zasługuje i przysporzy głosów Mateuszowi Klinowskiemu. Z całą pewnością ośmieszy Wadowice a w szczególności inspiratorów tego chamstwa po ogólnopolskie media tego nie przeoczą.
Bolesław Kot
PS Żyje w Wadowicach były funkcjonariusz SB. Np działacz opozycyjny pan Leon Jamrożek bardzo sympatycznie wyraża się o nim.


A HUJ KOGO OBCHODZI KIM BYŁ MÓJ CZY JEGO DZIADEK :D :D :D
Cytować
+56 #26 ka-ma 2014-11-28 19:40
nie mam wyjścia. W niedzielę idę ratować Wadowice. Tak jak chce burmistrz. Pójdę ratować Wadowice przed Panią Filipiak, panem Kotarbą i innymi.... Musimy uratować Wadowice przed ludźmi, którzy przez dwadzieścia lat zrobili mniej, niż inni samorządowcy w jedną kadencję.
Cytować
+29 #27 ewelina 2014-11-28 19:44
@Bolesław Kot
przyniosłam tą ulotkę ze skrzynki pocztowej pokazałam mamie i tacie powiedzieli"koc hasna nie ściągaj butów idzi do kontenera i tam tą ulotke wyrzuc,bo tam jest jej miejsce" byłam zszokowana nie spodziewałam się takiej reakcji rodziców Mamo tato kocham Was.
Cytować
-29 #28 ptasi móżdżek 2014-11-28 19:50
towarzystwo na haju ??? :lol: :lol:
Cytować
-53 #29 pop 2014-11-28 19:51
Tak przypuszczałem, ze cała obłuda Klina wyjdzie w ostatnim dniu kampanii, żeby już nic nie dało się zaskarżyć, ani podważyć.Ten stek bzdur wyplutych rzutem na taśmę świadczy o Waszym zakłamanych i desperackich metodach.
Cytować
+26 #30 Tereska 2014-11-28 19:54
A co z tymi złapanymi pracownikami interwencyjnymi . Kierowca się wypierał, a interwencyjni podobno odważnie przyznali, że takie polecenie, zrywać zaklejać Klinowskiego.
Cytować
+14 #31 nana 2014-11-28 19:56
Cytuję pop:
Tak przypuszczałem, ze cała obłuda Klina wyjdzie w ostatnim dniu kampanii, żeby już nic nie dało się zaskarżyć, ani podważyć.Ten stek bzdur wyplutych rzutem na taśmę świadczy o Waszym zakłamanych i desperackich metodach.

prosze o fakty !!!!!
Cytować
-13 #32 debil 2014-11-28 20:05
o prawie sami swoi :lol: :lol: :lol:
Cytować
-39 #33 Tłuste włosy Klina 2014-11-28 20:11
Nikt już nie wierzy w tę gładką gadkę poza paroma dyżurnymi hejterami. Nawet chyba on sam.To się nazywa wodolejstwo i mitomania. Żadnego programu, żadnych pomysłów tylko parcie na szkło, na władzę i kasę.
Cytować
+33 #34 paweł paweł 2014-11-28 20:11
tylko pan Klinowski dajmy mu kredyt zaufania na te 4 lata i zobaczymy!!!!!z mobilizujcie sie w niedziele i idżcie na wybory a nie że tylko pierdzielicie w komentarzach acha nie wierzcie faryzeuszom co sie zwią katolikami ja jestem mocno wierzący ale wybieram człowieka mądrego a jest im Pan Mateusz koniec z korupcją w Wadowicach!!!ob awiam sie jednak o wynik bo ewcia ma zakonnice i niepełnosprawny ch za których głosy oddaja zakonniczki i zakłady zamkniete !!!
Cytować
+28 #35 Urzednik 2014-11-28 20:11
Cytuję endriu:
Marcinie trzymie Ciebie i Klinowskiego za słowa ze Bedzie działał na rzecz mieszkancow i nie zrobi rzezi usuwajac zwykłych urzednikow z urzedu czyli nie straca pracy.Decyzja zapadła ja nawet przekonałem ojca i matke aby ponownie na Mateusza zagłosowali.Jezeli Mateusz oszuka ludzi historia i mieszkancy Wadowic Mu tego nie daruja i beda pamietac zawsze.Teraz z rodzicami spiewamy piosenke dla PANI FILIPIAK -TO OSTATNIA NIEDZIELA

Zwykli urzędnicy, którzy niestety za marne grosze wykonują swoją codzienną mrówczą prace, na pewno nie mają się czego obawiać. Przecież żaden urząd nie może przestać pracować i ktoś musi obsługiwać mieszkańców. Jedynie Mateusz może i powinien zwolnić wszystkich kierowników wydziałów oraz dyrektorów spółek miejskich i rozpisać nowe konkursy na te stanowiska, z jasnymi kryteriami, które zagwarantują merytoryczną i uczciwą ocenę kandydatów. Jeśli obecni kierownicy i dyrektorzy przejdą przez takie sito, to zostaną, a jeśli nie... to nikt po nich płakać nie powinien. Życzę wszystkim pracownikom Urzędu Miejskiego, referentom, inspektorom i specjalistom, dobrego wyboru. Bez was się urząd nie obejdzie bez względu na to kto zostanie burmistrzem. Nie ma się czego bać. Wiem to z autopsji.
Cytować
+32 #36 paweł paweł 2014-11-28 20:13
brawo Wadowice online bo nie jesteście stronniczy jak redaktor Płoszczyca
Cytować
+41 #37 Krzysztof P 2014-11-28 20:22
Doszły do mnie słuchy że wadowiccy księża w ostatnich dniach swoje powołanie wykorzystują w spawach polityki stronniczo gdzie powinni być obiektywni.Szcz ególnie mnie zabolało jak przeczytałem,że to to mój katecheta i dawny Przyjaciel Rodziny Kubuś Gil-infułat Wadowicki tak nikczemną role wypełnia w Wadowicach,byłe m jego uczniem.!!! Bardzo to przykre.Kard Wojtyła i papież bardzo go lubił a później koteria ks Dziwisza i chociaż nie mam w zwyczaju recenzować hierarchów to była największa pomyłka Świętego Papieża!!! Bardzo to przykre!!! Ale z ferajny Dziwisza coraz więcej takich ludzi pokazuje prawdziwe oblicze!!!
przykre jest to niestety.
Jestem od zawsze związany z Kościołem,ale wobec takich postaw jakoś nie mogę dłużej milczeć.Zastana wiam się nad sobą i możliwościami interwencji,ale nie w Archidiecezji Krakowskiej.Pra wdziwy kryzys wiary idzie niestety od góry i to za pełnym przyzwoleniem kard Dziwisza.Już napisałem do jednego z rzymskich hierarchów swoją osobistą diagnozę sytuacji z ogólnym wnioskiem,że w PRL-u taka Kościół by nie przetrwał 1-dekady.Dziwis z,nominowani pośpiesznie infułaci Gil,Fidelus,Ols zówka,Szyszka,B ielański etc. to pomyłka!!! Zastanawiam się nad przyszlościa!!!
Niestety,ale epoka Sapiehy,Wojtyły i Macharskiego w naszej Metropolii Krakowskiej to przeszłość!!! Widzę jak kościoły pustoszeją i kryzys wiary to nie wina laikatu,ale upadek autorytetów.Koś ciół był przewodnikiem,a dziś?... Polityka i wszechobecne nastawienie na konsumpcję.Mam wrażenie,że znaczny % duchowieństwa to niewierzący,ale opanowani przez manię gromadzenia i prym wodzi niestety Dziwisz!!!
Nie daj Boże ,abyśmy skazali się na emigrację wewnętrzną!
Życzę by w wyborach wygrała młodość,dialog, prawda,by kolejne lata nie były stracone dla tego miasta pozdrawiam z Podhala
Cytować
+41 #38 Mego 2014-11-28 20:26
W niedziele podnosimy miasto z kolan. Mateusz jesteśmy z Tobą.
Cytować
-44 #39 Luk 2014-11-28 20:29
Widze ze w tym wywiadzie to pKlinowski święty! Może będziemy mieć beatyfikacje niedługo, Kazde niewygodne pytanie skwitowane 2 zdaniami a kazde które lezy albo oczernia innych do prawie pól strony.
Cytować
-27 #40 ptasi móżdżek 2014-11-28 20:32
@Urzędnik
wątpię w twoją autopsje,
najłatwiej jest wymienić urzędnika za marne grosze wykonującą mrówczą prace. Znacznie trudniej kogoś na kierowniczym stanowisku a co dopiero całą kadrę kierowniczą. Pewnie nie wiesz to Ci powiem w sekrecie, że gmina by tego nie przetrwała, również finansowo. Popytaj może kogoś mądrzejszego zanim zaczniesz pisać takie dyrdymały. pozdrawiam :lol:
Cytować
+28 #41 Kazio 2014-11-28 20:33
Wadowiccy księża psują wiarę młodych takim zachowaniem !! :(((( NIESTETY :(((nhys3
Cytować
+14 #42 @ptasi mózdzek 2014-11-28 20:45
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz, kierownicy to normalni pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę jak cała reszta w UM, znasz coś takiego jak utrata zaufania do urzędnika?
Cytować
+36 #43 paweł 2014-11-28 20:51
PAN MATEUSZ KLINOWSKI NA BURMISTRZA WADOWIC KONIEC PANOWANIA CARYCY I JEJ DWORU
Cytować
-10 #44 ptasi móżdżek 2014-11-28 20:55
@ptasi móżdżek
:lol: :lol: :lol: nie rozśmieszaj mnie. Ty wogóle nie masz pojęcia o czym piszesz. Poczytaj troszkę... chociaż troszkę nawet w internecie teraz, a później dziel się wiedzą.
Cytować
-22 #45 znajomy 2014-11-28 20:59
Coś marnie wychodzi K. Habrzykowi akcja "zmień wadowice.pl".
Przeszedłem się o zmroku i oprócz okienka w jego mieszkaniu, na os. Kopernika nie zauważyłem nigdzie kartki z hasłem akcji.
Mam tylko nadzieję, że akcje internetowe nie są jednak popularne, a tym bardziej miarodajne.
Bo po "frekwencji" kartek w oknach czarno widzę zmiany w Wadowicach...
Cytować
-47 #46 No i co to da 2014-11-28 21:02
Tonący brzytwy się chwyta. W Gazecie Krakowskiej wynik głosowania 80% do 20% na korzyść Filipiak. To samo będzie w niedzielę. Łudźcie się się dalej, powodzenia.
Cytować
+21 #47 jojo 2014-11-28 21:04
nie musi być żadnych karteczek w okienkach.
wystarczy by w niedziele ludzie na karteczkach w odpowiednim miejscu postawili krzyżyk i wtedy zmiana zacznie się sama.
Cytować
+10 #48 Obserwator123 2014-11-28 21:08
Cytuję Kenny:
Tak czy srak, onlajn mało kto czyta ludzie czytaj wce24.pl HAHAHAHA


Weź pod uwagę to,że koniec rządów Ewy Filipiak oznacza koniec dziennikarskiej kariery Płaszczycy i jego redaktorków i portalu w24 od siedmiu boleści.
U Pana Guzika są wszystkie informacje,bo to obiektywny portal. U Płaskiego są tylko te "wygodne" dla EF i SK.
Panie Mateuszu,mam nadzieję,że wygra Pan z "bliską Bogu" i zatrudni Pan jako asystenta Pana Guzika,bo z Płaskiego marny pisarzyna niestety.
Cytować
+19 #49 jojo 2014-11-28 21:10
redaktorek W24 chyba na ogrodowej z laptopem siedzi i śledzi bo komentarze giną jeden za drugim
Cytować
+25 #50 @ptasi mózdzek 2014-11-28 21:12
Zobacz co się stało w Będzinie i innych miastach po wyborach, nastąpiło wietrzenie urzędów w Będzinie odwołano już 8 kierownikow szkodników:P
Cytować
+14 #51 paweł 2014-11-28 21:13
ja pierdziele jakie matoły te komentarze piszą dzisiaj czytałam gazetę krakowską a czytam codziennie i dają przewagę Panu Klinowskiemu ale nie duża
Cytować
+25 #52 samoa 2014-11-28 21:25
Zwyczajnie, młodemu, wykształconemu, mówiącemu w obcych dla obecnej władzy językach Mateuszowi Klinowskiemu należy dać szansę, bo ileż lat jeszcze można patrzeć na tych leśnych dziadków i słuchać elokwentnego inaczej rzecznika? Głosuję z rodziną na Mateusza i już!
Cytować
-16 #53 znajomy 2014-11-28 21:25
Cytuję Obserwator123:


Weź pod uwagę to,że koniec rządów Ewy Filipiak oznacza koniec dziennikarskiej kariery Płaszczycy i jego redaktorków i portalu w24 od siedmiu boleści.


Nie bój żaby - Płaszczyca ma tak rozhulany reklamowo portal, że zmiana władzy w niczym mu nie zaszkodzi.
Oczywiście nie będzie tego 1650 brutto z gminy, ale to pikuś.
Poza tym wtedy będzie portalem opozycyjnym, więc znacznie atrakcyjniejszy m dla czytelników ;-)
Cytować
-21 #54 jarząbek 2014-11-28 21:29
Klinowski od tygodnia nie zrobił NIC! żeby pozyskać wyborców Jończyka.Zamias t tego mogli oni poczytać wypocin Habrzyka po których stoperan jak znalazł.I w poniedziałek zobaczycie tego efekt.
Cytować
+30 #55 fan Staszka 2014-11-28 21:32
wadowicki układ boi sie bo wie ze przegrywa boja sie o stołki i rodacy nie miejcie złudzen nie o nas im chodzi.Prezesi gminnych spólek zarabiaja krocie tak naprawde nic nie robiac. Dyrektor basenu kolega Ewity zarabia ponad 130 tys. za to tylko ze jest dyrektorem z mianowania a przecietna rodzina majaca 2 dzieci i idac 4 razy w miesiacu na basen z dziecmi wyda okolo 130 zł gdzie tu logika? Pani Cesarzowa daje dzieciom darmowki w wakacje ale juz opiekun musi płacic łatywo policzyc ile wpływa na konto.A np.Czarny Gron tez ufundował darmowki dla dzieciakow i opiekun tez ma gratis.I takich przykładow jest wiele. A dzisiejsza akcja z synem najblizszej kolezanki burmistrz to naprawde juz gorzej byc nie moze.Cel jeden po trupach do celu Czytaj.do pieniedzy za nic.Kazdy madry wie jak głosowac ja juz wiem MK
Cytować
-12 #56 ptasi móżdżek 2014-11-28 21:32
@ptasi móżdżek
co się stało, gdzie to czytałaś?. Skąd masz takie informacje?? Na mieście mówili? czy może guru powiedział? Ciekawi mnie co robisz zawodowo??? Bo coś mi się wydaje że z powodu utraty zaufani to powinnaś pierwsza wylecieć :lol: . oczywiście po wyborach
Cytować
+19 #57 fan Staszka 2014-11-28 21:41
jednego pana krewny byl w wermachcie i co? został Prezydentem Uni Europejskiej.I na koniec takie pytanie na wieczorne przemyslenia. Dlaczego Marcin P. ze znanego portalu podległego wiadomo komu kasuje nie wygodne posty? I dlaczego nie ma wzmianki o Krzysztofie F.? Myslacy ludzie wiedza ale ze młody chłopak tak dał sie wmanipulowac w gre mamusi to wstyd!!!! Widac nawet własne dzieci sa w stanie poswiecic dla CARYCY ona tonie oni z nia.I w niedziele koniec sielanki i raju! wreszcie
Cytować
+19 #58 majka 2014-11-28 21:47
Takiej obłudy jak na profilu Ewy dawno nie widziałam, biedna pokrzywdzona :-)
Cytować
+21 #59 Mariusz Woźniak 2014-11-28 22:09
Krótko i na temat ! Gratuluję ! I mam nadzieję, że pan Klinowski tego potencjału jaki obudził, i to nie tylko wśród młodych ludzi, nie zmarnuje !
Cytować
+28 #60 fan Staszka 2014-11-28 22:13
Przed chwila napisałem na Wadowice24.pl co mysle i było opublikowane 3 min i usunieto BRAWO własnie o to chodzi LUDZIE !!!!!! CENZURA WROCIŁA. Chodzmy z Mateuszem w niedziele.Nie ma argumentow to sie usuwa to co ludzie mysla to jest demokracja Panie Płaszczyca czy słuzebnosc? Dosc tego blaznowania i bogacenia sie mieszkancami.Oj smutne beda imieniny Ewy w tym roku pierwsze takie od ponad 20 lat.Ale za to radosne w innych domach i tego wszystkim Wadowiczanom zycze. Do zobaczenia przy urnach.
Cytować
+14 #61 Andree 2014-11-28 22:48
Cytuję Krzysztof P:
Doszły do mnie słuchy że wadowiccy księża w ostatnich dniach swoje powołanie wykorzystują w spawach polityki stronniczo gdzie powinni być obiektywni.Szczególnie mnie zabolało jak przeczytałem,że to to mój katecheta i dawny Przyjaciel Rodziny Kubuś Gil-infułat Wadowicki tak nikczemną role wypełnia w Wadowicach,byłem jego uczniem.!!! Bardzo to przykre.Kard Wojtyła i papież bardzo go lubił a później koteria ks Dziwisza i chociaż nie mam w zwyczaju recenzować hierarchów to była największa pomyłka Świętego Papieża!!! Bardzo to przykre!!! Ale z ferajny Dziwisza coraz więcej takich ludzi pokazuje prawdziwe oblicze!!!
przykre jest to niestety.
Jestem od zawsze związany z Kościołem,ale wobec takich postaw jakoś nie mogę dłużej milczeć.Zastanawiam się nad sobą i możliwościami interwencji,ale nie w Archidiecezji Krakowskiej.Prawdziwy kryzys wiary idzie niestety od góry i to za pełnym przyzwoleniem kard Dziwisza.Już napisałem do jednego z rzymskich hierarchów swoją osobistą diagnozę sytuacji z ogólnym wnioskiem,że w PRL-u taka Kościół by nie przetrwał 1-dekady.Dziwisz,nominowani pośpiesznie infułaci Gil,Fidelus,Olszówka,Szyszka,Bielański etc. to pomyłka!!! Zastanawiam się nad przyszlościa!!!
Niestety,ale epoka Sapiehy,Wojtyły i Macharskiego w naszej Metropolii Krakowskiej to przeszłość!!! Widzę jak kościoły pustoszeją i kryzys wiary to nie wina laikatu,ale upadek autorytetów.Kościół był przewodnikiem,a dziś?... Polityka i wszechobecne nastawienie na konsumpcję.Mam wrażenie,że znaczny % duchowieństwa to niewierzący,ale opanowani przez manię gromadzenia i prym wodzi niestety Dziwisz!!!
Nie daj Boże ,abyśmy skazali się na emigrację wewnętrzną!
Życzę by w wyborach wygrała młodość,dialog,prawda,by kolejne lata nie były stracone dla tego miasta pozdrawiam z Podhala

Nie wiem, czy wiecie, ale papież Franciszek zniósł tytuł infułata. Obecnie infułaci, w tym ks. Gil zachowają ten tytuł dożywotnio, a nowych nadań już nie będzie. Bo, jak powiedział papież: "Kościół nie jest rewią mody".
Cytować
-14 #62 Andree 2014-11-28 22:53
Czy w nocy z niedzieli na poniedziałek zaśpiewamy piosenkę oazową: "Do celnika Mateusza przyszedł Pan..." aby go nad wieloma postawić w mieście nad Skawą?
Cytować
+2 #63 URNA 2014-11-28 23:06
i TAK PO WYBORACH WY MUSICIE LICZYĆ NA LICZYDLE MY NA RUSKIM KOMPUTERZE OBLICZYLIŚMY
OTO WYNIKI:
MATEUSZ KLINOWSKI -- 58%
EWA FILIPIAK -- 21%
NIEWAŻNYCH GŁOSÓW -- 21%
Cytować
+12 #64 a.b 2014-11-28 23:08
Cytuję Tłuste włosy Klina:
Nikt już nie wierzy w tę gładką gadkę poza paroma dyżurnymi hejterami. Nawet chyba on sam.To się nazywa wodolejstwo i mitomania. Żadnego programu, żadnych pomysłów tylko parcie na szkło, na władzę i kasę.



A co przez 20 lat robila dotychczasowa wladza ? Za darmo siedzieli ? Oni dopiero maja parcie na szklo ... juz dosc sie nachapali , moze pora na kogos innego?

Kogos kto wykorzysta ta szanse z korzyscia dla obu stron !
Cytować
+27 #65 majka 2014-11-28 23:11
"POGROM PIS-U PROGRAMEM NARODU"
głosujemy na Mateusza Klinowskiego, a nie na Ewę skrytą za kropidłem :-)
Cytować
+21 #66 stokrotka 2014-11-29 00:12
co do osoby Mateusza - jedno jest pewne - jest pierwszą osobą w Wadowicach, która obudziła tylu ludzi do myślenia , do obserwacji i do wyciągania własnych wniosków z zaistniałej sytuacji politycznej w NASZYM mieście, osobiście uważam, że nawet gdyby jakimś cudem(bądź przekrętem) się nie udało by został naszym Burmistrzem, to zrobił dla Wadowic więcej niż ktokolwiek inny do tej pory, właśnie poprzez uświadomienie tak wielu ludzi - jeśli jest tych ludzi jeszcze za mało na obecną chwilę, to to dopiero początek tej bajki - Mateusz zapoczątkował niesamowity przełom w mentalności wadowiczan - i nawet jeśli nie "rewolucją" to " ewolucją" osiągnie swój sukces!!!!bo nie ma już opcji by Wadowice pozostały takie jak dawniej , bo masa osób zaczęła się interesować polityką tego miejsca, zatem ja już gratuluję Mateuszowi, niezależnie jaki będzie wynik - dla mnie jesteś ZWYCIĘZCĄ;)trzy mam kciuki!!!
Cytować
+20 #67 mania 2014-11-29 03:13
Kochani ja osobiście bardzo dziękuję Mateuszowi i jego grupie , że podjął to działanie i pragnie
Odmienić oblicze tej ziemi .
przy okazji tych wyborów można zobaczyć jak zatraciła się moralność i duchowość W KOŚCIELE KATOLICKIM gdzie myślą przewodnią jest miłość i miłosierdzie do człowieka ,DO JAKICH INCYDENTÓW DOCHODZI , to jest godne pożałowania . , w tak przez turystów spostrzeganym świętym mieście Wadowice.
Myślę że po tej świętej niedzieli wszystko się odmieni.
Cytować
+9 #68 korektor 2014-11-29 08:36
Ocenimy pańskie dokonania po roku urzędowania panie kandydacie
Cytować
-3 #69 Śmieszysz. 2014-11-29 08:53
Cytuję @ptasi mózdzek:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz, kierownicy to normalni pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę jak cała reszta w UM, znasz coś takiego jak utrata zaufania do urzędnika?


No właśnie. Na umowach o pracę. Przeczytaj więc kodeks pracy. :lol:
Cytować
+19 #70 mieszkanka Wadowic 2014-11-29 09:26
jestem za P.Mateuszem ludzie dajcie mu szansę kto wie a w końcu będzie nam lepiej w naszym mieście i my młodzi nie będziemy musieli szukać prac w innych miastach czy za granicą.Pomyślc ie o swoich dzieciach a nawet wasi znajomi zostawiają Wadowice miasto w którym spędzili swoje młodzieńcze lata.Ja zostaje i jutro idę oddać głos na P.Mateusza opamiętajcie się i głosujcie na niego :)
Cytować
+24 #71 sprawiedliwy 2014-11-29 09:48
trzeba dac chłopakowi i wadowica szanse bo juz dosc mam tej kliki i nadetej baby
Cytować
-23 #72 Gosciu 2014-11-29 11:56
Klinowski nie masz mojego glosu za popieranie tow. Palikota i Twojego Ruchu ! ! !
Cytować
+2 #73 wilwik 2014-11-29 14:19
Niech żyje cisza wyborcza na tym portalu !! !! !! W końcu komentarze są moderowane, bo ten pewnie zniknie, ale po co usuwać... :)
Cytować
+4 #74 wilwik 2014-11-29 14:21
na niedzielny obiad moja żona kalafiorową ugotuje
Cytować
+4 #75 Mieszkaniec Gminy 2014-11-29 14:42
Cytuję korektor:
Ocenimy pańskie dokonania po roku urzędowania panie kandydacie

Szkoda, że tak często nie ocenia pan 20 lat już minionego urzędowania pani kandydatki.
Cytować
+13 #76 fan Staszka 2014-11-29 14:43
Niedziela bedzie ładna pogodna po tym chłodzie zaswieci słonce nad naszym miastem.Prognoz y pogody sa optymistyczne na 62 % bedzie ciepło na poniedziałek zapowiadaja wiatry burze i trzesienie ziemi.Stare budowle moga nie wytrzymac i pekna no ale taki zywioł "mur berlińki" tez runał..
Cytować
+14 #77 majka 2014-11-29 15:09
U kuchareczki kuchenne rewolucje, Empol przyjechał wszystkie zakalce wywiózł, a zostawił tylko miłośników kalafiorowej i przesuszonych placków skropionych wodą święconą, jak tam teraz ładnie :D
Cytować
-1 #78 @ptasi móżdżek 2014-11-29 16:19
Cytuję Śmieszysz.:
Cytuję @ptasi mózdzek:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz, kierownicy to normalni pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę jak cała reszta w UM, znasz coś takiego jak utrata zaufania do urzędnika?


No właśnie. Na umowach o pracę. Przeczytaj więc kodeks pracy. :lol:

Urzędnicy mają trochę inny sposób zatrudniania i wynagradzania niżby to wynikało z kodeksu pracy. Mamy lex specialis, jęśli wiesz co to znaczy. :-)
Cytować
-9 #79 Jacek----0 2014-11-29 17:14
Dla mnie to człowiek który obrzuca innych własnym gównem, nigdy bym na niego nie zagłosował. Szkoda psuć Wadowic.
Cytować
+8 #80 @@ptasi mózdzek 2014-11-29 18:14
Oj tak przez 20 lat mieliście lex specialis prawo szczególne w wykonaniu Kocicha i Hanki, dwie najbardziej tłuste z UM już myślą o chorobie, a Cecylia Mops pewnie też :roll:
Cytować
+7 #81 Hefajstos 2014-11-29 18:25
Cytuję Jacek----0:
Dla mnie to człowiek który obrzuca innych własnym gównem, nigdy bym na niego nie zagłosował. Szkoda psuć Wadowic.


A można je jeszcze bardziej zepsuć? :lol:
Cytować
+1 #82 mieszkanka 2014-11-29 19:29
Można.
Cytuję Hefajstos:
Cytuję Jacek----0:
Dla mnie to człowiek który obrzuca innych własnym gównem, nigdy bym na niego nie zagłosował. Szkoda psuć Wadowic.


A można je jeszcze bardziej zepsuć? :lol:
Cytować
+5 #83 Śmieszysz. 2014-11-29 19:50
Cytuję @ptasi móżdżek:
Cytuję Śmieszysz.:
Cytuję @ptasi mózdzek:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz, kierownicy to normalni pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę jak cała reszta w UM, znasz coś takiego jak utrata zaufania do urzędnika?


No właśnie. Na umowach o pracę. Przeczytaj więc kodeks pracy. :lol:

Urzędnicy mają trochę inny sposób zatrudniania i wynagradzania niżby to wynikało z kodeksu pracy. Mamy lex specialis, jęśli wiesz co to znaczy. :-)


Specjalnie podzielili dla ciebie kodeks pracy, połowa dla robotników, połowa dla urzędników? Lecz się, jak tak myślisz. :eek:
Cytować
+6 #84 abc abc 2014-11-29 20:09
Na facebookowym profilu burmistrz wszystkie negatywne komentarze usunięte żal i jeszcze raz żal
Cytować
+1 #85 Hefajstos 2014-11-29 20:10
@Mieszkanka: pewnie, jak się bombę zrzuci...
Cytować
0 #86 mieszkanka 2014-11-29 20:53
Tak mówią niezorientowani i dzieci, a ty chyba nie zaliczasz się do żadnej z tych grup :P
Cytuję Hefajstos:
@Mieszkanka: pewnie, jak się bombę zrzuci...
Cytować
0 #87 Hefajstos 2014-11-29 20:56
Mieszkanko, zdaje się, że wiem, do jakiej Ty się grupy zaliczasz...
Cytować
+6 #88 Hefajstos 2014-11-29 20:59
Umarłem ze śmiechu zajrzawszy na stronę Efki na FB....
:lol: :D :lol:
Cytować
+8 #89 scottie 2014-11-29 21:03
Mam nadzieję że Mateusz zainteresuje się prywatnym folwarkiem pana prezesa(pożal się Boże)Wojtyłki w firmie KOMWAD!!!!!!!!! !!!Może nie wszyscy się orientują ale jest to spółka z Urzędem Miasta.
Cytować
-1 #90 mieszkanka 2014-11-29 21:05
Hefajstosie, ja nie zaliczam się do żadnej grupy :P
Cytuję Hefajstos:
Umarłem ze śmiechu zajrzawszy na stronę Efki na FB....
:lol: :D :lol:
Cytować
+3 #91 mieszkanka 2014-11-29 21:06
Profil EF jest czysty jak łza. Pięknie się prezentuje, a pani EF jutro będzie mieć rosół :-) O co zakład? :lol:
Cytuję Hefajstos:
Umarłem ze śmiechu zajrzawszy na stronę Efki na FB....
:lol: :D :lol:
Cytować
+7 #92 ### 2014-11-29 21:20
Cytuję @@ptasi mózdzek:
Oj tak przez 20 lat mieliście lex specialis prawo szczególne w wykonaniu Kocicha i Hanki, dwie najbardziej tłuste z UM już myślą o chorobie, a Cecylia Mops pewnie też :roll:


Wszystkie zwolnić i rozliczyć !!!!!
Cytować
+6 #93 mieszkanka 2014-11-29 21:29
#92 ###
A potem wysłać na Sybir na 20 lat !!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Cytować
+9 #94 Hefajstos 2014-11-29 21:33
O tak,profil Efki jest czysty jak łza! Życie w Korei też jest "czyste jak łza". Zupełnie jak nagłówki gazet z czasów PRLu - wszystko było dobrze! Wystarczyło nie pisać o tym, co było złe i już! Mieliśmy istny raj na ziemi!
Cytować
0 #95 ### 2014-11-29 21:56
Cytuję Hefajstos:
O tak,profil Efki jest czysty jak łza! Życie w Korei też jest "czyste jak łza". Zupełnie jak nagłówki gazet z czasów PRLu - wszystko było dobrze! Wystarczyło nie pisać o tym, co było złe i już! Mieliśmy istny raj na ziemi!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_sUrkn9ztAg
Cytować
+1 #96 Hefajstos 2014-11-29 22:03
Piękne dzięki! Uwielbiam tę piosenkę!
Cytować
0 #97 ### 2014-11-29 22:09
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,17036796,Ofiara_ksiedza__Mial_wahadelko__rodzice_byli_zafascynowani.html#LokKrajTxt
Cytować
+3 #98 Józek 2014-12-01 15:12
Doskonały pełen profecjonalizmu wywiad Marcinie! Podziękowania dla Mateusza za szczerość. Dziś już wiemy, że upór Mateusza zwyciężył .Moje gratulacje życzę owocnej pracy i wielu sukcesów.
Pozdrawiam
Cytować
-2 #99 Bradford 2015-08-19 12:17
Szukałam w sieci trochę na ten temat i muszę przyznać, że trafione w punkt.


Take a look at my web page :: zdrowie a styl życia referat; http://www.hallusforte.pl/: http://www.hallusforte.pl/,
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.