W ubiegłym tygodniu zaprosiliśmy na Facebook do dyskusji na temat przyszłości sportu w Wadowicach wsz
Pytamy kandydatów na fotel burmistrza: Co ze sportem?

W ubiegłym tygodniu zaprosiliśmy na Facebook do dyskusji na temat przyszłości sportu w Wadowicach wszystkich kandydatów na burmistrza Wadowic. Jakie są tego efekty? Zobaczcie.

Naszemu społeczeństwu bliski jest sport. Jako organizacja PUKS Karol Wadowice - największa w gminie jeśli chodzi o ilość zawodników (co za tym idzie – rodziców), mająca najwięcej fanów na Facebook z wszystkich lokalnych organizacji, skierowaliśmy na tym portalu społecznościowym pytania do kandydatów na burmistrza Wadowic: obecnej burmistrz Ewy Filipiak, starosty Jacka Jończyka, radnego Mateusza Klinowskiego oraz radnego Zbigniewa Jurczka o treści "Co będzie się działo ze sportem podczas Waszej kadencji? Jak to dokładnie widzicie?". Kandydaci mieli wpisać odpowiedzi w komentarzach. Jaki był tego efekt?

Link do dyskusji na Facebook na temat sportu w Wadowicach

Nasze zapytanie dotarło do trzech kandydatów bezpośrednio – zostali oznaczeni na zdjęciu i w poście. Ta niecodzienna debata była obserwowana przez ponad 3780 osób. Teraz nadszedł czas podsumowań.

Program  Zbigniewa Jurczaka
Przez Facebooka nie mogliśmy dotrzeć do pana Zbigniewa. Skorzystaliśmy z programu który umieścił na swojej stronie.  

Analiza
Ten program zawiera bardzo mało informacji. Nie do końca możemy się zgodzić z panem Zbigniewem jeśli chodzi o pacyfikowanie organizacji lokalnych. To prawda, że kilka organizacji znikło z powierzchni ziemi, jednak pełnych przyczyn tego nie znamy.  Pojawiło się jednak kilka nowych prężnie działających: ALPS Wadowice, PUKS Karol Wadowice, Endorfiny Wadowice, AGRADO Wadowice. Na dzień dzisiejszy KRS wskazuje 109 formalnych organizacji w gminie Wadowice z czego 72 w samych Wadowicach. Temat czy współpraca samorządu z organizacjami jest na dobrym poziomie, czy były pacyfikowana, czy były traktowane jako "zagrożenie lub wsparcie polityczne" – zostawiam na razie bez komentarza. Organizacje niech się same wypowiedzą na ten temat. Zgadzam się, że dobra współpraca Samorządu z NGO – przynosi ogromne korzyści dla mieszkańców. Pozostawiam pytanie uzupełniające do pana Zbigniewa Jurczaka: Jak pan widzi dawanie możliwości i niezbędnych środków organizacjom pozarządowym?

Program Jacka Jończyka
Głosu niestety nie zabrał sam kandydat, ale wyznaczony przez niego Marcin Gładysz. O to co nam zaproponowali.

Analiza
Bardzo dobrze świadczy o kandydacie, że poświęcił obszerny rozdział na temat sportu i rekreacji w swoim programie.  Pojawiają się pewne wątpliwości i pytania które postaram się tu przedstawić i postawić.
 
Zwiększenie wydatków na sport z 0,7% do 1%
Byłem członkiem przez kilka lat „fasadowej” Rady Sportu i znam pewne rzeczy z pierwszej ręki. Wiem, że ministerialne wskazania dla samorządów na wspieranie sportu to kwota na poziomie 1,8% budżetu samorządu. Proszę mi wyjaśnić co bierzecie pod uwagę wyliczając, że aktualnie około 0,7 % budżetu gminy jest przeznaczone na sport? Bo z tego co wiem, oprócz dotacji na sport jeszcze idą wydatki związane z nauką pływania w klasach II szkoły podstawowej, bilety na basen w okresie wakacyjnym dla dzieci i młodzieży z gminy, utrzymanie Orlika 2012, oraz budowa sal gimnastycznych. Chodzi tutaj o precyzyjną informację, by była jasność. Jak to będzie u was, czy 1% będzie przeznaczone na dotacje? I drugie pytanie jakie się nasuwa – skąd zostaną przesunięte środki na zwiększenie tej puli? Bo jak wiadomo, żeby gdzieś dać, trzeba gdzieś zabrać.

Lepszy podział dotacji
Jako osoba zajmująca się sportem od paru dziesięciu lat, muszę zauważyć, iż nie podoba mi się wprowadzanie do algorytmu wyliczenia dotacji, współczynnika dotyczącego wyniku. Według prawa dotacja ma być skierowana na wspieranie sportu dzieci i młodzieży. Sport dzieci i młodzieży ma prowadzić do osiągania wyników w okresie – późno młodzieżowym i seniorskim. W Polsce już jest wystarczająco dużo przykładów zmarnowanych talentów – które „zarzynane” były na etapie wzrostu bo trener chciał mieć wynik. Wprowadzenie takiego współczynnika, spowodować może „wynikomanie”. Żeby dostać więcej kasy z budżetu, będą się rozwijały różne patologie. Czy ten pomysł jest dobrze przemyślany przez was?
 
Modernizacja Stadionu Miejskiego
Być może to wiecie, być może nie, ale stadion ten jest w prywatnych rękach – stowarzyszenia. Gmina nie może prawnie remontować cudzej własności. Czy to jest ustalone już z włodarzami MKS SKAWA Wadowice? Znając też relacje pomiędzy lokalnymi organizacjami, taki zapis w programie budzi kontrowersje – znowu pieniądze pójdą na „Skawę”! Gdyby jednak doszło do ustaleń, że władze Skawy Wadowice przekażą WCSRiT obiekt, który wyremontujecie i rozbudujecie a potem inne organizacje będą mogły na korzystnych warunkach z takiego obiektu korzystać, to gratuluję! Proszę o rozwinięcie tego tematu.
 
Budowa całorocznego pokrytego konstrukcją balonową obiektu sportowego
Musze przyznać, że wspaniały pomysł. Chciałbym jednak wiedzieć – gdzie planujecie taki obiekt, czy będzie powstawał w partnerstwie PPP, oraz czy analizowaliście poziom wykorzystania obecnych obiektów sportowych? Od jedenastu lat szukamy terenu gminnego na zbudowanie boiska, którego nie mamy. Pani Burmistrz twierdziła, że gmina nie posiada takiego terenu. Stąd moje pytanie o miejsce. Z moich obserwacji wynika również, że Orlik 2012 i boisko przy SP5 nie jest w pełni wykorzystanym obiektem. Wiec może lepiej zagospodarować i poprawić to co mamy, a potem budować kolejne? Łatwo też napisać że nowy obiekt będzie służył wszystkim mieszkańcom, klubom na zgrupowania oraz komercyjnie. Chylę czoło przed tą osobą, która zadowoli w korzystaniu z tego obiektu wszystkich wspomnianych. Mam wrażenie, oby mylne, że to obietnica – typu „kiełbasa wyborcza”. Trochę nierealna przy ogromie potrzeb, które można obecnie rozwiązać na niższym poziomie wydatków. Odszukane w programie jeszcze dwa pomysły:  WCRSiT i Mecenasów Sportu, wyglądają bardzo dobrze. Dają wielkie możliwości rozwoju. Proszę jednak zadbać, gdyby się udało, o zarządzane przez profesjonalistów. Bo inaczej dalej będzie przeciętnie. We wszystkich miastach w Polsce, gdzie prezesem Miejskich Ośrodków Sportu były „zaufane” osoby które nie „zagrożą politycznie”, działo się źle, a nawet bardzo źle.

Program Mateusza Klinowskiego
 
Analiza
Właściwy podział obecnych środków na sport
Muszę się tutaj zgodzić z panem Mateuszem. Sport, nie może być środkiem politycznym wykorzystywanym przez dotację. Dotacja na sport dzieci i młodzieży powinna być zdecydowanie lepiej wykorzystywana. Pewnie trzeba trochę zwiększyć pulę, ale umiejętny i sprawiedliwy podział dotacji wiele może zmienić. Uważam, że dotychczasowy sposób rozdzielenia dotacji sprzyjał podziałowi i kłótniom pomiędzy lokalnymi organizacjami. Brak czytelnych i jasnych kryteriów zaogniał animozje wśród działaczy. Przekonałem się o tym niejednokrotnie. Ludzie którzy mają wspólny cel, albo powinni go mieć, taki jak wychowywanie dzieci i młodzieży poprzez sport, w naszej gminie patrzą na siebie wilkiem. Podsumowując – zgadzam się z postulatem, jednak wnoszę by wydatki na sporty (całościowo, z nauką pływania i budową i remontem obiektów sportowych) wynosiły minimum 1,8% i były rok rocznie w miarę możliwości gminy  - zwiększane.
 
Wykorzystanie istniejących już obiektów sportowych
Obiekty sportowe nie są w pełni wykorzystywane w naszej gminie. Jak to Pan dokładnie widzi? Jakie decyzje można podjąć by było lepiej?

Zmiana nawyków żywieniowych uczniów, wprowadzenie na powrót opieki zdrowotnej do szkół i inwestycje w ruchowe zajęcia pozalekcyjne
Z mojego doświadczenie wynika, że w większości szkół podstawowych i gimnazjów są zatrudnione pielęgniarki. Dodatkowo są prowadzone ścieżki międzyprzedmiotowe z edukacji zdrowotnej. Więc nie do końca rozumiem temat z wprowadzeniem na powrót opieki zdrowotnej do szkoły.  Zmiana nawyków żywieniowych to dość trudne zadanie. Z moich obserwacji wynika, że samo mówienie nie wystarczy, bo młodzi i tak pójdą za tym co się nauczyli od rodziców bądź rówieśników i na kebaba po treningu pójdą. Osiągamy w Klubie coraz lepsze wyniki, jeśli chodzi o tą tematykę, lecz idzie to bardzo powoli. Mam więc prośbę o rozszerzenie wypowiedzi. Jak zamierza pan dbać o zmianę nawyków żywieniowych uczniów? Zdecydowane kroki w celu przeciwdziałania nałogom – alkoholizmowi, narkomanii i hazardowi. Jakie to będą kroki? W Wadowicach powstaje mnóstwo punktów nielegalnego hazardu. Sport w wielu przypadkach wiąże się z alkoholem – dominuje w wielu miejscach przekonanie, że nie ma to jak piwko po meczu. A młodzi zawodnicy patrzą. Z moich obserwacji wynika, że co raz młodsi chłopcy i dziewczęta w naszej gminie sięgają po alkohol (13-latkowie). Młodzież w szkołach średnich bombardowana jest przez marihuanę. Jak pan z tym będzie walczył?

Program Ewy Filipiak
 
Niestety, mimo dużej aktywności na swoim profilu, obecna pani burmistrz nie wzięła udziału w dyskusji i nie przedstawiła swojego programu. Próba poszukiwania go na stronie komitetu spełzła na niczym. Próbowałem także napisać wiadomość w formularzu kontaktowym na stronie komitetu – niestety nie działa. Dlatego nic nie prezentujemy i nic nie analizujemy. Mimo wszystko zapraszamy panią Ewę do przesłania programu dotyczącego sportu.

(Karol Habrzyk)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+32 #1 palacz 2014-11-06 11:34
Nadal chcecie głosować na Filipiaczkę? Przecież to karykatura samorządowca.
+25 #2 Sportsmen 2014-11-06 11:40
No toś Habrzyk dostał na PUKS jakąkolwiek kasę jak się okaże, że mściwa monstrancja jednak wygra wybory ;)
+3 #3 skręt 2014-11-06 11:53
Twierdzenie że Klinowski będzie przeciwdziałał narkomanii jest tak wiarygodne jak mówienie o Ewie Filipiak że jest założycielką solidarności.
+1 #4 Geronimo 2014-11-06 12:00
Habrzyk nie martw się . Nie wygra ;)
+3 #5 obiektywny 2014-11-06 12:00
Przyjmując założenie że ilość dyskusji nad danym problemem świadczy o jego jakości stwierdzam że to komitet Jończyka ma najwięcej do zaproponowania i ewentualnie przedyskutowani a i rozbudowania. To dobrze świadczy. Klinowski wyszedł jakoś z twarzą, ale wiele w tym pustosłowia i ogólników chociaż właściwy podział środków, o tym też mówi Jończyk tylko w inny sposób, to ważne punkty. Tak czy inaczej w tym starciu to Jończyk przoduje. Jurczak też niby w stawce, ale bez polotu. Filipiak to dno kompletne, czarna dziura, kompromitacja. Możliwe że złoży pozew o obronę swojej godności przeciwko autorowi tego opracowania.
+23 #6 Miłośnik magistratu 2014-11-06 12:06
Zgłaszam swój protest i veto! To jest skandal metodologiczny i skrajna wręcz nierzetelność!

Czy wy nie wiecie, że pod każdym wizerunkiem szanownej Kucharki ma być przepis na czekoladowe z pianką?

Choćby nic nie powiedziała, przepis ma być!!!
;-)
+15 #7 abcdef 2014-11-06 12:23
Panie Habrzyk chyba pan powinieneś wrócić do szkoły. Po co jest zdjęcie Gładysza przy Jończyku? Co nas to obchodzi kto panu odpisał czy powiedział z ramienia komitetu? Czy jak pan napisze do prezydenta to panu odpowie prezydent? Każdy komitet, partia i stowarzyszenie ma prawo mieć swoje struktury i należy oficjalne odpowiedzi traktować jako odpowiedzi kandydata albo komitetu. A pan pisze że nie odpowiedział panu osobiście Jończyk. A może to on tylko poprzez Gładysza. To coś zmienia? Jakby Filipiakowa panu odpowiedziała to rozumiem że zamiast jej przeterminowane j facjaty dałby pan zdjęcie Kotarby?
+14 #8 dym z papierosa 2014-11-06 12:29
Przeczytałem tą rozbudowaną odpowiedź Ewy Monstrancji. Poruszyła mnie do głębi. Milczenie jest złotem. Widać że pani Ewa ma bardzo wiele do powiedzenia o sporcie.
+12 #9 czytelnik 2014-11-06 12:47
Monstrancjenosz ąca myśli może że jak jej asystencik o czymś nie napisze to tego nie ma nie istnieje. Wierzy w wielką moc portalu swojego pomagiera a nie zakłada że ludzie czytają wszystko. Jej arogancja przechodzi pojęcie.
+13 #10 hej 2014-11-06 12:48
Wiecie jak witają się pracownicy urzędu miasta?
NO TO ŻÓŁWIK.
+10 #11 Andree 2014-11-06 13:08
Nie przeszkadzać prof. Nowakowskiemu w jego turniejach sprawnościowych . Własnie "zaliczył" już 18. turniej w gościnie u wójta Wacławskiego w Stryszowie (Wacławski, jak wiadomo, pokłócił się z Kocichem i przyjął profesora). Znieść zakaz organizowania tych imprez w gminie Wadowice i reaktywować prawdziwego "Sokoła", jak to powiada JJ, a nie ersatz z osobą w tle umoczoną w "Wajdzik-gate".
-18 #12 fuful 2014-11-06 13:09
A ja dostalem program Pani burmistrz i ta jest o sporcie i nie jak u Pana Jonczyka ze Skawa bedzie dyskryminowana
+10 #13 jabol 2014-11-06 13:13
Cytuję fuful:
A ja dostalem program Pani burmistrz i ta jest o sporcie i nie jak u Pana Jonczyka ze Skawa bedzie dyskryminowana

Program Ewy to wymiociny kocicha. Nie nazywajmy papieru toaletowego programem. U Jończyka nie jest napisane że ktoś ma być dyskryminowany. Nie kłam bucu z jedną brwią.
-3 #14 jam......... 2014-11-06 13:20
Cytuję jabol:
Cytuję fuful:
A ja dostalem program Pani burmistrz i ta jest o sporcie i nie jak u Pana Jonczyka ze Skawa bedzie dyskryminowana

Program Ewy to wymiociny kocicha. Nie nazywajmy papieru toaletowego programem. U Jończyka nie jest napisane że ktoś ma być dyskryminowany. Nie kłam bucu z jedną brwią.

Przyjmij do wiadomości - niby skąd kasa na balonowe szaleństwa i modernizację Skawy? I doczytaj o tym, że dodatcja na kluby uzaleznione będą od ich efektów! - To zacne -ale czy Skawa da radę sprostać tym wymaganiom? Jeśli bedzie przegrywać to dotacje na klub będą mniejsze? I czy w ogóle taki zapis jest możliwy prawnie? Czy nie ma czasem zapisu, że gmina dotuje kluby tylko dla klubowiczów w wieku dziecięcym i młodzieżowym? I w zależności od liczebności miasta, wsi itp? Obiecywać można wiele, ale czy da się to zrobi... nie jest to pewne!
+14 #15 J23 2014-11-06 14:53
Programy wam potrzebne jakby nie mozna było dresu wrzucić i iść pograć w cokolwiek gdziekolwiek , kiedyś tak
było i nikomu nie przeszkadzało . Ktoś się pytał pana Bernasia czy ma na paliwo do auta by siatkarkom wodę w skrzynce przywieżc ?! Nie :)
Dało się , dało .
A teraz programy i gdzie by tu i z kim przymierza zawiązać i kasę ciagnąć ..
Bez sensu ta dyskusja .
+8 #16 @abcdef 2014-11-06 15:01
100% racji nikt lepiej tego świętego prezesa nie podsumował, ciekawe ile kościół dopłaca do PUKS, bo wydaje się, ze tylko przysięgi napisał
+7 #17 ??? 2014-11-06 15:04
Panie Habrzyk co Gładysz będzie miał do sportu w gminie jak on do powiatu startuje, takie zdjęcia doprowadzają do reelekcji Ewy Filipiak
+10 #18 łopatolog 2014-11-06 15:08
Dzisiaj liberalno-lewic owy halny uszkodził banner Ewy Filipiak obok cmentarza parafialnego.
Niebywałe wręcz chamstwo !!!

Koło południa przyjechali komwadowcy i naprawiali transparent z wysięgnika, blokując drogę przez dobre pół godziny.

Precz z antydemokratycz nymi, antypatriotyczn ymi i antysolidarnośc iowymi wiatrami !!!
-1 #19 Mieszkaniec Gminy 2014-11-06 15:09
Cytuję skręt:
Twierdzenie że Klinowski będzie przeciwdziałał narkomanii jest tak wiarygodne jak mówienie o Ewie Filipiak że jest założycielką solidarności.


Racja, bo Klinowski już od dawna przeciwdziała narkomanii, więc nie można powiedzieć, że dopiero BĘDZIE PRZECIWDZIAŁAŁ.
+7 #20 Dziadunio Dziadunio 2014-11-06 15:24
Szanowni czytelnicy, Panie Karolu - na profilu fb PUKS jest już obszerna odpowiedź, której udzielił ekspert naszego komitetu - dr Konrad Meus. O lie mogłem się zorientować, nie zawarł tam odpowiedzi na jeden szczegół o który pytał pan Habrzyk - tzn - skąd zamierzamy wziąć dodatkowe pieniądze na dofinansowywani e gminnego sportu - możliwości jest co najmniej kilka. Najoczywistszą - bez najmniejszej szkody dla budżetu - te dodatkowe 0k 300 tysięcy złotych można przenieść z blisko milionowej rezerwy ogólnej budżetu - który dotychczas zostawiała do swojej wyłącznej dyspozycji burmistrz Filipiak. Ale można się także pochylić nad taką pozycją w gminnej kasie jak "pielęgnacja zieleni" - znowu - o ile pamiętam, gmina przeznacza ok miliona złotówek na ten cel.

Pozdrawiam i dziękuję za tą ciekawą inicjatywę - publiczną rozmowę o sprawach sportu.
+8 #21 @dziadunio 2014-11-06 15:36
Sport w gminie to nie tylko PUKS i Skawa, gdzie wiejskie kluby sportowe, to, że PUKS kościelny to nie powód by mu lizać de i by nadawał ton
-10 #22 dajcie mu mówić 2014-11-06 16:32
Cytuję dziadunio:
Szanowni czytelnicy, Panie Karolu - na profilu fb PUKS jest już obszerna odpowiedź, której udzielił ekspert naszego komitetu - dr Konrad Meus. O lie mogłem się zorientować, nie zawarł tam odpowiedzi na jeden szczegół o który pytał pan Habrzyk - tzn - skąd zamierzamy wziąć dodatkowe pieniądze na dofinansowywanie gminnego sportu - możliwości jest co najmniej kilka. Najoczywistszą - bez najmniejszej szkody dla budżetu - te dodatkowe 0k 300 tysięcy złotych można przenieść z blisko milionowej rezerwy ogólnej budżetu - który dotychczas zostawiała do swojej wyłącznej dyspozycji burmistrz Filipiak. Ale można się także pochylić nad taką pozycją w gminnej kasie jak "pielęgnacja zieleni" - znowu - o ile pamiętam, gmina przeznacza ok miliona złotówek na ten cel.

Pozdrawiam i dziękuję za tą ciekawą inicjatywę - publiczną rozmowę o sprawach sportu.


Wszystko super tylko czy Was kandydat jest w stanie w ogóle przemówić cokolwiek o swoim programie czy Jacek Jończyk to tylko facet od jego pokazywania na spotkaniach i wyglądania na plakatach?

W wyborach nie wybieramy Meusa i Gładysza, tylko podobno Jończyka schowanego za plecami innych bez zadania w żadnej sprawie.

Nie wiedzę tu większej różnicy z Ewą Filipiak!
+8 #23 Ktoś 2014-11-07 09:42
Skupiacie się na krytykowaniu kontrkandydatów .
Takie prawo wyborcy.
Ja jednak zwrócę uwagę na "ofertę" Wspólnego Domu, PO i PiS.
Wczoraj w skrzynce materiały wyborcze :
ulotka dr Huczyńskiej i list "eksperta od dróg" D. Mastka.
Papier wszystko przyjmie.
Ale czy Ci ludzie uważają nas - wyborców za niepełnosprawny ch umysłowo?
Piszą o tym , co zrobią jak zostaną wybrani.
A co zrobili do tej pory?
Radna, wiceprzewodnicz ąca Rady Powiatu i radny dwóch kadencji, członek zarządu 2006-2010.
Jak wygląda sieć połączeń, jakość nawierzchni, bezpieczeństwo na drogach panie koordynatorze od dróg? Ma pan zamiar dopiero lobbować za potrzebnymi inwestycjami? A gdzie pan był do tej pory?
Ze stołka radnego lepiej widać?
O deklaracjach pani doktor przez grzeczność nie będę się rozpisywać.Podo bnie jak o innych ofertach kandydatów Gminy Wadowice do rady Powiatu.
Jak napisała p. E. Filipiak "burmistrz którego znacie".
Podobnie z innymi kandydatami : też ich znamy!
Mamy wybór! 16 listopada możemy zadecydować!
-11 #24 Spitfier 2014-11-07 11:19
Sport w Wadowicach ma się dobrze a niebawem będzie się miał jeszcze lepiej i o czym ta mądra dyskusja,-najle piej kupmy do Skawy Lewandowskiego i mamy tłumy na stadionie i zapewne niebawem doktorek i towarzysz Jacek nam to obieca.Mamy to jak w banku.
+8 #25 Trolu 2014-11-07 11:50
Ewa też ma program dotyczący sportu. Nawet jak burmistrzem nie zostanie to na sport program ma. Jedną dyscyplinę uprawia z Kocichem na bank.
+4 #26 bartek 1983 2014-11-08 02:42
Cytuję skręt:
Twierdzenie że Klinowski będzie przeciwdziałał narkomanii jest tak wiarygodne jak mówienie o Ewie Filipiak że jest założycielką solidarności.

Skręcie ...masz racje co do Ewy , jak ojciec do solidarności sie zapisał Ewa w domu siedziała . Mateusz miał kolegów którzy posiadali , ( w tych czasach kto ich nie ma :) ) a robi sie z niego ikonę Marysi... Walczy z układami w naszym powiecie ujawnia przekręty ...a wy dalej śpicie?? najlepiej narzekać i siedzieć cicho , to nasza Mała Ojczyzna !!! Zdecydujmy ŚWIADOMIE
+9 #27 me i and myself 2014-11-09 22:50
Cytuję palacz:
Nadal chcecie głosować na Filipiaczkę? Przecież to karykatura samorządowca.

ALE TO JEST TAK MOI DRODZY KOLEDZY I KOLEŻANKI ŻE JAK PRZYCHODZA WYBORY TO STARTUJĄ TE SAME POSTACIE KTÓRE MISJE SAMORZĄDOWCA TRAKTUJĄ JAKO DODATKOWE ZAJĘCIE NA EMERYTURZE I WIELU Z NICH NIE MA POJĘCIA W JAKIM ŚWIECIE ŻYJĄ!!! FILIPIAKOWA BYŁA BURMISTRZEM JAK BYŁEM DZIECKIEM TERAZ SAM MAM MAŁE DZIECI I ONA DALEJ JEST!!!
PREZYDENCI, PREMIERZY, BA PAPIEŻE SIĘ ZMIENIAJĄ A FILIPIAKOWA CIĄGLE TRWA!!!
+10 #28 me i and myself 2014-11-09 22:53
JESZCZE 4 LATA I FILIPIAKOWA BĘDZIE SIEDZIEĆ NA STOŁKU BURMISTRZA TYLE CO SADDAM HUSAJN BYŁ DYKTATOREM IRAKU :) HAHAHAHA
+10 #29 me i and myself 2014-11-09 22:59
NAWET Kim Dzong Il RZĄDZIŁ KRÓCEJ niż Filipiakowa - przywódca Korei Północnej w latach 1994–2011


http://pl.wikipedia.org/wiki/Kim_Dzong_Il
+4 #30 me i and myself 2014-11-10 22:04
to głównie do Pani EWY FILIPIAK I TYCH CO RAZEM Z NIĄ TWORZĄ TEN HERMETYCZNY DOŚĆ MOCNO ZWIĄZANY "UKŁAD ZAMKNIĘTY" gdzie nie przerwanie siedzą na stołkach od lat
Gdzie wy macie jakiś program
pan Stanisław Kotarba Rzecznik, Pani Ewa Filipiak
GDZIE JEST WASZ PROGRAM SIĘ PYTAM
https://www.youtube.com/watch?v=4hW26ERV6L4

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.