44 prace oceniała komisja konkursowa specjalistów aby wybrać logo promocyjne Wadowic. Autorką zwycię
Drukuj
Tak wygląda nowe logo Wadowic

44 prace oceniała komisja konkursowa specjalistów aby wybrać logo promocyjne Wadowic. Autorką zwycięskiej grafiki jest Katarzyna Chociaj z wrocławskiej Agencji PR Sarto. Zobaczcie jak wygląda nowe logo naszego miasta.

Po ponad pół roku i dwóch podejściach, we wtorek (15.12) w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Wadowicach komisja, w skład której weszli prof. Krzysztof Tomalski (Dziekan Wydziału Grafiki ASP w Krakowie), dr hab. Tomasz Wójcik (wykładowca ASP w Krakowie), Maciej Hojda (artysta grafik, absolwent ASP w Krakowie) oraz Marek Brzeźniak (sekretarz gminy Wadowice) wyłoniła zwycięską pracę na logo promocyjne Wadowic.

Na konkurs wpłynęły 44 prace, z których 6 z powodów regulaminowych nie zostało dopuszczonych do oceny. Wszystkie prace przed oceną zostały zakodowane. W wyniku dyskusji i głosowania komisja przyznała najwyższą liczbę punktów (20) pracy opatrzonej kodem 023. Autorem zwycięskiej pracy jest Katarzyna Chociaj, która reprezentuje Agencję PR Sarto z Wrocławia.

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych brutto i zobowiązany będzie do podpisania umowy o wykonanie Księgi Znaku wraz z systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta Wadowice za oddzielnym wynagrodzeniem w wysokości 3 tysiące złotych brutto.

Poziom konkursu był bardzo zróżnicowany. Od projektów, które nie spełniały kryteriów konkursu poprzez takie, które były na niskim poziomie, aż po takie, które wzbudzały zainteresowanie pod względem kreatywności, przejrzystości i funkcjonalności. W wyniku dyskusji i głosowania wyłoniony został projekt spełniający kryteria konkursowe, dający możliwość różnorodnego zastosowania funkcjonalnego i wpisujący się zarówno w tradycję, historię i współczesność miasta jak i nowoczesne rozwiązania projektowe. Wybrane logo posiada duży potencjał wykorzystania przestrzennego znaku, na co zwróciło uwagę jury - informują organizatorzy konkursu.

Przypomnijmy, że gmina w maju tego roku ogłosiła konkurs na projekt logotypu promującego Wadowice oraz systemu identyfikacji wizualnej miasta. Mógł w nim wziąć udział każdy, kto czuł się na siłach. Nadesłano 76 prac, jednak komisja w składzie: Tomasz Wójcik (dr grafiki ASP Kraków), Katarzyna Jakubowska (architekt zajmująca się wzornictwem) oraz Marek Brzeźniak (sekretarz gminy) stwierdziła, że nie spełniają one w sposób wystarczający kryteriów wymaganych regulaminem.

Na początku października gmina ogłosiła więc kolejny konkurs adresowany wyłącznie do profesjonalistów: studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce, w szczególności wydziałów Grafiki, Projektowania Graficznego, Form Przemysłowych i Komunikacji Wizualnej oraz firm specjalizujących się w projektowaniu znaków graficznych. Tym razem udało się wyłonić zwycięską pracę. A wam jak podoba się nowe logo miasta?

Jak po kilku minutach po publikacji naszego artykułu zauważyli czytelnicy, nowe logo Wadowic jest praktycznie identyczne z projektem, który można kupić w serwisie  Biz-logo.com za kilka euro. Albo jest to po prostu plagiat, albo agencja wykupiła znak i "odsprzedała" go gminie Wadowice. W obu przypadkach jest to niestety spora rysa wizerunkowa dla naszego miasta...

 

Zapytaliśmy o to Agencję PR Sarto z Wrocławia, z której pochodzi Katarzyna Chociaj, autorka kontrowersyjnego logo.

Bardzo dziękuję za sygnał. Zaraz wyjaśnię, jak ta sprawa wygląda z punktu widzenia naszych grafików, jak przebiegał cały proces. Jak tylko coś ustalę - dam znać - informuje nas Mirosław Zagórski z SARTOAgencja Public Relations.

Do sprawy więc jeszcze wrócimy...

 

AKTUALIZACJA (WTOREK, 15 GRUDNIA 2015 16:30)

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

W Izdebniku powstanie basen. Wójt podpisał umowę na budowę

Samochody Google fotografują naszą okolicę

Krakowskie lotnisko z nowym systemem kontroli. Nie trzeba będzie wyciągać płynów ani elektroniki

Powoli pną się do góry mury nowej komendy straży

Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki