- Opublikowano: 15 grudnia 2015, 14:30
- Komentarze: 23
44 prace oceniała komisja konkursowa specjalistów aby wybrać logo promocyjne Wadowic. Autorką zwycięskiej grafiki jest Katarzyna Chociaj z wrocławskiej Agencji PR Sarto. Zobaczcie jak wygląda nowe logo naszego miasta.
Po ponad pół roku i dwóch podejściach, we wtorek (15.12) w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Wadowicach komisja, w skład której weszli prof. Krzysztof Tomalski (Dziekan Wydziału Grafiki ASP w Krakowie), dr hab. Tomasz Wójcik (wykładowca ASP w Krakowie), Maciej Hojda (artysta grafik, absolwent ASP w Krakowie) oraz Marek Brzeźniak (sekretarz gminy Wadowice) wyłoniła zwycięską pracę na logo promocyjne Wadowic.
Na konkurs wpłynęły 44 prace, z których 6 z powodów regulaminowych nie zostało dopuszczonych do oceny. Wszystkie prace przed oceną zostały zakodowane. W wyniku dyskusji i głosowania komisja przyznała najwyższą liczbę punktów (20) pracy opatrzonej kodem 023. Autorem zwycięskiej pracy jest Katarzyna Chociaj, która reprezentuje Agencję PR Sarto z Wrocławia.
Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych brutto i zobowiązany będzie do podpisania umowy o wykonanie Księgi Znaku wraz z systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta Wadowice za oddzielnym wynagrodzeniem w wysokości 3 tysiące złotych brutto.
Poziom konkursu był bardzo zróżnicowany. Od projektów, które nie spełniały kryteriów konkursu poprzez takie, które były na niskim poziomie, aż po takie, które wzbudzały zainteresowanie pod względem kreatywności, przejrzystości i funkcjonalności. W wyniku dyskusji i głosowania wyłoniony został projekt spełniający kryteria konkursowe, dający możliwość różnorodnego zastosowania funkcjonalnego i wpisujący się zarówno w tradycję, historię i współczesność miasta jak i nowoczesne rozwiązania projektowe. Wybrane logo posiada duży potencjał wykorzystania przestrzennego znaku, na co zwróciło uwagę jury - informują organizatorzy konkursu.
Przypomnijmy, że gmina w maju tego roku ogłosiła konkurs na projekt logotypu promującego Wadowice oraz systemu identyfikacji wizualnej miasta. Mógł w nim wziąć udział każdy, kto czuł się na siłach. Nadesłano 76 prac, jednak komisja w składzie: Tomasz Wójcik (dr grafiki ASP Kraków), Katarzyna Jakubowska (architekt zajmująca się wzornictwem) oraz Marek Brzeźniak (sekretarz gminy) stwierdziła, że nie spełniają one w sposób wystarczający kryteriów wymaganych regulaminem.
Na początku października gmina ogłosiła więc kolejny konkurs adresowany wyłącznie do profesjonalistów: studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce, w szczególności wydziałów Grafiki, Projektowania Graficznego, Form Przemysłowych i Komunikacji Wizualnej oraz firm specjalizujących się w projektowaniu znaków graficznych. Tym razem udało się wyłonić zwycięską pracę. A wam jak podoba się nowe logo miasta?
Jak po kilku minutach po publikacji naszego artykułu zauważyli czytelnicy, nowe logo Wadowic jest praktycznie identyczne z projektem, który można kupić w serwisie Biz-logo.com za kilka euro. Albo jest to po prostu plagiat, albo agencja wykupiła znak i "odsprzedała" go gminie Wadowice. W obu przypadkach jest to niestety spora rysa wizerunkowa dla naszego miasta...
Zapytaliśmy o to Agencję PR Sarto z Wrocławia, z której pochodzi Katarzyna Chociaj, autorka kontrowersyjnego logo.
Bardzo dziękuję za sygnał. Zaraz wyjaśnię, jak ta sprawa wygląda z punktu widzenia naszych grafików, jak przebiegał cały proces. Jak tylko coś ustalę - dam znać - informuje nas Mirosław Zagórski z SARTOAgencja Public Relations.
Do sprawy więc jeszcze wrócimy...
AKTUALIZACJA (WTOREK, 15 GRUDNIA 2015 16:30)
(Marcin Guzik)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Brat Jacka Jończyka szefem tarnowskiego zakładu karnego
Takie autobusy będą jeździć między Wadowicami a Bielskiem. Rozpoczęły się testy nowego połączenia
ZUS. Nowe tablice do wyliczania emerytur
W Choczni powstaną dwa nowe bloki komunalne. Tak mają będą wyglądać
Są chętne podmioty do badań geologicznych pod BDI. Ale jest problem
Komentarze
No to mamy kolejną aferę
czy szanowna komisja nie widzi że zmiana kolorystyki na papieską nie wystarcza,
by można było mówić o oryginalnym sygnecie.
dlaczego opublikowana została tylko praca zwycięska (wątpliwej jakości), uczciwie należało by opublikować całą resztę
Normalnie obrzydliwie brzydkie !!!!!!!!!
gdyby takie było to każdy na swiecie wie o jakie Wadowice chodzi .Gdyby Nie Papież to nasze miasto niczym by sie nie wyróżniało od innych podobnych miasteczek.
Ostre kanty, krzyżujące się linie.. Czemu nie zapytano nas mieszkańców? Pytano ludzi, którzy od naszego miasta są daleko.. pytano o walory ale jakie? Estetyczne, artystyczne?
Logo powinno być proste i wymowne.
a to logo, no cóż.. jest dla mnie na plus trzy.. w skali od jednego do dziesięciu.
p.S. tak, ja nie jestem dziekanem, wykładowcą ani tez absolwentem ASP.