Prace przy przenoszeniu toru wokół zbiornika Åšwinna PorÄ™ba wykonywane przez Skanska idÄ… peÅ‚nÄ… parÄ
Tak przenoszą tor wokół zbiornika

Prace przy przenoszeniu toru wokół zbiornika Świnna Poręba wykonywane przez Skanska idą pełną parą. Stary odcinek linii nr 97 znajdzie się wkrótce pod wodą. W grudniu pojedziemy już nową trasą.

Jak już pisaliśmy, od marca do czerwca oraz od września do grudnia linia kolejowa nr 97 na odcinku Kalwaria Zebrzydowska-Sucha Beskidzka jest wyłączona z eksploatacji. Powód? Prace przy budowie zbiornika Świnna Poręba są na finiszu. Twa budowa nowego fragmentu linii: część starego odcinka linii znajdzie się pod wodą i konieczne jest przełożenie 8,5 km trasy między Stryszowem a Suchą Beskidzką.

Zobacz: PociÄ…giem po dnie jeziora

Prace przy przełożeniu linii idą pełną parą: wzdłuż zachodniej części przyszłego zbiornika powstaje nowy tor. Jest on kładziony w nowej technologii bezstykowej, co ograniczy hałas podczas jazdy. Pociągi będą po nim poruszać się z prędkością 90 km/h, co skróci podróż o 10-15 minut. Jak informuje Skanska, którą buduje trasę na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, przy przełożeniu nowej linii pracuje codziennie 50 osób.

Oprócz torów powstają przepusty oraz dwa mosty kolejowe. Pierwszy z nich, zlokalizowany w Dąbrówce, jest już gotowy. Przeprawa przez Stryszówkę ma 4 przęsła, długość 234 m i wysokość 27 m. Większy, prawie 400-metrowy most powstaje w Zembrzycach nad Skawą. Będzie 7-przęsłowy, o konstrukcji łukowej, usytuowany na podporach o wysokości 24 m.

Pociągi po części nowego toru przejadą już w czerwcu, po całości w grudniu. Warto dodać, że odcinek linii wokół zbiornika, to pierwsze od wielu lat nowe tory w Małopolsce...

Tak wyglądał przejazd pociągiem po starym odcinku linii na kilka dni przed zamknięciem:

(MG)
(zdjęcia: Skanska S.A.)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+4 #1 MK 2014-05-07 17:01
Fajne wideło. Niezła pamiątka za parę lat :)
-4 #2 Czekamy 2014-05-07 17:33
Mam nadzieję, że za dwa lata tam pomoczę dupę :)
+2 #3 iks 2014-05-07 17:38
mam nadzieje ze z tymi nowymi torami nie bedzie takiego marnotrastwa pieniedzy jak z elektryfikacja linii kolejowej na Spytkowice (pojezdzą rok a potem włodarze beda kombinowac jakby tu ograniczyc wydatki)
+1 #4 antek 2014-05-13 16:29
A zbiornik jest juz zalewany bo co chwile termin przesuwaja
+1 #5 Aaa 2014-05-13 17:57
Moze w koncu to skoncza....
+1 #6 Spytkowice 2014-05-13 23:45
Linia Skawina - Spytkowice - Oświęcim jest remontowana. Gdyby wznowili połączenia skróciłby się czas przejazdu Kraków-Spytowic e-Oświęcim lub Wadowice. Jeszcze jak powstanie łącznica omijająca Kraków Płaszów można byłoby dojechać do Wadowic bez zmiany czoła pociągu.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.