- Opublikowano: 07 maja 2014, 16:50
- Komentarze: 6
Prace przy przenoszeniu toru wokół zbiornika Świnna Poręba wykonywane przez Skanska idą pełną parą. Stary odcinek linii nr 97 znajdzie się wkrótce pod wodą. W grudniu pojedziemy już nową trasą.
Jak już pisaliśmy, od marca do czerwca oraz od września do grudnia linia kolejowa nr 97 na odcinku Kalwaria Zebrzydowska-Sucha Beskidzka jest wyłączona z eksploatacji. Powód? Prace przy budowie zbiornika Świnna Poręba są na finiszu. Twa budowa nowego fragmentu linii: część starego odcinka linii znajdzie się pod wodą i konieczne jest przełożenie 8,5 km trasy między Stryszowem a Suchą Beskidzką.
Zobacz: PociÄ…giem po dnie jeziora
Prace przy przełożeniu linii idą pełną parą: wzdłuż zachodniej części przyszłego zbiornika powstaje nowy tor. Jest on kładziony w nowej technologii bezstykowej, co ograniczy hałas podczas jazdy. Pociągi będą po nim poruszać się z prędkością 90 km/h, co skróci podróż o 10-15 minut. Jak informuje Skanska, którą buduje trasę na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, przy przełożeniu nowej linii pracuje codziennie 50 osób.
Oprócz torów powstają przepusty oraz dwa mosty kolejowe. Pierwszy z nich, zlokalizowany w Dąbrówce, jest już gotowy. Przeprawa przez Stryszówkę ma 4 przęsła, długość 234 m i wysokość 27 m. Większy, prawie 400-metrowy most powstaje w Zembrzycach nad Skawą. Będzie 7-przęsłowy, o konstrukcji łukowej, usytuowany na podporach o wysokości 24 m.
https://www.wadowiceonline.pl/biznes/3924-tak-przenosza-tor-wokol-zbiornika#sigFreeId8bc059c4c8
Pociągi po części nowego toru przejadą już w czerwcu, po całości w grudniu. Warto dodać, że odcinek linii wokół zbiornika, to pierwsze od wielu lat nowe tory w Małopolsce...
Tak wyglądał przejazd pociągiem po starym odcinku linii na kilka dni przed zamknięciem:
(MG)
(zdjęcia: Skanska S.A.)
Komentarze