O kilkanaście procent  zmniejszyła się liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w 2020: by
W 2020 roku zmniejszyła się liczba wypadków na przejazdach

O kilkanaście procent  zmniejszyła się liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w 2020: był on najbezpieczniejszy w historii PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dla zwiększenia bezpieczeństwa budowane są bezkolizyjne skrzyżowania, zwiększa się liczba zabezpieczeń na przejazdach.

O 23 zdarzenia zmniejszyła się liczba wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych z udziałem kierowców w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem. Niebezpieczne zdarzenia na przejazdach w 99% wynikają z niezachowania ostrożności przez kierowców, brawury i łamania przepisów. W 2020 roku było 140 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. To o 14% mniej niż rok wcześniej, gdy odnotowano 163 zdarzenia. W 2019 roku zginęło 37 osób, a w 2020 mniej, bo 32 osoby. Zmniejszenie liczby zdarzeń, to nie tylko mniej tragedii, ale także mniejsze zaangażowanie służb ratunkowych i mniej przerw w ruchu pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na kolei. Przybywa zabezpieczeń oraz bezkolizyjnych skrzyżowań. Największymi wrogami bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych są pośpiech, ignorancja i brawura. Dlatego kolejny rok prowadziliśmy kampanię społeczną Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko”, która przypomina o rozsądnym zachowaniu – powiedział Marek Olkiewicz, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podstawowe błędy kierowców na przejazdach kolejowo-drogowych to ignorowanie znaku stop i włączonych czerwonych świateł, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie slalomem zamkniętych półrogatek oraz wjeżdżanie na tory w momencie, gdy nie ma miejsca na zjazd z przejazdu.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększają żółte naklejki PLK. Informacje w formie żółtych naklejek są umieszczone na wszystkich przejazdach. Znajdują się od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Jeśli na przejeździe zepsuje się samochód lub zablokujemy tory, informacje umieszczone na naklejce mogą zapobiec tragedii na torach.

Każda naklejka posiada trzy ważne numery. Pierwszy to indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego. Drugi to numer alarmowy 112, który należy wybrać w przypadku zagrożenia życia. Operator 112 po podaniu numeru skrzyżowania będzie w stanie precyzyjnie określić gdzie należy wysłać pomoc. Ma także możliwość szybkiego łącza z kolejarzami, którzy mogą wstrzymać ruch pociągów na linii. Trzeci numer to numer awaryjny, na który można zgłaszać usterki nie zagrażające bezpośrednio życiu.

 

 

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

0 #1 25OH 2021-01-23 12:38
Ten rok nie powinien być liczony do jakichkolwiek statystyk. Lockdowny, zastraszanie ludzi i sianie paniki. Wielu zmieniło swoje zachowanie. bało się jeździć ,chodzić itd
+9 #2 Artur 2021-01-23 13:49
Przejazd koło Podhalanina już bez dróżnika. Nie będzie komu nawrzucać jaka ta kolej zła.

A tak ogólnie to sprawnie to działa.
0 #3 Anonim 2021-01-23 15:46
Bzdura goni bzdure. Jak można sie tym chwalic skoro glowna linia była w remoncie i byla wyłączona z uzycia)))
+8 #4 Karol 2021-01-23 16:16
Cytuję [censored]:
Przejazd koło Podhalanina już bez dróżnika. Nie będzie komu nawrzucać jaka ta kolej zła.

A tak ogólnie to sprawnie to działa.


Zmierzyłem. Czas od zamknięcia szlabanów do otwarcia przejazdu po przejechaniu pociągu od Andrychowa do Wadowic to 2 min. 30 sekund.
+6 #5 Sagi 2021-01-23 20:51
Cytuję Anonim:
Bzdura goni bzdure. Jak można sie tym chwalic skoro glowna linia była w remoncie i byla wyłączona z uzycia)))

To są ogólnopolskie statystyki, a nie stricte z naszego powiatu.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.