Dodatkowy peron, 200-metrowe wiaty, wygodne przejście podziemne, nowoczesny system informacji – taka b
Stacja Kraków Płaszów zmienia się dla podróżnych, również tych z powiatu wadowickiego

Dodatkowy peron, 200-metrowe wiaty, wygodne przejście podziemne, nowoczesny system informacji – taka będzie stacja Kraków Płaszów po modernizacji. Skorzystają z tego podróżni jeżdżący również do Wadowic i innych miejscowości powiatu wadowickiego.

Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki jednego z dwóch, znajdujących się na stacji, peronów wyspowych. Równolegle wymieniane są tory. Prace obejmują demontaż i montaż kabli i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Harmonogram robót został tak przygotowany, by nie przerywać ruchu pociągów.

Po zakończeniu prac, w 2021 roku, stacja stanie się nowoczesnym, zapewniającym łatwe przesiadki, węzłem komunikacyjnym. Wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron.  Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Podróżni skorzystają z wygodnych peronów - dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów.

Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające.  Pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ulicy Dworcowej i Prokocimskiej.

Stacja dostępna będzie dla wszystkich podróżnych. Na peronach i w przejściu podziemnym pojawią się ścieżki naprowadzające. Nowe rozwiązania, przygotowane przez PLK, pozwolą swobodnie przemieszczać się osobom o ograniczonej mobilności.

Zmodernizowana zostanie nie tylko infrastruktura dla pasażerów. Wykonawca ma za zadanie przebudować cały węzeł kolejowy. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W pobliżu stacji budowane jest nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania, w którym kolejarze będą zarządzać ruchem pociągów.

Po zakończeniu inwestycji krakowianie zyskają kolejny wygodny węzeł przesiadkowy. Na stacji Kraków Płaszów zatrzymują się zarówno pociągi dalekobieżne, jak i aglomeracyjne. Pasażerowie mogą podróżować w kierunku Rzeszowa, Tarnowa, Zakopanego, Wadowic, Andrychowa, Bielska, Wieliczki czy Skawiny. Obsługę na stacji ułatwia wyremontowany kilka lat temu przez PKP S.A. budynek dworca, a dzięki estakadzie Lipska – Wielicka podróżni mogą się w łatwy sposób przesiadać z pociągu do tramwaju.

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+13 #1 Z. 2019-01-17 15:44
Byłoby bardzo dobrze gdyby podciągnięto krakowską kolej aglomeracyjną do Wadowic.
+5 #2 Berlusconi 2019-01-17 17:06
Cytuję Z.:
Byłoby bardzo dobrze gdyby podciągnięto krakowską kolej aglomeracyjną do Wadowic.



Tylko którędy?
'Stotrójka" jest z roku na rok w co raz bardziej opłakanym stanie a koszt rewitalizacji już pójdzie w ponad 100 mln złotych...
+1 #3 sqrt123 2019-01-17 18:18
Cytuję Berlusconi:
Cytuję Z.:
Byłoby bardzo dobrze gdyby podciągnięto krakowską kolej aglomeracyjną do Wadowic.



Tylko którędy?
'Stotrójka" jest z roku na rok w co raz bardziej opłakanym stanie a koszt rewitalizacji już pójdzie w ponad 100 mln złotych...

Niestety, ale to chyba jedyna możliwość. 117 i 97 nie dadzą rady z obsługą częstych pociągów SKA przy jednym torze, jedyna nadzieja właśnie w 103 i dwutorowej 94.
+2 #4 Reks 2019-01-18 18:01
Będzie wkoncu ten remont 117 przetarg był 2018 i cisza i cisza

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.