Kierowca ciągnika siodłowego wiozący jako ładunek 20 ton zaprawy chciał ominąć wiadukt w Kleczy Do
Chciał ominąć wiadukt w Kleczy, wylądował w rowie

Kierowca ciągnika siodłowego wiozący jako ładunek 20 ton zaprawy chciał ominąć wiadukt w Kleczy Dolnej. Przy nawracaniu koła przyczepy wylądowały w rowie. Potrzebna była pomoc ciężkiego sprzętu strażackiego aby ją wyciągnąć.

W czwartek (3.04) po godzinie 14:00 kolejny kierowca przeliczył się pod wiaduktem w Kleczy Dolnej jadąc z Dąbrowy Górniczej w stronę Głogoczowa drogą krajową nr 52.

Pomyliłem drogi, zobaczyłem że jest wysoki wiadukt pod którym się nie zmieszczę, więc zawróciłem tutaj na placu ale przy wyjeżdżaniu koła wpadły do rowu - dowiedzieliśmy się na miejscu zdarzenia od kierowcy ciągnika siodłowego.

Ważąca 20 ton przyczepa załadowana zaprawą budowlaną utkwiła tylnimi osiami w rowie. Na miejsce przyjechały dwa zastępy strażaków z JRG Wadowice i policja, która zorganizowała w tym miejscu ruch wahadłowy. Co ciekawe w czasie akcji ratowniczej kilka innych ciężkich samochodów, które raczej nie powinny się znaleźć w tym miejscu chciało spróbować szczęścia w przejeździe pod słynnym wiaduktem.

Na szczęście wszystko dobrze się skończyło i po kilkunastu minutach pechowemu mężczyźnie pomógł ciężki strażacki samochód techniczny, który wyciągnął zgubę z rowu. Kierowca został ukarany mandatem.

Takie historie powtarzają się tutaj niestety raz na jakiś czas. Mimo, że oznakowanie o ograniczenia przejazdu dla pojazdów o wysokości do 3,5 metra rozstawione są już od Głogoczowa a także od strony Wadowic dosyć gęsto, bardzo często dochodzi w tym miejscu albo do zaklinowania dużych pojazdów, których kierowcy (zwłaszcza obcokrajowcy) albo celowo albo przez nieuwagę lekceważą znaki, albo do wywrotek przy nawracaniu. Pół biedy, kiedy uda im się przejechać pod wiaduktem, gorzej jak pod nim albo obok niego utkną, blokując przejazd krajówką. Tworzą się wtedy w stronę Wadowic i Kalwarii Zebrzydowskiej gigantyczne korki.

Na poprawę sytuacji w tym miejscu nie ma raczej co liczyć: zarządcą obiektu jest PKP PLK, które ewentulną przebudowę "spychają" na zarządce drogi, w tym wypadku Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Ta z kolei tłumaczy się obowiązkiem przystosowania drogi i postawieniem odpowiednich znaków informacyjnych a nie przebudową kolejowej konstrukcji, która do nich nie należy.

(MG)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-7 #1 Ale urwał... 2014-04-03 17:59
Ale to było
Cytować
-6 #2 Kolega Andrzeja 2014-04-03 18:06
Jest kierowcą ten i uj! Żaden inny! :)

Andrzeju nie denerwuj się!
Cytować
-5 #3 Ale urwał... 2014-04-03 18:14
I gdzie ja teraz taki błotnik znajdę ;)
Cytować
-5 #4 Cukiereczek 2014-04-03 18:32
Po h*j sie rwie k*rwa jak nie jego ... !
Cytować
-9 #5 GOSC 2014-04-03 19:50
Rozebrać wiadukt najwyższa pora po co nam kolej w XXI wieku śmiechu warte.
Cytować
+9 #6 Honorat 2014-04-03 21:49
Wstyd dla Wadowic - tyle lat ...
Cytować
+4 #7 Macieje 2014-04-03 22:12
To wszystko wina Burmistrz. Zwracam się do pana dr. Klinowskiego, aby zrobił cos w tym kierunku by ten wiadukt poprawiono.
Cytować
-4 #8 Mac 2014-04-04 00:38
Trzeba załadować jakiś ciężki dźwig na tira i pełną parą przyładować w ten wiadukt może naruszy się konstrukcja i dla bezpieczeństwa będzie trzeba rozebrać !!!!
Cytować
+6 #9 mieszkaniec 2014-04-04 07:15
A tak naprawdę to GDDKiA che przebudować wiadukt tylko Pani miłościwie nam panująca burmistrz nie wyraża na to zgody. I tak w kółko.... Na nieudolność nie ma rady, jedynie jesienne wybory.
Cytować
+11 #10 matbas 2014-04-04 08:13
A ja po raz kolejny napiszę, że dopóki nie ma BDI to lepiej aby ten wiadukt pozostał bez zmian, w przeciwnym razie wszystkie TIR-y jadące z Cieszyna i słowackiej Ziliny będą jechać tą drogą na Kraków i kompletnie zakorkują już zapchaną drogę.
Zwłaszcza że w tym roku drogą ze Zwardonia puszczą TIR-y, w tym momencie jest tam ograniczenie do 12 ton, ale to się zmieni i będzie ciasno ...
Cytować
+6 #11 mieszkaniec 2014-04-04 09:13
To jest 20 lat zaniedbani w prowadzeniu polityki transportu kołowego w Wadowicach.
Brak pomysłu, Brak rozwiązań, niechęć do jakichkolwiek zmian. A przecież przez te 20 lat "trochę" nam się rozhulał ruch kołowy.
Cytować
0 #12 czy ja wiem 2014-04-04 09:50
Cytuję Mac:
Trzeba załadować jakiś ciężki dźwig na tira i pełną parą przyładować w ten wiadukt może naruszy się konstrukcja i dla bezpieczeństwa będzie trzeba rozebrać !!!!

jak dobrze poszperasz w zakamarkach pamięci, to jakiś czas temu wiadukt był przesunięty przez tira o kilkanaście centymetrów. Tylko refleks maszynisty i mała prędkość pociągów na tej linii spowodowały, że udało mu się zatrzymać pociąg przed wiaduktem.

Cytuję matbas:
A ja po raz kolejny napiszę, że dopóki nie ma BDI to lepiej aby ten wiadukt pozostał bez zmian, w przeciwnym razie wszystkie TIR-y jadące z Cieszyna i słowackiej Ziliny będą jechać tą drogą na Kraków i kompletnie zakorkują już zapchaną drogę.
Zwłaszcza że w tym roku drogą ze Zwardonia puszczą TIR-y, w tym momencie jest tam ograniczenie do 12 ton, ale to się zmieni i będzie ciasno ...

a tak to TIRy jadą przez Klecze POM tam gdzie ograniczenie 8ton.
Cytować
+6 #13 sprawiedliwy 2014-04-04 10:51
LUDZIE zacznijcie myslec jak podniesa wiadukt to ciezkie tiry roziada ta droge ,chcecie jezdzic po dziurach i koleinach ,ZADNEGO podnoszenia wiaduktu
Cytować
+2 #14 Kierowca 2015-05-29 23:04
3.95m spokojnie przechodzi z luzem, ale środkiem! Spuszcza się poduchy z konia i idzie bez problemu,ale tylko w nocy bo jak jest duży ruch to się kocioł robi. No i wiadomo trzeba to robić powolutku. Samo podniesienie wiaduktu nic tu nie da, bo dwa duże na szerokość nie wejdą i układ drogi w duże "S" na długich składach wymusza wypuszczenie się na przeciwległy pas... za duże koszty na wszystkie zmiany. tak to już jest
Cytować
+1 #15 marcelina 2017-04-21 15:42
wystarczy wybrać troche ziemi,obniźyc asfalt o pół metra i po problemie pozdrawiam
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.