- Opublikowano: 20 maja 2016, 10:25
- Komentarze: 17
Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie, wpisujące Beskidzką Drogę Integracyjną (BDI) do sieci dróg krajowych. Docelowo ma to być odcinek drogi ekspresowej S52.
CoÅ› ruszyÅ‚o siÄ™ w sprawie obiecywanej od lat Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. W czwartek (19.05) rzÄ…d przyjÄ…Å‚ rozporzÄ…dzenie, które wpisuje nowÄ… trasÄ™ do sieci dróg krajowych. Zgodnie z przyjÄ™tym rozporzÄ…dzeniem Rady Ministrów BDI, Å‚Ä…czÄ…ca granicÄ™ paÅ„stwa i Bielsko-BiaÅ‚Ä… z GÅ‚ogoczowem zyska status drogi ekspresowej S52.Â
Rozporządzenie daje zielone światło na to, że BDI znajdzie się w planie dróg ekspresowych Unii Europejskiej a w konsekwencji to, że znajdą się unijne fundusze na jej budowę. Według wyliczeń potrzeba na to około 2 mld zł.
Dokument zakłada dostosowanie sieci autostrad i dróg ekspresowych do wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej. Budowa S52 ma zmniejszyć obciążenie Krakowa ruchem tranzytowym, zwłaszcza realizowanym przez samochody ciężarowe, w tym pojazdy przewożące niebezpieczne ładunki.
Beskidzka Droga Integracyjna to w planach licząca 61 km trasa łącząca Bielsko-Białą przez Kozy, Kęty, Porąbkę, Wieprz, Andrychów, Wadowice, Kalwarię Zebrzydowską z Głogoczowem, która ma zastąpić obecną drogę krajową nr 52. Połączenia BDI z istniejącym już układem dróg odbywać się ma przez bezkolizyjne węzły drogowe.
Kilka lat temu Wadowice podzieliły się na zwolenników jej północnego lub południowego przebiegu. Nie obyło się bez protestów i petycji. Konsensusu nie uzyskano, zaś w samych Wadowicach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła wariant południowy tej trasy, w przeciwieństwie do aktualnych władz Wadowic, które są za wariantem północnym. Niedawno złożyła też wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy tej drogi.
Zobacz: Władze Wadowic promują północny wariant BDI. Powstał nawet film
Â
(MG)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Polityka:
Taka ciekawostka. Dziennikarz Bogdan Szpila kandyduje do Rady Powiatu
Na słynnym mostku w Rokowie zaprezentował się trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic
Kim jest trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic?
Na wadowickim rynku PiS zaprezentował swoich kandydatów w wyborach samorządowych
Komentarze
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.
Masz rację to politycy nie powinni się zajmować drogami.
CytujÄ™ tholl:
Taki głos mógł dać tylko zwolennik oczadziałego dymem wodza. Klinowski i jego świta z komisji urabanistycznej to największe projektowe nieuki, z których śmieją się wszyscy projektanci na około. Północą wybudujecie? I co ruch na Suchą i Zakopane z BDI znowu będziecie przewalać po mieście? Banda baranów. Wariant południowy ze względu na ilość węzłów drogowych rozwiązuje praktycznie całą bolączkę tranzytu. Bajki o zanieczyszczeni u to odłóżcie na półkę. Przy drodze, gdzie prędkość będzie oscylować w granicach 100 km/h ruch nas minie niezauważalnie. Lepsze to niż stanie godzinę w korku koło BP i trucie Kopernika tonami spalin. Ale co mogą o tym wiedzieć nieuki?
Tak jestem zwolennikiem oczadziałego dymem wodza, mam ojca w SB i jestem Żydem.
Nawet nie widziałeś projektu wersji północnej i jesteś już na nie. To faktycznie logiczne. Ciekawe dlaczego wszędzie autostrady i ekspresówki puszcza się z dala od miast? Zastanawiałeś się może? Zanieczyszczeni e powietrza to nie wszystko. Nie pojmuję czemu ma nie być rozmowy którędy to ma iść?
a jak będą jechać przy południowym wariancie z Zatora do Suchej? tez przez miasto
Pojadą obwodnicą do węzła w Choczni, wpadną na BDI i zjadą na węźle w Gorzeniu. Kolejny nieuk.
1. Postępowanie środowiskowe w praktyce zostało zakończone w październiku 2015 czyli za poprzedniego rządu.
2. W wariancie południowym praktycznie nie ma wyburzeń a już na pewno nie więcej niż w wariancie północnym. Korytarz pod tą drogę pozostawiony przez 40 lat w praktyce uniemozliwiał budowę w śladzie przebiegu. W Jaroszowicach osobiscie rysowałem przebieg trasy poprawiając projekt GDDKiA i w ten sposób udało się uniknąć wyburzeń.
3. Pojazdy jadące na południe nie będą wjezdzały do miasta i nie chodzi jedynie o węzeł w Choczni ale takze o nową drogę do Zatora własnie z tego węzła.
4. Wpisanie BDI do rozporządzenia to efekt poleceń Komisji Europejskiej, która sprawdzała wydatkowanie unijnym pieniędzy. Sprawdzenia wykazały, że np. w zachodniopomors kim wydatkowano 4 mld złotych na drogę o przepustowości 3 tyś pojazdów na dobę a w małopolsce nie przekazywano środków gdzie ruch jest wielokrotnie większy. Wadowice mają średni ruch na poziomie 13 tyś pojazdów na dobę. Zapowiedź takich przesunięć była już w kwietniu.
Dziękuję za garść konkretnych informacji. Zastanawiam się tylko czemu w takim razie Adamczyk mówił,że "Z kolei dla BDI nie ma jeszcze żadnej dokumentacji, poza opracowaniami studialnymi."?
Ależ elegancki wpis. Od razu staje się wiarygodny :)
Nie tylko. Jeżeli trasa będzie przebiegała wariantem południowym, zniszczony zostanie, i to nieodwracalnie, najładniejszy widokowo, reprezentacyjny obszar Wadowic. Poza tym trasa południowa w Wadowicach będzie przebiegała niecką/wąwozem, gdzie spaliny będą się gromadziły i osadzały na przyległych pagórkach i górach. Współczuję wszystkim, którzy zainwestowali w domek na Dzwonku. Nie mówimy tutaj tylko o samochodach osobowych, które przemkną z prędkością 100km/godz, ale mówimy przede wszystkim o samochodach ciężarowych, zapełniających polskie drogi.
Racja to fakt
CytujÄ™ tholl:
CytujÄ™ tholl:
CytujÄ™ tholl:
CytujÄ™ tholl:
CytujÄ™ tholl:
CytujÄ™ Falkowicz:
No tak. A pod wiaduktami winni żyć mieszkańcy Wadowic i wdychać wszystkie spaliny. Powodzenia.
Toś Kocicho przyrypał.Przec ież ona jest niemowa, ta twoja. Szydłoł to z kolei głośnik Jarka.