Rada Ministrów przyjęła rozporzÄ…dzenie, wpisujÄ…ce BeskidzkÄ… DrogÄ™ IntegracyjnÄ… (BDI) do sieci drÃ
Jest szansa na BDI. Rząd podpisał rozporządzenie

Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie, wpisujące Beskidzką Drogę Integracyjną (BDI) do sieci dróg krajowych. Docelowo ma to być odcinek drogi ekspresowej S52.

Coś ruszyło się w sprawie obiecywanej od lat Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. W czwartek (19.05) rząd przyjął rozporządzenie, które wpisuje nową trasę do sieci dróg krajowych. Zgodnie z przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów BDI, łącząca granicę państwa i Bielsko-Białą z Głogoczowem zyska status drogi ekspresowej S52. 

Rozporządzenie daje zielone światło na to, że BDI znajdzie się w planie dróg ekspresowych Unii Europejskiej a w konsekwencji to, że znajdą się unijne fundusze na jej budowę. Według wyliczeń potrzeba na to około 2 mld zł.

Dokument zakłada dostosowanie sieci autostrad i dróg ekspresowych do wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej. Budowa S52 ma zmniejszyć obciążenie Krakowa ruchem tranzytowym, zwłaszcza realizowanym przez samochody ciężarowe, w tym pojazdy przewożące niebezpieczne ładunki.

Beskidzka Droga Integracyjna to w planach licząca 61 km trasa łącząca Bielsko-Białą przez Kozy, Kęty, Porąbkę, Wieprz, Andrychów, Wadowice, Kalwarię Zebrzydowską z Głogoczowem, która ma zastąpić obecną drogę krajową nr 52. Połączenia BDI z istniejącym już układem dróg odbywać się ma przez bezkolizyjne węzły drogowe.

Kilka lat temu Wadowice podzieliły się na zwolenników jej północnego lub południowego przebiegu. Nie obyło się bez protestów i petycji. Konsensusu nie uzyskano, zaś w samych Wadowicach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła wariant południowy tej trasy, w przeciwieństwie do aktualnych władz Wadowic, które są za wariantem północnym. Niedawno  złożyła też wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy tej drogi.

Zobacz: Władze Wadowic promują północny wariant BDI. Powstał nawet film

 

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+27 #1 wacek 2016-05-20 10:39
Nie jest prawdą że wadowiczanie są podzieleni na zwolenników jednego czy drugiego wariantu. Każdy chce budowy ale to politycy w stylu Klinowskiego i Filipiak dla swoich osobistych wyborczych interesów grają tą drogą politycznie. Najlepiej będzie jeżeli ministerstwo weźmie się za lokalnych kacyków i po prostu tą drogę wybuduje.
Cytować
-7 #2 tholl 2016-05-20 12:01
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.
Cytować
+18 #3 Projektant 2016-05-20 12:46
CytujÄ™ wacek:
Nie jest prawdą że wadowiczanie są podzieleni na zwolenników jednego czy drugiego wariantu. Każdy chce budowy ale to politycy w stylu Klinowskiego i Filipiak dla swoich osobistych wyborczych interesów grają tą drogą politycznie. Najlepiej będzie jeżeli ministerstwo weźmie się za lokalnych kacyków i po prostu tą drogę wybuduje.

Masz rację to politycy nie powinni się zajmować drogami.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

Taki głos mógł dać tylko zwolennik oczadziałego dymem wodza. Klinowski i jego świta z komisji urabanistycznej to największe projektowe nieuki, z których śmieją się wszyscy projektanci na około. Północą wybudujecie? I co ruch na Suchą i Zakopane z BDI znowu będziecie przewalać po mieście? Banda baranów. Wariant południowy ze względu na ilość węzłów drogowych rozwiązuje praktycznie całą bolączkę tranzytu. Bajki o zanieczyszczeni u to odłóżcie na półkę. Przy drodze, gdzie prędkość będzie oscylować w granicach 100 km/h ruch nas minie niezauważalnie. Lepsze to niż stanie godzinę w korku koło BP i trucie Kopernika tonami spalin. Ale co mogą o tym wiedzieć nieuki?
Cytować
-3 #4 tholl 2016-05-20 13:16
@Projektant
Tak jestem zwolennikiem oczadziałego dymem wodza, mam ojca w SB i jestem Żydem.
Nawet nie widziałeś projektu wersji północnej i jesteś już na nie. To faktycznie logiczne. Ciekawe dlaczego wszędzie autostrady i ekspresówki puszcza się z dala od miast? Zastanawiałeś się może? Zanieczyszczeni e powietrza to nie wszystko. Nie pojmuję czemu ma nie być rozmowy którędy to ma iść?
Cytować
-6 #5 g 2016-05-20 14:58
CytujÄ™ Projektant:
CytujÄ™ wacek:
Nie jest prawdą że wadowiczanie są podzieleni na zwolenników jednego czy drugiego wariantu. Każdy chce budowy ale to politycy w stylu Klinowskiego i Filipiak dla swoich osobistych wyborczych interesów grają tą drogą politycznie. Najlepiej będzie jeżeli ministerstwo weźmie się za lokalnych kacyków i po prostu tą drogę wybuduje.

Masz rację to politycy nie powinni się zajmować drogami.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

Taki głos mógł dać tylko zwolennik oczadziałego dymem wodza. Klinowski i jego świta z komisji urabanistycznej to największe projektowe nieuki, z których śmieją się wszyscy projektanci na około. Północą wybudujecie? I co ruch na Suchą i Zakopane z BDI znowu będziecie przewalać po mieście? Banda baranów. Wariant południowy ze względu na ilość węzłów drogowych rozwiązuje praktycznie całą bolączkę tranzytu. Bajki o zanieczyszczeniu to odłóżcie na półkę. Przy drodze, gdzie prędkość będzie oscylować w granicach 100 km/h ruch nas minie niezauważalnie. Lepsze to niż stanie godzinę w korku koło BP i trucie Kopernika tonami spalin. Ale co mogą o tym wiedzieć nieuki?

a jak będą jechać przy południowym wariancie z Zatora do Suchej? tez przez miasto
Cytować
+8 #6 Też projektant 2016-05-20 15:15
CytujÄ™ g:
a jak będą jechać przy południowym wariancie z Zatora do Suchej? tez przez miasto

Pojadą obwodnicą do węzła w Choczni, wpadną na BDI i zjadą na węźle w Gorzeniu. Kolejny nieuk.
Cytować
+3 #7 Falkowicz 2016-05-20 15:58
Wariant północny ma swoje uzasadnienie - pod inwestorów. Jeśli kiedyś jakiś włodarz pomyśli o Wadowicach w kategoriach rozwoju, to wiadomo, że należy skupić się na inwestorach, którzy dadzą miejsca pracy. Inwestorzy muszą mieć do tego odpowiednie miejsce, infrastrukturę. Do tego najlepiej nadałyby się tereny Radoczy, Tomic, Choczni. Przeprowadzenie w tych okolicach BDI do potencjalny dojazd do terenów inwestycyjnych. A to już duży dla nas plus. Przecież to logiczne. Wariant południowy to niepotrzebne burzenie domów, przesiedlenia i finalny widok na ekrany dźwiękoszczelne w terenach zabudowanych. Co do korków w Wadowicach.. Mądrze ktoś kiedyś powiedział że nad Wadowicami już dawno winny przelatywać wiadukty "północ-południ e" i "zachód-wschód" .
Cytować
-19 #8 BDI sukces PiS 2016-05-20 23:38
Jeżeli BDI otrzyma w sierpniu decyzję środowiskową będzie to bezsporny sukces PiS i naszej posłanki oraz premier.
Cytować
+9 #9 Zygmunt K. 2016-05-21 07:39
Może kilka informacji sprostuję:

1. Postępowanie środowiskowe w praktyce zostało zakończone w październiku 2015 czyli za poprzedniego rządu.
2. W wariancie południowym praktycznie nie ma wyburzeń a już na pewno nie więcej niż w wariancie północnym. Korytarz pod tą drogę pozostawiony przez 40 lat w praktyce uniemozliwiał budowę w śladzie przebiegu. W Jaroszowicach osobiscie rysowałem przebieg trasy poprawiając projekt GDDKiA i w ten sposób udało się uniknąć wyburzeń.
3. Pojazdy jadące na południe nie będą wjezdzały do miasta i nie chodzi jedynie o węzeł w Choczni ale takze o nową drogę do Zatora własnie z tego węzła.
4. Wpisanie BDI do rozporządzenia to efekt poleceń Komisji Europejskiej, która sprawdzała wydatkowanie unijnym pieniędzy. Sprawdzenia wykazały, że np. w zachodniopomors kim wydatkowano 4 mld złotych na drogę o przepustowości 3 tyś pojazdów na dobę a w małopolsce nie przekazywano środków gdzie ruch jest wielokrotnie większy. Wadowice mają średni ruch na poziomie 13 tyś pojazdów na dobę. Zapowiedź takich przesunięć była już w kwietniu.
Cytować
+5 #10 wiekrol 2016-05-21 07:49
Bardzo dobra długo oczekiwana wiadomość.Chcia łbym doczekać jej realizacji.Wszy scy powinniśmy dołożyć starań i pomocy aby jak najszybciej została wykonana. BDI nie ma a mamy 20 miejsce w europie pod względem zanieczyszczeni a powietrza i tym należy się zająć a nie dyskusją o "wariantach"
Cytować
+3 #11 tholl 2016-05-21 09:20
@Zygmunt K.
Dziękuję za garść konkretnych informacji. Zastanawiam się tylko czemu w takim razie Adamczyk mówił,że "Z kolei dla BDI nie ma jeszcze żadnej dokumentacji, poza opracowaniami studialnymi."?
Cytować
0 #12 Kultura 2016-05-21 09:31
CytujÄ™ Projektant:
CytujÄ™ wacek:
Nie jest prawdą że wadowiczanie są podzieleni na zwolenników jednego czy drugiego wariantu. Każdy chce budowy ale to politycy w stylu Klinowskiego i Filipiak dla swoich osobistych wyborczych interesów grają tą drogą politycznie. Najlepiej będzie jeżeli ministerstwo weźmie się za lokalnych kacyków i po prostu tą drogę wybuduje.

Masz rację to politycy nie powinni się zajmować drogami.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

Taki głos mógł dać tylko zwolennik oczadziałego dymem wodza. Klinowski i jego świta z komisji urabanistycznej to największe projektowe nieuki, z których śmieją się wszyscy projektanci na około. Północą wybudujecie? I co ruch na Suchą i Zakopane z BDI znowu będziecie przewalać po mieście? Banda baranów. Wariant południowy ze względu na ilość węzłów drogowych rozwiązuje praktycznie całą bolączkę tranzytu. Bajki o zanieczyszczeniu to odłóżcie na półkę. Przy drodze, gdzie prędkość będzie oscylować w granicach 100 km/h ruch nas minie niezauważalnie. Lepsze to niż stanie godzinę w korku koło BP i trucie Kopernika tonami spalin. Ale co mogą o tym wiedzieć nieuki?

Ależ elegancki wpis. Od razu staje się wiarygodny :)
Cytować
-5 #13 l 2016-05-21 12:04
CytujÄ™ Falkowicz:
Wariant północny ma swoje uzasadnienie - pod inwestorów. Jeśli kiedyś jakiś włodarz pomyśli o Wadowicach w kategoriach rozwoju, to wiadomo, że należy skupić się na inwestorach, którzy dadzą miejsca pracy. Inwestorzy muszą mieć do tego odpowiednie miejsce, infrastrukturę. Do tego najlepiej nadałyby się tereny Radoczy, Tomic, Choczni. Przeprowadzenie w tych okolicach BDI do potencjalny dojazd do terenów inwestycyjnych. A to już duży dla nas plus. Przecież to logiczne. Wariant południowy to niepotrzebne burzenie domów, przesiedlenia i finalny widok na ekrany dźwiękoszczelne w terenach zabudowanych. Co do korków w Wadowicach.. Mądrze ktoś kiedyś powiedział że nad Wadowicami już dawno winny przelatywać wiadukty "północ-południe" i "zachód-wschód".

Nie tylko. Jeżeli trasa będzie przebiegała wariantem południowym, zniszczony zostanie, i to nieodwracalnie, najładniejszy widokowo, reprezentacyjny obszar Wadowic. Poza tym trasa południowa w Wadowicach będzie przebiegała niecką/wąwozem, gdzie spaliny będą się gromadziły i osadzały na przyległych pagórkach i górach. Współczuję wszystkim, którzy zainwestowali w domek na Dzwonku. Nie mówimy tutaj tylko o samochodach osobowych, które przemkną z prędkością 100km/godz, ale mówimy przede wszystkim o samochodach ciężarowych, zapełniających polskie drogi.
Cytować
-13 #14 Zygmundd 2016-05-21 15:27
CytujÄ™ BDI sukces PiS:
Jeżeli BDI otrzyma w sierpniu decyzję środowiskową będzie to bezsporny sukces PiS i naszej posłanki oraz premier.

Racja to fakt
Cytować
-2 #15 aza 2016-05-22 11:54
CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ tholl:
@Wacek
I tutaj się mylisz. Oczywiście chcę żeby ta droga powstała ale wolałbym ją na północy Wadowic. Biorąc pod uwagę, że teraz będzie to teraz droga ekspresowa to trzeba ją puścić jak najdalej od osiedli. Tędy będzie szedł cały tranzyt na Cieszyn.
Co do tego czy będzie ona szła po stworzonym już projekcie to nie byłbym tego taki pewien. Chyba inne są wymagania dla dróg ekspresowych.

CytujÄ™ Falkowicz:
Wariant północny ma swoje uzasadnienie - pod inwestorów. Jeśli kiedyś jakiś włodarz pomyśli o Wadowicach w kategoriach rozwoju, to wiadomo, że należy skupić się na inwestorach, którzy dadzą miejsca pracy. Inwestorzy muszą mieć do tego odpowiednie miejsce, infrastrukturę. Do tego najlepiej nadałyby się tereny Radoczy, Tomic, Choczni. Przeprowadzenie w tych okolicach BDI do potencjalny dojazd do terenów inwestycyjnych. A to już duży dla nas plus. Przecież to logiczne. Wariant południowy to niepotrzebne burzenie domów, przesiedlenia i finalny widok na ekrany dźwiękoszczelne w terenach zabudowanych. Co do korków w Wadowicach.. Mądrze ktoś kiedyś powiedział że nad Wadowicami już dawno winny przelatywać wiadukty "północ-południe" i "zachód-wschód".

No tak. A pod wiaduktami winni żyć mieszkańcy Wadowic i wdychać wszystkie spaliny. Powodzenia.
Cytować
-3 #16 mieszko 2016-05-23 17:30
Bardzo słuszna decyzja o budowie BDI. Wariant północny, bo niedługo nie przejedziemy przez Wadowice. Polo market wydłuży korki o 100% a jak będzie BDI na południu to następne 100%
Cytować
+1 #17 Cipcia 2016-05-24 21:14
CytujÄ™ BDI sukces PiS:
Jeżeli BDI otrzyma w sierpniu decyzję środowiskową będzie to bezsporny sukces PiS i naszej posłanki oraz premier.

Toś Kocicho przyrypał.Przec ież ona jest niemowa, ta twoja. Szydłoł to z kolei głośnik Jarka.
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.