Wygląda na to, że kontrowersyjny wpis burmistrza Wadowic Mateusza Klinowskiego odnośnie niskich zarobk
Rząd posłuchał Klinowskiego. Będzie podwyżka dla burmistrzów?

Wygląda na to, że kontrowersyjny wpis burmistrza Wadowic Mateusza Klinowskiego odnośnie niskich zarobków burmistrzów, prezydentów czy wójtów ma ciąg dalszy: jak informuje Gazeta Prawna, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji będzie rozmawiało o podwyżkach dla tych osób do maksymalnie 20 tys. zł.

Pamiętacie kontrowersyjny wpis burmistrza Wadowic Mateusza Klinowskiego na swoim blogu? Klinowski opisał w nim, ile będzie zarabiał na swoim stanowisko, porównując to także z tym, co zarabiał wcześniej, będąc młodym pracownikiem naukowym, z doktoratem i licznymi stypendiami oraz nagrodami za osiągnięcia naukowe. Stwierdził przy tym, że w dzisiejszej Polsce bycie burmistrzem (przy założeniu, że nie zamierza on wykorzystywać swojego urzędu dla prywatnych korzyści) to w gruncie rzeczy robota dla... społeczników lub... szaleńców.

Systemowe zwiększenie pensji wójtów i burmistrzów co najmniej o 10 tys. zł mogłoby spowodować, że do polityki poszli by ludzie lepiej wykształceni i nastawieni bardziej altruistycznie. Oszczędności na tym stanowisku – paradoksalnie – wydają się promować niską jakość samorządowej klasy politycznej - napisał na swojej stronie Klinowski.

Wpis na blogu wywołał prawdziwą burzę. Trochę zafałszowany przekaz, że burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski chce podnieść swoją pensję o 10 tys. zł miesięcznie zaczął żyć własnym życiem. Szybko podchwyciły go lokalne media internetowe, Gazeta Krakowska, czy TVN24. Sprawa trafiła również do potężnych zasięgowo stron: na Demotywatory, Kwejka czy Wykop.

Zobacz: Burmistrz Klinowski chce podnieść swoją pensję o 10 tys. zł?

Po kilku miesiącach sprawa zarobków wójtów, burmistrzów czy prezydentów powraca i wygląda na to, że po części dzięki burmistrzowi Wadowic Mateuszowi Klinowskiemu: jak informuje Gazeta Prawna, we wtorek (21.04) Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji na posiedzeniu zespołu ds. administracji publicznej i bezpieczeństwa obywateli, w ramach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, będzie rozmawiało o podwyżkach dla prezydentów, burmistrzów i wójtów. Jak udało się ustalić dziennikarzom, pensja wójta, burmistrza, prezydenta miasta, starosty, a także marszałka miałaby wynieść maksymalnie 20 tys. zł. Obecnie ich zarobki mogą sięgać blisko 12,4 tys. zł. Trwają prace nad zmianą przepisów dotyczących wielokrotność kwoty bazowej a nie samej kwoty bazowej, co powodowałoby, że w górę poszybowałyby pensje prezydenta, marszałków Sejmu i Senatu, premiera, ministrów, prezesów NIK i NBP czy rzecznika praw obywatelskich. Aby to zrobić, konieczne jest znowelizowanie m.in. ustawy kominowej i ustawy o pracownikach samorządowych.

Co ciekawe, nie brakuje głosów, że prezydenci dużych miast powinni zarabiać znacznie więcej, bo są odpowiedzialni za podział wielomilionowych budżetów o czym pisał zresztą w swoim wpisie burmistrz Klinowski. Podobne zdanie jak jej pracodawca, ma również wiceburmistrz Ewa Całus.

Osoby na stanowiskach kierowniczych powinny zarabiać więcej. Dobrze, że rząd wreszcie dostrzega ten problem. Resort powinien zastanowić się nad kompleksowymi zmianami przepisów, które regulują płace samorządowych urzędników. Z powodu niskich wynagrodzeń mamy problemy z pozyskaniem specjalistów. W takiej sytuacji trudno mówić o wyższych płacach dla kierowników urzędów – mówi Gazecie Prawnej Ewa Całus, zastępca burmistrza Wadowic.

Część ekspertów uważa, że plany rządu wobec samorządowców to kolejna kiełbasa przed jesiennymi wyborami. Jak podaje Gazeta Prawna, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji chce również przyjrzeć się wynagrodzeniom sekretarzy i skarbników. Samorządowcy zwracają też uwagę, że należałoby się zastanowić również nad uniezależnieniem wynagrodzeń od decyzji radnych: często trafiają się sytuację, w których radni obniżają pensję kierownikowi urzędu, bo jest z innej opcji politycznej niż oni.




(MG)
(zdjęcie: Krzysztof Cabak)
(źródło: Gazeta Prawna)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+8 #1 JS 2015-04-20 10:20
No i wychodzi na to, że Klinowski miał rację. Do polityki pchają się miernoty,bo ktoś, kto ma kompetencje czy doświadczenie, jako burmistrz ma zarabiać 12 koła kiedy w byle spółce może zarabiać 40... Inna sprawa, czy filozof po UJocie te kompetencje i doświadczenie ma... ;)
Cytować
+23 #2 dert 2015-04-20 10:27
To jaja :lol: w kazdej pracy nasze wynagrodzenie jest naliczane od tego czegoś a tu za samo stanowisko :)Pierwsze wynik a pozniej wypłata."Z powodu niskich wynagrodzeń mamy problemy z pozyskaniem specjalistów. W takiej sytuacji trudno mówić o wyższych płacach dla kierowników urzędów – mówi Gazecie Prawnej Ewa Całus"
śmiechu warte :lol: takie stołki i tak wąski zakres obowiązków to każdy się wywiąże.Tu chodzi o kontrole by urzędnik sie wywiazywał z obowiazków i do tego normalności.Cał us ma swoja wizje której też nie rozumie.Papier wszystko przyjmie.....ja k widać.
Cytować
+12 #3 Dziadunio Dziadunio 2015-04-20 10:32
Tak się przechodzi do historii - będzie podwyżka im dra Klinowskiego, być może nawet odnotowana jako osobne hasło w Encyclopedia Britannica :lol:

A poważnie już - ta sprawa ma wszelkie szanse stać się symbolem tej kadencji. Symbolem "rewolucji Klinowskiego" No, może obok horrendalnego odszkodowania dla radnego powiatowego Pawła Kopra.
Cytować
+13 #4 dert 2015-04-20 10:39
Cytuję JS:
No i wychodzi na to, że Klinowski miał rację. Do polityki pchają się miernoty,bo ktoś, kto ma kompetencje czy doświadczenie, jako burmistrz ma zarabiać 12 koła kiedy w byle spółce może zarabiać 40... Inna sprawa, czy filozof po UJocie te kompetencje i doświadczenie ma... ;)

Spółki ukierunkowane są na osiąganie zysków :lol:
Cytować
+14 #5 Spitfier 2015-04-20 10:59
Kiełbasa wyborcza dobra do kanapek ale może zaszkodzić przy "uzdrawianiu"ch orych układów.A co na takie apanaże emeryci i zwykli ludzie pracy na emeryturach i pensjach głodowych,czy umowach śmieciowych.
Cytować
+18 #6 Władek 2015-04-20 11:26
Każdy wykwalifikowany specjalista w danej dziedzinie, jeżeli ma do wyboru 7 tys. zł jako kierownik w urzędzie a np. 15 tys. zł i więcej w firmie to wiadomo co wybierze. Zdecydowana większość ludzi gdyby była na miejscu owych specjalistów, również chciałaby bardzo dobrze zarabiać. Ale, że większość jest durna i głupia to ma z kwestią zarobków problem. Kto najbardziej się oburza o ewentualną podwyżkę zarobków w samorządzie ? Ten od żołądka co się tu wypowiadał kiedyś i jeszcze pewnie paru zasiłkowców z pośredniaka, co to by za leżenie dupą w powietrzu chcieli zarabiać jak burmistrz. ALE !!! jest jeszcze inna kwestia. Stosunek zarobków tzw. rządzących do ogólnej sytuacji obywateli w kraju. Podejrzewam, że w USA nikt nie ma problemu z 480 tys. dolarów rocznie dla Obamy. Bo kraj ten to zupełnie inna zabawa niż Polska. A Polska charakteryzuje się jedynie podwyżkami dla polityków, natomiast przedsiębiorców i ludzi pracy, gniecie się i dławi z każdej strony. Ja nie mam nic przeciwko by Klinowski zarabiał 30 tys. zł, żeby jeden czy drugi minister zarabiał nawet 50 tys. Ale pod warunkiem, że ich politykowanie przyczyni się do podniesienia poziomu życia całego narodu. Póki co, w Polsce jest na odwrót.
Cytować
+27 #7 Ktoś 2015-04-20 12:12
Uważam, że byłoby lepiej gdyby za wysokimi zarobkami w urzędach szła odpowiedzialonś ć majątkowa za decyzje. W każdym urzę dzie najczęściej słyszę - nie wiem, nie orientuję się.... Co do rynku pracy w Wadowicach to jest fatalnie, gdyż mnóstwo osób ma pseudo - wyższe wykształcenie, po jakś prywatnych, zaocznych nie wiadomo co.... później w firmie jak chcemy kogoś zatrudnić to Taki Magister nie potrafi napisać maila, wysłać faksu, a o adresowaniu koperty nie wspomnę....jest tragicznie, ale dwa fakultety z byle czego są.
Cytować
+8 #8 dert@Wladek 2015-04-20 12:12
Ba­rack za­ra­bia czte­ry razy mniej od pre­mie­ra ma­leń­kie­go Sin­ga­pu­ru :-) Lee Hsien Loong..premier Singapuru – 6,5 mln zł i co ty na to ? Singapur malenstwo :P
Cytować
+12 #9 psyk 2015-04-20 13:20
O czym ta całus gada: Osoby na stanowiskach kierowniczych powinny zarabiać więcej. Dobrze, że rząd wreszcie dostrzega ten problem. Resort powinien zastanowić się nad kompleksowymi zmianami przepisów, które regulują płace samorządowych urzędników. Z powodu niskich wynagrodzeń mamy problemy z pozyskaniem specjalistów. W takiej sytuacji trudno mówić o wyższych płacach dla kierowników urzędów – mówi Gazecie Prawnej Ewa Całus, zastępca burmistrza Wadowic.
- a jakież oni konkursy ogłaszali i na jakie stanowiska zatrudniali - na pomoc kuchenną? przepraszam administracyjną?
- przecież podobno na konkurs na sekretarkę było kilkadziesiąt podań. Miła całus tak się mija z prawdą jak jej ukocchany "nasz burmistrz'
Cytować
+12 #10 @ psyk 2015-04-20 13:34
A co panią Całus obchodzą zarobki na stanowiskach kierowniczych, skoro zgodnie z rozstrzygnięcie m nadzorczym wojewody, ona takiego nie sprawuje.
Cytować
+14 #11 idiotyzm 2015-04-20 13:34
Idiotyzm.za 5tys moze byc dobry kierowni a za 20 partacz....wiek sza wyplata o niczym nie przesadza.
Cytować
+5 #12 kaszalot 2015-04-20 13:35
Jaki pożytek mają Wadowice z całus, nawet reprezentacyjna być nie może lepiej by siedziała cicho.
Cytować
+12 #13 idiotyzm 2015-04-20 14:15
Spoko niech maja te 20tysi pod warunkiem,ze polowa urzednikow bedzie niepotrzebna.ws zak mialo byc coraz mniej urzednikow.a jest?
Cytować
+18 #14 Gucio 2015-04-20 14:44
Pani Całus bredzi już nie po raz pierwszy. Z pewnością to wpływ wadowickiego powietrza bardzo złej jakości, które wchłania z zbyt dużych ilościach Czasem lepiej powiedzieć mniej, niż pleść co ślina na język przyniesie.
Cytować
+13 #15 @gucio 2015-04-20 14:56
Cytuję Gucio:
Pani Całus bredzi już nie po raz pierwszy. Z pewnością to wpływ wadowickiego powietrza bardzo złej jakości, które wchłania z zbyt dużych ilościach Czasem lepiej powiedzieć mniej, niż pleść co ślina na język przyniesie.

Bredzi to normalne, tylko zastanówcie się nad ustawką i dlaczego akurat ją zapytała gazeta prawna, przecież nie zrobili tego bo ona taka mądra
Cytować
+24 #16 kozak 2015-04-20 15:12
Dla burmistrza 20000 tysiecy a bieda niech robi dalej za 1200 zeta i siedzi cicho. Czas rozjebac te bande inteligentnych nierobow .Siedza nic nie robia i dzela to co naplaca zwykli pracownicy.Pryw aciarze ruhaja jak moga,wladza to samo ludzie czas sie opamietac.
Cytować
-8 #17 piGWA 2015-04-20 15:29
TAK , należy się ! ... nie każdy ' Jasiek ( sory) i Hela ( sory ) .. mogą być np. Burmistrzem = szanujmy Ludzi ; bo warto *
Cytować
+8 #18 lump 2015-04-20 15:40
to EWE STASZKA ZDZISIA krew zaleje że taka kasa przeszła im koło nosa
Cytować
+12 #19 Eleonora 2015-04-20 16:08
Zgadzam się z Janem Krówką, byłym burmistrzem Głubczyc:
"Wydaje mi się jednak, że lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie premii rocznych po przedstawieniu przez kierownika urzędu sprawozdania z działalności w danym roku. To motywowałoby ich do aktywniejszego działania".
Druga sprawa, to uczciwość urzędników, bo z tym mamy największy problem.
Co do pani Całus :-) w przypadku, kiedy jest nabór na kierownika jakiegoś wydziału, istnieje na pewno okres próbny i inne ustalenia związane z zatrudnieniem.
Moim zdaniem, a nie znam wynagrodzeń tych wspomnianych przez nią specjalistów, jeśli wynagrodzenie ponad dwukrotnie odbiega od podobnego w sektorze prywatnym, ma rację. Urzędnicy w naszym kraju są zarówno "nieomylni" jak i niekaralni. Niczym właściwie nie ryzykują podejmując różnego rodzaju decyzje. Od tego należy zacząć zmiany w uposażeniu. No i pan Krówka raz jeszcze :-)
Cytować
+10 #20 Eleonora 2015-04-20 16:10
Podnoszenie wynagrodzeń samorządowców przed zbliżającymi się wyborami :lol: związane z burmistrzem naszym wspaniałym :lol:
Klinu, współczuję Ci serdecznie ;-) Źle się będziesz ludziom kojarzyć :lol:
Cytować
+11 #21 zielony 2015-04-20 16:26
Całus to ta co została wiceburmistrzem nie mając nawet 6 lat stażu pracy? Jak jej tak żle to niech pokaże ilu urzędników w Polsce odpowiedziało materialnie za swoje błędne decyzje i zaniechania?
Cytować
+1 #22 Władek 2015-04-20 16:28
Cytuję dert@Wladek:
Ba­rack za­ra­bia czte­ry razy mniej od pre­mie­ra ma­leń­kie­go Sin­ga­pu­ru :-) Lee Hsien Loong..premier Singapuru – 6,5 mln zł i co ty na to ? Singapur malenstwo :P


No i co to ma być za argument ? Rozumiem, że Ci pasuje taki układ.
Cytować
+14 #23 irek 2015-04-20 16:31
to jest 60 procent podwyżki emeryci 5 czy 10 procent równi równiejsi a najniższa krajowa 2 procent KOCHAM POLSKE rodzinne 5 procent KOCHAM POLSKE JESZCZE RAZ KOCHAM
Cytować
+3 #24 100 całusów 2015-04-20 17:01
Szkoda, ze Radwan kumpel Klinowskiego od legalizacji nie napisał, że jeszcze łysy asystent ma zarabiać 10 zamiast pięciu tysięcy, dajecie się nabierać, bo Klinowski chce by głośno o nim było, sejm takiego nic nie przyjmie bo posłowie zaraz by chcieli np. 15 tysięcy, naiwni ludzie jesteście
Cytować
+13 #25 referendum 2015-04-20 19:36
Ni ma szału, on tej kasy nie doczeka , zostanie po nim tylko szyld i zabecane stare single, singielki z IWW i bankruty.
Cytować
+4 #26 Sobieraj 2015-04-20 19:54
Nie martwcie się o kiciusia. Burek dorabia sobie cichaczem w baraku cyrkowym u siebie. Liczy kapuste.
Cytować
-5 #27 Imię 2015-04-20 21:44
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!
Cytować
+10 #28 dert 2015-04-20 22:31
Cytuję Imię:
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!

rowny to może był przed objeciem a teraz to samo reprezentuje co jego poprzednik.
Cytować
+12 #29 @dert 2015-04-20 22:40
Cytuję dert:
Cytuję Imię:
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!

rowny to może był przed objeciem a teraz to samo reprezentuje co jego poprzednik.

Równy do poziomu to jest asystent 3.7000.000 nie mylić z kocichem tylko 2.700
Cytować
+1 #30 Imię 2015-04-20 23:10
Cytuję @dert:
Cytuję dert:
Cytuję Imię:
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!

rowny to może był przed objeciem a teraz to samo reprezentuje co jego poprzednik.

Równy do poziomu to jest asystent 3.7000.000 nie mylić z kocichem tylko 2.700

A kto powiedział, że mu dadzą to "3.7000.000"?
Cytować
+6 #31 @imię 2015-04-20 23:29
Cytuję Imię:
Cytuję @dert:
Cytuję dert:
Cytuję Imię:
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!

rowny to może był przed objeciem a teraz to samo reprezentuje co jego poprzednik.

Równy do poziomu to jest asystent 3.7000.000 nie mylić z kocichem tylko 2.700

A kto powiedział, że mu dadzą to "3.7000.000"?

No burmistrz nasz mu chce dać, a sąd musi takiego ucciwca suchać, a zasadność uzasadnił zatrudnieniem tego coś
Cytować
+13 #32 Bunia 2015-04-21 13:42
Asystent 3.713.000 to dopiero jest szwindel wszech czasów.
Cytować
-6 #33 koczur 2015-04-21 15:54
Cytuję @dert:
Cytuję dert:
Cytuję Imię:
Klinowski równy gość. Wolę takiego człowieka niż zakłamanego co chodzi po mieście z monstrancją na pokaz!

rowny to może był przed objeciem a teraz to samo reprezentuje co jego poprzednik.

Równy do poziomu to jest asystent 3.7000.000 nie mylić z kocichem tylko 2.700

Nikt nie powiedział, że mu dadza kase. A ja chce gwiazdke z nieba. Najprawdopodobn iej nic nie dostanie. A tak wogóle to odwal sie od klina.
Cytować
+8 #34 Komentator 2015-04-21 16:25
Cytuję psyk:
O czym ta całus gada: Osoby na stanowiskach kierowniczych powinny zarabiać więcej. Dobrze, że rząd wreszcie dostrzega ten problem. Resort powinien zastanowić się nad kompleksowymi zmianami przepisów, które regulują płace samorządowych urzędników. Z powodu niskich wynagrodzeń mamy problemy z pozyskaniem specjalistów. W takiej sytuacji trudno mówić o wyższych płacach dla kierowników urzędów – mówi Gazecie Prawnej Ewa Całus, zastępca burmistrza Wadowic.
- a jakież oni konkursy ogłaszali i na jakie stanowiska zatrudniali - na pomoc kuchenną? przepraszam administracyjną?
- przecież podobno na konkurs na sekretarkę było kilkadziesiąt podań. Miła całus tak się mija z prawdą jak jej ukocchany "nasz burmistrz'


cyt:
"O czym ta całus gada: Osoby na stanowiskach kierowniczych powinny zarabiać więcej."
ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ W 100% ALE NIE WIĘCEJ NIŻ 10% ŚREDNIEJ KRAJOWEJ !!!
ONI NA MIESIĄC TYLE CO INNI ZA 2 LATA !!! Toz to tylko kraść pozostało w tym kraju, no i złapac sie nie dac !!!
Pozdrawiam.....
Cytować
-6 #35 Urzędnik 2015-04-21 18:50
Cytuję psyk:
O czym ta całus gada: Osoby na stanowiskach kierowniczych powinny zarabiać więcej. Dobrze, że rząd wreszcie dostrzega ten problem. Resort powinien zastanowić się nad kompleksowymi zmianami przepisów, które regulują płace samorządowych urzędników. Z powodu niskich wynagrodzeń mamy problemy z pozyskaniem specjalistów. W takiej sytuacji trudno mówić o wyższych płacach dla kierowników urzędów – mówi Gazecie Prawnej Ewa Całus, zastępca burmistrza Wadowic.
- a jakież oni konkursy ogłaszali i na jakie stanowiska zatrudniali - na pomoc kuchenną? przepraszam administracyjną?
- przecież podobno na konkurs na sekretarkę było kilkadziesiąt podań. Miła całus tak się mija z prawdą jak jej ukocchany "nasz burmistrz'

Jak nie wiesz o czym mówisz to nie gadaj. Pracownicy samorządowi nie są zatrudniani zgodnie z kodeksem pracy. Ich ustawa o wynagrodzeniach zakłada najniższą pensję na poziomie 1110 zł. (sprawdź w rozporządzeniu dotyczącym wynagradzania pracowników samorządowych) Ponadto za godziny nadliczbowe mogą otrzymać 100% wynagrodzenia, a nie 150% jak np. operator koparki. Naczelnicy i kierownicy wydziałów mają nienormowany czas pracy i nikt ich nie wynagradza dodatkowo za dyspozycyjność 24 h na dobę. Poza tym mają odpowiedzialnoś ć materialną za błędne decyzje i za narażenie gminy na straty odszkodowawcze mogą odpowiadać swoją roczną pensją. A do tego mają jeszcze ciągle do czynienia z roszczeniowymi petentami. Czasem się dziwię, że jeszcze im się chce pracować.
Cytować
+2 #36 Urzędnik 2015-04-21 19:05
Cytuję Eleonora:
Zgadzam się z Janem Krówką, byłym burmistrzem Głubczyc:
"Wydaje mi się jednak, że lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie premii rocznych po przedstawieniu przez kierownika urzędu sprawozdania z działalności w danym roku. To motywowałoby ich do aktywniejszego działania".
Druga sprawa, to uczciwość urzędników, bo z tym mamy największy problem.
Co do pani Całus :-) w przypadku, kiedy jest nabór na kierownika jakiegoś wydziału, istnieje na pewno okres próbny i inne ustalenia związane z zatrudnieniem.
Moim zdaniem, a nie znam wynagrodzeń tych wspomnianych przez nią specjalistów, jeśli wynagrodzenie ponad dwukrotnie odbiega od podobnego w sektorze prywatnym, ma rację. Urzędnicy w naszym kraju są zarówno "nieomylni" jak i niekaralni. Niczym właściwie nie ryzykują podejmując różnego rodzaju decyzje. Od tego należy zacząć zmiany w uposażeniu. No i pan Krówka raz jeszcze :-)

Przeczytaj sobie ustawę o odpowiedzialnoś ci majątkowej funkcjonariuszy publicznych to zobaczysz czym pachnie zła praca w samorządzie. Problem tkwi tylko w tym, że w gminach tworzą się towarzysko-bizn esowe układy, gdzie nikt nikomu nie wytknie błędu, nawet prokurator, bo wszyscy w takiej klice od siebie zależą. Jak nie będzie układów, to będzie porządek.
Cytować
0 #37 Eleonora 2015-04-21 21:36
Wskazujesz na polską mentalność, która tkwi w ludziach od stuleci. To co jest możliwe w innych krajach europejskich, nie uda się w Polsce. Są wyjątki, ale mentalności i wychowania nie zmienisz. Masz na to jakiś pomysł, bo ja nie.
Cytować
+2 #38 Komentator 2015-04-21 23:25
Cytuję Eleonora:
Wskazujesz na polską mentalność, która tkwi w ludziach od stuleci. To co jest możliwe w innych krajach europejskich, nie uda się w Polsce. Są wyjątki, ale mentalności i wychowania nie zmienisz. Masz na to jakiś pomysł, bo ja nie.

" No cóz chyba proponujesz vyplenic polaków??? toż to zawsze sie pcha pod rynne!!!"
Cytować
+1 #39 anzelm 2015-04-22 22:24
Rząd sie ugiął:)))A co na to górnicy?Alez ten burmistrz to panisko:)))
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.