Urząd Miejski nie ma nic do ukrycia, a do ujawnienia wszystkich umów z nim zawartych konieczne byłoby
Drukuj
Urząd nie będzie transparentny bez dodatkowego pracownika

Urząd Miejski nie ma nic do ukrycia, a do ujawnienia wszystkich umów z nim zawartych konieczne byłoby zatrudnienie specjalnego pracownika twierdzi burmistrz Ewa Filipiak. To odpowiedź na transparentność starostwa, które na stronie BIP opublikowało umowy cywilno-prawne zawarte przez powiat wadowicki.

Na ostatniej sesji Rady Miejskiej, radny Henryk Odrozek zapytał burmistrz Ewę Filipiak, czy zamierza ujawniać publicznie wszystkie umowy zawarte przez Urząd Miejski w Wadowicach. To nawiązanie do transparentności starostwa powiatowego, które decyzją starosty Jacka Jończyka opublikowało na stronie Biuletynu Informacju Publicznej umowy cywilno-prawne zawarte przez powiat wadowicki od 1 stycznia tego roku.

Na poprzedniej sesji stwierdziła pani, że nie ma nic do ukrycia i rozważy ujawnienie wszystkich umów zawartych przez urząd, ale dopiero od nowego roku, bo trzeba byłoby zatrudnić do tego specjalnego pracownika. Na jakim etapie jest ta sprawa, czy nadal ją pani, jak wiele podobnych, w zaciszu gabinetu rozważa? Dlaczego według pani potrzebne jest do tego zatrudnienie dodatkowego pracownika, jeśli starostwo powiatowe bez problemu i bez zatrudniania ujawniło swoje umowy. Ma pani przecież swoich asystentów, w tym medialnego, rzecznika, dlaczego to oni w ramach obowiązków nie mogliby się zając tym zadaniem. Mam nadzieję, że nie mamy jako urząd nic do ukrycia" - pytał Henryk Odrozek.

Burmistrz Wadowice Ewa Filipiak twiedzi, że jej urząd nie ma nic do ukrycia a jeśli miałby publikować umowy przez niego zawarte, nie obyłoby się bez zatrudnienia specjalnego pracownika, bądź pracowników wykonujących taką pracę.

Pan mnie tutaj porównuje z jakimś starostą, czy zatrudnił kogoś czy nie zatrudnił. Ja nie mam zielonego pojęcia, czy ujawnia z problemem czy bez. U nas w urzędzie pracownicy mają bardzo dużo obowiązków. Nasz urząd jest jednym z tańszych urzędów. Nie mamy nadmiaru pracowników. Jeżeli chcemy coś dodatkowo robić musimy zatrudnić pracownika. - odpowiedziała na pytanie radnego burmistrz Ewa Filipiak.

Pytanie jest zasadne, bo wielu mieszkańców interesuje komu i za co władze płacą z publicznych pieniędzy. Dodajmy, że nawet niektórzy wadowiccy radni mają duży problem z uzyskaniem podobnych informacji w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej dotyczących np. zatrudnionych w Urzędzie Miasta asystentów. Próżno niestety również takich wykazów szukać w BIP-ie. Ba! Niektórzy pracownicy Urzędu Miejskiego pytani o zarobki i obowiązki zasłaniają się... ochroną dóbr osobistych.

Radny Henryk Odrozek twierdzi, że w starostwie dało się to załatwić bez problemu i bez dodatkowych pracowników.

(MG)
(zdjęcie: Krzysztof Cabak)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Polityka:

Taka ciekawostka. Dziennikarz Bogdan Szpila kandyduje do Rady Powiatu

Kandydaci Lewicy do Sejmiku pod wadowicką bazyliką i pomnikiem papieża przekonywali, że samorząd powinien być świecki

Na słynnym mostku w Rokowie zaprezentował się trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic

Kim jest trzeci kandydat na fotel burmistrza Wadowic?

Na wadowickim rynku PiS zaprezentował swoich kandydatów w wyborach samorządowych