Trzech strażaków zostało poszkodowanych a dwóch trafiło do szpitala na obserwacje: ich samochód str
Strażacy mogli zginąć jadąc na ratunek

Trzech strażaków zostało poszkodowanych a dwóch trafiło do szpitala na obserwacje: ich samochód strażacki na łuku drogi pod wiaduktem kolejowym w Kleczy Dolnej wpadł w poślizg i przewrócił się. Jechali gasić palący się samochód.

Gaszą pożary, ratują życie w wypadkach samochodowych a teraz sami potrzebowali pomocy. We wtorek (20.08) przed godziną 9:00 doszło do pechowego wypadku: strażacy z JRG Wadowice jadący gasić płonący samochód w Izdebniku, na łuku śliskiej drogi krajowej nr 52 w Kleczy Dolnej pod wiaduktem kolejowym wpadli w poślizg. To bardzo niebezpieczne miejsce: ich ważący 15 ton samochód gaśniczy mercedes, wypełniony po brzegi wodą przewrócił się na bok, tarasując na prawie całej szerokości szosę. Na miejsce przyjechały karetki: cały zastęp, czyli pięciu strażaków trafiło do wadowickie szpitala na obserwację. Trzech z nich zostało poszkodowanych.

"Strażacy mają ogólne potłuczenia. Zostali już wypuszczeni ze szpitala" - dowiedzieliśmy się od st. kpt. Grzegorza Skrzypczaka z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach, który był na miejscu wypadku.

Na ratunek swoim kolegom wyjechał kolejny zastęp strażaków z JRG Wadowice oraz druhowie ochotnicy z OSP Klecza. Droga krajowa nr 52 w tym miejscu została zamknięta, a kierowcy kierowani na objazdy.

Z Krakowa został wezwany ciężki sprzęt, który będzie podnosił przewrócony wóz strażacki. Policja ustala okoliczności tego zdarzenia, które jak dowiedzieliśmy się od Elżbiety Goleniowskiej-Warchał, rzecznika prasowego Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach, zostało zakwalifikowane jako kolizja.

Samochód, który uległ uszkodzeniu to mercedes atego GBARt 2,5/16, najczęściej wykorzystywany w akcjach strażackich w JRG Wadowice. Jest średnim samochodem ratowniczo-gaśniczym ze zbiornikiem 2 500 litrów wody i wydajności autopompy 1600 litrów/min. Jego właścicielem jest Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Wadowicach.

AKTUALIZACJA (WTOREK, 20 SIERPNIA 2013 13:30)

(MG, PK)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+20 #1 Janek 2013-08-20 10:30
Ale pech.
+28 #2 tirek 2013-08-20 10:32
Z całym szacunkiem dla ciężkiej pracy strażaków ale jak ja bym wpadł ciężarówką w poślizg i takiego orła wywinął to dostałbym mandat. Rozumiem że jechali do akcji to adrenalina była ale no sory zasady dostosowania prędkości do panujących warunków obowiązują też pojazdy uprzywilejowane . Pech jak cholera, szkoda wozu ale wyremontuje się i będzie służył dalej. Strażakom życzę powrotu do zdrowia.
+22 #3 Zeno 2013-08-20 10:36
A Kocicho z Gryzoniem pocą się na Granitplaz przed kamerą.
Kombinują, tłumaczą dlaczego jest źle skoro jest dobrze.
Stan dróg, jak widać, komunikacja do kitu, niebezpieczeńst wa na tej drodze od lat nie zlikwidowane.
Spokój jest najważniejszy dla rządzących.
BDI w marzeniach bo już nie w planach.
Przez kogo?
+9 #4 Żądny wiedzy 2013-08-20 10:42
do Zeno

Cześć Zeno. Do jakiej kamery mówią? Naszego itv? Nowa medialna propaganda której nikt nie ogląda? No i jak to w ogóle jest wywiad skoro pada deszcz?
+11 #5 Terefere 2013-08-20 10:50
Szybkiego powrotu do zdrowia życzę chłopakom. Pech po prostu no ale dziś warunki jakie są każdy widzi. Samochód się wyremotnuje, ważne, że nikt nie zginął a rany się zagoją. Głowa do góry będzie dobrze!
+12 #6 Zeno 2013-08-20 10:56
Do TVP Info.
W sprawie referendum. Skąd się wzięło. O prowokatorach, komuchach i przeszkadzaczac h. O zamachu na demokratyczne najlepsze władze Wadowic, o świętości Relikwi, wspaniałości panaprzewodnicz ącego do kwadratu i ogólnie, że niektórym się w głowach poprzewracało, a ci co mówią to jedyna legalna dobra prawicowa władza. Jana Pała II nauki wyznająca. Strażnicy wszystkiego co najlepsze dla Mieszkańców. Za nich nie tylko decydujący ale i myślący co by się nie przemęczali myśleniem.
Pada deszcz bo TVN też jest więc pogoda dla Salachny.
+10 #7 Soldia 2013-08-20 10:58
Wiedziałam, że to kiedyś tak się skończy. Raz widziałam, jak na zakręcie z ulicy Sienkiewicza na Sikorskiego nimi zabujało, nie dużo brakło, żeby się też tam wywrócili, kierował taki młody blondyn...
+3 #8 do Zeno 2013-08-20 11:03
Zeno wiesz kiedy emisja w tv tego kabaretu?
+20 #9 Maciej z zadu... 2013-08-20 11:07
Nie oszukujmy sie. Policja w dzisiejszych czasach da Ci mandat za byle co, aby tylko podniesc słupki i podlizac się komendantowi. W karetkach dogadani są z kostnicą - wiec im sie nie spieszy aby Cie uratowac. Bardziej to to wyje niz jedzie.
Tylko chlopaki ze strazy sie staraja. Rozbijesz sie autem - wycinaja Cie, czasami ogladajac w nieciekawym stanie. Zabezpieczaja miejsce zdarzenia, jak i rowniez po nim sprzatają. Powiecie ze sami sobie to wybrali ? jasne ze tak - ale za to docenmy ich robote, bo pierwsi na miejsce wypadku, na pewno nie przyjada chlopaki z niebieskiego wozu. Oni spokojnie popijaja kawke na BP.
-20 #10 xxxhehe 2013-08-20 11:51
Do Macieja z zadu...pia :lol:

Od razu widać że Ty to jesteś jakiś pseudo strażaczek.
Wszyscy źli w twoich oczach bo policja daje mandat a karetka się nie spieszy tylko strażacy bohatersko jadą ratować.
Ten co jechał tym mercem powinien słono za to beknąć i odebrać mu uprawnienia na pojazdy uprzywilejowane.
Teraz na szczęście tylko oni są poszkodowani a co by było gdyby wpadli na osobowe auta?
Trzeba mięć chyba przysadkę mózgową oderwaną żeby tak jechać.
Najlepiej, tak jak strażacy jechać dwoma ciężkimi wozami na zabój przez miasto żeby ściągnąć kotka z dachu albo drzewa jak to miało miejsce ostatnio.
Totalna porażka!!!!
-57 #11 zaskoczony 2013-08-20 11:54
Tak jechali do akcji, że sami pomocy potrzebowali :D żal i pośmiewisko
-41 #12 ozi 2013-08-20 11:55
"Gaszą pożary, ratują życie w wypadkach samochodowych" , pędzą na sygnale do palącej się trawy mając na uwadze cierpienie biednego konika polnego , który szuka ratunku , którego wołania o pomoc nikt nie słyszy , jadą na sygnale do kotka Pani Halinki , który wyszedł na drzewo i nie chce zejść a przecież już pora obiadowa dla niego nie bacząc na to , że powodują zagrożenie w ruchu drogowym
+4 #13 Adriano 2013-08-20 11:57
Cytuję xxxhehe:
Do Macieja z zadu...pia :lol:

Od razu widać że Ty to jesteś jakiś pseudo strażaczek.
Wszyscy źli w twoich oczach bo policja daje mandat a karetka się nie spieszy tylko strażacy bohatersko jadą ratować.
Ten co jechał tym mercem powinien słono za to beknąć i odebrać mu uprawnienia na pojazdy uprzywilejowane.
Teraz na szczęście tylko oni są poszkodowani a co by było gdyby wpadli na osobowe auta?
Trzeba mięć chyba przysadkę mózgową oderwaną żeby tak jechać.
Najlepiej, tak jak strażacy jechać dwoma ciężkimi wozami na zabój przez miasto żeby ściągnąć kotka z dachu albo drzewa jak to miało miejsce ostatnio.
Totalna porażka!!!!

to nie jest do końca wina kierowcy, skoro nie jesteś w temacie nie udzielaj się. Te właśnie mercedesy mają wysoko położony środek ciężkości i bardzo lubią zarzucać tyłami w zakrętach. Tutaj efekt właśnie takiego stanu rzeczy. Niestety jest to samochód uterenowiony, wyższy przez co takie wypadki się zdarzają. Był kiedyś też wypadek strażaków, tak samo na bok poszedł Renault Midliner również wysoki, terenowy.
-2 #14 do macieja z du ..y 2013-08-20 11:58
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.
+20 #15 Adriano 2013-08-20 11:59
Cytuję ozi:
"Gaszą pożary, ratują życie w wypadkach samochodowych" , pędzą na sygnale do palącej się trawy mając na uwadze cierpienie biednego konika polnego , który szuka ratunku , którego wołania o pomoc nikt nie słyszy , jadą na sygnale do kotka Pani Halinki , który wyszedł na drzewo i nie chce zejść a przecież już pora obiadowa dla niego nie bacząc na to , że powodują zagrożenie w ruchu drogowym

jeśli się palą trawy zagrożenie jest ogromne... nie dla konika polnego ale chociażby dla zabudowań i lasów, wystarczy mały podmuch wiatru, żeby z małego pożaru trawy stał się ogromny pożar lasu, bądź domu.
+20 #16 heh 2013-08-20 12:02
Niestety w Polsce Straż musi zareagować na głupiego kotka na drzewie. Wydaje sie że trawa co tam. Ale jak się przy wietrze rozprzestrzeni to może zagrażać terenom zabudowanym jak i lasom więc pomyślcie zanim powiecie że bez sensu jadą na sygnale do gaszenia trawy ;) Ciekawe czy jak wy bylibyście w tym aucie i w koło was ogień to czy też byście byli źli że straż jedzie za szybko pojazdem uprzywilejowany m na sygnale ;]
-22 #17 ludziska 2013-08-20 12:04
dobre komentrze zgadzam się w 100 % padam ze śmiechu do tej pory :-):-):-):-):-) :-):-):-) w sumie nie wiadomo do końca czy do kotka nie jechali
+10 #18 do ludziska 2013-08-20 12:06
Cytuję ludziska:
dobre komentrze zgadzam się w 100 % padam ze śmiechu do tej pory :-):-):-):-):-):-):-):-) w sumie nie wiadomo do końca czy do kotka nie jechali

czytaj dokładnie nagłówek teksu
"Jechali gasić palący się samochód."
-5 #19 buuuuuuuuuuu 2013-08-20 12:09
adriano musi szkolić kierowców w straży pożarnej skoro taki biegły w temacie.

Jak takie są te auta to powinni brać poprawkę na jazde nimi, ale co tam byle by do przodu i być pierwszym a póżniej ładnie się ustawić do zdjęcia przy ludzkiej tragedii.

Jak śledzę te wydarzenia to zawsze strażacy na fotosach na pierwszym planie.
-15 #20 monster 2013-08-20 12:09
Od palacej trawy jak się zajmą zabudowania straż ugasi ale dlaczego nikt nie podaje że w zalanym przez nich domu wszystko jest do remontu dlaczego nie podają że gąszac dach w domu 3 piętrowym wszystkie piętra są zniszczone ich już nic nie interesuje po prostu leja wodę i tyle
+8 #21 monster 2013-08-20 12:13
Do buuuuuuuuuu no w sumie jak tak popatrzeć to faktycznie zawsze strażacy na pierwszym planie może oprócz kto pierwszy na miejscu zdarzenia to maja jeszcze kto będzie miał więcej zdjęć przy wypadkach czy innych zdarzeniach
-13 #22 aaaaaaaaaaaaaaa haha 2013-08-20 12:15
Do " buuuuuuuuuu". To było dobre i zgadzam się w 100%.

Medaliści czyli staszoki to totalny kicz i trwoga.
Byłem kiedyś świadkiem jak przyjechali na miejsce to nie chciałbym być przez nich ratowanym, mało co głowy poszkodowanemu nie urwali.
+19 #23 jony 2013-08-20 12:19
widzę że dożyliśmy do czasu kiedy dzieci neostrady ewoluowały i przeistoczyły się w hejterów. Pamiętajcie, że to również i wy kreujecie wizerunek tego kraju.
-21 #24 strazak 2013-08-20 12:25
Cytuję Maciej z zadu...:
Nie oszukujmy sie. Policja w dzisiejszych czasach da Ci mandat za byle co, aby tylko podniesc słupki i podlizac się komendantowi. W karetkach dogadani są z kostnicą - wiec im sie nie spieszy aby Cie uratowac. Bardziej to to wyje niz jedzie.
Tylko chlopaki ze strazy sie staraja. Rozbijesz sie autem - wycinaja Cie, czasami ogladajac w nieciekawym stanie. Zabezpieczaja miejsce zdarzenia, jak i rowniez po nim sprzatają. Powiecie ze sami sobie to wybrali ? jasne ze tak - ale za to docenmy ich robote, bo pierwsi na miejsce wypadku, na pewno nie przyjada chlopaki z niebieskiego wozu. Oni spokojnie popijaja kawke na BP.



mocne slowa! gdzie zalogi karetek dogadane sa z kostnicami? jakbys mial pojecie w jaki sposob zwloki trafiaja do kostnicy, to nie ma takiej mozliwosci.
no chyba, ze przyjada do pacjenta ciagle pijani strazacy i wezma sie za udzielanie pomocy- "pani Boze chron pacjenta przed strazakami"

gdyby nie jechali jak glupki, ktorych rowniez dotycza przepisy i ruchu drogowym, to by sie nie rozbili.

strazacy to zlodzieje, podczas palacego domu kradna co sie da!
-19 #25 do jony 2013-08-20 12:25
To nie jest era hejterów tylko ludzie maja oczy i widza jaką jest prawda a prawda boli nie
+15 #26 Strażak 2013-08-20 12:27
Cytuję monster:
Od palacej trawy jak się zajmą zabudowania straż ugasi ale dlaczego nikt nie podaje że w zalanym przez nich domu wszystko jest do remontu dlaczego nie podają że gąszac dach w domu 3 piętrowym wszystkie piętra są zniszczone ich już nic nie interesuje po prostu leja wodę i tyle


Żal mi takich ludzi jak Ty. Pomyślcie trochę, lepiej żeby wszystko spłonęło? Bez obrazy dla nikogo, ale zastanów się jakie Ty masz pojęcie na temat gaszenia i ratowania ludzi? Często narażamy własne zdrowie i życie żeby ratować czyjeś życie i czyjś dobytek. Mam nadzieje ze kiedyś zrozumiesz jaka to ciężka służba. Obyś tylko nie potrzebował naszej pomocy, chociaż może wtedy zmienisz podejście...
+25 #27 Pffffff 2013-08-20 12:27
Zobaczymy cwaniaczki jak Wam się kiedyś coś nie daj Boże stanie i będziecie błagać, żeby Ci, z których się teraz tak naśmiewacie, przyjechali jak najszybciej.

Nie trzeba dużej sztuki, żeby ważący 15 ton, wypełniony sprzętem i wodą cięzki wóz wywrócić na śliskiej i nierównej drodze jaka jest w tym miejscu pod wiaduktem. Pech i tyle. Nie kozaczyli bo mieli fantazje, tylko jechali kogoś ratować i źle się to skończyło.

Trzymam kciuki chłopaki za szybki powrót do zdrowia a komentarzami matołów nie przejmujcie się bo nie warto.
+11 #28 Soldia 2013-08-20 12:28
A pojechał ktoś w końcu ugasić ten samochód w Izdebniku czy wszyscy tak się podniecili tym wywrotowcem, że o tamtym zapomnieli?
+14 #29 Kamil90 2013-08-20 12:31
Cytuję strazak:
Cytuję Maciej z zadu...:
Nie oszukujmy sie. Policja w dzisiejszych czasach da Ci mandat za byle co, aby tylko podniesc słupki i podlizac się komendantowi. W karetkach dogadani są z kostnicą - wiec im sie nie spieszy aby Cie uratowac. Bardziej to to wyje niz jedzie.
Tylko chlopaki ze strazy sie staraja. Rozbijesz sie autem - wycinaja Cie, czasami ogladajac w nieciekawym stanie. Zabezpieczaja miejsce zdarzenia, jak i rowniez po nim sprzatają. Powiecie ze sami sobie to wybrali ? jasne ze tak - ale za to docenmy ich robote, bo pierwsi na miejsce wypadku, na pewno nie przyjada chlopaki z niebieskiego wozu. Oni spokojnie popijaja kawke na BP.



mocne slowa! gdzie zalogi karetek dogadane sa z kostnicami? jakbys mial pojecie w jaki sposob zwloki trafiaja do kostnicy, to nie ma takiej mozliwosci.
no chyba, ze przyjada do pacjenta ciagle pijani strazacy i wezma sie za udzielanie pomocy- "pani Boze chron pacjenta przed strazakami"

gdyby nie jechali jak glupki, ktorych rowniez dotycza przepisy i ruchu drogowym, to by sie nie rozbili.

strazacy to zlodzieje, podczas palacego domu kradna co sie da!



Powinieneś się leczyć!!! Dupe za ciebie nastawiają i mógłbym własną ręke oddać poświadczając że żaden strażak nic nie ukradnie!!
+20 #30 brzydki zły szczery 2013-08-20 12:31
Cytuję aaaaaaaaaaaaaaa haha:
Do " buuuuuuuuuu". To było dobre i zgadzam się w 100%.

Medaliści czyli staszoki to totalny kicz i trwoga.
Byłem kiedyś świadkiem jak przyjechali na miejsce to nie chciałbym być przez nich ratowanym, mało co głowy poszkodowanemu nie urwali.


Strażak ma za zadanie wyciągnąć Cię z ogniska pożaru nawet kosztem Twojego zdrowia. Dopiero później zajmuję się Tobą ratownik, który też (wiedziałbyś jakbyś przeżył choc jeden kurs ratowniczy) może Ci połamać żebra prowadząc RKO. Tak samo ratownik wodny może Cię otumanić strzałem w pomiędzy oczy.

Do pozostałych mówiących o rzekomej "brawurze" kierujących pojazdami uprzywilejowany mi: ciekawe jakbyście zareagowali jako poszkodowani w pożarze, do których jednostka ratownicza PSP czy OSP jechałaby sobie zgodnie z przepisami ruchu drogowego obowiązującego dla pojazdów cywilnych. Oni poświecają swoje życie, na miejscu zdarzenia, jak i w drodze, a Wy nie macie krzty szacunku...
+3 #31 Pffffff 2013-08-20 12:34
Większe media też o tym trąbią:

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-strazacy-jechali-z-pomoca-mieli-wypadek,nId,1013918
+7 #32 Kamil90 2013-08-20 12:35
Cytuję brzydki zły szczery:
Cytuję aaaaaaaaaaaaaaa haha:
Do " buuuuuuuuuu". To było dobre i zgadzam się w 100%.

Medaliści czyli staszoki to totalny kicz i trwoga.
Byłem kiedyś świadkiem jak przyjechali na miejsce to nie chciałbym być przez nich ratowanym, mało co głowy poszkodowanemu nie urwali.


Strażak ma za zadanie wyciągnąć Cię z ogniska pożaru nawet kosztem Twojego zdrowia. Dopiero później zajmuję się Tobą ratownik, który też (wiedziałbyś jakbyś przeżył choc jeden kurs ratowniczy) może Ci połamać żebra prowadząc RKO. Tak samo ratownik wodny może Cię otumanić strzałem w pomiędzy oczy.

Do pozostałych mówiących o rzekomej "brawurze" kierujących pojazdami uprzywilejowanymi: ciekawe jakbyście zareagowali jako poszkodowani w pożarze, do których jednostka ratownicza PSP czy OSP jechałaby sobie zgodnie z przepisami ruchu drogowego obowiązującego dla pojazdów cywilnych. Oni poświecają swoje życie, na miejscu zdarzenia, jak i w drodze, a Wy nie macie krzty szacunku...


Pospisuje się pod tymi słowami. Jedyna służba w tym kraju do której możemy mieć pewne zaufanie i która zawszę nam pomoże. Więcej szacunki dla nich.

Mam nadzieje że szybko wrócą do zdrowia i służby. powodzenia!
+13 #33 Sołtys operacyjny 2013-08-20 12:35
Za szybko!!! Dobry ratownik to żywy ratownik!!!
-6 #34 qwerty 2013-08-20 12:36
Zacznijmy od tego że GBARt nie może ważyć więcej niż 14 t, jeżeli ważył by tyle co napisali w artykule to byłby to GCBARt :)
-7 #35 Soldia 2013-08-20 12:41
Cytuję brzydki zły szczery:

Do pozostałych mówiących o rzekomej "brawurze" kierujących pojazdami uprzywilejowany mi: ciekawe jakbyście zareagowali jako poszkodowani w pożarze, do których jednostka ratownicza PSP czy OSP jechałaby sobie zgodnie z przepisami ruchu drogowego obowiązującego dla pojazdów cywilnych. Oni poświecają swoje życie, na miejscu zdarzenia, jak i w drodze, a Wy nie macie krzty szacunku...


Nikt nie mówi o jeździe zgodnie z przepisami ruchu drogowego tylko zgodnie ze zdrowym rozsądkiem. Są pojazdem uprzywilejowany m i mogli przycisnąć za wiaduktem, gdzie jest prosta droga praktycznie do samej Kalwarii. Tylko amator mógł uczynić coś takiego jak tu widać. Auto się pali to zap*** nie patrząc na nic? Zbawiło by go zwolnienie przed tym zakrętem?
-3 #36 do Strażak 2013-08-20 12:47
Napisz jaka jest prawda - taka żeby być przed pogotowiem wiem mam znajomego w waszych szeregach, nie liczycie się z nikim bo wy jesteście najlepsi wszystko macie od państwa za nasze pieniądze zaplecza, sprzęty rtv itp, nawet macie strajk bo na chorobowym nie możecie mieć płacone 80% tylko strażak ma mieć 100% po prostu nad ludzie, tyle kasy dostajecie macie może parę wyjazdów na tydzień (wiem bo mieszkam w centrum nie ważne w jakim mieście ale wszędzie jest tak samo ) a pogotowie to parę wyjazdów ma na dyżur szacunek dla tych osób ze zawsze są w gotowości, kiedyś też im pomagałem bo brali mi sąsiada, 3 pietro gość 130 kilo leżący a ich w kartce jest 2 i lekarz oni powinni mieć wasze przywileje
-11 #37 do Kamil90 2013-08-20 12:56
Kamil mam do ciebie zaufanie zdejmiesz mi kotka z drzewa tylko przyjedź pomalu i cicho
+4 #38 Strażak 2013-08-20 12:56
Cytuję do Strażak:
Napisz jaka jest prawda - taka żeby być przed pogotowiem wiem mam znajomego w waszych szeregach, nie liczycie się z nikim bo wy jesteście najlepsi wszystko macie od państwa za nasze pieniądze zaplecza, sprzęty rtv itp, nawet macie strajk bo na chorobowym nie możecie mieć płacone 80% tylko strażak ma mieć 100% po prostu nad ludzie, tyle kasy dostajecie macie może parę wyjazdów na tydzień (wiem bo mieszkam w centrum nie ważne w jakim mieście ale wszędzie jest tak samo ) a pogotowie to parę wyjazdów ma na dyżur szacunek dla tych osób ze zawsze są w gotowości, kiedyś też im pomagałem bo brali mi sąsiada, 3 pietro gość 130 kilo leżący a ich w kartce jest 2 i lekarz oni powinni mieć wasze przywileje


Hahaha za Twoje pieniądze ale w końcu Twoją dupe ratujemy! Wyjazdów owszem kilka-kilkanaśc ie ale na dobe!

Wiesz co widzę ze jesteś osoba której media i własna niewiedza zrobiły kisiel z mózgu... Strajk miał inny cel, ale Ty przecież wiesz najlepiej...
-6 #39 do Strażak 2013-08-20 12:58
Owszem kilkanaście wyjazdów na dobę ale chyba w całym województwie. Co się denerwujesz prawda w oczy kole
-10 #40 do Strażak 2013-08-20 13:02
Ps twoja dupe - takie macie słownictwo myślałem ze jeżeli miał bym nie daj boże z tobą kontakt to chyba jestem poszkodowanym,
+5 #41 B52 2013-08-20 13:02
Coś mi się wydaje, że brakuje tam dobrego i doświadczonego kierowcy
-7 #42 do Strażak 2013-08-20 13:02
Wg strażaka media kłamią
+6 #43 Strażak 2013-08-20 13:17
Media manipulują ludźmi, mówią im to co chcą żeby usłyszeli. Taka prawda.


Wcale się nie denerwuje - zal mi takich ludzi jak Ty.
+13 #44 Ognioodporny 2013-08-20 13:57
Czemu wszyscy tutaj "hejtują" strażaków? Prawdą jest, że to oni maja najgorszą robotę ze wszystkich służb ratunkowych... Policjant ma w dupie to, że ktoś wam ukradł telefon, lekarz powie "po co pani wzywała karetkę? Pogotowie jest tylko od topielców bo tam nie ma lekarza", a strażak zawsze wam pomoże... pożar, wypadek, powódź, szerszenie... kto do tego jedzie? policja? nie... pogotowie? czasami... tylko straż pokazuje, że są ludzie, którzy chcą pomagać innym...

Picie w straży to już nie te czasy... to nie lata 80-90 w których to ludzie w OSP dziennie pili i wyjeżdżali do zdarzenia pijani... poza tym wypadek mieli strażacy zawodowi... a w pracy nie można pić...

99% z was nie ma zielonego pojęcia z jakimi trudnościami musimy się jako strażacy zmagać... ludzkie ciało przecięte w pół lub stopione tak, że nie można go zidentyfikować. ..

Pożar trawy nieopanowany w odpowiednim czasie potrafi się przerodzić w naprawdę potężny pożar lasów, czy zabudowań mieszkalnych...

Na zakończenie powiem tylko tyle - gdyby nie straż pożarna ludzie nie mieliby domów, wiele osób by już nie żyło...
+12 #45 Kicu 2013-08-20 14:06
Cytat:
ciagle pijani strazacy i wezma sie za udzielanie pomocy- "pani Boze chron pacjenta przed strazakami"

gdyby nie jechali jak glupki, ktorych rowniez dotycza przepisy i ruchu drogowym, to by sie nie rozbili.

strazacy to zlodzieje, podczas palacego domu kradna co sie da!
mocne słowa...
Jakieś dowody na wiecznie pijanych albo kradnących? Byłeś świadkiem? Zawiadomiłeś odpowiednie służby? Jeśli nie grozi Ci odpowiedzialnos ć karna.
+13 #46 Kicu 2013-08-20 14:08
A poza tym na miejscu strażaków wytoczył bym Ci powództwo za zniesławienie.
+7 #47 do strażaka pizdy 2013-08-20 14:21
słuchaj kolego jeżeli dom by Ci się palił zadzwonbisz do nich jako do pierwszych.., bo to oni przyniosą Ci największą pomoc i do Ciebie jechać będą tak samo jak jechali tu ! nie raz będziesz w potrzebe żeby się pojawili i to zawsze oni są najszybciej...
+7 #48 emi 2013-08-20 14:25
to nie jest śmieszne :cry:
+2 #49 Ognioodporny 2013-08-20 14:31
Cytuję do strażaka pizdy:
słuchaj kolego jeżeli dom by Ci się palił zadzwonbisz do nich jako do pierwszych.., bo to oni przyniosą Ci największą pomoc i do Ciebie jechać będą tak samo jak jechali tu ! nie raz będziesz w potrzebe żeby się pojawili i to zawsze oni są najszybciej...


przypuszczam, że masz około 15 lat i lubisz hejtować ewentualnie jesteś starszy ale jesteś z policji... a jeżeli nie to błagam nie odzywaj się już więcej skoro nie masz pojęcia o pracy w służbach mundurowych...
+6 #50 OLI 2013-08-20 15:07
sw..FLOREK..byl z wami
-1 #51 adwo-mar 2013-08-20 15:26
Do strażaka oskarżającego chłopaków o kradzież podczas akcji.Wiedz o tym,że w dniu jutrzejszym wpłynie wniosek z (art. 212 § 2 k.k.).Pamiętaj, że nie jesteś aninimowy,zasta nowisz się kolejnym razem co piszesz.
+8 #52 dfsae 2013-08-20 15:51
Cytuję tirek:
Z całym szacunkiem dla ciężkiej pracy strażaków ale jak ja bym wpadł ciężarówką w poślizg i takiego orła wywinął to dostałbym mandat. Rozumiem że jechali do akcji to adrenalina była ale no sory zasady dostosowania prędkości do panujących warunków obowiązują też pojazdy uprzywilejowane. Pech jak cholera, szkoda wozu ale wyremontuje się i będzie służył dalej. Strażakom życzę powrotu do zdrowia.

Kierowca pewnie dostał mandat i do tego jeszcze konsekwencje służbowe zostaną wyciągnięte. I nie ma przebacz jego wina.
-7 #53 toislaw 2013-08-20 16:13
prawda jest tako że wszyscy żescie so jebneci bo po co tu siedzieć i pisac pierdoly idzcie kopać rowy ! a trazacy to pizdy i lezby.
-5 #54 ewa 2013-08-20 16:14
Cytuję Pffffff:
Zobaczymy cwaniaczki jak Wam się kiedyś coś nie daj Boże stanie i będziecie błagać, żeby Ci, z których się teraz tak naśmiewacie, przyjechali jak najszybciej.

Nie trzeba dużej sztuki, żeby ważący 15 ton, wypełniony sprzętem i wodą cięzki wóz wywrócić na śliskiej i nierównej drodze jaka jest w tym miejscu pod wiaduktem. Pech i tyle. Nie kozaczyli bo mieli fantazje, tylko jechali kogoś ratować i źle się to skończyło.

Trzymam kciuki chłopaki za szybki powrót do zdrowia a komentarzami matołów nie przejmujcie się bo nie warto.

aza
-1 #55 PABLO 2013-08-20 16:23
No nich mi ktoś wytłumaczy dlaczego do tego zdarzenia ( palącego się samochodu)nie zadysponowano najbliższej jednostki OSP ale trzeba było gnać samochód z Wadowic no w końcu kryzys a przecież powinna być zadysponowana miejscowa OSP potem w razie potrzeb JRG następnie siły i środki KSRG z gminy itd...
+5 #56 Ognioodporny 2013-08-20 16:32
Cytuję PABLO:
No nich mi ktoś wytłumaczy dlaczego do tego zdarzenia ( palącego się samochodu)nie zadysponowano najbliższej jednostki OSP ale trzeba było gnać samochód z Wadowic no w końcu kryzys a przecież powinna być zadysponowana miejscowa OSP potem w razie potrzeb JRG następnie siły i środki KSRG z gminy itd...


Jeżeli OSP nie zgłosiła nasłuchu to jedzie PSP... Szybciej jest wyjechać zastępowi z PSP niż uruchomić smsy do ochotników a następnie jeszcze syrenę alarmową... zanim dobiegną i się ubiorą to zastęp PSP już będzie na miejscu ;)
-2 #57 ostuch 2013-08-20 16:54
niby tacy doskonali a nie potrafili dostosowac jazdy do panujących warunków, nic ich nie tłumaczy!, ciekawe czy poniosą konsekwencje tego co zrobili. strasznie komuś pogotowie i policja nie pasuje, a strażaków do szpitala to kto przywiózł - pogotowie!, a kto zabezpieczył miejsce zdarzenia - policja! wszystkie służby są potrzebne, tylko szkoda że to straż doceniają ze wszystkich stron, a nie mają racji ci którzy uważają że maja oni najcięższą pracę.
+1 #58 Zofia tercjarka 2013-08-20 17:22
A czy ten wóz bojowy był poświęcony?
0 #59 brat urzednika 2013-08-20 17:24
Taaa bo najciezsza pracxe to maja urzednicy nie? musza siedziec 8-12 godzin przed komputerem i popijac kawke i ciasteczko jesc... normalnie sa tak wymeczeni po pracy ze w domu nic nie robia tylko spia... ja pierdziele jak ktos nie zna realiow pracy w strazy pozarnej to niech sie nie odzywa... brat mial staz na policji to nic nie robil tylko siedzial... przez caly staz wyjechal moze 2 razy... wg mnie jest taka hierarchia:
Straz pozarna
Pogotowie
Policja
Pogotowie energetyczne
Sprzataczki
Straż Wiejska... yyy ... Miejska
+5 #60 pcc88 2013-08-20 18:15
proszę was zamazujcie twarze ewy staska józka zdzisia krzysia bo jak ich widzę to dostaje kurwicy
+2 #61 mirol 2013-08-20 18:39
A co z podpaleniem wczoraj nad ranem kwietników na Rynku?
+2 #62 Obserwator 2013-08-20 18:49
Niestety czasu nie cofniemy.
Teraz pozostaje tylko modlić się o to,aby w przyszłości nie było takich i podobnych wypadków. Niestety wypadki zawsze były i zawsze będą. I chyba nikt tego nie zmieni, bo często to nie człowiek jest winny temu co się dzieje na drodze. Druga sprawa: najważniejsza mimo wszystko. Módlmy się o szybki powrót do zdrowia dla tych strażaków.
Mimo wszystko: zasługują na szacunek i nie krytykujmy ich,bo jak już kilka osób słusznie tutaj napisało - gdy jest zagrożenie życia,jakiś wypadek,czy niebezpieczeńst wo- strażacy zjawiają się pierwsi. Szczególnie strażacy z Wadowic. Wielkie im za to dzięki.
Ufamy,że Matka Najświętsza ma Was w swojej opiece !
Wracajcie do zdrowia.

Na koniec pragnę się zwrócić do wszystkich,któr zy krytykują strażaków.
Jak już wspomniałem Oni pierwsi ratują nam wszystkim tyłek w niebezpieczeńst wie i należy im się szacunek. Wyjaśnianie przyczyn tego wypadku zostawcie policji.
Zamiast wypisywać tutaj głupoty weźcie podziękujcie Bogu,że to tylko tak się skończyło.
Mogły zginąć osoby,które na co dzień sami ryzykują swoje życie,pomagając innym.
Czy jesteście na to gotowi ? Czy bylibyście w stanie ?!! Nie sądzę.
+2 #63 Ivan 2013-08-20 19:08
Cytując redaktora "Strażacy mają ogólne potłuczenia. Zostali już wypuszczenie ze szpitala" Chodziło chyba, że zostali wypuszczeni, a nie otrzymali wypuszczenie :P hehe
+5 #64 STAS 2013-08-20 19:17
DJABLI Z WOZEM DOBRZE ZE DRUCHOM NIC POWAZNEGO SIE NIE STALO
0 #65 Baggio 2013-08-20 19:27
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowany m ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan
+3 #66 Jan Miodek 2013-08-20 19:27
Cytuję STAS:
DJABLI Z WOZEM DOBRZE ZE DRUCHOM NIC POWAZNEGO SIE NIE STALO

Nie DJABLI tylko DIABLI i nie DRUCHOWIE tylko strażacy z PSP a nie OSP, a poza tym słownik ortograficzny dużo nie kosztuje, ponieważ DRUCH pisze się DRUH. Ojczyzna Polszczyzna.
+1 #67 Ivan 2013-08-20 19:30
Znajdź mi urzędnika który pracuje góra 4 godziny, a nie jak piszesz od 8 do 12 godzin. Jedyna prawda którą napisałeś to ta, że SIEDZĄ :P
+1 #68 Ivan 2013-08-20 19:34
Do "BRAT URZEDNIKA"
Znajdź mi urzędnika który pracuje góra 4 godziny, a nie jak piszesz od 8 do 12 godzin. Jedyna prawda którą napisałeś to ta, że SIEDZĄ :P
-3 #69 brat urzednika 2013-08-20 20:14
Cytuję Ivan:
Do "BRAT URZEDNIKA"
Znajdź mi urzędnika który pracuje góra 4 godziny, a nie jak piszesz od 8 do 12 godzin. Jedyna prawda którą napisałeś to ta, że SIEDZĄ :P


oj to chyba na urzedach sie nie znasz :) chocby moj brat siedzi w UW w zaleznosci gdzie go rzucili to pracowal albo 8 albo 12 godzin.... teraz robi po 12 godzin...
+5 #70 oktrg 2013-08-20 20:33
Cytuję Ognioodporny:
Czemu wszyscy tutaj "hejtują" strażaków? Prawdą jest, że to oni maja najgorszą robotę ze wszystkich służb ratunkowych... Policjant ma w dupie to, że ktoś wam ukradł telefon, lekarz powie "po co pani wzywała karetkę? Pogotowie jest tylko od topielców bo tam nie ma lekarza", a strażak zawsze wam pomoże... pożar, wypadek, powódź, szerszenie... kto do tego jedzie? policja? nie... pogotowie? czasami... tylko straż pokazuje, że są ludzie, którzy chcą pomagać innym...

Picie w straży to już nie te czasy... to nie lata 80-90 w których to ludzie w OSP dziennie pili i wyjeżdżali do zdarzenia pijani... poza tym wypadek mieli strażacy zawodowi... a w pracy nie można pić...

99% z was nie ma zielonego pojęcia z jakimi trudnościami musimy się jako strażacy zmagać... ludzkie ciało przecięte w pół lub stopione tak, że nie można go zidentyfikować...

Pożar trawy nieopanowany w odpowiednim czasie potrafi się przerodzić w naprawdę potężny pożar lasów, czy zabudowań mieszkalnych...

Na zakończenie powiem tylko tyle - gdyby nie straż pożarna ludzie nie mieliby domów, wiele osób by już nie żyło...

ja pier.....ole na tej stronie jak tylko ktos cokolwiek powie na strażaków to od razu ma minusy, od razu jest obraza majestatu. A to że jakies debile pisza na temat umów pogotowia z kostnicami, o Policji juz też sie nawet nie wypowiadam - to bajka, bo przecież tylko jednych mamy bohaterów narodowych - strażaków. Strażak czyli kołnierz ortopedyczny, deska i tlen, i to jest ich pierwsza pomoc - no to skoro wg was karetki są nie potrzebne, to woźcie pacjentów sami do Szpitali, no przecież strażacy sa najlepsi i jedyni. Żadna inna grupa się nie liczy, na żadną tyle kasy nie idzie...czym oni się przejmują za moment dostana nowy wóz, a może ba...nawet helikopter im kupią, a co tam, przyda się.
+6 #71 oktrg 2013-08-20 20:36
do baggio : hahahahaha chłopcze jak jesteś po KPP to jeszcze nie znaczy że jesteś wykwalifikowany m ratownikiem medycznym - błagam nie rozśmieszaj!
-8 #72 Ivan 2013-08-20 20:37
Cytuję Maciej z zadu...:
Nie oszukujmy sie. Policja w dzisiejszych czasach da Ci mandat za byle co, aby tylko podniesc słupki i podlizac się komendantowi. W karetkach dogadani są z kostnicą - wiec im sie nie spieszy aby Cie uratowac. Bardziej to to wyje niz jedzie.
Tylko chlopaki ze strazy sie staraja. Rozbijesz sie autem - wycinaja Cie, czasami ogladajac w nieciekawym stanie. Zabezpieczaja miejsce zdarzenia, jak i rowniez po nim sprzatają. Powiecie ze sami sobie to wybrali ? jasne ze tak - ale za to docenmy ich robote, bo pierwsi na miejsce wypadku, na pewno nie przyjada chlopaki z niebieskiego wozu. Oni spokojnie popijaja kawke na BP.

No Macieju i tu przyznam Ci świętą rację, pierwsza jest zawsze straż, później dopiero policja lub pogotowie w zależności które z tych dwóch wybierze krótszą zapałkę. Nieraz się zdarzało, że policja lub pogotowie jechało po kebaby na sygnale, a jakoś nigdy nie widziałem wozu bojowego i strażaków kupujących kebaby ;-)
+6 #73 oktrg 2013-08-20 20:38
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan

kiedy straż jedzie do zasłabnięcia i wybacz ale rozwiń prosze - kogo nazywasz palantami?
+4 #74 Ivan 2013-08-20 20:44
Do OKTRG
Chyba chodziło Mu o policję, ponieważ tak zrozumiałem jego wywód :-)
+5 #75 oktrg 2013-08-20 20:57
Cytuję Ivan:
Do OKTRG
Chyba chodziło Mu o policję, ponieważ tak zrozumiałem jego wywód :-)

dzięki, tez tak myślę, to sie Policjanci ucieszą...
+1 #76 piotrek55 2013-08-20 21:46
Cytuję ludziska:
dobre komentrze zgadzam się w 100 % padam ze śmiechu do tej pory :-):-):-):-):-):-):-):-) w sumie nie wiadomo do końca czy do kotka nie jechali

do kotka by jechali drabiną a nie średnim gaśniczym cepie
+2 #77 A_sia 2013-08-20 22:15
Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni do walki z ogniem, częściowego lub całkowitego eliminowania skutków wypadków drogowych, katastrof budowlanych, klęskach żywiołowych, niektórych skutków terroryzmu oraz niesienia pomocy poszkodowanym i zagrożonym. Gaszą budynki po czym spadają w ogień , usuwają gniazda szerszeni itp. wyciągają ludzi z wypadków z pożarów niech jeden z cwaniaków wejdzie tak jak oni albo niech wyciąga z auta osobę w częściach lub w stanie krytycznym. bez potrzeby nie jechali by tak szybko. Wszystkie wyjazdy strażaków są rejestrowane każdy czas dojazdu jak i cała akcja tyle co mam do powiedzenia
-3 #78 Izabella 2013-08-20 22:19
Ludzie wy jesteście posrani!!!! nie macie co robić tylko jakieś brednie wypisywać??? chodzi mi o tych mądralińskich którzy twierdzą że ci strażacy to nieudaczniki itd... a sami pewnie siedziecie w domu i BĄKI ZBJACIE !!!! nic więcej na ten temat...
-2 #79 żona 2013-08-20 23:17
Oj ludzie ludzie .... możecie pisać o nich co chcecie a oni i tak przyjadą bo ... "...uroczyście ślubuję być ofiarnym i mężnym w ratowaniu zagrożonego życia ludzkiego i wszelkiego mienia nawet z narażeniem życia ...."
+2 #80 Edi 2013-08-20 23:35
Nie jechali szybko, w chwili wpadnięcia w poślizg jechali 54 km/g.
+2 #81 do tumanów 2013-08-21 09:15
Chciałbym żeby Ci, którzy hejtują tak strażaków potrzebowali kiedyś ich pomocy. CI którzy oskarżają bezpodstawnie kierowcę i dowódcę jeżeli są tacy mądrzy to niech jakimś sposobem dowiedzą się ile wskazało tacho i gps. Mają wielu świadków na to że stało się to przy niewielkich prędkościach. Jeżeli poruszalibyście troche swoimi mózgownicami a nie oczerniali innych to patrząc na samochód wywnioskowaliby ście to po tym iż samochód był przewrócony na bok i nie zostawił żadnych śladów przetarć po asfalcie.
+2 #82 straszak 2013-08-21 09:58
W warszawie to już by była zsyłka na zaplecze techniczne ;)
Minimum 3 miesiąc
+2 #83 Heweghr 2013-08-21 12:29
Cytuję Edi:
Nie jechali szybko, w chwili wpadnięcia w poślizg jechali 54 km/g.


Na tym zakręcie przy mokrej nawierzchni, ponad 10 tonowym samochodem 54 km/h to i tak za dużo.
+6 #84 widz 2013-08-21 14:09
Cytuję oktrg:
Cytuję Ognioodporny:
Czemu wszyscy tutaj "hejtują" strażaków? Prawdą jest, że to oni maja najgorszą robotę ze wszystkich służb ratunkowych... Policjant ma w dupie to, że ktoś wam ukradł telefon, lekarz powie "po co pani wzywała karetkę? Pogotowie jest tylko od topielców bo tam nie ma lekarza", a strażak zawsze wam pomoże... pożar, wypadek, powódź, szerszenie... kto do tego jedzie? policja? nie... pogotowie? czasami... tylko straż pokazuje, że są ludzie, którzy chcą pomagać innym...

Picie w straży to już nie te czasy... to nie lata 80-90 w których to ludzie w OSP dziennie pili i wyjeżdżali do zdarzenia pijani... poza tym wypadek mieli strażacy zawodowi... a w pracy nie można pić...

99% z was nie ma zielonego pojęcia z jakimi trudnościami musimy się jako strażacy zmagać... ludzkie ciało przecięte w pół lub stopione tak, że nie można go zidentyfikować...

Pożar trawy nieopanowany w odpowiednim czasie potrafi się przerodzić w naprawdę potężny pożar lasów, czy zabudowań mieszkalnych...

Na zakończenie powiem tylko tyle - gdyby nie straż pożarna ludzie nie mieliby domów, wiele osób by już nie żyło...

ja pier.....ole na tej stronie jak tylko ktos cokolwiek powie na strażaków to od razu ma minusy, od razu jest obraza majestatu. A to że jakies debile pisza na temat umów pogotowia z kostnicami, o Policji juz też sie nawet nie wypowiadam - to bajka, bo przecież tylko jednych mamy bohaterów narodowych - strażaków. Strażak czyli kołnierz ortopedyczny, deska i tlen, i to jest ich pierwsza pomoc - no to skoro wg was karetki są nie potrzebne, to woźcie pacjentów sami do Szpitali, no przecież strażacy sa najlepsi i jedyni. Żadna inna grupa się nie liczy, na żadną tyle kasy nie idzie...czym oni się przejmują za moment dostana nowy wóz, a może ba...nawet helikopter im kupią, a co tam, przyda się.


nie martw się że są minusy te minusy tylko strażacy klikają, normalny zwykły człowiek da plusa ale oni pewnie się zdzwonili i minusują, ale mimo to ludzie wiedzą jaka jest prawda. wg mnie strażacy "myślą" że są samo wystarczalni - a tak nie jest. Ktoś napisał tu jakąś hierarchie - pewnie strażak. Wg mnie każda grupa czy to POLICJA POGOTOWIE CZY straż są na równi bo każdy pomaga i ratuje, Straż powinna mieć odebrane te wszystkie przywileje tzn wczesne emerytury, l4 płatne 100%, może wtedy patrzyli by na inne służby z szacunkiem bo inni też wykonują kawał ciężkiej i niebezpiecznej roboty.
+5 #85 dobry żart 2013-08-21 14:14
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan


Wykwalifikowany m RATOWNIKIEM MEDYCZNYM JEST TYLKO PRACOWNIK ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO, Strażak jest po prostu po kilkugodzinnym kursie pierwszej pomocy i tyle, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.
+1 #86 brzydki zły szczery 2013-08-21 23:20
Cytuję Adriano:
Cytuję xxxhehe:
Do Macieja z zadu...pia :lol:

Od razu widać że Ty to jesteś jakiś pseudo strażaczek.
Wszyscy źli w twoich oczach bo policja daje mandat a karetka się nie spieszy tylko strażacy bohatersko jadą ratować.
Ten co jechał tym mercem powinien słono za to beknąć i odebrać mu uprawnienia na pojazdy uprzywilejowane.
Teraz na szczęście tylko oni są poszkodowani a co by było gdyby wpadli na osobowe auta?
Trzeba mięć chyba przysadkę mózgową oderwaną żeby tak jechać.
Najlepiej, tak jak strażacy jechać dwoma ciężkimi wozami na zabój przez miasto żeby ściągnąć kotka z dachu albo drzewa jak to miało miejsce ostatnio.
Totalna porażka!!!!

to nie jest do końca wina kierowcy, skoro nie jesteś w temacie nie udzielaj się. Te właśnie mercedesy mają wysoko położony środek ciężkości i bardzo lubią zarzucać tyłami w zakrętach. Tutaj efekt właśnie takiego stanu rzeczy. Niestety jest to samochód uterenowiony, wyższy przez co takie wypadki się zdarzają. Był kiedyś też wypadek strażaków, tak samo na bok poszedł Renault Midliner również wysoki, terenowy.



Z środkiem ciężkości w tym aucie to święta prawda. A z tego co wiem auta zamawia starostwo i o tym, że ich wybór wcale nie jest konsultowany z samymi zainteresowanym i (strażakami PSP)to już nie wspomnę.
+4 #87 kierowca OSP... 2013-08-21 23:49
sprawa nie podlega dalszej konwersacji ponieważ kierowca wiedział o tym że warunki panujące na drodze oczywiście z większą połową zbiornika wody (nie pełnym) na łukach, zakrętach jak dobra przyczepnośc opon to przy 40 km/h potrafi przewrócić auto z wodą...więc twierdzę że to jego wina, jeszcze dodam że w pracy tak naczepę wywróciłem z ciągnikiem i wiem co piszę...
+1 #88 Paweł 2013-08-22 20:55
Cytuję tirek:
Z całym szacunkiem dla ciężkiej pracy strażaków ale jak ja bym wpadł ciężarówką w poślizg i takiego orła wywinął to dostałbym mandat. Rozumiem że jechali do akcji to adrenalina była ale no sory zasady dostosowania prędkości do panujących warunków obowiązują też pojazdy uprzywilejowane. Pech jak cholera, szkoda wozu ale wyremontuje się i będzie służył dalej. Strażakom życzę powrotu do zdrowia.


Wiesz kolego masz rację ale w tym fachu niekiedy chęć ratowania innych zastępuje trzeźwe myślenie, tyle że ktoś mógł być uwięziony w tym aucie, a informacje które otrzymują służby często są ogólnikowe.
+2 #89 Ozi 2013-08-23 09:38
Do Baggio
Czytając wszystkie Twoje komentarze dochodzę do jednego wniosku - masz chłopie jakies duże problemy.Jesteś tak zafascynowany strażą że nie potrafisz realnie ocenić rzeczywistości. Może jesteś im za to wdzięczny , że jak byłeś mały to Ci sie kołyska zapaliła i strażak łopata pożar ugasił , niestety skutki tego działania widać do teraz .
-2 #90 Kam 2013-08-23 15:45
Cytuję dobry żart:
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan


Wykwalifikowanym RATOWNIKIEM MEDYCZNYM JEST TYLKO PRACOWNIK ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO, Strażak jest po prostu po kilkugodzinnym kursie pierwszej pomocy i tyle, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.

Cytuję dobry żart:
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan


Wykwalifikowanym RATOWNIKIEM MEDYCZNYM JEST TYLKO PRACOWNIK ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO, Strażak jest po prostu po kilkugodzinnym kursie pierwszej pomocy i tyle, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.



Tutaj nie masz racji! w PSP jest sporo RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH! Tak, z zawodu, takich prawdziwych. A pozostali nie mają kilku godzinnych kursów KPP a co najmniej kilkudziesięciu godzinne kursy i cały czas podnoszą kwalifikacje.
+4 #91 Ratownik Systemu 2013-08-23 18:18
Cytuję Kam:
Cytuję dobry żart:
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan


Wykwalifikowanym RATOWNIKIEM MEDYCZNYM JEST TYLKO PRACOWNIK ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO, Strażak jest po prostu po kilkugodzinnym kursie pierwszej pomocy i tyle, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.

Cytuję dobry żart:
Cytuję Baggio:
Cytuję do macieja z du ..y:
Do Macieja z D . U. P. Y. Gdzie ty pracujesz że się wypowiadasz za pogotowie i policję, obyś ty ze swym nastawieniem nie potrzebował pomocy pogotowia i policji, jak ktoś ci w zad wjedzie to wezwij sobie straż bo oni nie jedzą i nie piją na BP i zawsze są pierwsi że na zakrętach nie wyrabiaja, a jak ktoś z twoich bliskich będzie nieprzytomny to też wezwij kolegów bo przecież po co ci karetka skoro ona tylko wyje a straż nie ma umowy z kostnica.


Chłoptasiu każdy strażak jest wykwalifikowanym ratownikiem medycznym. I coraz częściej straż wyjeżdża do zasłabnięć. Więc to Ty się lepiej zastanów co gadasz. A jak już ktoś wjedzie Ci w dupe to i tak czekasz na niebieskich przynajmniej godzinę bo przysłowiową kawę trzeba dopić. A strażacy muszą czekać na tych palantów aż wypiszą swoje durne papierki by mogli posprzątać ten cały majdan


Wykwalifikowanym RATOWNIKIEM MEDYCZNYM JEST TYLKO PRACOWNIK ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO, Strażak jest po prostu po kilkugodzinnym kursie pierwszej pomocy i tyle, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.



Tutaj nie masz racji! w PSP jest sporo RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH! Tak, z zawodu, takich prawdziwych. A pozostali nie mają kilku godzinnych kursów KPP a co najmniej kilkudziesięciu godzinne kursy i cały czas podnoszą kwalifikacje.

Oczywiście , że jest sporo Ratowników Medycznych , ale cóż z tego ,skoro Ratownik Medyczny może wykonywać swoje czynności , tzn medyczne czynności ratunkowe tylko w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne tzn w karetkach pogotowia oraz w ramach szpitalnego Oddziału Ratunkowego . Ratownicy medyczni w straży mogą wykonywac czynności tylko w ramach Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy czyli tak jak osoba majaca tyutuł Ratownika po 66 godzinach kursu . Więc posiadanie tytułu Ratownika Medycznego i bycie strażakiem zawodowym nie zezwala na wykonywanie więcej z pacjentem niz tylko pierwsza pomoc i oczekiwania na Ratowników Medycznych Systemu , którzy moga duuuuużo więcej

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.