"Do wynajÄ™cia", "likwidacja" czy po prostu pusty lokal, w miejscu, w którym dotychczas można byÅ‚o coÅ
Co z tym handlem?

"Do wynajęcia", "likwidacja" czy po prostu pusty lokal, w miejscu, w którym dotychczas można było coś kupić. Z handlem w Wadowicach zaczyna być niedobrze.

Uważny obserwator tego co dzieje się w Wadowicach z handlem nie ma chyba złudzeń: jest coraz gorzej. Miasto z żydowskimi (a więc hadlowymi korzeniami) zaczyna umierać. Tylko przez ostatnie kilka miesięcy w Wadowicach zamknięto kilka pubów, pizzerni, cukierni, sklepów z odzieżą, czy małych sklepików z warzywami. Powód? Raczej nie opłacalność takich interesów, hipermarkety oraz na pewno kryzys.

"Zlikwidowałem sklep, bo w Wadowicach, zwłaszcza w centrum ceny za wynajem lokali dochodzą już w niektórych miejscach do cen krakowskich. Do tego trzeba opłacić pensję kilku pracowników, zusy, prąd, ogrzewanie. Bardziej opłacało mi się przenieść z handlem do innego miasta" - mówi nam jeden z biznesmanów, który całkiem niedawno zamknął interes w naszym mieście.

To chyba powód, że przechadzając się po naszym mieście, bardzo często zauważymy kartki z napisami: "likwidacja", "do wynajęcia" czy po prostu pusty lokal, w miejscu, które do niedawna tętniło od handlu. Nawet ludzie od lat sprzedający na wadowickim targowisku, mówią nam, że dawno nie było tak źle.

W centrum ostatnie powstałe placówki to głównie... banki. Trochę dalej od rynku: apteki oraz sklepy z używaną odzieżą, w których Wadowice stają się chyba powoli małym zagłębiem. Ile powstało w ostatnim czasie małych, przyosiedlowych sklepów z warzywami? Ile mamy w Wadowicach pubów, w porównaniu do ilości chociażby sprzed 10-15 lat? To samo z małymi sklepami spożywczymi, punktami usługowymi typu szewc, zegarmistrz, kaletnik czy krawiec. Nawet biorąc pod uwagę, że Wadowice słyną z papieskiej kremówki, cukierni też mamy coraz mniej. 

Co będzie dalej z handlem w Wadowicach?

(MG)
(zdjęcia: Krzysztof Cabak

 


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+15 #1 kryzys? 2013-01-06 13:37
Wszystkich zatrudni urzÄ…d miasta.
+9 #2 Jasiu 2013-01-06 13:38
Wszystkich nie zatrudni i nie wyżywi niestety...
+6 #3 Miłośnik magistratu 2013-01-06 13:46
Idę o zakład, że za upadkiem stoi brak odpowiednio rygorystycznych regulacji rynkowych i gospodarczych. Zwyczajnie handlarze i pracodawcy są obłożeni zbyt małymi podatkami przez co nie można realizować słusznej linii socjalizmu i finansować dotacjami nowych stanowisk.

Co prawda to nie moja teoria, ale nie chcę znowu wyjść na przeklętego neoliberała i kapitalistę, który jest za ograniczeniem obciążenia innych przeklętych kapitalistów wyzyskujących ludzi pracy, którzy na mocy kodeksu muszą zapierniczać po osiem godzin.
+33 #4 Mateusz Klinowski 2013-01-06 14:08
Jest jeden zasadniczy i niezaprzeczalny powód upadku gospodarczego i kulturalnego Wadowic:

EWA FILIPIAK i 20 lat rządów jej niekompetentnyc h, aroganckich, szukających prywatnych korzyści urzędników.

Miasto się zwija od lat, ale jego losy przypieczętował a idiotyczna REWITALIZACJA rynku, która trwała 2 lata, ma wszelkie cechy sabotażu gospodarki gminy i wyprowadzenia kasy publicznej przez garstkę cwaniaków.

Jeżeli za dwa lata Wadowiczanie znów zagłosują na lokalną sitwę - większości młodych ludzi pozostanie się spakować i wyjechać.

A Miłośnikowi mogę do przemyślenia zostawić tylko ten trop: jeżeli miałbyś rację, żadne miasto by się nie rozwijało. Tymczasem mówimy o Wadowicach - mieście ze wspaniałą historią, doskonałym położeniu geograficznym, warunkami przyrodniczymi oraz MARKĄ ŚWIATOWĄ.

Niestety, beztalencia pokroju Filipiak i Kotarby zdołały zmarnować naszą szansę. Płacą za to ludzie pracy, bo wymienieni pobierają tysiące złotych co miesiąc z publicznej kasy.
+15 #5 zachęcam 2013-01-06 14:11
Cytat:
Ile mamy w Wadowicach pubów, w porównaniu do ilości chociażby sprzed 10-15 lat? To samo z małymi sklepami spożywczymi, punktami usługowymi typu szewc, zegarmistrz, kaletnik czy krawiec. Nawet biorąc pod uwagę, że Wadowice słyną z papieskiej kremówki, cukierni też mamy coraz mniej.
Jest to konsekwencja tego, że 10-15 lat temu w Wadowicach jeszcze działał prężnie jako-taki przemysł, więc w tych sklepach i pubach miał kto kupować. A teraz? Ludzie nie mają pracy lub mają ją bardzo lichą.
+5 #6 Miłośnik magistratu 2013-01-06 14:15
@ Mateusz Klinowksi

Wyraźnie wspominam, że prezentowana teoria nie jest moją teorią. Za to garściami czerpie z niej unia europejska i wszystkie socjalistyczne modele rynkowe.
Ale w tej materii ekspertem jest dziadunio :D :P
+11 #7 bohema 2013-01-06 14:52
Wczoraj przejeżdżałam koło 22 przez Rynek i Lwowska, sobota wieczór,a tu pusto na ulicach. Gdzie ta młodzież? Jeżdżą po wiejskich dyskotekach czy co robią? studenci pewnie nie wracają na weekend do miasta, w którym życie umiera po 18:00. Karnawał...
-21 #8 mieszkaniec 2013-01-06 15:17
Jak to jest klinowski ponoć wykształcony a jego wpisy to już szczyt chamstwa.
Wszędzie widzisz złodziejstwo, korupcję sitwę to czemu jako radny i ponoć prawnik nie złożysz doniesienia do prokuratury. Pragnę zaznaczyć że nie z mojej bajki są obecni w ratuszu, ale jak by było coś nie tak w naszej gminie to RIO by to wykazało przy kontrolach.Są to twoje narcyzie wydumane pomówienia i chorobliwa zazdrość,ty chcesz podobno startować na burmistrza, mnie się wydaje że cię koń kopnął i głupoty pleciesz.
-4 #9 Maciejunio 2013-01-06 15:26
Wina też leży po stronie Rządu który nie kontroluje szarej strefy+ która się rozwija w naszym powiecie np. fryzjerzy którzy chodzą po domach, mechanicy, fryzjerzy którzy nie dają paragonów. Szczerze mówiąc to uczciwy człowiek nie masz szans konkurować ze szarą strefą.
+10 #10 Barabara 2013-01-06 15:33
Jak i z kim tu handlować jak nie ma pracy i perspektyw, nawet Maspex musial sie wynieść do Tychów, bo nie mozna bylo zrobic dojazdu pod wiaduktem w Kleczy, miasto umiera, wołamy od lat i jeszcze gwóźdź to remont rynku 3 lata.Papież nie zmartwychwstani e i drugi raz nie da tlenu (kremowki). Życze zdrowia i tego na umyśle gospodarzom...
+14 #11 Barabara 2013-01-06 15:37
do Maciejunio:
a dostałeś paragon kiedyś za porade prawną albo od adwokata itp co ty mówisz o zarobkach w szarej strefie maluczkich chałturników... .
+6 #12 tda 2013-01-06 16:00
Banki nos zerzrÄ…!
+4 #13 LILI 2013-01-06 17:46
bezrobocie i Chiński MARKET NAS ZEŻRĄ!
+11 #14 Hefajstos 2013-01-06 18:38
CytujÄ™ LILI:
bezrobocie i Chiński MARKET NAS ZEŻRĄ!


Mamy, czegośmy sami chcieli.. .Wybierzmy jeszcze raz tę samą ekipę, a będzie powtórka
+1 #15 AT 2013-01-06 18:48
W Andrychowie to samo, więc to chyba nie jest ewenement na skalę jednego tylko, naszego miasteczka.
+11 #16 Mateusz Klinowski 2013-01-06 19:29
CytujÄ™ mieszkaniec:
Jak to jest klinowski ponoć wykształcony a jego wpisy to już szczyt chamstwa.
Wszędzie widzisz złodziejstwo, korupcję sitwę to czemu jako radny i ponoć prawnik nie złożysz doniesienia do prokuratury. Pragnę zaznaczyć że nie z mojej bajki są obecni w ratuszu, ale jak by było coś nie tak w naszej gminie to RIO by to wykazało przy kontrolach.Są to twoje narcyzie wydumane pomówienia i chorobliwa zazdrość,ty chcesz podobno startować na burmistrza, mnie się wydaje że cię koń kopnął i głupoty pleciesz.


Szczyt chamstwa? Gdzie zatem zmieścić prostackie odzywki Kotarby czy Szczura, albo Cholewki? Mistrzom chamoty nie dorównam, choćbym chciał. I dobrze.

Jako "ponoć prawnik" postaram się jednak odpowiedzieć na bardziej merytoryczny zarzut.

Złożyłem kilka doniesień do prokuratury dotyczących łamania prawa przez urzędników i radnych, w tym burmistrz. Wszystkie zostały umorzone przez miejscowych prokuratorów. Nie chcę komentować na razie jakości uzasadnień, przyjdzie na to pora.

Natomiast od kilku miesięcy prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie wyprowadzenia z kasy gminy ponad 1 mln zł przez burmistrz Filipiak i sprawy tej raczej nie uda się umorzyć. Można co najwyżej przeciągać ją do wyborów, co pewnie się stanie.

Jednocześnie prokuratura wadowicka po wielu latach złożyła akt oskarżenia w sprawie oszustwa na ul. Karmelickiej - autor właśnie "zrewitalizował " nam rynek.

Rola burmistrz w obu sprawach budzi wątpliwości.

RIO nie zajmuje się ściganiem korupcji, a jedynie gospodarką finansową. Ale ostatnia kontrola RIO dopatrzyła się (raczej drobnych) nieprawidłowośc i.

Moja ocena burmistrz i jej ekipy jest od dawna znana i oparta na faktach. Każdy może zapoznać się z dowodami przestępstw i nieprawidłowośc i na stronie:

www.inicjatywawadowice.pl

I proszę mi wierzyć - ludzie, którym zależy na walce z samorządowymi układami tę stronę czytają. W całej Polsce.

Kres tyranii jest blisko. Nie mam więc czego zazdrościć, chorobliwie czy nie.
-20 #17 Eryk Laskowski 2013-01-06 22:37
Jeżeli gdzieś handel się rozwija to rosną ceny wynajmu lokali handlowych.

To wie każdy student ekonomii.

Akurat wyższe ceny czynszów w centrum są dowodem, że koniunktura rośnie, bo rośnie popyat na lokale.

Wiadomo, że najwyższe stawki są tam gdzie są najwyższe obroty. Dlatego takie miasta jak Nowy Jork, Tokio, Paryż, Moskwa, a w Polsce Warszawa, Poznań i Kraków mają najwyższe stawki.
Wobec tego rosnące stawki za lokale świadczą wyłącznie o sukcesie gospodarczym danego miasta.

Zapytajcie kamieniczników dlaczego podnoszą ceny czynszów?

Czy dlatego, że nie ma chętnych na ich lokale, czy też dlatego, że jest zbyt wielu chętnych, którzy chcą handlować właśnie w Wadowicach, bo tu są klienci i tu się najbardziej opłaca.

Gdyby było innaczej, to właściciele kamienic musieliby obniżać stawki czynszu, ale dzięki dobrej koniunkturze mogą ciągle podnosić stawki i są pewni, że zawsze znajdą się chętni na ich lokale.

Dlatego całe to wygłupianie się tu jest oderwane od rzeczywistości.

Jest ono politycznym bełkotem zawiedzionych pseudopolityków i zwykłą paplaniną z nutką czystego chamstwa.

:oops: Wstyd mi za was :oops:
+9 #18 józioo69 2013-01-06 23:46
czego się czepiacie, rynek w Wadowicach niedługo będzie jak londyńskie City, gdzie znajdują się same banki. Tylko, że jak mam iść do banku na rynku, skoro nie ma gdzie zaparkować? parking na placu Kościuszki wiecznie zapchany...ehhh
+6 #19 metyl 2013-01-07 00:02
Niestety socjalizm kwitnie w najlepsze i to w każdym kraju Unii. W demokracji to jedyny sposób wszelkich opcji politycznych na przyciągnięcie elektoratu. No bo "większość" ludzi chciałaby za darmo to i tamto, najlepiej opierdzielać się i żyć z socjału. Jak słyszę że PIS to partia prawicowa to mnie mdli z tej naiwności i niewiedzy. PIS dawno jest (jeżeli chodzi o sprawy społeczne i gospodarkę) na lewo od SLD. Z resztą różnica pomiędzy partiami obecnymi w sejmie jest tak niewielka...
Ratunkiem dla gospodarki jest tylko i wyłącznie wolny rynek, obniżenie kosztów pracy (debilny podatek dochodowy, który jest karą za przedsiębiorczo ść człowieka w przeciwieństwie do zasiłku który jest nagrodą dla obiboków). Popieram w pełni poglądy Miłośnika, bez względu na to jakiej opcji "kibicuje". Dla mnie liczą się poglądy i trzeźwe spojrzenie na życie.
+15 #20 Mieszko XXI 2013-01-07 00:59
CytujÄ™ Eryk Laskowski:
Jeżeli gdzieś handel się rozwija to rosną ceny wynajmu lokali handlowych.

To wie każdy student ekonomii.

Akurat wyższe ceny czynszów w centrum są dowodem, że koniunktura rośnie, bo rośnie popyat na lokale.

Wiadomo, że najwyższe stawki są tam gdzie są najwyższe obroty. Dlatego takie miasta jak Nowy Jork, Tokio, Paryż, Moskwa, a w Polsce Warszawa, Poznań i Kraków mają najwyższe stawki.
Wobec tego rosnące stawki za lokale świadczą wyłącznie o sukcesie gospodarczym danego miasta.

Zapytajcie kamieniczników dlaczego podnoszą ceny czynszów?

Czy dlatego, że nie ma chętnych na ich lokale, czy też dlatego, że jest zbyt wielu chętnych, którzy chcą handlować właśnie w Wadowicach, bo tu są klienci i tu się najbardziej opłaca.

Gdyby było innaczej, to właściciele kamienic musieliby obniżać stawki czynszu, ale dzięki dobrej koniunkturze mogą ciągle podnosić stawki i są pewni, że zawsze znajdą się chętni na ich lokale.

Dlatego całe to wygłupianie się tu jest oderwane od rzeczywistości.

Jest ono politycznym bełkotem zawiedzionych pseudopolityków i zwykłą paplaniną z nutką czystego chamstwa.

:oops: Wstyd mi za was :oops:


Obudź się Pan, po takim komentarzu obawiam się, że dzierżysz Pan państwowe stanowisko z urzędnicza pensją, nic przy tym nie robiąc i pierdząć w stołek.

W Wadowicach wszystko zaczyna powoli leżeć: brak bazy turystycznej, noclegowej (znaczy jest ale świeci pustkami właśnie dlatego, że turyści u nas zwiedzą w 30 minut dom papieza i najbliższą cukiernię...), same hipermarkety, kilka małych drobnych sklepów i ze 3 w miarę na poziomie puby.

Leży PKS, leży PKP, leżą duże zakłady (a raczej już ich nie ma bo albo padły albo uciekły stąd), leży służba zdrowia, leży usługodawstwo, leży mały handel. Tyle co się preżnie rozwija, to urzędy...
-12 #21 Popieram 2013-01-07 08:46
CytujÄ™ Eryk Laskowski:
Jeżeli gdzieś handel się rozwija to rosną ceny wynajmu lokali handlowych.

To wie każdy student ekonomii.

Akurat wyższe ceny czynszów w centrum są dowodem, że koniunktura rośnie, bo rośnie popyat na lokale.

Wiadomo, że najwyższe stawki są tam gdzie są najwyższe obroty. Dlatego takie miasta jak Nowy Jork, Tokio, Paryż, Moskwa, a w Polsce Warszawa, Poznań i Kraków mają najwyższe stawki.
Wobec tego rosnące stawki za lokale świadczą wyłącznie o sukcesie gospodarczym danego miasta.

Zapytajcie kamieniczników dlaczego podnoszą ceny czynszów?

Czy dlatego, że nie ma chętnych na ich lokale, czy też dlatego, że jest zbyt wielu chętnych, którzy chcą handlować właśnie w Wadowicach, bo tu są klienci i tu się najbardziej opłaca.

Gdyby było innaczej, to właściciele kamienic musieliby obniżać stawki czynszu, ale dzięki dobrej koniunkturze mogą ciągle podnosić stawki i są pewni, że zawsze znajdą się chętni na ich lokale.

Dlatego całe to wygłupianie się tu jest oderwane od rzeczywistości.

Jest ono politycznym bełkotem zawiedzionych pseudopolityków i zwykłą paplaniną z nutką czystego chamstwa.

:oops: Wstyd mi za was :oops:



W pełni popieram.

W końcu ktoś napisał tu prawdę, a reszta mamrocze jakby byli naćkani, albo chorzy.
+5 #22 lol 2013-01-07 09:06
http://www.youtube.com/watch?v=tORW9I1pNIk&feature=youtu.be&noredirect=1 zobaczcie jakie warunki ma młodzież w Myślenicach .... Skatepark miejsce do siedzenia , tor downhill... , a u nas co u nas nic . W kalwari jest biały orlik i siłownia za darmo , w andrychowie jest super basen i niedrogo a u nas co u nas nic....
+5 #23 Barabara 2013-01-07 16:44
do Eryk Laskowski i Popieram:

http://mamnewsa.pl/newsy,5134-miejsca-pracy-uciekaja-z-wadowic

i zastanów się Panie o czym bredzisz, bo czynsze podbijają banki z którymi upadający lokalny handel nie warszawski czy krakowski nie ma szans. I nie ma tu nic do rzeczy "popyt na lokale" bo nawet w centrum za małe dla banków stoją puste.
A ludzie miejscowi nie maja pracy i nawet upadający miejscowy handel nie uratuje bo sam ledwie zipie przy czynszach windowanych przez banki. I koło sie zamyka.
A mówimy tu o sprawach lokalnych a nie "wielkim" warszawsko-krak owskim świecie bo tam to jest pralnia pieniędzy....
+6 #24 SÅ‚uchacz 2013-01-07 18:18
Było już o tym:

http://www.wadowiceonline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2311:otwartozatorskastrefeaktywnoscigospodarczej&catid=64:biznes&Itemid=29

Kto może, spieprza z tego miasta. Karol Wojtyła też stąd uciekł po maturze, i jak większość szczęśliwie żyjących gdzie indziej, z przyjemnością od czasu do czasu przyjeżdżał w sentymentalne odwiedziny do rodzinnego miasta.
-11 #25 MisiekZwisek 2013-01-08 22:08
CytujÄ™ Mateusz Klinowski:
CytujÄ™ mieszkaniec:
Jak to jest klinowski ponoć wykształcony a jego wpisy to już szczyt chamstwa.
Wszędzie widzisz złodziejstwo, korupcję sitwę to czemu jako radny i ponoć prawnik nie złożysz doniesienia do prokuratury. Pragnę zaznaczyć że nie z mojej bajki są obecni w ratuszu, ale jak by było coś nie tak w naszej gminie to RIO by to wykazało przy kontrolach.Są to twoje narcyzie wydumane pomówienia i chorobliwa zazdrość,ty chcesz podobno startować na burmistrza, mnie się wydaje że cię koń kopnął i głupoty pleciesz.


Szczyt chamstwa? Gdzie zatem zmieścić prostackie odzywki Kotarby czy Szczura, albo Cholewki? Mistrzom chamoty nie dorównam, choćbym chciał. I dobrze.

Jako "ponoć prawnik" postaram się jednak odpowiedzieć na bardziej merytoryczny zarzut.

Złożyłem kilka doniesień do prokuratury dotyczących łamania prawa przez urzędników i radnych, w tym burmistrz. Wszystkie zostały umorzone przez miejscowych prokuratorów. Nie chcę komentować na razie jakości uzasadnień, przyjdzie na to pora.

Natomiast od kilku miesięcy prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie wyprowadzenia z kasy gminy ponad 1 mln zł przez burmistrz Filipiak i sprawy tej raczej nie uda się umorzyć. Można co najwyżej przeciągać ją do wyborów, co pewnie się stanie.

Jednocześnie prokuratura wadowicka po wielu latach złożyła akt oskarżenia w sprawie oszustwa na ul. Karmelickiej - autor właśnie "zrewitalizował" nam rynek.

Rola burmistrz w obu sprawach budzi wątpliwości.

RIO nie zajmuje się ściganiem korupcji, a jedynie gospodarką finansową. Ale ostatnia kontrola RIO dopatrzyła się (raczej drobnych) nieprawidłowości.

Moja ocena burmistrz i jej ekipy jest od dawna znana i oparta na faktach. Każdy może zapoznać się z dowodami przestępstw i nieprawidłowości na stronie:

www.inicjatywawadowice.pl

I proszę mi wierzyć - ludzie, którym zależy na walce z samorządowymi układami tę stronę czytają. W całej Polsce.

Kres tyranii jest blisko. Nie mam więc czego zazdrościć, chorobliwie czy nie.

nie wolno krytykować klinowskiego. to będzie 1 prawo w Wadowicach jak przejmie władzę - taki jego folwark zwierzęcy
+5 #26 kiki 2013-01-10 11:11
Nie przejmujcie siÄ™!!! bedzie jeszcze wiecej lokali do wynajecia !!! zbliza sie kontrol paragonow!!! ale nie doktorow i prawnikow- tylko tych maluczkich zapewne!
-2 #27 Paweł 2013-01-13 18:34
Chodźcie dalej na zakupy do Biedronek i Lidlów, a za 5 lat nie będzie już żadnego małego sklepu spożywczego. Opamiętajcie się ludzie. Pójdźcie raz do tych miejsc, popatrzcie na ceny, spiszcie na kartkę i sprawdźcie, że robią Was w buca jak chcą. Kupicie ich szajs parę gorszy taniej, a na podstawowe markowe produkty wydacie 20% więcej. Jak już wykoszą konkurencję to podniosą ceny o 25% i wtedy będziecie dopiero jęczeli.
To samo z ubraniami.
Jakiś pub w Wadowicach? Jak ma ktoś przetrwać skoro na imprezę wszyscy przychodzą już wypici i może sobie colę kupią, bo spragnieni.
Mógłbym takich przykładów wymieniać dziesiątki.
-2 #28 do@Paweł 2013-01-13 21:10
Nie bredż ,jakoś na Lwowskiej Maszorek handluje w niedzielę do 21 i się mu oplaca,tak samo AS do 20 w niedzielę
0 #29 ? 2013-01-15 22:53
Sklep AS dawny Paciorek na Lwowskiej też likwidują, działalność kończą 30 stycznia 2013 r.
+3 #30 zupełnietunowa 2013-01-16 00:49
Ja chciałam wynająć lokal. Taki który od pół roku stoi pusty. Proponowałam przez 3 miesiące obniżony czynsz. Nie. Lepiej mieć trochę mniej niż nie mieć wcale? dziwne zwyczaje.
+3 #31 ALDIK 2017-04-19 10:08
CytujÄ™ metyl:
Niestety socjalizm kwitnie w najlepsze i to w każdym kraju Unii. W demokracji to jedyny sposób wszelkich opcji politycznych na przyciągnięcie elektoratu. No bo "większość" ludzi chciałaby za darmo to i tamto, najlepiej opierdzielać się i żyć z socjału. Jak słyszę że PIS to partia prawicowa to mnie mdli z tej naiwności i niewiedzy. PIS dawno jest (jeżeli chodzi o sprawy społeczne i gospodarkę) na lewo od SLD. Z resztą różnica pomiędzy partiami obecnymi w sejmie jest tak niewielka...
Ratunkiem dla gospodarki jest tylko i wyłącznie wolny rynek, obniżenie kosztów pracy (debilny podatek dochodowy, który jest karą za przedsiębiorczo ść człowieka w przeciwieństwie do zasiłku który jest nagrodą dla obiboków). Popieram w pełni poglądy Miłośnika, bez względu na to jakiej opcji "kibicuje". Dla mnie liczą się poglądy i trzeźwe spojrzenie na życie.


W krotce powstanie w Wadowicach Supermarket Aldik do ktorego juz dzis zapraszam http://aldik.pl/
bedzie praca ..... :D

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.