Już od niedzieli (11.06) pociągi z Krakowa do Zakopanego pojadą krócej przez nową łącznicę w Such
Od niedzieli z Kalwarii do Zakopanego pojedziemy pociągiem krócej o 15 minut

Już od niedzieli (11.06) pociągi z Krakowa do Zakopanego pojadą krócej przez nową łącznicę w Suchej Beskidzkiej. Powstał tu także nowy przystanek. Inwestycja kosztowała 36 mln zł.

Inwestycja warta 36 mln zł obejmowała wybudowanie 700 metrów nowych torów w ciągu linii kolejowych Skawina – Żywiec i Sucha Beskidzka – Chabówka. Wybudowany został nowy przystanek, most kolejowy, rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wyremontowane przejazdy kolejowo-drogowe.

Oddanie nowego odcinka torów w Suchej Beskidzkiej skróci o 15 minut podróżowanie z Krakowa do Zakopanego. Zakończenie robót, pod koniec 2017 roku, na łącznicy w Krakowie, pozwoli zaoszczędzić kolejne 15 minut. Realizacja dużego projektu za 950 mln zł z Krajowego Programu Kolejowego, obejmująca odcinki zakopiańskiej trasy kolejowej, zagwarantuje kolejne skrócenie czasu i poprawę podróżowania do stolicy Tatr. Podpisana w maju umowa na przebudowę trasy Skawina – Sucha Beskidzka i objęcie postępowaniem przetargowym linii Chabówka – Zakopane, świadczy obecnie o dobrym tempie inwestycji kolejowych w Małopolsce — powiedział Włodzimierz Żmuda, członek zarządu i dyrektor ds. Rozwoju i Przygotowania inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach inwestycji w pobliżu placu targowego wybudowano też nowy przystanek Sucha Beskidzka Zamek. Przy 200–metrowym peronie będą się zatrzymywały pociągi relacji Kraków – Zakopane, jadące przez powiat wadowicki.  Przystanek wyposażony jest w nowe wiaty, system oznakowania, oświetlenie i tablice informacyjne. Wygodną obsługę podróżnych, m.in. osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnia winda z parkingu na peron.
 
Na nowym odcinku linii kolejowej wybudowano 90-metrowy most na rzece Stryszawce. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, samochodowego i pieszego zmodernizowano 4 przejazdy kolejowo-drogowe (ulice Zamkowa, Piłsudskiego, Beniowskiego).

Ale to nie koniec: pod koniec tego roku  podróżni zyskają jeszcze dodatkowe 15 minut na przejeździe z Krakowa do Zakopanego: wtedy to zostanie oddana do użytku warta 210 mln łącznica Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która umożliwi bezpośrednie połączenie z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia. Zyskają na tym również pasażerowie z powiatu wadowickiego.

Po zakończeniu wszystkich inwestycji zaplanowanych w Krajowym Programie Kolejowym na Zakopiance do 2023 roku, czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godzinę i 20 minut i wyniesie około 2 godziny 15 minut (obecnie wynosi 3 godziny i 30 minut).

(MG)
(zdjęcia: Skanska S.A.)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

0 #1 Nie pisowiec 2017-06-09 21:23
Ja piernicze,36 milionów wydac, by zyskać 15 minut dla pasażerów, których można policzyć na palcach jednej dłoni. No, ale jak się wydaje nie ze swojej kieszeni, to tak jest.
Cytować
-7 #2 Ed. 2017-06-10 00:37
To samo miałem napisać.... 36 mln, by zyskać 15 min, haha! Zrozumiałbym taką kwotę na trasie Kraków-Gdański i godzinę krócej, a nie takie lokalne coś...
A do pociągu nie wsiądę, bo jak będą zmieniać rozkłady co 3 miesiące, to niech mnie pocałują w wiadome miejsce.
Idę na przystanek i co chwila coś zapiernicza.
Cytować
-1 #3 Marerek 2017-06-10 19:20
Ech, logiczne jest, że aby pociąg był piętnaście minut wcześniej, musi piętnaście minut wcześniej wyjechać. Wystarczyło zmienić rozkład...
I po co było marnować 36 mln złotych?!
Jakby co, za ułamek tej kwoty miesięcznie, służę KOLEJnymi dobrymi radami zarządowi PKP :)
Marek
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.