Grupa Maspex Wadowice podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów fi
Maspex kupuje kolejne marki

Grupa Maspex Wadowice podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova: dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt.

Jak informuje nas Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice, grupa podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova: dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Warunkiem wejścia w życie tej umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Będzie to 17 akwizycja wadowickiej firmy, w tym 8 na rynku polskim i największa w jej historii. W efekcie przejęcia powstanie grupa spożywcza o  obrotach ponad 4 miliardów zł. Silna pozycja rynkowa to gwarancja dalszego rozwoju i zdecydowanie większych perspektyw dla obu spółek. Na bazie firmy Agros Nova Maspex planuje zbudować kolejny mocny obszar działalności w oparciu o pracowników firmy Agros Nova oraz zakupione zaplecze produkcyjne.

Od wielu lat pracowaliśmy nad realizacją przejęcia, które w sposób jakościowy zwiększyłoby skalę naszego biznesu. Nasza praca i cierpliwość zostały w końcu nagrodzone. Grupa Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki – wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także - profesjonalny zespół pracowników, który wypracował tak dobrą pozycję rynkową tej firmy. Nasza oferta obejmuje wizję wspólnego działania z zapewnieniem dalszego rozwoju tej spółki, jak również jej pracowników - mówi Krzysztof Pawiński, prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice.

Grupa Kapitałowa Agros Nova to wiodący producent branży spożywczej obecny w kilkunastu segmentach rynkowych. W większości z nich lideruje lub zajmuje czołowe miejsca m.in. na rynku dżemów, sosów, zup i koncentratów zup,  keczupów. Motorem rozwoju Grupy Maspex Wadowice są soki, nektary i napoje, które  stanowią 70% obrotów firmy oraz makarony, wyroby zbożowe i produkty instant dające 30% przychodów ze sprzedaży, które w 2014 roku wyniosły ponad 3,3 miliarda zł. Przejęcie pozwoli rozszerzyć markową ofertę Grupy Maspex Wadowice i zaistnieć w nowych kategoriach.

Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą następne wielkie marki m.in. Łowicz, Krakus i Kotlin. Będzie to największe przejęcie w historii Grupy Maspex Wadowice i jedno z największych zrealizowanych do tej pory w Polsce.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+24 #1 Miś 2014-12-19 10:47
Pracownicy Maspexu, napiszcie, proszę, o Waszych zarobkach, warunkach pracy. Bardzo mnie ciekawi, jak to wygląda od środka. Jak widać, prężna firma, rozwojowa, więc miejmy nadzieję, że i pracownicy mają się dobrze. Napiszcie przed świętami coś dobrego, co da nadzieję innym (oczywiście o ile jest o czym pisać).
+10 #2 kor 2014-12-19 10:55
Proste pytanie : co Wadowice z tego mają?
Czy jakiś procent podatków Grupy Maspex pozostaje w Wadowicach?
Nie wiem i dlatego pytam.
+6 #3 figa z makiem 2014-12-19 11:07
fiskus już myśli jak ich zniszczyć no chyba że się podzielą
+12 #4 gracze 2014-12-19 12:41
Niekoniecznie im kibicuję ze względu na ich metody działania. Może ktoś napisze w jaki sposób ich sukces biznesowy wpływa korzystnie na Wadowice, o ile jest o czym pisać.
+3 #5 gość 2014-12-19 14:22
Cytuję Miś:
Pracownicy Maspexu, napiszcie, proszę, o Waszych zarobkach, warunkach pracy. Bardzo mnie ciekawi, jak to wygląda od środka. Jak widać, prężna firma, rozwojowa, więc miejmy nadzieję, że i pracownicy mają się dobrze. Napiszcie przed świętami coś dobrego, co da nadzieję innym (oczywiście o ile jest o czym pisać).

Nie jest tak dobrze jak w podobnej wielkości firmach z siedzibami w dużych miastach, ale warunki płacowe są całkiem w porządku. Samo to, że np. większość pracowników marketingu dojeżdża tu do pracy z Krakowa świadczy o tym, że chyba nie jest tak źle, jak to się czyta w komentarzach na wadowickich portalach...
+7 #6 dd300. 2014-12-19 14:35
Najlepiej żeby zbankrutowali ,zamknęli firmę itd wtedy wszyscy socjaliści bili by brawa .
+12 #7 ReMauld 2014-12-19 14:49
TOTALNIE zgadzam się z dd300. Dla hejterów było by najlepiej gdyby zbankrutował. Każdy by wtedy napisał "a nie mówiłem" Ale w swojej małej główkowości nikt nie pomyśli, że to polski biznes, że "polak potrafi". eeeeee nie lepiej jakt to my Polacy mamy w naturze... lepiej żeby sąsiadowi koza zdechła niż kupić od niego dobry ser....
+6 #8 mietek 2014-12-19 14:50
hehe no nie chodzi o pracowników marketingu bo na takich stanowiskach wiadomo ze zarobki są jako takie albo wysokie

chodzi o zarobki na produkcji, a tam to jest tragedia, dużo lepiej jest już podobno w Skawie
-5 #9 JA 2014-12-19 14:52
Jest to taki mały rak Wadowic z drugą niemalże rodzimą firmą papiernią - toczą to miasto. Nie dając ludziom godnie zarobić. Jak wiemy bogactwo pochodzi z pieniędzy, żeby wadowiczanom się wszystko kręciło muszą zarabiać żeby móc zostawiać pieniądz w tym mieście. Gdyby ludzie mieli środki to kto wie, może by nawet pozwolili se na częstszy zakup firmowanej logiem Maspexu spożywki. Ale nie lepiej DOIĆ jak te głupie krowy,
+3 #10 gość 2014-12-19 15:00
To myślenie rodem z PRL trzyma się jednak mocno... Najlepiej, żeby płace były regulowane państwowym dekretem i wtedy kraj miodem i mlekiem by spłynął :) KAŻDY pracodawca płaci takie stawki jakie musi, żeby byli chętni do pracy. Jeśli są to z jakiego powodu miałby je jakoś drastycznie podnosić? To jest biznes i chłodna kalkulacja. Sorry.
Nawiasem pisząc już widzę, jak wszyscy narzekający na ten straszny wyzysk, postawieni na miejscu prezesów Maspeksu, podnosiliby pracownikom pensje :)
+6 #11 Zdziwiony 2014-12-19 15:01
Czytam komentarze i zastanawiam się czy takie portale jak np: "wadowiceonline " nie powinny mieć moderatora na głupie wypowiedzi. Słowa "rak wadowic" czy DOIĆ - ludzie! jak nie macie ochoty to nie pracujcie, nie kupujcie. Nikt nikomu nic nie każe. Piszecie, że Skawa lepiej płaci. To huuuura wszyscy do Skawy. Oczywiście zaraz będą opinie że Skawa jest słaba bo nie zatrudnia wszystkich! Każdy jest kowalem swojego losu.
+2 #12 Hiszpan 2014-12-19 15:26
do @Ja
czytałeś/aś swoją wypowiedź? Przeczytałem ją kilka razy i nie wiem o co chodzi?! Czy chodzi o to,że w Wadowicach jest duża firma? Czy że ludzie "se" mają możliwość kupić coś z logiem maspeksu. Czy też chodziło o to że bogactwo pochodzi z pieniędzy. Czasem @ja tak bywa. Powiem też że alkoholizm pochodzi z alkoholu a i mokre pochodzi z wody.
Taki klimat
+4 #13 dd300. 2014-12-19 16:50
Cytuję mietek:
hehe no nie chodzi o pracowników marketingu bo na takich stanowiskach wiadomo ze zarobki są jako takie albo wysokie

chodzi o zarobki na produkcji, a tam to jest tragedia, dużo lepiej jest już podobno w Skawie

Dokładnie jak piszesz PODOBNO Cytuję Zdziwiony:
Czytam komentarze i zastanawiam
się czy takie portale jak np: "wadowiceonline" nie powinny mieć moderatora na głupie wypowiedzi. Słowa "rak wadowic" czy DOIĆ - ludzie! jak nie macie ochoty to nie pracujcie, nie kupujcie. Nikt nikomu nic nie każe. Piszecie, że Skawa lepiej płaci. To huuuura wszyscy do Skawy. Oczywiście zaraz będą opinie że Skawa jest słaba bo nie zatrudnia wszystkich! Każdy jest kowalem swojego losu.



Zgadzam sie w 100% z zdania Każdy jest kowalem swojego losu.
Chcącemu nie dzieje się krzywda
+2 #14 dd300. 2014-12-19 16:53
Cytuję Hiszpan:
do @Ja
czytałeś/aś swoją wypowiedź? Przeczytałem ją kilka razy i nie wiem o co chodzi?! Czy chodzi o to,że w Wadowicach jest duża firma? Czy że ludzie "se" mają możliwość kupić coś z logiem maspeksu. Czy też chodziło o to że bogactwo pochodzi z pieniędzy. Czasem @ja tak bywa. Powiem też że alkoholizm pochodzi z alkoholu a i mokre pochodzi z wody.
Taki klimat



Nie dziw się wypowiedzi "JA" socjalizm to ciężka i czasem nieuleczalna choroba
+5 #15 JA 2014-12-19 16:58
Cytuję dd300.:
Cytuję Hiszpan:
do @Ja
czytałeś/aś swoją wypowiedź? Przeczytałem ją kilka razy i nie wiem o co chodzi?! Czy chodzi o to,że w Wadowicach jest duża firma? Czy że ludzie "se" mają możliwość kupić coś z logiem maspeksu. Czy też chodziło o to że bogactwo pochodzi z pieniędzy. Czasem @ja tak bywa. Powiem też że alkoholizm pochodzi z alkoholu a i mokre pochodzi z wody.
Taki klimat



Nie dziw się wypowiedzi "JA" socjalizm to ciężka i czasem nieuleczalna choroba


tylko to nie jest kapitalizm tylko zwykły wyzysk, ja mam poglądy liberalne i mocno prawicowe po prostu na spółkę z polskim systemem podatkowym zjadją nasze portfele i życie WYZYSK po prostu...
+8 #16 JA 2014-12-19 17:02
i KAŻDY kto chociaż niuchnął innego życia potwierdzi - że coś tu nie gra..

SYF JEDEN WIELKI TA POLSKA.. WYDOIĆ INO DRUGIEGO NACHAPAĆ SIĘ, WRAZ Z BANKAMI I KREDYTAMI PRZYWIĄZAĆ BIEDNYCH LUDZI DO BIEDNEGO STANOWISKA TAK TO SIĘ TOCZY!
+3 #17 dd300. 2014-12-19 19:01
Cytuję JA:
Cytuję dd300.:
Cytuję Hiszpan:
do @Ja
czytałeś/aś swoją wypowiedź? Przeczytałem ją kilka razy i nie wiem o co chodzi?! Czy chodzi o to,że w Wadowicach jest duża firma? Czy że ludzie "se" mają możliwość kupić coś z logiem maspeksu. Czy też chodziło o to że bogactwo pochodzi z pieniędzy. Czasem @ja tak bywa. Powiem też że alkoholizm pochodzi z alkoholu a i mokre pochodzi z wody.
Taki klimat



Nie dziw się wypowiedzi "JA" socjalizm to ciężka i czasem nieuleczalna choroba


tylko to nie jest kapitalizm tylko zwykły wyzysk, ja mam poglądy liberalne i mocno prawicowe po prostu na spółkę z polskim systemem podatkowym zjadją nasze portfele i życie WYZYSK po prostu...



Otóż to !! -System podatkowy naszego ustroju nasz zjada ,nie firma Maspex czy inna. W Polsce ani w całej unii nie ma nigdzie kapitalizmu
Ja też mam poglądy mocno prawicowe (nie mylić z PiS bo to nie prawica pomimo że za nią się podaje )
+4 #18 hehe 2014-12-20 09:55
zarobki w MW ?? powiedziała bym tragedia , pracuje już pare lat na produkcji a stawka wzrasta jedynie do wysokości średniej krajowej a wiec na rękę koło 1350...wiadomo są lepsze miesiące ale oszukują na wypłacie jak mogą a doliczyć się nie można bo ich zdaniem wszystko jest ok. wypłaty są bardzo nie sprawiedliwie rozdzielane jednym dają 1600 a drugiemu 1300 za tyle samo dni przepracowanych . a tak zwana setka czasem wychodzi za 20 zł. oprócz tego zatrudniają osoby po rodzinie za które trzeba pracować bo im się nie chce. a zarabiają po 2.000 tyś.
+6 #19 fiat bravo 2014-12-20 16:18
Cytuję hehe:
zarobki w MW ?? powiedziała bym tragedia , pracuje już pare lat na produkcji a stawka wzrasta jedynie do wysokości średniej krajowej a wiec na rękę koło 1350...wiadomo są lepsze miesiące ale oszukują na wypłacie jak mogą a doliczyć się nie można bo ich zdaniem wszystko jest ok. wypłaty są bardzo nie sprawiedliwie rozdzielane jednym dają 1600 a drugiemu 1300 za tyle samo dni przepracowanych . a tak zwana setka czasem wychodzi za 20 zł. oprócz tego zatrudniają osoby po rodzinie za które trzeba pracować bo im się nie chce. a zarabiają po 2.000 tyś.

to jest niestety prawda ale tak jest wszędzie cały zal nie do maspexu oni wszystko robia zgodnie z prawem polska jest do dupy i nie piszcie o panach w biurze oni z krakowa jezdza na koszt maspexu auto maspexu a na linii szarak ma g..... minimum krajowe jest za za za niskie
+1 #20 dd300. 2014-12-20 16:46
Cytuję hehe:
zarobki w MW ?? powiedziała bym tragedia , pracuje już pare lat na produkcji a stawka wzrasta jedynie do wysokości średniej krajowej a wiec na rękę koło 1350...wiadomo są lepsze miesiące ale oszukują na wypłacie jak mogą a doliczyć się nie można bo ich zdaniem wszystko jest ok. wypłaty są bardzo nie sprawiedliwie rozdzielane jednym dają 1600 a drugiemu 1300 za tyle samo dni przepracowanych . a tak zwana setka czasem wychodzi za 20 zł. oprócz tego zatrudniają osoby po rodzinie za które trzeba pracować bo im się nie chce. a zarabiają po 2.000 tyś.



Całkowita nie prawda !! Moja żona pracuje na produkcji bez znajomości i bzdury piszesz
+1 #21 ani 2014-12-20 19:59
Cytuję fiat bravo:
Cytuję hehe:
zarobki w MW ?? powiedziała bym tragedia , pracuje już pare lat na produkcji a stawka wzrasta jedynie do wysokości średniej krajowej a wiec na rękę koło 1350...wiadomo są lepsze miesiące ale oszukują na wypłacie jak mogą a doliczyć się nie można bo ich zdaniem wszystko jest ok. wypłaty są bardzo nie sprawiedliwie rozdzielane jednym dają 1600 a drugiemu 1300 za tyle samo dni przepracowanych . a tak zwana setka czasem wychodzi za 20 zł. oprócz tego zatrudniają osoby po rodzinie za które trzeba pracować bo im się nie chce. a zarabiają po 2.000 tyś.

to jest niestety prawda ale tak jest wszędzie cały zal nie do maspexu oni wszystko robia zgodnie z prawem polska jest do dupy i nie piszcie o panach w biurze oni z krakowa jezdza na koszt maspexu auto maspexu a na linii szarak ma g..... minimum krajowe jest za za za niskie

Co z tego, że na koszt Maspexu dojeżdżają ??? Pomyśl ile czasu tracą na codzienne dojazdy i to nie Panowie, a głównie Panie właśnie. Dojeżdżają bo zależy im na dobrej pracy, i to sedno jest właśnie. Nie narzekaj, tylko coś zmień, poszukaj lepiej płatnej pracy, jak ta Ci tak nie opowiada, przekonaj pracodawce, że masz takie umiejętności, że warto Ci zapłacić za codzienne dojazdy do pracy. A jak Ci się nie chce nic zmieniać,chcesz mieć "ciepłą" znaną posadkę, po 8 godzinach zmykać do domu to nie oczekuj że ktoś coś zmieni za Ciebie
+1 #22 Zenek 2014-12-20 21:57
Do czego dążą ? Gdzie oni zmierzają ?
+2 #23 hmmm 2014-12-21 23:59
Do ani. Zastanow sie czlowieku co ty piszesz. Nie kazdy jest na tyle bystry, zeby pracowac za biurkiem i nie kazdy nadaje sie na tasme, bo np zdrowie mu niedomaga. Ktos musi wykonac te prace i powinien dostac pensje adekwatna do wykonywanej czynnosci. Niestety przyjelo sie, ze pracownik fizyczny, jesli nie jest sam sobie szefem, nie powinien duzo zarabiac. Osoby pracujace umysliwo rowniez powinni zarobic konkretne pienoadze, bo gdyby nie oni firma stalaby w miejscu. Pozdrawiam wszystkich
0 #24 Oblatywacz 2014-12-22 11:39
Grupa Maspex to chyba największy pracodawca na naszym terenie,jeżeli pracownicy tz.fizyczni są niedoceniani finansowo to od czego są związki zawodowe, chyba tam jakieś działają, powinny zbadać sprawę i upomnieć się o swoich ludzi.Jednak z tego co się słyszy,faktyczn ie duża jest "rozbieżność w zarobkach pomiędzy sferą fizyczną a umysłową w Maspexie.Chocia ż ci "wynalazcy umysłowi" i tak do dziś nie wykorzystali wadowickiej "złotej żyły "jakim jest lecznicza woda która płynie ze słynnego zbocza nieopodal Wadowic.
+1 #25 sprawiedliwy 2014-12-22 14:43
NO I ZYCZE IM SUKCESU BYLE SZANOWALI PRACOWNIKOW I DALI IM DOBRZE ZAROBIC bo ktos musi ta produkcje kupowac
+2 #26 dd300. 2014-12-22 17:50
Cytuję Oblatywacz:
Grupa Maspex to chyba największy pracodawca na naszym terenie,jeżeli pracownicy tz.fizyczni są niedoceniani finansowo to od czego są związki zawodowe, chyba tam jakieś działają, powinny zbadać sprawę i upomnieć się o swoich ludzi.Jednak z tego co się słyszy,faktycznie duża jest "rozbieżność w zarobkach pomiędzy sferą fizyczną a umysłową w Maspexie.Chociaż ci "wynalazcy umysłowi" i tak do dziś nie wykorzystali wadowickiej "złotej żyły "jakim jest lecznicza woda która płynie ze słynnego zbocza nieopodal Wadowic.


Bo to przedsiębiorstw o prywatne i żadne związki zawodowe nie powinny mieć prawa dyktować właścicielom kto ma zarabiać więcej a kto mniej.
Może byśmy odchodzili powoli od socjalizmu.
Nie jestem pracodawcą ale jeśli bym był i ktoś z pracowników zaczął by mi dyktować komu mam ile płacić i jakie powinny być różnice w płacach to porostu bym go wywalił z pracy.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.